Verhuistips enzo

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


Topic starter
WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door WZK » 03 jan 2017 16:57

Nog 4 weken en dan krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Ben nu druk aan het inpakken. Heb net 16 dozen ingepakt en ben het inpakken nu al spuugzat.
Ik heb de boeken nu ingepakt, duur servies ook, en dvd's en cd's. Blegh ik heb totaal geen zin meer. Schiet voor geen meter op.

Iemand slimme tips, schop tegen mijn kont om door te gaan, meehuilen, etc?!
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition


Latido

Berichten: 1507
Lid geworden op: 10 jun 2012 22:28
Hobbies: Muziek

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Latido » 03 jan 2017 17:12

Vraag of een vriendin zin heeft om je een paar uurtjes te helpen.
I'm playing all the right notes - but not necessarily in the right order.

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Blabsie » 03 jan 2017 17:34

Op de dozen schrijven in welke ruimte ze moeten komen. En dan in je nieuwe huis een papier met die ruimte boven de deur hangen (bureau, keuken, slaapkamer,...) zodat helpende verhuizers de dozen ineens in de juiste ruimte kunnen neerzetten. Scheelt een hoop gezeul en gezoek.

Tapagetyp
DL februari 2010

Gebruikersavatar

Violette

Berichten: 6262
Lid geworden op: 31 okt 2014 14:09
Hobbies: koken
Locatie: Randstad

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Violette » 03 jan 2017 17:44

Ik deed elke avond een doos. Dar was overzichtelijk en wat mijn energie aankon. Ik weet alleen niet of dat snel genoeg gaat voor jou, maar elke dag 2 dozen ofzo?

~tapatalk~
dochter 2014 en zoon 2017

Gebruikersavatar

Rijtjes

Berichten: 2271
Lid geworden op: 04 mei 2012 09:19
Hobbies: lezen en muziek maken

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Rijtjes » 03 jan 2017 18:06

Voor mij hielp het om het weekend voor de verhuizing de kindjes te latem logeren. We hebben toen samen alles ingepakt. Verder heeeeel veel weg gooien. Zo zou ik cd's allemaal weg doen bijvoorbeeld. Ik ben echt enorm kritisch door onze huisraad gegaan.
Mama van N. 06-03-2012, A. 06-12-2014, L 15-07-2017 en bib begin 2021 [smile]

Opvoeden is zelf je best doen om een goed mens te zijn.

Gebruikersavatar

ronja

Berichten: 8917
Lid geworden op: 17 mei 2011 19:12
Hobbies: van alles en nog wat
Locatie: Zuid Limburg

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door ronja » 03 jan 2017 18:06

O ik vond het heerlijk om in te pakken. Ik heb eerst de boekenkasten gedaan en daarna van boven (zolder) naar beneden.
Moeder van tweeling (12/2012) en eenling (05/2015)


Topic starter
WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door WZK » 03 jan 2017 18:11

Inmiddels al twintig dozen ingepakt. Ik heb op iedere doos een nummer geschreven. Opvolgend. En in mijn notities (die online in de cloud staan) precies staan wat er in elke doos zit. Als ik alles heb ingepakt ga ik iedere ruimte in het nieuwe huis een kleur geven en diezelfde kleur plak ik met sticker op de verhuisdoos. Op die manier krijg ik alles meteen naar de goede plek en hoef ik ter plaatsen ook niet iedere doos door te zoeken als ik iets kwijt ben of nodig heb.

Soms is het handig als je kunt structureren.
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition


Topic starter
WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door WZK » 03 jan 2017 18:11

Van boven naar beneden werken is inderdaad een goed idee Ronja.
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition

Gebruikersavatar

vlinder100

Berichten: 1821
Lid geworden op: 01 mar 2012 21:06
Hobbies: :-)

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door vlinder100 » 03 jan 2017 18:24

Probeer zoveel mogelijk kasten voor de verhuizing te verhuizen en in elkaar te zetten. Wij hadden alle kasten verhuisd het weekend ervoor en waren daardoor super snel ingeruimd.
Mama van zl1 (2011), zl2 (2014) en zl3 (2017)


Topic starter
WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door WZK » 03 jan 2017 18:28

Slim vlinder100.
Dank je wel.
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition


Jessie6363

Berichten: 15386
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:46
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Jessie6363 » 03 jan 2017 20:42

