Bakfiets! #2

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


Muts

Berichten: 108
Lid geworden op: 06 aug 2011 13:28
Hobbies: ....

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Muts » 06 apr 2018 14:44

Ik was benieuwd of hier ook dames zijn met een bakfiets van Fietsfabriek en dan specifiek de Classic bakfiets. Wat is de actieradius van jullie accu en zouden jullie deze bakfiets mij aanraden?
Mama van drie prachtige kinderen: meisje van vier en twee jongens van 1

<3 <3 <3


Fleur

Berichten: 2168
Lid geworden op: 26 nov 2009 19:37

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Fleur » 06 apr 2018 22:54

Marthe79 schreef:
29 mar 2018 10:32

Algemeen vraagje: is de Babboe niet zo’n super merk dan? Ik had tot nu toe de indruk dat dat wel goede bakfietsen zijn. Robuust ook wel.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik vond de keer dat ik op een Babboe reed (paar maanden geleden) deze toch minder solide voelen dan de bakfiets.nl.
Qua ruimte is de tweewieler inderdaad wel krap. Ik heb er wel eens vier in de bak gehad, maar alleen als ze nog heel klein zijn gaat dat. Anders eentje achterop. Nu moet ik wel zeggen dat de oudsten qua formaat wel wat uit de bak groeien [wink] . Tot een jaar of 5-6 lukte het met wat proppen wel om er vier in de bak te zetten.
ZL 2008, DL 2010, ZL 2012 en DL 2014

Gebruikersavatar

Petra1985

Berichten: 7128
Lid geworden op: 08 feb 2009 14:55
Hobbies: Wat niet
Locatie: Fryslân boppe!

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Petra1985 » 07 apr 2018 07:40

Marthe79 schreef:
29 mar 2018 10:32
lyly schreef:
27 mar 2018 08:31
Ik ben zwaar fan van onze tweewieler, maar als het standaard voor 4 kindjes is, zou ik een driewieler nemen. Elektrisch is prijzig, en zo'n accu gaat niet eeuwig mee (en zijn ook weer prijzig..), maar ik ben er wel heel erg blij mee. Ik fiets 's ochtends dan ook 10 km, en 's middags 5 of 10. Voor korte ritjes is het niet nodig.
Ik heb een bakfiets.nl. die bevalt heel erg goed. Wel duurder dan bijv babboe. Ik vind de driewieler babboe er in de stad altijd nogal wrak uitzien, ik heb de indruk dat die lak minder is en de tent ook. Maar ik zag dat ze ook nieuwere modellen driewieler hebben, misschien zijn die beter? Wat is je budget? Want dat maakt nogal uit in de keuze.
Dank voor je reactie!

Algemeen vraagje: is de Babboe niet zo’n super merk dan? Ik had tot nu toe de indruk dat dat wel goede bakfietsen zijn. Robuust ook wel.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik heb die van mij nu zo'n 7 jaar (tweewieler) en ik heb hem altijd met veel plezier gebruikt hoor! Fietst prima, hout is nog goed.
Opvoeden is met pijn loslaten wat je met liefde hebt opgebouwd

Trotse mem van 3 zonen '07, '08 en '14! ♡♡♡

Gebruikersavatar

Susiemama

Berichten: 384
Lid geworden op: 09 jun 2013 22:07
Hobbies: Koken, moestuin
Locatie: Midden-Limburg

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Susiemama » 19 apr 2018 12:53

een urban arrow met 3 kinderen. Wat heeft jullie voorkeur; maxi cosi adapters of een babyschaal?
Weet er iemand of de babyschaal ook op het extra bankje zou kunnen?
3 dochters: juni 2012, april 2015, feb 2018

Gebruikersavatar

Rijtjes

Berichten: 2271
Lid geworden op: 04 mei 2012 09:19
Hobbies: lezen en muziek maken

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Rijtjes » 19 apr 2018 12:57

Marthe79 schreef:
29 mar 2018 10:32
lyly schreef:
27 mar 2018 08:31
Ik ben zwaar fan van onze tweewieler, maar als het standaard voor 4 kindjes is, zou ik een driewieler nemen. Elektrisch is prijzig, en zo'n accu gaat niet eeuwig mee (en zijn ook weer prijzig..), maar ik ben er wel heel erg blij mee. Ik fiets 's ochtends dan ook 10 km, en 's middags 5 of 10. Voor korte ritjes is het niet nodig.
Ik heb een bakfiets.nl. die bevalt heel erg goed. Wel duurder dan bijv babboe. Ik vind de driewieler babboe er in de stad altijd nogal wrak uitzien, ik heb de indruk dat die lak minder is en de tent ook. Maar ik zag dat ze ook nieuwere modellen driewieler hebben, misschien zijn die beter? Wat is je budget? Want dat maakt nogal uit in de keuze.
Dank voor je reactie!

