Bakfiets! #2

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


Marly89

Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2018 08:25
Hobbies: Fietsen

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Marly89 » 17 feb 2018 08:14

Bedankt voor de foto! Dit ga ik ook proberen! Wel grappig ik zie dat jou eerste drie kindjes vrijwel exact dezelfde leeftijdsverschillen hebben als mijn drie kindjes. Voordeel voor in de bakfiets is dat mijn kindjes klein zijn voor hun leeftijd. Weet jij ook of ik de ijzers vm het tweede bankje kan laten zitten als ik de maxicosi toch zoals het hoort erin zet?

En heb jij een peuterstoel gehad? Zo'n rubberen? Past die echt niet er tussen of past het wel maar is het krap? Nadeel is dat ze bij die testdagen vaak geen tweede bankje erin hebben.

Gebruikersavatar

LKG

Berichten: 3809
Lid geworden op: 13 nov 2010 10:28
Hobbies: Naaien

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door LKG » 17 feb 2018 08:33

Het tweede bankje zit er met schroeven in vast. Die schroeven kan je losdraaien en dan kan het bankje er uit, maar dit is niet iets wat je in een minuutje even doet ;-) Het tweede bankje heeft geen ijzers? Althans, de mijne niet.

Peuterstoel hebben we inderdaad voor ons pleegkindje in de bak gehad (ze was bij ons toen ze 13-18 maanden was). Die past echt niet op het achterste bankje, want dan zit de voorkant tegen het voorste bankje en dan kan ze de benen niet meer kwijt. Mijn jongens zijn slank, maar lang. De oudste past niet meer in de bakfiets, kan z'n benen echt niet kwijt. Of hij moet een heel bankje voor zichzelf hebben en dan helemaal schuin zitten. Maar dat is niet heel relaxed. Het zou me ook te zwaar worden met 3 van die grote jongens erin (samen wegen ze tegen de 60 kilo).
T (dec 2010), K (aug 2012), M (jun 2015) en S (mrt 2018)

Gebruikersavatar

Appelsientje

Berichten: 2939
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:38
Hobbies: Naar buiten!

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Appelsientje » 17 feb 2018 14:53

LKG schreef:
16 feb 2018 21:53
Urban Arrow ziet er inderdaad geweldig uit, maar hij lijkt mij wat klein voor meer dan 2 kindjes?
Er passen 2 kinderen naast elkaar op het bankje, door een extra bankje te plaatsen past erbij jog een voorin. Wij hebben daar nu een maxicosi, die zit dan met de rug tegen de rijrichting in. Er kan ook nog een stoeltje op de achterdrager. Ik ben wel blij met de fietstassen die we op de achterdrager hebben, want met volle bak met kinderen passen de tassen daar niet zo ruim.

Ik heb nog nooit op een andere bakfiets gefietst dus kan t ook qua ruimte niet goed vergelijken. VL zocht deze uit obv online zoektocht en na een proefrit waren we verkocht....
Ik ben omdat wij zijn
Dochter herfst 2013, zoon zomer 2017

Gebruikersavatar

Marja73

Berichten: 4141
Lid geworden op: 17 jun 2014 13:53
Hobbies: Kids en buiten zijn

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Marja73 » 17 feb 2018 21:13

Marly89 schreef:
16 feb 2018 22:06
Marja mag ik vragen wat zo'n ombouwset kost? En het erin bouwen? Ik heb het wel even overwogen maar durf dat niet aan, je hebt natuurlijk nergens garantie als het niet goed lukt.
800 euro inclusief inbouwen voor een voorwielmotor, accu en bediening op het stuur. Ws beetje vergelijkbaar wat betreeft de prijs met een achterwiel motor zoals bij de babboe city e. 1600 euro voor een middenmotor, vergelijkbaar met de set op de babboe city mountain. Het wordt gedaan door een fietswinkel waar ze zelf ook elektrische bedrijfsfietsen bouwen. Ze zijn ervaren met zelf bouwen en installeren.
Trotse mama van twee meisjes: geboren in jan 2011 en mei 2014.


