Too good to go

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


xillia

Berichten: 1246
Lid geworden op: 11 jun 2012 14:23
Hobbies: --
Locatie: 's Gravenzande

Re: Too good to go

Ongelezen bericht door xillia » 23 aug 2019 14:42

Ik heb straks weer een pakket klaar staan bij de bakker, ben benieuwd wat er nu in zit. We hebben er 3 in de buurt die meedoen, dus dat is super. Verder de Jumbo, en dat was het qua dichtbij. Maar ik hou het wel in de gaten of er meer winkels zijn die mee gaan doen.
Mama van M (dec '10) en L (jan '16)


Miek84

Berichten: 876
Lid geworden op: 24 nov 2013 21:13
Hobbies: handwerk

Re: Too good to go

Ongelezen bericht door Miek84 » 28 aug 2019 17:39

Wij hebben net een pakket gehaald bij de bakker in het dorp. Kleuter doet daar sinds begin zomervakantie alleen boodschappen. De bakker, o, er zitten geen giraffen broodjes bij, ging kijken of ze gewisseld konden worden. Maar die waren er niet. Dus nu 2 roombroodjes 7 harde bollen, half speltbrood en een heel giraffenbrood. Beide kinderen kregen nog een half zacht bolletje.
Maar een mooie service, zelfs nog broodjes willen wisselen in mijn dochter haar favoriet.
A. 7 februari 2015 en L. 29 november 2018

blog


JufT

Berichten: 1894
Lid geworden op: 21 jan 2015 21:59
Hobbies: Lezen, buiten zijn, sporten

Re: Too good to go

Ongelezen bericht door JufT » 28 aug 2019 22:07

Fijn, een persoonlijk pakket!

Ik heb voor de eerste keer een pakket gehaald bij de groenten- en fruitwinkel. Geen foto genomen, maar wat een berg afval! Een plastic schaal met een eenpersoonsmaaltijd en een plastic schaal met zes pepertjes gevuld met roomkaas en 6 olijven nog eens in een extra plastic potje, alles samen verpakt in een plastic zak... daar ga ik niet meteen terug, dat was ongeveer wat we normaal aan afval hebben op een hele week.
Mama van DL 12/2014 en ZL 9/2017

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: Too good to go

Ongelezen bericht door JDee » 30 aug 2019 11:59

hmm, hier in de buurt binnen 4km geen supermarkten, eigenlijk voornamelijk bakkers, een sushitent (kun je het afhalen vanaf 23u, ja doei), en een biertjeswinkel. ik wil ook wel een supermarkt! ohja, ik woon in een van de vier grote steden, dus ben verwend met veel aanbod, dit is even onverwacht voor me haha.
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7

Gebruikersavatar

Juffie

Berichten: 2215
Lid geworden op: 02 nov 2013 06:47
Hobbies: Creatief bezig zijn, naaien
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Too good to go

Ongelezen bericht door Juffie » 30 aug 2019 21:54

Ik heb twee niet zo goede ervaringen.

Gisteren bij een groente/fruit winkel
Fles melk houdbaar die dag.
Twee rauwkost saladebakjes
Overrijpe gele kiwi's (te glazig, weg gedaan)
Rimpelige pastinaakjes
Rimpelige puntpaprika
Slappe wortels
Zo'n soort groene bloemkool met al wat zwarte puntjes
Een venkel die niet mooi was
1 rimpelige sinaasappel
1 bevroren brood
Bevroren quinoa burgers houdbaar tot februari 2019
Groene bananen.
Zakjes pepers (gebruik ik nooit)

Een salade heb ik met de puntpaprika (slechte stukken eraf), stuk bloemkool gebakken voor in taco.
De kinderen hebben een groot glas melk gedronken.

Vandaag de pastinaken en wat wortels en de sinaasappel gebruikt voor soep.

De venkel en de pepers heb ik nog geen bestemming voor.
Ik heb de meeste spullen wel gebruikt, maar normaal zou ik het weg doen.
Ik betaalde 4,99


Vandaag bij een bakker 4,99
Twee broden, drie zakjes bolletjes.
Ik vond dat geen 14,99 euro waard.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Too good to go

Ongelezen bericht door Annet » 30 aug 2019 23:38

Het brood is wat zuinig voor die prijs, maar als ik eerlijk ben, zou ik heel blij zijn met dat andere pakket. Het lijkt me veel voor dat geld, zo te zien is het biologisch en ik vind het er nog best goed uit zien (of je maakt hele glamoureuze foto’s 😉). Oh en pepers kun je goed invriezen.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

Juffie

Berichten: 2215
Lid geworden op: 02 nov 2013 06:47
Hobbies: Creatief bezig zijn, naaien
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Too good to go

Ongelezen bericht door Juffie » 31 aug 2019 12:36

Kun je pepers gewoon heel invriezen?

We vonden de groentes en het fruit gewoon te 'slecht' zeg maar. De kiwi's hebben we weggegooid, waren helemaal glazig van binnen. Dat is gewoon overrijp.

