Bakfiets!

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Kers

Berichten: 1254
Lid geworden op: 10 mar 2010 17:34
Hobbies: zingen, lezen, koken, naaien

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Kers » 13 mar 2015 19:23

Petrak schreef:Kers, als je dl stevig zit dan kan het wel, maar slapen gaat dan zeer oncomfortable zijn.
Een schaal (baby of peuter, maakt niet uit) past wel op het voorste bankje in de babboe city.

Een andere mogelijkheid is een stoeltje achterop voor 1 van je grotere kinderen, ik heb een yepp met speciale bagagedrager-bevestiging-opzetding.
Ze zit op zich stevig ja maar dat slapen gaat idd wel een probleem worden... Maar een peuterschaal past dus wel op het voorste bankje? Dan zou ons probleem opgelost zijn! (Al heb ik haar liever zo dicht bij mogelijk, maar ja, je kan niet alles hebben ;) ) Iemand hier al ervaring met die nieuwe peuterschaal?
Mijn droom is uitgekomen! 3 lieve kindjes in mijn armen meisje nov. '09 & jongetje dec. '11 & meisje okt. '13


ELA
Moderator
Moderator
Berichten: 5375
Lid geworden op: 07 nov 2008 21:53
Hobbies: Tijd

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door ELA » 15 mar 2015 19:27

Zijn er die een kilometerteller op hun bakfiets hebben geplaatst? Zoja, welke?
Kijk, ik ben net zo anders als jij.

Gebruikersavatar

Ikke_w

Berichten: 9770
Lid geworden op: 18 jan 2013 09:17
Hobbies: Honden(training), wandelen
Contacteer:

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Ikke_w » 16 mar 2015 09:12

Nee, maar ik zit er wel over te denken er 1 te laten "installeren" gewoon om eens te kijken hoeveel km ik nou eigenlijk fiets met het ding ;)


Sent from my iPad using Tapatalk
Mamma van dl1 (augustus 2013), dl2 (september 2015) en zl1 (mei 2018), zl2 (maart 2022)


Jessie1549

Berichten: 6252
Lid geworden op: 18 feb 2013 14:01
Hobbies: .

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Jessie1549 » 16 mar 2015 13:37

"laten" installeren? Kan toch met zo'n gewoon fietscomputertje met een magneetje in het wiel?

Gebruikersavatar

Ikke_w

Berichten: 9770
Lid geworden op: 18 jan 2013 09:17
Hobbies: Honden(training), wandelen
Contacteer:

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Ikke_w » 16 mar 2015 13:50

Ik heb bij mijn gewone fiets een sensor in mijn velg zitten, en een verwijderbaar computertje op het scherm, vind ik veel fijner.. Ben al menig "magneetje" kwijt geraakt, kapot gegaan etc...


Sent from my iPad using Tapatalk
Mamma van dl1 (augustus 2013), dl2 (september 2015) en zl1 (mei 2018), zl2 (maart 2022)


Dani81

Berichten: 93
Lid geworden op: 02 mei 2013 17:01
Hobbies: Genieten
Locatie: Amersfoort

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Dani81 » 16 mar 2015 14:46

Jihaaaa wij zijn sinds gisteren de trotse eigenaren van een tweedehands maar perfect uitziende bakfiets.nl cargo long met cabriotent (blijft op de fiets zitten). Aangezien bib ieder moment bub kan worden en ik daarna met dl van 2,5 en bibje van het (hopelijk) heerlijke weer tijdens mijn verlof wil genieten hebben we gekozen voor de bakfiets!! Deze week wordt hij bezorgd (te zwanger om hem te halen hahahaha) en dan kunnen we los!!!


ELA
Moderator
Moderator
Berichten: 5375
Lid geworden op: 07 nov 2008 21:53
Hobbies: Tijd

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door ELA » 16 mar 2015 16:37

lyly schreef:"laten" installeren? Kan toch met zo'n gewoon fietscomputertje met een magneetje in het wiel?
Ik vraag me dus af of dat zo werkt, de wielen zitten zowel voor als achter natuurlijk op een grotere afstand van het tellertje, redt hij dat?
Kijk, ik ben net zo anders als jij.


Jessie1549

Berichten: 6252
Lid geworden op: 18 feb 2013 14:01
Hobbies: .

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Jessie1549 » 16 mar 2015 17:22

hmn, geen idee inderdaad [think] maar zo'n kabeltje is wel makkelijk te verlengen lijkt me.


Sarah-lynn

Berichten: 410
Lid geworden op: 26 nov 2011 14:45
Hobbies: onze 4 kinderen

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Sarah-lynn » 16 mar 2015 21:27

iemand ervaring met een johnny loco tweewieler?? er staat er eentje op marktplaats bij ons in de buurt....


ELA
Moderator
Moderator
Berichten: 5375
Lid geworden op: 07 nov 2008 21:53
Hobbies: Tijd

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door ELA » 16 mar 2015 21:44

Sarah-lynn schreef:iemand ervaring met een johnny loco tweewieler?? er staat er eentje op marktplaats bij ons in de buurt....
Ja die hebben wij (gaat weg ivm aanschaf elektrische bakfiets), wat wil je weten?
Kijk, ik ben net zo anders als jij.