Marly89

Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2018 08:25
Hobbies: Fietsen

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Marly89 » 18 feb 2018 08:28

Bedankt voor de uitleg lkg! Mijn jongens zijn dun en klein dus dat is handig. Wel jammer dat de peuterstoel niet tussen de bankjes past.

Marja dan ben ik toch blij dat ik een nieuwe ga kopen. Dat is dan amper duurder maar dan heb je wel een nieuwe fiets waar ook echt zo'n trapondersteuning op hoort te zitten. Ik ga er vanuit dat ik mijn niet elektrische bakfiets best wel goed kan doorverkopen.

Gebruikersavatar

Marja73

Berichten: 4141
Lid geworden op: 17 jun 2014 13:53
Hobbies: Kids en buiten zijn

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Marja73 » 18 feb 2018 13:40

Hangt er net vanaf welke kwaliteit zo’n nieuwe fiets en de electrische onderdelen dan hebben. Daar zit veel verschil in!
Trotse mama van twee meisjes: geboren in jan 2011 en mei 2014.

Gebruikersavatar

Keaschie

Berichten: 2947
Lid geworden op: 04 mar 2014 09:10
Hobbies: Sporten, reizen, lezen
Locatie: Midden NL

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Keaschie » 18 feb 2018 21:38

Marly89 schreef:
14 feb 2018 10:53
Hoi, ik ben nieuw hier ( ik kon geen voorstelstopic vinden, is dat er wel?)
Ik wil graag meepraten over het rijden op dat ideale ding. We hebben nu 4,5 jaar een Babboe city. Hele fijne fiets maar met inmiddels 3 kinderen en wonen in het buitengebied vind ik het zwaar. Ik wil overstappen op een elektrische!

Wie o wie heeft een elektrische tweewieler en hoe fietst die? Heeft er iemand ervaring met de Babboe city-e of city-mountain-e. Ik ben heel benieuwd naar de verschillen tussen deze twee in de praktijk.
Geen Babboe maar een Keiler esclusivo met middenmotor. Vergelijkbaar met de mountain-e maar betere motor (bafang) en stukken goedkoper. Hij fietst heerlijk! Echt super! We racen echt door de stad nu. Helemaal geweldig. Enige nadeel is dat Keiler verschrikkelijk traag reageert op mails, belletjes en dergelijke. Moeten daar echt aan werken. [flauwte]
kleutermeid M januari 2014, peuterventje L april 2016 + babyboy J juni 2019

Gebruikersavatar

Keaschie

Berichten: 2947
Lid geworden op: 04 mar 2014 09:10
Hobbies: Sporten, reizen, lezen
Locatie: Midden NL

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Keaschie » 18 feb 2018 22:06

Ik wil hier geen foto plaatsen want openbaar maar je mag me bij interesse altijd pb-en. :)
kleutermeid M januari 2014, peuterventje L april 2016 + babyboy J juni 2019


beelie7

Berichten: 53
Lid geworden op: 02 sep 2015 10:17
Hobbies: lezen kinderen

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door beelie7 » 18 feb 2018 22:30

Marly89 schreef:
14 feb 2018 10:53
Hoi, ik ben nieuw hier ( ik kon geen voorstelstopic vinden, is dat er wel?)
Ik wil graag meepraten over het rijden op dat ideale ding. We hebben nu 4,5 jaar een Babboe city. Hele fijne fiets maar met inmiddels 3 kinderen en wonen in het buitengebied vind ik het zwaar. Ik wil overstappen op een elektrische!

Wie o wie heeft een elektrische tweewieler en hoe fietst die? Heeft er iemand ervaring met de Babboe city-e of city-mountain-e. Ik ben heel benieuwd naar de verschillen tussen deze twee in de praktijk.
Wij hebben de mountain voor 3 kinderen straks. Deze hebben we gekozen voor de yamaha middenmotor. Dat is gewoon goed. Versnelling in de naaf ook erg prettig, dus traploos. Fietst gewoon net wat fijner. De beide babboes hebben we getest (ook nog wel andere merken trouwens). Ben er zo blij mee. Ook zit de accu in de bak. Bagagedrager hebben we nog achterop laten plaatsen.
Wat wil je weten?

