"Opruim"actie van de dag [minimalisme] #2

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Mammalous

Berichten: 4344
Lid geworden op: 08 dec 2013 23:58
Hobbies: Uhm
Contacteer:

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Mammalous » 17 aug 2018 22:22

Ik luister oa naar the minimalist
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014

Gebruikersavatar

eeyoor

Berichten: 7055
Lid geworden op: 17 jun 2011 14:14
Hobbies: lezen, wandelen, naaien

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door eeyoor » 17 aug 2018 22:31

Jee kinderwagen weg, bagagewagen waarschijnlijk snel weg..
Ik ben soms wat kort door de bocht... Voel je dus niet beledigd, dat is nooit mijn bedoeling.
Mama van M. 01-02-2011 en P. 23-08-2014


LianneNadia

Berichten: 56
Lid geworden op: 15 apr 2018 10:25
Hobbies: schrijven, fotografie, lezen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door LianneNadia » 18 aug 2018 14:20

mamjanuari schreef:
17 aug 2018 22:17
Welke podcast bedoelen jullie ?
Van The Minimalists :)

Ik verkoop praktisch niks, vind het al gauw te veel gedoe. De kringloop is my friend! :D
Mama van zoon T. [SMILING FACE WITH HEART-SHAPED EYES] (juli 2018)

Gebruikersavatar

Mammalous

Berichten: 4344
Lid geworden op: 08 dec 2013 23:58
Hobbies: Uhm
Contacteer:

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Mammalous » 18 aug 2018 17:44

Ik gooi het soms op Marktplaats meestal meteen naar de kringloop, verkoopt het niet, dan gaat het alsnog naar de kringloop, schijnbaar is het dan zijn waarde kwijt.
Kleding gaat soms op FB of MP en vaak hier naar de 2eHands verkoop winkel, als ik de inbrengtdag tenminste tijd heb
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Olivia3 » 18 aug 2018 17:47

Ik zet het nu 1x op MP en de plaatselijke FB groep en soms hier op het forum wat. Verloopt de advertentie op FB ga ik het maar de kringloop doen.


ELA
Moderator
Moderator
Berichten: 5375
Lid geworden op: 07 nov 2008 21:53
Hobbies: Tijd

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door ELA » 22 aug 2018 20:10

Even een vraagje. Ik ben op een nieuw punt aangekomen. Alle foto's en herinneringen organiseren. Ik heb er inmiddels een hele kast (plafond hoog) voor vrijgemaakt. Hierin staan nu alle fotoalbums, herinneringsdozen (eerste schoentjes, pakjes etc) en een doos met alle papieren van de kinderen. Voor ieder kind en volwassene een eigen doos (plastic bak met hangmappen erin). Maar nu, wat bewaar je nu wel.en wat niet. Afsprakenkaart van de verloskundige? Kaartjes die je kreeg na de geboorte/bij verjaardagen? Pietendiploma's? Ik.merk dat ik het gevoel heb nog teveel te bewaren, maar zie/weet nog.niet goed wat wel en wat niet.

Wat bewaren jullie wel en niet en waarom?
Kijk, ik ben net zo anders als jij.


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Olivia3 » 22 aug 2018 20:28

Ik ben buiten geschopt door mijn ouders en ik heb niks meegekregen van vroeger. Het enige wat ik mis zijn foto's en verhalen.

Ik bewaar zelf wel het eerste rompertje en de eerste schoentjes. Verder één foto van een echo, verder niks.
Mijn kind knutselt nog niet, dat scheelt.


Momster

Berichten: 1159
Lid geworden op: 12 feb 2018 19:52
Hobbies: Lezen, tuinieren, badderen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Momster » 22 aug 2018 20:52

Ik heb van beide een soort schrijfboek waarin ik elke maand beschrijf van eerste jaar (een soort dagboek vorm met foto's van baby in betreffende maand), daarna ieder jaar een brief met soort samenvatting van het levensjaar. Ik doe dit omdat ik een slecht geheugen heb net zoals mijn moeder en zij me niets kan vertellen over m'n eerste jaar of vierde.

Ook van beide zwangerschaps dagboek gemaakt met tekst en echo foto's. Die is meer voor mezelf en voor de meiden zodra ze geïnteresseerd zijn daarin.

Verder een (HEMA)fotoboek van eerste jaar en daarna wil ik 1 maken van 2-4 jaar.

Knutsels moet ik nog wel even uitzoeken, eerste kerstknutselstukje zit in de bewaardoos. En allereerste "tekening".

Verder eerste schoentjes. Kleding draagt dl2 nu. Daar moet ik nog even bij zien wat ik wil bewaren voor beide.


