Fietskar-ervaringen?

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

pluimpiet

Berichten: 2723
Lid geworden op: 07 feb 2013 13:47
Hobbies: geen
Locatie: nabij A'dam

Re: Fietskar-ervaringen?

Ongelezen bericht door pluimpiet » 19 aug 2016 09:13

Vanaf morgen is bij Limango het merk sainre in de aanbieding. Iemand bekend hiermee?
dl sept '13 en dl jan '16


An123

Berichten: 3924
Lid geworden op: 25 jan 2012 12:36
Hobbies: lezen

Re: Fietskar-ervaringen?

Ongelezen bericht door An123 » 19 aug 2016 18:41

Iemand goede (of slechte) ervaring met een fietskar voor bagage? Zal enkel voor korte afstanden worden gebruikt (strand en boodschappen), er moet wel wat in kunnen en moet opvouwbaar zijn zodat de kar mee in de auto kan.

Gebruikersavatar

femmoltje

Berichten: 1883
Lid geworden op: 04 apr 2013 22:56
Hobbies: scrappen, kaarten maken, haken

Re: Fietskar-ervaringen?

Ongelezen bericht door femmoltje » 23 aug 2016 12:30

wij hebben hier nog een fietskar staan wie hem hebben wil mag hem komen halen.. (noord brabant tussen eindhoven den bosch)
Groetjes Femke

Mama van Teun geboren op 16 maart 2013
*april 2014* - *juli-2014* en *september 2014* onze sterretjes
Zwanger van ons 2e wonder uitgerekend 2 augustus 2015

Gebruikersavatar

Fishy

Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jan 2014 21:54
Hobbies: Breien, haken, etc
Locatie: Vlak bij Utrecht

Re: Fietskar-ervaringen?

Ongelezen bericht door Fishy » 13 sep 2016 07:59

femmoltje schreef:wij hebben hier nog een fietskar staan wie hem hebben wil mag hem komen halen.. (noord brabant tussen eindhoven den bosch)
Geldt dit aanbod nog? Ik wil graag een fietskar kopen, maar vanwege verhuizing is het budget beperkt...

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
Mama van dochtertjes D (okt 2013) en M (jan 2016)

Gebruikersavatar

femmoltje

Berichten: 1883
Lid geworden op: 04 apr 2013 22:56
Hobbies: scrappen, kaarten maken, haken

Re: Fietskar-ervaringen?

Ongelezen bericht door femmoltje » 13 sep 2016 13:27

Ja hoor aanbod geld nog... moet ik alleen wel even kijken waar manlief hem gelaten heeft hij wilde m naar de stort brengen naar mijn weten niet gedaan maar zie m ook niet meer in de garage..

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
Groetjes Femke

Mama van Teun geboren op 16 maart 2013
*april 2014* - *juli-2014* en *september 2014* onze sterretjes
Zwanger van ons 2e wonder uitgerekend 2 augustus 2015

Gebruikersavatar

femmoltje

Berichten: 1883
Lid geworden op: 04 apr 2013 22:56
Hobbies: scrappen, kaarten maken, haken

Re: Fietskar-ervaringen?

Ongelezen bericht door femmoltje » 13 sep 2016 13:27

Ik kijk niet elke dag hier dus een pb is handig ;)

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk
Groetjes Femke

Mama van Teun geboren op 16 maart 2013
*april 2014* - *juli-2014* en *september 2014* onze sterretjes
Zwanger van ons 2e wonder uitgerekend 2 augustus 2015

Gebruikersavatar

pluimpiet

Berichten: 2723
Lid geworden op: 07 feb 2013 13:47
Hobbies: geen
Locatie: nabij A'dam

Re: Fietskar-ervaringen?

Ongelezen bericht door pluimpiet » 18 dec 2016 20:08

ik wil graag een fietskar aanschaffen. Nu zie ik dat er ook speciale peuterschalen zijn voor kindjes tot 18 maanden. DL2 is 11 maanden en zit al zelfstandig vanaf vier/vijf maanden. Dus ze is op zich stevig. Maar ik wil dat ze evt. ook kan slapen in de kar en daarvoor zou zo'n schaal ook geschikt zijn? Wie kan me hier meer over vertellen?
Ik zat te denken aan de WeeGo kar van WeeHoo. Iemand hier ervaring mee?
dl sept '13 en dl jan '16

Gebruikersavatar

ronja

Berichten: 8919
Lid geworden op: 17 mei 2011 19:12
Hobbies: van alles en nog wat
Locatie: Zuid Limburg

Re: Fietskar-ervaringen?

Ongelezen bericht door ronja » 19 dec 2016 10:19

Het gaat niet alleen om het zelfstandig zitten. In een fietskar zitten, vraagt veel meer van het lijfje. Tot anderhalf zou ik ze zeker niet los erin zetten.
Moeder van tweeling (12/2012) en eenling (05/2015)

Gebruikersavatar

Topic starter
kia_sas

Berichten: 904
Lid geworden op: 10 jun 2009 12:56
Locatie: zutphen

Re: Fietskar-ervaringen?

Ongelezen bericht door kia_sas » 19 dec 2016 14:05

pluimpiet schreef:ik wil graag een fietskar aanschaffen. Nu zie ik dat er ook speciale peuterschalen zijn voor kindjes tot 18 maanden. DL2 is 11 maanden en zit al zelfstandig vanaf vier/vijf maanden. Dus ze is op zich stevig. Maar ik wil dat ze evt. ook kan slapen in de kar en daarvoor zou zo'n schaal ook geschikt zijn? Wie kan me hier meer over vertellen?
Ik zat te denken aan de WeeGo kar van WeeHoo. Iemand hier ervaring mee?
Wij hebben een WeeHoo aanhangfiets. Heel tevreden over. Pas gekocht toen kind 4 was en met het oog op onze fietsvakanties.
Oh ik zie al; ze hebben ook een fietskar, die bedoel jij zeker.

