Green bags bij de Lidl!

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Green bags bij de Lidl!

Ongelezen bericht door MamaRF » 15 jun 2018 13:01

Duidelijk populair hier, want ze waren al op. Klein vind ik geen punt, ik koop liever niet teveel fruit tegelijk, we veranderen hier in huis regelmatig van gedachten als het gaat om in welk fruit we zin hebben ;) Maar ik doe dan ook elke dag boodschappen en niet 1 keer per week.
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***

Gebruikersavatar

Maggie78

Berichten: 1519
Lid geworden op: 28 sep 2011 15:21
Hobbies: me verdiepen
Locatie: Zutphen

Re: Green bags bij de Lidl!

Ongelezen bericht door Maggie78 » 15 jun 2018 13:53

Behalve kersen had ik niet zo veel om erin te doen helaas. De bio groenten waren sowieso allemaal al in plastic verpakt. Vind het een sympathiek idee maar het scheelt hier bijna niks door de vele voorverpakte groenten en fruit.
Moeder van een zoon (aug 2011) en een dochter (aug 2015)

Gebruikersavatar

LKG

Berichten: 3809
Lid geworden op: 13 nov 2010 10:28
Hobbies: Naaien

Re: Green bags bij de Lidl!

Ongelezen bericht door LKG » 15 jun 2018 15:17

Dat laatste is precies wat ik me afvraag. Ik wil graag mijn plasticconsumptie verminderen, maar als ik in de zak met plastic afval kijk is deze voor 90% gevuld met plastic bakjes van voorverpakt fruit (druiven, aardbeien, tomaten, bessen, etc). Gaan ze dit fruit dan ook verpakkingsloos aanbieden? Want dat ene plastic zakje dat ik gebruik voor de appels en kan vervangen voor zo'n zak zet weinig zoden aan de dijk voor mijn gevoel.
T (dec 2010), K (aug 2012), M (jun 2015) en S (mrt 2018)

Gebruikersavatar

Izzie

Berichten: 1461
Lid geworden op: 25 nov 2013 14:53
Hobbies: Crossfit!

Re: Green bags bij de Lidl!

Ongelezen bericht door Izzie » 15 jun 2018 16:50

Ja bij de supermarkt vraag ik me dat ook af... wij halen heel veel op de markt aan groenten en fruit en daar is echt veel winst te behalen.
Trotse moeder van zl september '14 en dl maart '17

Gebruikersavatar

Rozeke

Berichten: 878
Lid geworden op: 28 mei 2010 10:32
Hobbies: Van alles
Locatie: Apeldoorn

Re: Green bags bij de Lidl!

Ongelezen bericht door Rozeke » 18 jun 2018 17:29

femme80 schreef:
15 jun 2018 12:27
Ik vind het ook een geweldig initiatief maar ben ik nou de enige die ze echt heel klein vindt? Ik zag ze in de winkel maar m'n eerste gedachten was: "daar past toch haast niks in". of zijn wij de enige die iedere week kilo's groenten /fruit kopen?
Dat dacht ik eerst ook, maar schijn bedriegt blijkbaar. Ik had ze afgelopen zaterdag mee naar de markt *marktmeneer keek wel wat vreemd* Er paste gewoon 2 kilo tomaten in. Ver ook 2 kilo snoepkommers. En een kilo kersen had meer dan genoeg ruimte.

Ik had deze week, op de voorverpakte snijbonen na, gewoon geen plastic mee naar huis van de markt :) Normaal is dat best een uitdaging. Want bij ons op de markt gaat echt alles in plastic zakjes met daar omheen weer een plastic zak om alles bij elkaar te houden.
Mamma van zoon(mei 2007), dochter(april 2010) en tweeling(nov 2013)

Gebruikersavatar

femme80

Berichten: 6406
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:29
Hobbies: koken, bakken, lezen

Re: Green bags bij de Lidl!