Ook wat tassen inpakken met kleding toiletartikelen etc. Alsof je 2 weken op vakantie gaat. Kun je de dag na de verhuizing iig op je vakantie routine terug vallen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk


mamavanvier

Berichten: 4222
Lid geworden op: 20 okt 2013 21:21
Hobbies: druk druk druk met 4 kids

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door mamavanvier » 03 jan 2017 20:48

dat ja en zo snel mogelijk een (slaap)kamer dozen en rotzooivrij maken. Zodat je na de verhuizing een plekje hebt om tot rust te komen.
Dozen nummeren en noteren wat erin zat deden wij ook. Zo handig!
Wij kregen de tip het moeilijkste (zolder, garage of schoor meestal) niet tot het laatst te bewaren. Teveel kans dat je door moe zijn of tijdgebrek heel veel zooi toch maar in een doos kiepert dat eigenlijk weg kon

Gebruikersavatar

MrsDaantje

Berichten: 2839
Lid geworden op: 19 dec 2012 21:31
Hobbies: naaien, breien, lezen

Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door MrsDaantje » 03 jan 2017 20:58

Wts.
En verhuis je zelf of heb je een verhuisbedrijf ingehuurd? Indien dat tweede zou ik wel op de doos schrijven waar het heen moet, bijv "1e verd. - grote slaapkamer". Plus kort wat er in zit. Ik had in ons nieuwe huis zelfs op de deuren blaadjes geplakt hoe die kamers heetten ( [redface] ) zodat het niet kon missen voor de verhuizers.
Verder niet te veel in een doos willen stoppen, ik was in het begin met pakken veel te veel bezig met het efficient inruimen dan efficient met m'n tijd omgaan.[emoji51][emoji6] Zeker aangezien wij (in principe...) onbeperkt dozen konden gebruiken was het niet erg als er soms wat lege ruimte in dozen zat.
Oh ja, en ook niet spullen wat naar verschillende verdiepingen/kamers moet in één doos doen... had ml een paar x gedaan en dat vond ik met uitpakken bijster onhandig.
Wij hadden dus 1 formaat verhuisdoos en dat was eigenlijk we heel handig. Plus proberen alles in die dozen te doen (dus niet kleren in zakken oid - al deden we wel kleren inde koffers omdat die anders toch leeg verhuisd werden), ook als de doos niet dicht kan. Bijv losse rolgordijnen die mee gingen, bepaald kinderspeelgoed, etc etc. Scheelt stiekum nl toch een stuk met dragen vergeleken met los meenemen.
| ZL1 2012 | | ZL2 2014 | | ZL3 2017 |

Gebruikersavatar

MrsDaantje

Berichten: 2839
Lid geworden op: 19 dec 2012 21:31
Hobbies: naaien, breien, lezen

Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door MrsDaantje » 03 jan 2017 21:01

Oeps heel verhaal gelijk [emoji16]
Laatste nog: ik heb ook veel weggegooid (en/of naar kringloop gebracht) bij het inpakken. En eerlijkgezegd had dat (achteraf gezien) nog wel meer mogen/kunnen zijn.

Edit: enne, spannend!! Succes met de hele verhuis-heisa!! Is leuk maar toch ook wel intensief, zo'n "overgangs-"periode. [emoji5]
| ZL1 2012 | | ZL2 2014 | | ZL3 2017 |


Ilse

Berichten: 16115
Lid geworden op: 28 jun 2008 09:24
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Ilse » 03 jan 2017 23:00

Ik ben veel verhuist en er komt bij mij weer een verhuizing aan. Ik lees al goeie tips. Qua in en uitpakken, zet de doos op tafel of op andere doos, dan ben je niet eindeloos aan het bukken. En check tijdens inpakken of het niet te zwaar word, ook als je verhuizers hebt, want bij het uitpakken ben je toch altijd wat aan het slepen met die dozen.

Ik pak in 1 dag in, mijn huidige inboedel is momenteel een doos of 40, en ik pak in 1 avond uit. Dit lukt omdat ik geen spullen in huis heb zonder een plek. Ook in nieuw huis heeft alles meteen een plek. Ik denk dat dat komt door die vele verhuizingen. Mensen die een jaar later nog dozen hebben staan snap ik niet [lol]

Edit: ik ga vooraf aan de verhuizing in het nieuwe huis staan en bepalen wat waar komt, tot op de keukenkastjes toe. Dan hoeft het straks alleen van de doos naar de juiste plek, zonder nadenken.

Plaats reactie