Gebruikersavatar

pluimpiet

Berichten: 2723
Lid geworden op: 07 feb 2013 13:47
Hobbies: geen
Locatie: nabij A'dam

Re: Fietskar-ervaringen?

Ongelezen bericht door pluimpiet » 09 jan 2017 22:42

kia_sas schreef:
pluimpiet schreef:ik wil graag een fietskar aanschaffen. Nu zie ik dat er ook speciale peuterschalen zijn voor kindjes tot 18 maanden. DL2 is 11 maanden en zit al zelfstandig vanaf vier/vijf maanden. Dus ze is op zich stevig. Maar ik wil dat ze evt. ook kan slapen in de kar en daarvoor zou zo'n schaal ook geschikt zijn? Wie kan me hier meer over vertellen?
Ik zat te denken aan de WeeGo kar van WeeHoo. Iemand hier ervaring mee?
Wij hebben een WeeHoo aanhangfiets. Heel tevreden over. Pas gekocht toen kind 4 was en met het oog op onze fietsvakanties.
Oh ik zie al; ze hebben ook een fietskar, die bedoel jij zeker.
ik bedoelde inderdaad de fietskar. Maar inmiddels hebben we via MP een Croozer gevonden die we woensdag gaan bekijken. Ik hoop zo dat het wat is want we waren dit weekend eindelijk weer eens echt buiten (wandelen en fietsen) en dat smaakte naar meer!
dl sept '13 en dl jan '16

Gebruikersavatar

rguich

Berichten: 69
Lid geworden op: 07 feb 2018 13:09
Hobbies: sport, muziek, games
Locatie: Utrecht

Re: Fietskar-ervaringen?

Ongelezen bericht door rguich » 16 jan 2019 13:50

Ik moet dit topic nog even van het begin lezen, maar ik vroeg mij af, ik ben meerdere positieve berichten her en der tegengekomen over de Kidcar (Comfort), alleen het bedrijf blijkt inmiddels failliet. Weet iemand daar toevallig meer van af? (wanneer en waarom enzo.)


SusanM

Berichten: 806
Lid geworden op: 07 okt 2012 14:53
Hobbies: lezen, creatief zijn, de kids
Locatie: Fryslan

Re: Fietskar-ervaringen?

Ongelezen bericht door SusanM » 19 jan 2019 12:56

Van wat ik heb gehoord komt dat omdat het een Nederlands bedrijf was inclusief productie in Nederland en dat kon niet uit qua kosten om concurrerend te blijven. Via marktplaats zijn ze goed te krijgen en als je in het noorden woont heb ik er misschien ook wel een te koop. (Even met man bespreken)

Gebruikersavatar

Mikje

Berichten: 1960
Lid geworden op: 05 jun 2012 20:48
Hobbies: muziek!
Locatie: Groningen

Re: Fietskar-ervaringen?

Ongelezen bericht door Mikje » 19 jan 2019 13:11

Wij hadden voor onze dl2 toen ze nog een baby was een hangmatje in de croozer. Dat beviel goed. Daarna een zitverkleiner en hoofdsteun als peuter. Ons beviel het heel goed.

Thule heeft de beste vering, maar daar hangt ook zeker een prijskaartje aan. Wij konden deze croozer ook via mp kopen.
T april 2012 | M december 2013 | A april 2016

Gebruikersavatar

Simba81

Berichten: 4250
Lid geworden op: 26 sep 2014 13:51
Hobbies: Muziek, wandelen, skieen

Re: Fietskar-ervaringen?

Ongelezen bericht door Simba81 » 19 jan 2019 16:41

Wij hebben een thule fietskar. Heel tevreden over! Licht, fietst fijn, makkelijk, mooi en fijne wandelwagen
E aug 2014 M feb 2017


Hibbe

Berichten: 292
Lid geworden op: 25 aug 2016 16:01
Hobbies: Zingen; dromen; eten; groeien

Re: Fietskar-ervaringen?

Ongelezen bericht door Hibbe » 28 mar 2019 08:52

Wij willen deze zomer graag weer eens op fietsvakantie.. laatste keer was met z'n 2en naar Zweden. Nu met peuter van 3 en baby van enkele maanden (ws in babyschaal of hangmat) willen we het weer oppakken in kleine stukjes. Ik ben me aan het oriënteren qua fietskar maar vind het nog een doolhof om een goede te vinden!

Ik lees hier veel over Burley d'light, maar dat is van vele jaren geleden en vind die ook erg prijzig. Ik kwam ook Thule Coaster tegen maar las dat daar kids maar tot ca 4 jaar in kunnen zitten? Heeft daar iemand ervaringen mee? En een harde of zachte bodem, maakt dat nog iets uit qua stevigheid en vering?

Heeft iemand tips over fijne fietskar voor nu? Licht gewicht, opvouwbaar, 2 kindjes (tot een jaar of 5/6?), bagageruimte zou ook fijn zijn. Geschikt voor fietsvakanties dus en wellicht ook boodschappen. En gemakkelijk om te bouwen tot wandelwagen. Ik lees graag wat ervaringen en/of tips om op te letten bij aanschaf!

Plaats reactie