Fietskar-ervaringen?

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

hillegom

Berichten: 423
Lid geworden op: 06 sep 2009 00:11
Hobbies: Wandelen, fietsen, tuinieren
Locatie: Hillegom

Ongelezen bericht door hillegom » 03 dec 2009 14:20

maartjes schreef:We overwegen een fietskar aan te schaffen, maar zijn die allemaal zo breed? Onze poort is maar 83 cm breed en we willen 'm natuurlijk wel graag in de tuin (en bij voorkeur in de schuur) kwijt, zonder 'm op straat helemaal uit elkaar te moeten halen.
We hebben nu gekeken naar de Croozer voor 2 kinderen, maar die is al 88 cm [sad]
ik kan je vertelen dat de croozer perfect is, hij ligt comfortabel op de weg,
onse kleine meid is 3 maand oud en vind het geweldig, we hebben voor de 1 persoons gekozen en die past door een deuropening van 89 cm heen.
maar dat gaat niet als je 2 kids hebt.
ook heb je een lekkeren begage ruimte en loopt heerlijk in het bos met het grote wiel


sara

Berichten: 6016
Lid geworden op: 17 aug 2009 14:28
Hobbies: -

Ongelezen bericht door sara » 03 dec 2009 14:25

Wij hebben de Chariot Captain XL, kan ook niet door de deur hier. Wij moeten hem demonteren op het voetpad en dan in huis sleuren.
Dat is niet leuk, maar er was voor ons geen andere optie.

Als je een kar zoekt voor 2 kindjes, dan zijn die allemaal ong. even breed denk ik. En hoe breder, hoe aangenamer voor de kindjes. Vandaar ook onze keuze op deze grote kar: ze kunnen er beide heel comfortabel in. Dat speelt ook mee, natuurlijk!
Maar die vouwt wel heel erg goed op, volgens de verkoper en andere bronnen kan die het platst dichtgeplooid worden van alle karren (voor 2 kindjes, weliswaar).

Gebruikersavatar

maartjes

Berichten: 3556
Lid geworden op: 29 jul 2009 11:07
Hobbies: :)

Ongelezen bericht door maartjes » 06 dec 2009 12:57

We zijn nog eens verder wezen zoeken en er zijn dus blijkbaar wel karren voor 2 kindjes die deurbreed zijn. De twee opties die we nog over hebben zijn de Dolphin Winther en Burley d'lite. Behalve het prijsverschil zitten er nog wel meer verschillen tussen deze twee (bijvoorbeeld harde of zachte bodem). Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar gebruikerservaringen... Iemand die een van deze fietskarren heeft?

Gebruikersavatar

LauraS

Berichten: 1759
Lid geworden op: 21 apr 2009 21:48
Locatie: Almere

Ongelezen bericht door LauraS » 06 dec 2009 13:42

Afhankelijk van wat je er mee wil doen zal ik de dolphin of de Burley kiezen.

Wij hebben zelf de Burley gekozen omdat ze (nu bijna 5 jaar geleden) zo'n 4 kilo in gewicht scheelde. Weet niet of dit met de huidige modellen ook nog zo is. Dit betekend dat we op vakantie 4 kilo minder vooruit hoeven te trappen.

Voor gewoon dagelijks gebruik zal het gewicht minder zwaar wegen.
Qua stevigheid en duurzaamheid doen ze niet onder vor elkaar heb ik toen begrepen.
Zl (jan 2005) en DL (dec 2007)

Gebruikersavatar

Topic starter
kia_sas

Berichten: 904
Lid geworden op: 10 jun 2009 12:56
Locatie: zutphen

Ongelezen bericht door kia_sas » 06 dec 2009 23:03

Wij hebben de Burley en zijn prima tevreden.
Deze wordt bij ons in de vakanties en bij fietstochtjes > 15 km gebruikt.
We komen er goed ook de steilere hellingen mee op.
We hebben bij aanschaf dus inderdaad op het gewicht gelet, volgens mij is de Burley 1 van de lichtste, maar ook heel stabiel.
Prima koppeling. We hebben allebei een koppelstuk en kunnen dus makkelijk de kar even op de andere fiets overzetten.

Voor stukjes in de stad gebruiken we niet de fietskar maar hebben we een bakfiets.

Gebruikersavatar

maartjes

Berichten: 3556
Lid geworden op: 29 jul 2009 11:07
Hobbies: :)

Ongelezen bericht door maartjes » 07 dec 2009 06:07

Het zou hier vooral voor korte stukjes zijn, zoals de boodschappen, naar de opvang etc.

Gebruikersavatar

LauraS

Berichten: 1759
Lid geworden op: 21 apr 2009 21:48
Locatie: Almere

Ongelezen bericht door LauraS » 07 dec 2009 08:46

maartjes schreef:Het zou hier vooral voor korte stukjes zijn, zoals de boodschappen, naar de opvang etc.
Persoonlijk zal ik dan de prijs het zwaarste laten wegen. Ik heb nog niet gecheckt, maar gok dat de burley nu best "goedkoop" is met een lage dollar.