We hebben straks de baby in de maxicosi. En een 2e bankje voor later erbij. Geen peuterschaal of babyschaal.


Marly89

Berichten: 9
Lid geworden op: 14 feb 2018 08:25
Hobbies: Fietsen

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Marly89 » 19 feb 2018 09:08

Ja klopt Marja er zit super veel verschil in. Maar zover ik me er in heb verdiept is middenmotor veel fijner dan voor of achter. Maar ook veel duurder....

Beelie wat fijn dat je hier reageert. Heb je de coty mountain of een driewieler? Hoe oud is je oudste als de baby er is? Ik vind het namelijk wel best krap met maxicosi en twee kinderen.
Ja wat ik wil weten... hoe lang heb je 'm al en hoe doet de accu het (nu nog)? Wat vond je het grote verschil tussen de gewone elektrische en de mountain?

Ik zie nu dat er op de negenmaandenbeurs een exclusieve aanbieding komt van Babboe. Vervelende is dat ik heel ver van de negenmaandenbeurs af woon. Dus ik hoop maar dat die aanbieding (kortingscode?) te googlen is dan.

Gebruikersavatar

Lilotje

Berichten: 1158
Lid geworden op: 16 sep 2013 21:08
Hobbies: koken, bakken, haken, lezen

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Lilotje » 22 feb 2018 09:49

Ik ben zo blij! We hebben sinds deze week een urban Arrow en hij fietst echt geweldig! Nu nog wachten op de babyschaal, want baby kan nu nog niet mee, als het goed is komt die vandaag of morgen.
Wij hebben de auto verkocht en nu dus deze bakfiets, vond het best een stap om geen auto meer te hebben, maar tot nu toe nog geen seconde gemist!
V (oktober 2013)
S (juli 2017)

Gebruikersavatar

misami

Berichten: 8225
Lid geworden op: 29 jan 2012 19:22
Hobbies: koken, tuinieren

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door misami » 23 feb 2018 09:26

hier een babboe curve electrisch. Met jongste in maxi cosi en de oudste 2 op het achterste bankje past precies. Als de jongste in de peuterstoel gaat (dit wordt wel na haar eerste verjaardag), dan zal er weer meer ruimte zijn. Tassen doe ik nu in de fietstassen.
mama van een geweldige zoon (9-'11), een geweldige grote dochter (8-'14) en een lieve kleine dochter (6-'17)

Gebruikersavatar

Appelsientje

Berichten: 2939
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:38
Hobbies: Naar buiten!

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Appelsientje » 23 feb 2018 09:30

Wow Lilotje, wat een stap, zonder auto! Dan helpt een fiets waarin je wat meer mee kunt nemen en makkelijk wat langere afstanden fietst wel!
Ik ben omdat wij zijn
Dochter herfst 2013, zoon zomer 2017

Gebruikersavatar

Keaschie

Berichten: 2947
Lid geworden op: 04 mar 2014 09:10
Hobbies: Sporten, reizen, lezen
Locatie: Midden NL

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Keaschie » 26 feb 2018 21:13

Super, Lilotje!
Ik vind het met het weer van de laatste week ook echt genieten om alles op de fiets te kunnen doen. Heerlijk!
kleutermeid M januari 2014, peuterventje L april 2016 + babyboy J juni 2019

Gebruikersavatar

Lilotje

Berichten: 1158
Lid geworden op: 16 sep 2013 21:08
Hobbies: koken, bakken, haken, lezen

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Lilotje » 27 feb 2018 20:57

Nog steeds super blij met onze bakfiets! Alleen.. wel heel erg koud nu voor baby van 7 maanden. Durf eigenlijk niet goed met hem te fietsen door de kou of overdrijf ik nu?
Dl is ook zo blij met de fiets en wil de hele dag door ‘in de bak’!
V (oktober 2013)
S (juli 2017)

Plaats reactie