Het is wel een flinke klus zoiets uitzoeken!
Grote zus dec '14 en kleine zus mei '18

Gebruikersavatar

Mammalous

Berichten: 4344
Lid geworden op: 08 dec 2013 23:58
Hobbies: Uhm
Contacteer:

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Mammalous » 22 aug 2018 21:36

Vandaag met de kinders hun kamer doorgeploegd en daarna meteen de spullen naar de kringloop gebracht!
En ook hun kledingkast is weer op orde en ook die vuilniszak ligt in de kledingverzamelbak 🎉
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014

Gebruikersavatar

Rosalinde

Berichten: 3610
Lid geworden op: 11 nov 2013 11:16
Hobbies: Bakken en breien

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Rosalinde » 23 aug 2018 07:35

Mooi opgeruimd, Mammalous!
@ELA Veel papieren spul kan je ook digitaliseren door te scannen of een foto te maken. Wat ik las/hoorde als tip is als je moeite hebt om een bepaalde categorie spullen weg te doen, je kunt beginnen met één item van die categorie weggooien en kijken hoe dat voelt. Ik heb de afgelopen jaren heel wat dozen kinderspul van mijn ouders gekregen en dat heb ik grondig geminimaliseerd. Ik heb een paar tekeningen bewaard, maar eigenlijk zijn alle knutsels, tekeningen, uitnodigingen voor kinderfeestjes en schoolschriften weggegaan. Foto's zou ik niet snel wegdoen.

Gisteren en eergisteren heb ik een grote krat met oude dvd's en cd's van ML weggegeven* via de weggeefhoek en een tasje vol gehaakte mutsen aan school gegeven. Al met al vond ik het 6 cm waard [mrgreen] Ik heb namelijk zo'n papieren meetlint van de bouwmarkt opgehangen en voor elk ding dat ik wegdoe, mag ik 1 mm afknippen. Het doel is de meter te halen voordat we gaan verhuizen [flauwte] Een ander soortgelijk meetlint hangt er om per doos die naar het nieuwe huis gaat 1 cm af te knippen. Die laatste is gescheurd, dus ik kan t/m 83 dozen bijhouden.

*andermans spul wegdoen is toch echt veel makkelijker [silenced] Het was uiteraard wel met toestemming van ML en zijn broer, wiens spul er ook nog tussen zat.
Ontzettend dankbaar: A 2014 B 2016 en C 2021

Gebruikersavatar

Ikke_w

Berichten: 9770
Lid geworden op: 18 jan 2013 09:17
Hobbies: Honden(training), wandelen
Contacteer:

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Ikke_w » 24 aug 2018 19:17

Bigshopper met kleding in (draag)maat 50/56/62 de deur uit naar een kledingruil, 4 kledingstukken weer mee terug.
Container moest vandaag aan de weg, dus die nog vol gegooid met klein kapot (gemaakt :p) spul...
Ruimt lekker op zo :)
Mamma van dl1 (augustus 2013), dl2 (september 2015) en zl1 (mei 2018), zl2 (maart 2022)


WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door WZK » 24 aug 2018 19:39

Het kastje met schoonmaakmiddelen opgeruimd.
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition


Momster

Berichten: 1159
Lid geworden op: 12 feb 2018 19:52
Hobbies: Lezen, tuinieren, badderen

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Momster » 24 aug 2018 21:29

Ik heb vandaag ook kleding uitgezocht van babydl die nu alweer in maat 68 zit... Maar 50/56/62 in big shopper tas voor de kringloop. Ik weet alleen of niet of het echt kan wegbrengen. Zo definitief!
Wel ook te kleine kledingstukken van oudste dl uitgezocht en in zak gedaan voor de milieuboer.

Ook nog wat succes op MP. Poffertjespan en zwangerschapsboeken verkocht. Toch weer 20 euro verdiend.

Morgen gaat ml naar de stort met hout uit onze schuur en zolder (oude planken).
Grote zus dec '14 en kleine zus mei '18

Gebruikersavatar

Ikke_w

Berichten: 9770
Lid geworden op: 18 jan 2013 09:17
Hobbies: Honden(training), wandelen
Contacteer:

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door Ikke_w » 24 aug 2018 21:49

Momster schreef:
24 aug 2018 21:29
Ik heb vandaag ook kleding uitgezocht van babydl die nu alweer in maat 68 zit... Maar 50/56/62 in big shopper tas voor de kringloop. Ik weet alleen of niet of het echt kan wegbrengen. Zo definitief!
Wel ook te kleine kledingstukken van oudste dl uitgezocht en in zak gedaan voor de milieuboer.

Ook nog wat succes op MP. Poffertjespan en zwangerschapsboeken verkocht. Toch weer 20 euro verdiend.

Morgen gaat ml naar de stort met hout uit onze schuur en zolder (oude planken).
Ik vond het ook zo definitief.. Maar hier komt definitief geen 4de.. Daarbij vond ik het fijn dat een aantal van de kleertjes nog gedragen gaat worden door kindjes die ik ken een de rest gaat naar het leger des heils..
Mamma van dl1 (augustus 2013), dl2 (september 2015) en zl1 (mei 2018), zl2 (maart 2022)


mamjanuari

Berichten: 3279
Lid geworden op: 24 mar 2009 16:30
Locatie: in de buurt van den haag

Re: "Opruim"actie van de dag [minimalisme]

Ongelezen bericht door mamjanuari » 25 aug 2018 01:04

Hier wordt de kinderwagen van de week opgehaald via de weggeef hoek
Scheelt een hoop ruimte
Diverse doeken en dragers moet ik nog te koop zetten even als de draagjas
Big shopper vol slaapzakjes meegegeven aan een mama waar ook alle te kleine kleding heen gaat

Vier manden van de expedit uitgezocht
Een houten speelgoed
Een keuken spul
Een duplo rails
En een duplo van gemaakt

En dan nog twee rotzooi speelgoed dozen

Plaats reactie