Ongelezen bericht door femme80 » 18 jun 2018 18:14

Oh dat is wel goed om te horen. Toch maar even naar kijken dan. Ik koop altijd veel bij de Turkse supermarkt dus daar kan ik met zulke zakjes echt veel plastic voorkomen. Probeer ik altijd al maar is altijd zo'n gedoe en lastig voor de caissière omdat ik het meeste los op die band leg een na het wegen in m'n eigen tas doe. Maar met 2 kilo appels ofzo lukt dat niet een pak ik toch maar een plastic tas
mama van een bende wilde apen. 2009, 2012, 2015

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Green bags bij de Lidl!

Ongelezen bericht door Malmana » 18 jun 2018 18:31

Waar het bij mij vaak mis gaat is dat ik onderweg besluit boodschappen te doen en dan dus de eigen zakken niet bij me heb. Of ik ga even de stad in en kom dan langs de markt en heb ook niets bij me. Als ik bewust boodschappen doe kunnen ze zeker handig zijn. Hoewel hier op de markt bij de goede groente/fruitkraam papier gebruikt wordt. Maar zeker interessant dat Lidl hier het voortouw neemt!
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

Gwenk

Berichten: 2584
Lid geworden op: 17 mar 2008 22:24
Hobbies: g
Locatie: Belgisch Limburg

Re: Green bags bij de Lidl!

Ongelezen bericht door Gwenk » 20 jun 2018 22:24

Ik maakte er zelf van een oud glasgordijn, maar dit is ook leuk! Hebben ze ze ook in België of enkel in de Nederlandse Lidls?
De kassiersters zijn trouwens positief als ik met mijn vernaaide glasgordijntjes aan de kassa kom, meer dan in de periode dat ik 20 losse mandarijntjes op de weegschaal dropte ;)
mama van twee meisjes (° 2007 en 2009)

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Green bags bij de Lidl!

Ongelezen bericht door Annet » 21 jun 2018 12:29

Malmana schreef:
18 jun 2018 18:31
Waar het bij mij vaak mis gaat is dat ik onderweg besluit boodschappen te doen en dan dus de eigen zakken niet bij me heb. Of ik ga even de stad in en kom dan langs de markt en heb ook niets bij me. Als ik bewust boodschappen doe kunnen ze zeker handig zijn. Hoewel hier op de markt bij de goede groente/fruitkraam papier gebruikt wordt. Maar zeker interessant dat Lidl hier het voortouw neemt!
En standaard wat in je tas stoppen, zou dat een oplossing kunnen zijn? Je stopt zo een paar van dit soort zakjes in een tas zonder dat je er last van hebt en als je er dan nog een opvouwbare boodschappentas bij doet, ben je altijd voorzien. Zo hoef je je patroon niet aan te passen [biggrin]
Overigens is een papieren zakje niet echt een grote milieuwinst t.o.v. plastic, heb ik begrepen.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: Green bags bij de Lidl!

Ongelezen bericht door Malmana » 21 jun 2018 12:48

Annet schreef:
21 jun 2018 12:29
Malmana schreef:
18 jun 2018 18:31
Waar het bij mij vaak mis gaat is dat ik onderweg besluit boodschappen te doen en dan dus de eigen zakken niet bij me heb. Of ik ga even de stad in en kom dan langs de markt en heb ook niets bij me. Als ik bewust boodschappen doe kunnen ze zeker handig zijn. Hoewel hier op de markt bij de goede groente/fruitkraam papier gebruikt wordt. Maar zeker interessant dat Lidl hier het voortouw neemt!
En standaard wat in je tas stoppen, zou dat een oplossing kunnen zijn? Je stopt zo een paar van dit soort zakjes in een tas zonder dat je er last van hebt en als je er dan nog een opvouwbare boodschappentas bij doet, ben je altijd voorzien. Zo hoef je je patroon niet aan te passen [biggrin]
Overigens is een papieren zakje niet echt een grote milieuwinst t.o.v. plastic, heb ik begrepen.
Zou kunnen, ik heb ooit standaard een opvouwbare boodschappentas aan mijn tas gehad, maar op de een of andere manier ben ik daar ooit toch mee gestopt. Wel weer het heroverwegen waard.
Papier tov plastic is inderdaad ook niet heilzaam. Kost een hoop energie voor maken en recyclen, maar mocht het in de natuur terecht komen is het natuurlijk wel stukken beter dan het plastic wat niet vergaat. En dan zit je bij dit soort zakjes ook nog met de microplastics via het wassen. Ik ben er dus niet uit.

