Bakfiets!

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


Topic starter
Sterre

Berichten: 1919
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:33
Locatie: Gent, België
Contacteer:

Bakfiets!

Ongelezen bericht door Sterre » 08 jul 2008 21:29

Vandaag eindelijk, na 6 weken wachten, mochten we onze bakfiets gaan halen. Vandaag al een eerste testritje gaan doen en het fietst heerlijk!

Nu maar hopen dat hij snel uit de maxi cosi kan want dat vind ik toch maar niets...

Voor de andere dames met bakfiets: wat deden jullie als tussenoplossing tussen de maxi cosi en wanneer het kindje zelf op het bankje kan zitten?

Afbeelding

En ja hoor je ziet het goed, de RS doet ook even gebruik als dekentje [razz]
Afbeelding Afbeelding


Jannie

Berichten: 4724
Lid geworden op: 25 jan 2008 08:56
Hobbies: Dragen

Ongelezen bericht door Jannie » 08 jul 2008 21:33

Wij hadden een fietstoelte voor aan het stuur op een bankje geschroeft.

Veel plezier ervan!


Piglet

Berichten: 2171
Lid geworden op: 03 jul 2008 18:14

Ongelezen bericht door Piglet » 08 jul 2008 21:52

Jaaaaaaa een bakfiets!!!

heerlijk, wij hebben er ook 1 een 3wielbakfiets van de fietsfabriek.
Pepijn zit vanaf dat hij zelf kan gaan zitten (maxi-cosi vind hij hel op aarde) in een voorstoeltje wat op het bankje geschroeft zit.

ideaal de bakfiets, wij wonen midden in den haag en hebben geen eigen auto.

Ik wil dat ding echt nooit meer kwijt. Laatst was hij 3 weken weg ter reparatie (fabricage fout) en ik was zo onthand!!

nu is hij gelukkig weer terug!!

oude foto
Afbeelding


Saskia

Berichten: 2226
Lid geworden op: 16 feb 2008 20:46
Hobbies: .
Locatie: Affligem (België) Gecertificeerd draagdoekconsulente
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia » 08 jul 2008 23:13

Super al die verhalen over de bakfiets. Wij denken eraan om eens nummer 2 er is voor een bakfiets te gaan. Wat ik dan weer een nadeel vind is dat het hier soms wel heuvelig is, en dat ik vrees dat het toch wel intensief trappen is dan.
We zijn er hier nog niet uit, maar de positieve verhalen zijn een stimulans!
Saskia mv J onas (31-01-'07), S ander (15-01-'09) en E lise (16-05-'12)

Draagconsulente : http://www.verslingerd.be" onclick="window.open(this.href);return false;


Dagmar

Berichten: 693
Lid geworden op: 20 jun 2008 12:30
Hobbies: allerlei
Locatie: draagconsulente regio Diest

Ongelezen bericht door Dagmar » 09 jul 2008 09:13

En ik weet dat ik zo'n topics niet mag openen en toch doe ik het.. [rolleyes]
Maar wij kunnen best nog even wachten denk ik, twee maxi-cosi's gaan er toch niet in geraken hé (en owee, wie het tegendeel beweert [evil] , ik zaag zo al genoeg bij Filip voor een bakfiets [mrgreen] en hij zal er komen ook! [biggrin] )..
mama van één meisje M '02 en drie jongens, K '04, E '08 & A '08..


Rijstwafel
Berichten: 3549
Lid geworden op: 26 mar 2008 15:24

Ongelezen bericht door Rijstwafel » 09 jul 2008 09:20

Zouden er bakfietsen bestaan waar je meer dan 2 kinderen in kan zetten?
Mam van 9.
M* (10/04) - T. (05/05) - A. (08/06) - P. (04/08) - A* (11/12) -
A. (05/14) - P* (09/15) - M. (09/18) - F. (03/22)


"A mother's arms are made of tenderness and children sleep soundly in them." ~ Victor Hugo


Dagmar

Berichten: 693
Lid geworden op: 20 jun 2008 12:30
Hobbies: allerlei
Locatie: draagconsulente regio Diest

Ongelezen bericht door Dagmar » 09 jul 2008 09:23

Ja, heb er al gezien waar je er 4 in kwijt kan! [cheesygrin] (hoewel Mila tegen dan wel zelf kan fietsen, doet ze nu ook al af en toe)
mama van één meisje M '02 en drie jongens, K '04, E '08 & A '08..

Gebruikersavatar

Honeybadger
Beheerder
Beheerder
Berichten: 16830
Lid geworden op: 24 apr 2008 16:13
Hobbies: Breien

Ongelezen bericht door Honeybadger » 09 jul 2008 09:27

Tucana schreef:Zouden er bakfietsen bestaan waar je meer dan 2 kinderen in kan zetten?
In de babboe zitten vier driepuntsgordeltjes http://www.babboe.nl
verder zal je denk ik moeten kijken naar de totale belasting, da's belangrijker dan of er bankjes in zitten want die zijn eventueel zo gemaakt.
Die bakfietsen van de hema of de halfords hebben als je bij de specificaties kijkt maar een heel lage mogelijke belasting terwijl de fietsen van de duurdere merken veel meer kunnen hebben.

Bij een aantal bakfietsen van de fietsfabriek staat bijvoorbeeld een bakbelasting van 120 kilo, daar kan je best wat kindjes voor plaatsen [cheesygrin]

*zucht* ik zou zo graag willen en het zou zo handig zijn voor ons autoloze gezin. Maar zonder bergruimte maar mét een woonwijk waar je zelfs geen fiets zonder wielen buiten kan laten staan zonder dat hij gelsoopt wordt is het echt geen goed idee. [sad]
Maar ooit...