Algemeen vraagje: is de Babboe niet zo’n super merk dan? Ik had tot nu toe de indruk dat dat wel goede bakfietsen zijn. Robuust ook wel.
Wat zijn jullie ervaringen?
Ik gebruik mijn babboe 3 wieler nu 3 jaar veelvuldig en het is een tweedehandsje. Ben er nog prima tevreden mee, ja soms gaat er iets stuk, maar ik dender er dan ook mee over allemaal schots en scheve stads straten.
Mama van N. 06-03-2012, A. 06-12-2014, L 15-07-2017 en bib begin 2021 [smile]

Opvoeden is zelf je best doen om een goed mens te zijn.

Gebruikersavatar

Marthe

Berichten: 2272
Lid geworden op: 28 sep 2012 15:09
Hobbies: het leven vieren

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Marthe » 19 apr 2018 21:07

Dan wordt het waarschijnlijk toch de Babboe. Nu nog even wachten op (hopelijk) een Moederdag-aanbieding...
mv4

Gebruikersavatar

Marthe

Berichten: 2272
Lid geworden op: 28 sep 2012 15:09
Hobbies: het leven vieren

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Marthe » 20 apr 2018 23:13

Hmm... ik las op de site van Babboe bij de belasting van het zadel, onder specificaties, dat dat 100 kg is. Ml gaat ook met de bakfiets op pad, da’s het plan. Hij is 2 meter lang en iets meer dan die 100 kg. Zou dat nou echte problemen gaan geven? Of toch op zoek naar een robuustere bakfiets als die er is tenminste? [dontknow]
mv4

Gebruikersavatar

Rijtjes

Berichten: 2271
Lid geworden op: 04 mei 2012 09:19
Hobbies: lezen en muziek maken

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Rijtjes » 21 apr 2018 09:38

Marthe79 schreef:
20 apr 2018 23:13
Hmm... ik las op de site van Babboe bij de belasting van het zadel, onder specificaties, dat dat 100 kg is. Ml gaat ook met de bakfiets op pad, da’s het plan. Hij is 2 meter lang en iets meer dan die 100 kg. Zou dat nou echte problemen gaan geven? Of toch op zoek naar een robuustere bakfiets als die er is tenminste? [dontknow]
Mijn man is 2 meter lang en weegt ook iets meer dan 100 kilo 😊
Mama van N. 06-03-2012, A. 06-12-2014, L 15-07-2017 en bib begin 2021 [smile]

Opvoeden is zelf je best doen om een goed mens te zijn.

Gebruikersavatar

Lilotje

Berichten: 1158
Lid geworden op: 16 sep 2013 21:08
Hobbies: koken, bakken, haken, lezen

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Lilotje » 21 apr 2018 10:00

Susiemama schreef:
19 apr 2018 12:53
een urban arrow met 3 kinderen. Wat heeft jullie voorkeur; maxi cosi adapters of een babyschaal?
Weet er iemand of de babyschaal ook op het extra bankje zou kunnen?
Hoe groot zijn de andere kinderen? Maxicosi adapter neemt meer ruimte in dan babyschaal. Wij hebben een babyschaal en dl kan dan kiezen of ze daarnaast wil zitten of op het extra bankje, dat past allebei prima. Qua zitje voor de baby (hoe oud?) vind ik de babyschaal niet super. Zit erg rechtop, zl is nu 9 maanden en zit er goed in, maar met bijv 3 maanden (we hadden de fiets toen nog niet) had ik hem er denk ik niet graag in gezet. Hij kan volgens mij niet op het extra bankje
V (oktober 2013)
S (juli 2017)

Gebruikersavatar

ictje

Berichten: 968
Lid geworden op: 13 sep 2011 22:08
Hobbies: wandelen

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door ictje » 21 apr 2018 21:39

Susiemama schreef:
19 apr 2018 12:53
een urban arrow met 3 kinderen. Wat heeft jullie voorkeur; maxi cosi adapters of een babyschaal?
Weet er iemand of de babyschaal ook op het extra bankje zou kunnen?
Wij hadden maxi cosi adapter en dan nog twee op het bankje. Dat beviel erg goed. Onder de maxi cosi nog veel ruimte voor boodschappen en de voeten van de kids.
Ik weet niet of een babyschaal op het voorbankje past. Onze dl paste erg lang in haar maxi cosi (tot wel 20 mnd) en is nu net eruit. Ze zit nu in een zitverkleiner (zo een uit een kinderstoel) op het gewone bankje. Dat geeft net wat meer stevigheid rondom nog voor haar. Wij hebben dus nooit een baby- of peuterschaal gebruikt.