Deze week kwam ik wel met meer plastic thuis dan de vorige keer op de markt. De aardappels werden namelijk wel in plastic geleverd. Bij aardappels snap ik dat sowieso niet zo goed, dus die zijn nu verhuisd naar een hydrofiele broodzak. Maar ja, dus wel weer die plastic zak...
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Green bags bij de Lidl!

Ongelezen bericht door Annet » 21 jun 2018 14:37

Ja, microplastics bij wassen vind ik ook een probleem.
Ik heb al jaren dezelfde zakjes en koop deze van de Lidl dus ook niet. De meeste zijn van katoen, daar zou je dus ook naar kunnen kijken (of zelf maken van dunne lapjes). En ik was ze maar zelden, om eerlijk te zijn. ML gaat op vrijdag naar de markt en koopt daar groente en fruit voor de hele week. Alles gaat bij thuiskomst direct op de fruitschaal of in de koelkast en dan blijven de zakjes schoon genoeg om de volgende week weer te gebruiken.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

Moederdevrouw

Berichten: 6600
Lid geworden op: 25 dec 2009 18:28

Re: Green bags bij de Lidl!

Ongelezen bericht door Moederdevrouw » 21 jun 2018 16:12

Ik heb ze vandaag gekocht, zag ze toevallig liggen, wist niet eens dat ze ze hadden, lees die folders nooit door. Al gebruik ik die plastic zakjes voor fruit ook voor andere dingen daarna. Knoop ze altijd zo dicht dat ze heel blijven. Maar dit lijkt me nog wat handiger. Ik heb standaard al zo’n vouwtasje in mijn tas, deze kan er ook zo bij. Al kan je ook een waszak gebruiken als ik ze zo bekijk, die heb je ook n allerlei maten. En ik doe om veel dingen al geen zakje, zoals bloemkool etc. wat ik andere mensen nog al eens zie doen.
Valt me wel op dat je bijna nergens meer die kartonnen bakjes met aardbeien enzo ziet, alles zit nu voorverpakt in plastic bakjes.
Zoon 2009, dochter 2007

Gebruikersavatar

tante Toos

Berichten: 3811
Lid geworden op: 09 feb 2013 16:10
Hobbies: tuinieren
Locatie: Utrecht

Re: Green bags bij de Lidl!

Ongelezen bericht door tante Toos » 21 jun 2018 19:29

Waszakjes.. goeie!
Ik heb er 2 werkeloos liggen. Die zijn soms ook van stof toch?
En zit er een rits in de Lidl green bag?
Zl 12-2012


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Green bags bij de Lidl!

Ongelezen bericht door Olivia3 » 21 jun 2018 19:36

Maar mogen jullie je groenten en fruit dan in iets verpakken wat niet geheel doorzichtig is? Hier mag dat niet.

Gebruikersavatar

Moederdevrouw

Berichten: 6600
Lid geworden op: 25 dec 2009 18:28

Re: Green bags bij de Lidl!

Ongelezen bericht door Moederdevrouw » 23 jun 2018 14:21

tante Toos schreef:
21 jun 2018 19:29
Waszakjes.. goeie!
Ik heb er 2 werkeloos liggen. Die zijn soms ook van stof toch?
En zit er een rits in de Lidl green bag?
Ja, die zijn soms ook van stof, ik heb verschillende soorten en sommige al heel lang.
Er zit geen rits in die Lidl green bag, een trektouwtje, je kunt er verder goed doorheen kijken, door mijn waszakken trouwens ook.
Zoon 2009, dochter 2007

Plaats reactie