Zo op de foto lijkt het inderdaad wel weer een heel groot pakket. En het was ook zeker dat bedrag van 15 euro wel waard denk ik (op de melk zit zelfs nog 0,45 statiegeld).
Maar een groente/fruit pakket zou ik pas weer halen als ik op die dag en de dag erna veel tijd zou hebben om alles te verwerken. Van de wortels zou ik dan worteltaart/muffins maken bijvoorbeeld.
En ik was 'gewend' aan pakketten van de bakker en dan vries je alles gewoon in. :)

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Too good to go

Ongelezen bericht door Annet » 01 sep 2019 00:01

Ja en het brood is meestal (in mijn ervaring) hartstikke vers. Wij hebben zelf regelmatig wat resten groente over aan het eind vd week, ook slappe worteltjes enzo. Daar maak ik dan gewoon lekker soep van, daar kun je alle groentes in kwijt. Misschien ook een idee voor een volgende keer. En ja, pepers kun je heel invriezen. Als je ze dan iets laat ontdooien zodat je ze doormidden kan snijden en de pitjes eruit kunt halen, kan je ze makkelijk verwerken. Als ze helemaal ontdooid zijn, worden ze wat slapper, maar dat maakt ook niet zo veel uit als je ze daarna in stukjes bakt. Oh en overrijpe kiwi’s kunnen nog wel in een smoothie of zelfs door de yoghurt ofzo, of je maakt er ijsjes van. Alles waarbij je ze pureert, kan nog lekker zijn.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Too good to go

Ongelezen bericht door Luna » 01 sep 2019 00:47

Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)


Fleur

Berichten: 2168
Lid geworden op: 26 nov 2009 19:37

Re: Too good to go

Ongelezen bericht door Fleur » 01 sep 2019 08:22

@Juffie , ik weet niet of je ze nog hebt, maar pepers kunnen zo de vriezer in. Dat doen wij ook altijd.
ZL 2008, DL 2010, ZL 2012 en DL 2014

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Too good to go

Ongelezen bericht door Annet » 01 sep 2019 10:04

Luna schreef:
01 sep 2019 00:47
https://www.dvhn.nl/binnenland/Supermar ... 76247.html
Lidl tegen voedselverspilling.
Wel jammer dat het ten koste van de voedselbank gaat.... Eigenlijk gaan ze op deze manier niet zozeer de verspilling tegen (het werd niet weggegooid), maar verdienen ze er aan. Dat is natuurlijk hun goed recht, maar ik vind het toch jammer. De voedselbanken zijn helaas nog heel hard nodig (dat is al erg genoeg in een rijk land als Nederland).

Overigens ben ik weer gestopt met de magic box. Ik sluit niet uit dat ik er later weer eens een koop, maar voor nu hou ik het voor gezien. Ik kocht alleen bij de bakker en vind het jammer van alle plastic zakken (ik heb stoffen broodzakken). Bovendien zit de vriezer steeds erg vol en wil ik toch graag mijn eigen brood kiezen. Ik steun het initiatief van harte, maar door een magic box te kopen ga ik concreet de verspilling niet tegen, want ze zijn altijd heel snel uitverkocht.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

Juffie

Berichten: 2215
Lid geworden op: 02 nov 2013 06:47
Hobbies: Creatief bezig zijn, naaien
Locatie: Drachten
Contacteer:

Re: Too good to go

Ongelezen bericht door Juffie » 01 sep 2019 10:17

We hebben de pepers in de oven op de laagste stand gezet om te drogen en we willen er gedroogde kruiden van maken.
Ik weet niet of het lukt...
Pepers gebruiken we nooit. Maar kruiden wel

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Too good to go

Ongelezen bericht door Annet » 01 sep 2019 10:32

Ook slim. Laat je weten of het gelukt is?
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure


Luc

Berichten: 3241
Lid geworden op: 30 jun 2012 19:55
Hobbies: fotografie
Locatie: Grunn - Stad
Contacteer:

Re: Too good to go

Ongelezen bericht door Luc » 01 sep 2019 11:43

Ik laat ongebruikte pepers altijd gewoon liggen op een droge plek (de keuken weegschaal) tot ze helemaal uitgedroogd zijn. En als ik er genoeg heb dan doe ik ze in de blender en tadaaa, zelfgemaakte Chili vlokken. Dat blenderen doe ik eens in het half jaar ofzo, als pepers niet nat worden gaat dat prima
ZL1 8/2012 --- ZL2 10/2014


mira

Berichten: 3830
Lid geworden op: 03 aug 2011 22:11
Hobbies: ik ben geen lingo-kandidaat ;)

Re: Too good to go

Ongelezen bericht door mira » 01 sep 2019 17:11

Annet schreef:
01 sep 2019 10:04
Luna schreef:
01 sep 2019 00:47
https://www.dvhn.nl/binnenland/Supermar ... 76247.html
Lidl tegen voedselverspilling.
Wel jammer dat het ten koste van de voedselbank gaat.... Eigenlijk gaan ze op deze manier niet zozeer de verspilling tegen (het werd niet weggegooid), maar verdienen ze er aan. Dat is natuurlijk hun goed recht, maar ik vind het toch jammer. De voedselbanken zijn helaas nog heel hard nodig (dat is al erg genoeg in een rijk land als Nederland).

Overigens ben ik weer gestopt met de magic box. Ik sluit niet uit dat ik er later weer eens een koop, maar voor nu hou ik het voor gezien. Ik kocht alleen bij de bakker en vind het jammer van alle plastic zakken (ik heb stoffen broodzakken). Bovendien zit de vriezer steeds erg vol en wil ik toch graag mijn eigen brood kiezen. Ik steun het initiatief van harte, maar door een magic box te kopen ga ik concreet de verspilling niet tegen, want ze zijn altijd heel snel uitverkocht.
Aan de andere kant : als het echt hele pakketten zijn die de lidl voor 25 cent gaat verkopen , kan dat ook juist weer interessant zijn voor klanten van de voedselbank.
Bij onze lidl waren lagen vandaag alleen de broden voor 25cent. Vak met de rest van de 25cent boodschappen was al leeg.

Ik raadde deze week collega de app aan, en toen zij hem downloadde, had ze gewoon een veggie-aanbod ( tussen ontbijt, avondeten, net te laat, al die rubrieken). Ik zie dat niet staan. Zaten op zelfde woonplaats te kijken, heb ook de app nog geüpdate maar niks.... zien jullie dat wel?
ZL 12-12-2005 DL 02-02-2011

Plaats reactie