Gebruikersavatar

foosje

Berichten: 631
Lid geworden op: 01 sep 2011 09:29
Hobbies: :)
Locatie: Tielt, België

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door foosje » 17 mar 2015 07:55

Wij hebben geïnformeerd voor een kilometerteller, was niet mogelijk door de afstand zonder draad en met draad heel erg moeilijk en zou dus ook best duur worden. Wij hebben het niet gedaan, zo belangrijk vond ik het nu ook weer niet.
Mama van A (10/12) en L (01/15)


Sarah-lynn

Berichten: 410
Lid geworden op: 26 nov 2011 14:45
Hobbies: onze 4 kinderen

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Sarah-lynn » 17 mar 2015 08:45

ELA schreef:
Sarah-lynn schreef:iemand ervaring met een johnny loco tweewieler?? er staat er eentje op marktplaats bij ons in de buurt....
Ja die hebben wij (gaat weg ivm aanschaf elektrische bakfiets), wat wil je weten?
Hoe is de kwaliteit? Fietst hij erg zwaar, dat je een elektrische wil? Ben je er verder wel tevreden over of was het een miskoop?

Twijfel heel erg, heb op gazelle cabby gefietst en dat reed heerlijk. Deze kan ik niet ff een dagje lenen om uit te proberen...


ELA
Moderator
Moderator
Berichten: 5375
Lid geworden op: 07 nov 2008 21:53
Hobbies: Tijd

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door ELA » 17 mar 2015 10:16

Sarah-lynn schreef:
ELA schreef:
Sarah-lynn schreef:iemand ervaring met een johnny loco tweewieler?? er staat er eentje op marktplaats bij ons in de buurt....
Ja die hebben wij (gaat weg ivm aanschaf elektrische bakfiets), wat wil je weten?
Hoe is de kwaliteit? Fietst hij erg zwaar, dat je een elektrische wil? Ben je er verder wel tevreden over of was het een miskoop?

Twijfel heel erg, heb op gazelle cabby gefietst en dat reed heerlijk. Deze kan ik niet ff een dagje lenen om uit te proberen...
Een fiets is natuurlijk ook wel weer heel erg persoonlijk, wat de een fijn vindt, vindt de ander helemaal niet prettig. Toevallig hebben wij zowel de gazelle cabby als de johny loco bakfiets gehad, dus ik kan ze wel voor je vergelijken (op persoonlijke titel).

Johny Loco
Voordelen:
1) De standaard! Die is echt super! Je hoeft niet met je voeten onder de bak te wroeten, er zit een soort verlening op, waardoor je hem net voorbij de trappers op de standaard trekt, dat vind ik echt geniaal (en ik snap niet goed waarom niet alle bakfietsen dat hebben eigenlijk) dat scheelt echt een hoop onhandigheid.
2) Je hebt geen bankje, maar twee losse stoeltjes, deze kun je overal in de bak plaatsen (zowel vooruit als achteruit) en je kunt ze in verschillende houdingen zetten. Dit is voor de kinderen wel echt heel erg comfortabel.
3) Hij fietst echt heel prettig, heerlijk relaxed.
4) Hij is gewoon heel erg mooi om te zien :-).

Nadelen:
1) Er is niet gemakkelijk een maxi-cosi in te plaatsen. Een babyschaal is geen probleem, maar ik wilde liever de maxi-cosi.
2) De stoeltjes [lol]. Doordat je losse stoeltjes hebt, en geen bankje haal je veel ruimte uit de bak weg. Dit was voor ons (wij hebben geen auto en de bakfiets vervangt deze) een groot nadeel.

De nadelen van de Gazelle Cabby vond ik dat de bak los zit (zodat je deze eraf kunt halen) er zit toch wat speling op, en dat voel je met fietsen wel. Ik vond dat persoonlijk erg vervelend.

Wij doen de fiets niet weg omdat we ontevreden zijn, maar omdat ik met 4 kinderen, schooltijden, buiten schoolse afspraken en geen auto gewoon tijd tekort kom om overal op tijd te zijn. En omdat we nu wat 'overhadden' de knoop doorgehakt om de elektrische bakfiets te bestellen. Meer een luxe probleem dus.

Mocht je meer vragen hebben, stel ze maar.

Edit: beide fietsen fietsen prettig, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar de Johny Loco als we het puur over het fietscomfort hebben. hij heeft een wat 'stadsere' houding. Bij de Cabby zit je wat sportiever. Dat eerste vind ik prettiger met kinderen die naast je fietsen.
Kijk, ik ben net zo anders als jij.


ELA
Moderator
Moderator
Berichten: 5375
Lid geworden op: 07 nov 2008 21:53
Hobbies: Tijd

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door ELA » 17 mar 2015 10:16

foosje schreef:Wij hebben geïnformeerd voor een kilometerteller, was niet mogelijk door de afstand zonder draad en met draad heel erg moeilijk en zou dus ook best duur worden. Wij hebben het niet gedaan, zo belangrijk vond ik het nu ook weer niet.
Dat dacht ik dus al. Hoef ik daar verder niet naar te informeren. Dankjewel!
Kijk, ik ben net zo anders als jij.


Sarah-lynn

Berichten: 410
Lid geworden op: 26 nov 2011 14:45
Hobbies: onze 4 kinderen

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Sarah-lynn » 17 mar 2015 14:04

Bedankt voor je info ELA, welke van de twee vind je zwaarder trappen? Ik vond de cabby namelijk niet veel zwaarder dan mijn moederfiets.
En zou de johnny loco erg aftakelen als die buiten moet blijven staan?

Opmerking moderator

Dit topic gaat verder in Deel 2

Gesloten