Topic starter
Sterre

Berichten: 1919
Lid geworden op: 13 apr 2008 15:33
Locatie: Gent, België
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sterre » 09 jul 2008 09:36

Piglet schreef:Jaaaaaaa een bakfiets!!!

heerlijk, wij hebben er ook 1 een 3wielbakfiets van de fietsfabriek.
Pepijn zit vanaf dat hij zelf kan gaan zitten (maxi-cosi vind hij hel op aarde) in een voorstoeltje wat op het bankje geschroeft zit.

ideaal de bakfiets, wij wonen midden in den haag en hebben geen eigen auto.

Ik wil dat ding echt nooit meer kwijt. Laatst was hij 3 weken weg ter reparatie (fabricage fout) en ik was zo onthand!!

nu is hij gelukkig weer terug!!

oude foto


Afbeelding
wat leuk bij jou zit je kindje naar je toe, dat lukt bij mij precies niet, dan zit de riem niet strak genoeg. Ik ga straks toch nog eens proberen, lijkt me toch veel aangenamer!

En inderdaad, wij hebben ook gekozen voor een duurder model, vanwege de draagkracht en de algemene kwaliteit, banden, versnellingen etc, je krijgt ook een lange garantie....voor veiligeid en fietscomfort wou ik gerust wel wat meer neerleggen
Afbeelding Afbeelding

Gebruikersavatar

Honeybadger
Beheerder
Beheerder
Berichten: 16830
Lid geworden op: 24 apr 2008 16:13
Hobbies: Breien

Ongelezen bericht door Honeybadger » 09 jul 2008 09:42

Sterre schreef:voor veiligeid en fietscomfort wou ik gerust wel wat meer neerleggen
slim! Een kennis van me heeft een goedkoper model van (volgens mij) de halfords. Puur om de reden dat "iedere Amsterdamse moeder toch een bakfiets moet hebben" [rolleyes]
Er is drie keer op die fiets gefietst: één keer voor een proefrit in de winkel, één keer voor een rondje om het pleintje met een kind in de bak en één keer door Oma die niet vooruit kwam en zich openhaalde aan een scherp onderdeel.

Nu staat hij in de schuur, want hij fietst veel te zwaar. Dá's pas zonde van het geld! Dan kan je beter meer geld uitgeven aan een model waar je goed mee vooruit kan en waar je ook een fatsoenlijke garantie op krijgt.


Jannie

Berichten: 4724
Lid geworden op: 25 jan 2008 08:56
Hobbies: Dragen

Ongelezen bericht door Jannie » 09 jul 2008 10:02

Ik zou echt nimmer voor zo'n goedkoop model gaan. Ze zijn minder duurzaam, fietsen zwaarder en sommigen gebruiken zelfs onderdelen die niet goedgekeurd zijn in Europa (denk aan de zelf in elkaar zet bakfietsen).

In onze bakfiets kunnen 4 kindjes (laatst 5 ;) ). Er zijn zelfs bakfietsen voor 10 kindjes :lol:. Of ik het in België een aanrader vind, weet ik niet. Doorgaans zijn daar geen of slechte fietspaden en heb je inderdaad meer hoogteverschillen (correct me if I'm wrong). Er is sowieso een minder fiets-vriendelijk klimaat, niet (daarmee bedoel ik niet weer-technisch ;) )?

Wij hebben er nog over gedacht om de onze te verkopen en voor een Christiania light te gaan, maar omdat we de kans groot achten dat we geen kindjes meer krijgen houden we het bij onze huidige (tuktuk). Maar als ik er 1 zou aanraden is het dus de Christiania light.


IngridN

Berichten: 10297
Lid geworden op: 06 feb 2008 20:29
Hobbies: .

Ongelezen bericht door IngridN » 09 jul 2008 10:52

Jannie schreef:.....In onze bakfiets kunnen 4 kindjes (laatst 5 ;) ). Er zijn zelfs bakfietsen voor 10 kindjes
Kijk Tucana, je kan dus nog even vooruit [mrgreen]


Rijstwafel
Berichten: 3549
Lid geworden op: 26 mar 2008 15:24

Ongelezen bericht door Rijstwafel » 09 jul 2008 11:20

in Belgie is inderdaad geen vriendelijk fietsklimaat...
maar met 3 kindjes zonder auto, met een fietskar waar 2 kindjes in kunnen is ook niet altijd alles. Dan zou ik liever een bakfiets overwegen waar een 4 of 5 kindjes inkunnen (kwestie van nog bergruimte te hebben ook), vriendelijk fietsklimaat of niet...

Hmmm... ik vrees dat we zowiso daar toch geen budget voor hebben [rolleyes]
Mam van 9.
M* (10/04) - T. (05/05) - A. (08/06) - P. (04/08) - A* (11/12) -
A. (05/14) - P* (09/15) - M. (09/18) - F. (03/22)


"A mother's arms are made of tenderness and children sleep soundly in them." ~ Victor Hugo


Ellen

Ongelezen bericht door Ellen » 09 jul 2008 13:21

heerlijk he! Zo geweldig een bakfiets. je hebt de auto dan bijna niet meer nodig denk ik.
wij willen graag zo een met een rechthoekige bak, en nu de tuin klaar is zie ik eigenlijk niet in waarom niet (mss om het geld [rolleyes] ).
wat een super tip trouwens jannie, wij zitten steeds te wachten tot ze echt goed kan zitten, maar dat is dan helemaal niet meer nodig!


zinzia
Verbannen
Verbannen
Berichten: 587
Lid geworden op: 22 jun 2008 10:38

Ongelezen bericht door zinzia » 09 jul 2008 14:38

Tucana schreef:Zouden er bakfietsen bestaan waar je meer dan 2 kinderen in kan zetten?
ja

Gesloten