Gebruikersavatar

Susiemama

Berichten: 384
Lid geworden op: 09 jun 2013 22:07
Hobbies: Koken, moestuin
Locatie: Midden-Limburg

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Susiemama » 24 apr 2018 12:36

Lilotje schreef:
21 apr 2018 10:00
Susiemama schreef:
19 apr 2018 12:53
een urban arrow met 3 kinderen. Wat heeft jullie voorkeur; maxi cosi adapters of een babyschaal?
Weet er iemand of de babyschaal ook op het extra bankje zou kunnen?
Hoe groot zijn de andere kinderen? Maxicosi adapter neemt meer ruimte in dan babyschaal. Wij hebben een babyschaal en dl kan dan kiezen of ze daarnaast wil zitten of op het extra bankje, dat past allebei prima. Qua zitje voor de baby (hoe oud?) vind ik de babyschaal niet super. Zit erg rechtop, zl is nu 9 maanden en zit er goed in, maar met bijv 3 maanden (we hadden de fiets toen nog niet) had ik hem er denk ik niet graag in gezet. Hij kan volgens mij niet op het extra bankje
Onze jongste is nog geen 3 maanden, dus dan is ze waarschijnlijk beter af in de maxi Cosi.
De andere kinderen zijn 3 en bijna 6. Maar de baby naast de peuter op het bankje gaat sowieso niet.
Bedankt voor jullie advies Lilotje en Ictje! De adapters zijn op marktplaats besteld :)
3 dochters: juni 2012, april 2015, feb 2018

Gebruikersavatar

Wendela

Berichten: 1661
Lid geworden op: 22 mei 2013 14:19
Hobbies: paarden
Locatie: Beieren, Dld

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Wendela » 24 apr 2018 13:09

Wij hadden ook de maxi cosi adapter in de UA. Is echt een goede constructie met goede vering erin. De maxi cosi zelf is voor de meeste babies natuurlijk ook een fijne vertrouwde plek (helaas niet voor de mijne, die had er een hekel aan!).

Wat ik ook een voordeel vond is dat je de maxi cosi vrij makkelijk kan beschermen tegen zon, regen of wind. Dat kan met zo’n babyschaal minder goed.

De adapters verkoop je daarna gewoon weer door ;)

Inmiddels zit DL trouwens gewoon op het bankje (ze is bijna 2). Ze is heel klein dus het zou veiliger zijn als ze nog in een zitje zou zitten maar dat weigert ze (want grote zus zit ook los!).

Ik heb laatst de riempjes gezien van de nieuwste fietsfabriek bakfiets. Die zijn echt geweldig (je maakt ze met magneten vast, kunnen de kinderen ook makkelijk zelf, losmaken moet je wel zelf doen). Ik vind de riempjes in mijn UA super onhandig. Dus ik overweeg nu om de riemen om te gaan wisselen. Iemand daar ervaring mee? (Ik zoek zo nog even een link van de riempjes die ik bedoel)

Edit: niets over te vinden op de website van Fietsfabriek...

Nieuwe vraag: als iemand riempjes kent die je los kan kopen en die praktisch zijn in gebruik (niet van die stropjes) dan hoor ik t graag :)
DL1 sept. '12 | DL2 mei '16


Saszzz

Berichten: 1527
Lid geworden op: 30 sep 2015 15:17
Hobbies: tuin, dragen, muziek, creatief
Locatie: Oosten van het land

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Saszzz » 24 apr 2018 16:46

Huh @Wendela , wat voor riemen hebben jullie in de UA dan? Wij hebben een UA (nog maar pas) maar die gaan juist met magneetjes. Zl kan ze gewoon zelf losmaken. Ik vind ze zelf wel fijn.
Zl ' 14, Dl ' 17

Gebruikersavatar

Phlox

Berichten: 1663
Lid geworden op: 04 jun 2013 19:15
Hobbies: naar buiten, klussen, haken

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Phlox » 24 apr 2018 19:21

@Wendela bij Babboe hebben ze nu driepuntsgordels. Geen magneetjes, maar ik vind ze wel handig. Geloof dat ze incl. verzenden 5 euro per stuk zijn (en je koopt ze als set van 4).

Gebruikersavatar

Suuz

Berichten: 8084
Lid geworden op: 24 mei 2009 19:48
Hobbies: ;-)
Locatie: Friesland

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Suuz » 24 apr 2018 20:08

Onze bakfiets is na zo'n 9 jaar, niet altijd even trouwe dienst, aan vervanging toe. We overwegen een 2ehands, omdat we waarschijnlijk niet nog eens 9 jaar een bakfiets nodig hebben, maar nieuw is ook wel een optie wellicht.

We hebben nu een elektrische Cargobike Long van bakfiets.nl. Dit model bevalt ons goed. Maar de trapondersteuning is van bagger kwaliteit we hebben er zeer regelmatig ellende aan gehad en de service van de fietsenmaker en Bakfiets.nl zelf vielen ons vies tegen. We hebben veel kosten aan de fiets gehad.

Welke bakfiets merken zijn er tegenwoordig en welke zijn er goed en minder goed en waarom?
We have the right to know all our options.

Stash: Didy Elipsen, CB Mistic Cloud, Neobullé Simon, Manduca en Bondolino.


Plaats reactie