Wat ik trouwens ook wel fijn vindt aan het feit dat hij zo licht is, dat ik hem in de schuur zo op kan tillen en opzij kan zetten. (we hebben een kleine schuur en veel te veel fietsen en aanverwanten erin)
Zl (jan 2005) en DL (dec 2007)


gempa

Berichten: 9944
Lid geworden op: 08 aug 2008 23:06

Ongelezen bericht door gempa » 07 dec 2009 10:10

ik zou absoluut een duurdere kopen, omdat die zijn waarde houdt en ook prettiger is in gebruik, je kan beter een merk 2dehands kopen dan een goedkope nieuwe.

chariot is ook een hele goede, en heelsnel in te klappen, dolphin , is stevig, maar behoorlijk groot en ook niet heel klein in te klappen

Gebruikersavatar

maartjes

Berichten: 3556
Lid geworden op: 29 jul 2009 11:07
Hobbies: :)

Ongelezen bericht door maartjes » 07 dec 2009 20:16

Het verschil tussen de Burley en de Dolphin is geloof ik zo'n 150 euro. De chariot is te groot dus die valt af. De Dolphin heeft een harde bodem en een beter bankje, maar is dat het verschil in prijs waard?

Gebruikersavatar

LauraS

Berichten: 1759
Lid geworden op: 21 apr 2009 21:48
Locatie: Almere

Ongelezen bericht door LauraS » 07 dec 2009 20:23

Eerlijk gezegd zou ik zo niet weten wat het voordeel is van een harde bodem. Ik heb nog geen nadelen ondervonden van de niet harde bodem van de Burley. Ik weet nog wel dat de verkoper toen der tijd in die bak heeft staan springen om te laten zien dat dit heel stevig was [cheesygrin]

Wat betreft het bankje, dat weet ik niet, weet wel dat ik zeker geen klachten heb ontvangen van het bankje in de Burley. De kinderen zitten er lekker in.

Kort gezegd, ik denk niet dat dit 150 euro waard is, maar dat is mijn mening.

Succes met kiezen.
Zl (jan 2005) en DL (dec 2007)

Gebruikersavatar

maartjes

Berichten: 3556
Lid geworden op: 29 jul 2009 11:07
Hobbies: :)

Ongelezen bericht door maartjes » 07 dec 2009 20:57

Kiezen is best moeilijk.... [confused]
Zeker omdat de winkel waar we geweest zijn de Dolphin op dat moment niet in de showroom hadden staan. Toch maar eens even zoeken naar een winkel waar deze wel staat, misschien dat het kiezen dan makkelijker wordt

Gebruikersavatar

Hannie

Berichten: 5250
Lid geworden op: 18 mar 2009 20:28
Hobbies: te veel om op te noemen
Locatie: Het noorden

Ongelezen bericht door Hannie » 08 dec 2009 09:23

maartjes schreef:We overwegen een fietskar aan te schaffen, maar zijn die allemaal zo breed? Onze poort is maar 83 cm breed en we willen 'm natuurlijk wel graag in de tuin (en bij voorkeur in de schuur) kwijt, zonder 'm op straat helemaal uit elkaar te moeten halen.
We hebben nu gekeken naar de Croozer voor 2 kinderen, maar die is al 88 cm [sad]
De Kidcar is maar 78 cm. breed en die kun je voor 2 kinderen gebruiken. Dat was voor mij de doorslaggevende reden. Ik wilde hem nl. evt. als wandelwagen gebruiken en dan nog wel langs de kassa kunnen.
EMOTION = Energy in MOTION

Gebruikersavatar

groenekousen

Berichten: 2661
Lid geworden op: 23 dec 2008 18:20
Hobbies: o.a. zingen, wandelen, naaien
Locatie: Leiden *** verkoper handgemaakte biologische kinderkleding uit eigen atelier :-)
Contacteer:

Ongelezen bericht door groenekousen » 10 dec 2009 13:56

O, ik ben weer helemaal zo in mijn nopjes met onze fietskar [verliefd]. Kleintje heeft van de Sint een melia peuterstoel gekregen, het stoeltje dat ook in bakfietsjes zit. Ze zit erin als een vorstin en koerend en zingend sleur ik haar door de stad, zoals vanmorgen toen het hard regende [verliefd]
♀ 03/2001 ♂ 06/2003 ♀ 11/2008


mama-van-veel

Berichten: 4985
Lid geworden op: 05 jan 2009 19:02
Hobbies: 7 kids no time 4 hobbies
Locatie: Canada BC
Contacteer:

Ongelezen bericht door mama-van-veel » 11 dec 2009 05:28

302712130 (marktplaats) deze hadden wij, die is 78 cm breed en pastte prima door iedere deur of tuinpoort.
Mama van 8 -- 05/'02 - 05/'04 - 01/'06 - 05/'08 - 10/'10 - 09/'12 - 5/'14* - 02/'17 en bib 01/‘19

Gebruikersavatar

LauraS

Berichten: 1759
Lid geworden op: 21 apr 2009 21:48
Locatie: Almere

Ongelezen bericht door LauraS » 11 dec 2009 09:44

deze is inderdaad ook nog een optie.

Die viel bij ons af omdat er geen bagage gedeelte inzit. Maar past absoluut wel in het rijtje Dolphin, Burley, Chariot etc.
Zl (jan 2005) en DL (dec 2007)

Plaats reactie