Verhuistips enzo

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


Jessie6363

Berichten: 15386
Lid geworden op: 28 nov 2011 13:46
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Jessie6363 » 04 jan 2017 16:34

Oh de vouwblaadjes/kleurcode vind ik wel goed!

En yay voor treintjes idd. Hoef je niet steeds langs elkaar te wringen

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk


mvnmvn

Berichten: 1685
Lid geworden op: 21 nov 2011 14:05
Hobbies: Reizen

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door mvnmvn » 04 jan 2017 17:01

.
Laatst gewijzigd door mvnmvn op 04 sep 2017 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Boukje

Berichten: 7135
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31
Hobbies: ..
tag: Bzzzz... Diagonale bij

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Boukje » 04 jan 2017 18:16

Ik lees mee! Goede tips al! We verhuizen pas over 4 maanden [eeks over 4 maanden al!] maar moeten binnenkort maar beginnen met de kelder uitruimen en spullen wegdoen/verkopen/ naar de kringloop, scheelt al een hoop zooi in huis!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Mama van Aron (2010), Tim (2013) en Loïs (2017)

Gebruikersavatar

Vogeltje80

Berichten: 7760
Lid geworden op: 12 aug 2015 09:41
Hobbies: .

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Vogeltje80 » 04 jan 2017 19:51

Totaal in mijn leven ben ik al 10x verhuisd en heb al wat ervaring, maar de keer dat ik werd verhuisd (inclusief in-en uitpakken en kasten in elkaar zetten [cheesygrin] ) was toch wel een eye-opener.

De verhuizers deden het per kast, per plank en niets mixen. Dus bij een kast bij de onderste plank beginnen, netjes in de doos stoppen. Als de plank erboven er nog bij kan in zijn geheel, dan erbij en anders nieuwe doos. Niets aanvullen tot de doos vol zit met wat-je-maar-vindt, maar heel netjes alles gescheiden houden. Mijn huis was zo ingepakt én zo uitgepakt.

En de andere keren deed ik het wel zelf hoor [cheesygrin] .
Wat ik ook handig vond, is om de spullen die moeten blijven tot aan de verhuizing te verzamelen en dan de rest inpakken.


Luc

Berichten: 3241
Lid geworden op: 30 jun 2012 19:55
Hobbies: fotografie
Locatie: Grunn - Stad
Contacteer:

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Luc » 05 jan 2017 00:15

Wij hadden de avond tevoren de kasten uit elkaar gehaald en die als eerste verhuisd. Dan twee mensen in het nieuwe huis achter gelaten om die weer in elkaar te zetten. Dat waren twee mensen die wel graag wilden helpen, maar het sjouwen niet zagen zitten. Ze konden daarna direct door met de bedden.

Voor de andere spullen die nog uit elkaar moesten (lampen, wandplanken, bedden..) boterhamzakjes en tape, zodat de schroeven in het zakje op het desbetreffende meubel geplakt konden worden. Geen schroeven kwijt geweest ;) tot iemand enthousiast de tape en zakjes verhuisde, de laatste 3 meubels heb ik dagen naar schroeven moeten zoeken [headbang]

Met onze oudste van toen 2 ben ik een week bezig geweest om een verhuisdoos te versieren, waarmee hij tig keer zijn speelgoed heeft 'verhuisd'. Op de dag zelf had hij voor hem belangrijke spullen ingepakt en samen met oma en een lange detour via de kinderboerderij verhuisd. Zo liep hij niet in de weg en was hij er toch bij, erg belangrijk voor hem.

Met inpakken vrienden vragen, werkte beter dan ik dacht! Ook behulpzaam bij het schiften van spullen (deze jurk is zo 1996, doe die nu maar weg [mrgreen] ) Maar dan wel inpakken van tevoren. Ik ben één keer op een verhuizing geweest waarbij het kennelijk de bedoeling was dat we ook nog zouden helpen inpakken, dat was geen leuke verrassing en een hele lange dag..

En een aparte doos met noodzakelijk voedsel. Wij zijn een tijdlang de cafetiere kwijt geweest [headbang]

Treintjes zijn fijn!

Ik heb alleen op de doos gezet waar het heen moest en kort wat erin zat. Daarmee wist ik goed genoeg wat ik waar moest zoeken dat ik geen online systeem nodig had. Scheelde weer administratie

En stevig eten voor mensen die komen helpen inderdaad
ZL1 8/2012 --- ZL2 10/2014


Topic starter
WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door WZK » 10 jan 2017 20:40

Iemand slimme tips hoe je onderdelen slim bij elkaar houdt die niet in een doos passen? Bijvoorbeeld alle plankjes van een bed of kast. Ik zou ze het liefst ergens mee inwikkelen indien ze niet te groot zijn zodat het 1 pakketje is.


Trotse moeder van vier!
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition


Mama_D

Berichten: 664
Lid geworden op: 21 dec 2014 11:00
Hobbies: Hardlopen, dansen

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Mama_D » 10 jan 2017 20:44

Met schilderstape aan elkaar plakken? Met een laken er zigzag tussen zodat de onderdelen niet beschadigen? Schroeven etc in een plastic boterhamzakje erbij en ook met schilderstape eraan vast plakken.
Mama van D (nov 2012) en J (feb 2015)


Ilse

Berichten: 16115
Lid geworden op: 28 jun 2008 09:24
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Ilse » 10 jan 2017 22:06

Spanbanden kan ook, vooral als het grote/lange /zware dingen zijn. En dan na het spannen de band aanzichzelf knopen zodat je een lus hebt waar je de boel aan kan optillen. Bij planken denk ik dan aan 2 spanbanden zodat iemand voor en iemamd achter kan lopen. Alleen wel letten dat de spanband sluiting niks beschadigd, ik deed daar dan washandje of iets dergelijks tussen.

Schroeven aan de meubels plakken kan schade geven of los raken, ik heb ook een keer alle schroeven in zakjes met naam in 1 tas gedaan werkte prima (en dan de tas bij de gereedschapskist houden, heb je meteen alles bij elkaar)


leeneke

Berichten: 8967
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:23
Hobbies: Mijn gezin

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door leeneke » 11 jan 2017 11:36

Wij hadden ook een bakje met daarin per meubel een gelabeld diepvrieszakje met schroeven.
Moeder van drie

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Blabsie » 11 jan 2017 12:40

Wij hadden op alle onderdelen van één meubel stickers met een nummer. Alles van nummer 1 bijv. was de bank, alles met nr 2 was de boekenkast.
Wel zien dat je de stickers op een achteraf onzichtbare plaats plakt (dus achter- of onderaan) of zien dat je echt stickers hebt die er achteraf weer goed afgaan. Daar hadden wij niet altijd op gelet en was dus achteraf gepruts om alle lijm en papier er weer af te krijgen.
DL februari 2010


ekkie

Berichten: 1061
Lid geworden op: 18 nov 2014 21:49
Hobbies: tuinieren

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door ekkie » 11 jan 2017 14:57

Op dozen met breekbare voorwerpen duidelijk breekbaar schrijven zodat verhuizers daar extra voorzichtig mee kunnen zijn.


Ilse

Berichten: 16115
Lid geworden op: 28 jun 2008 09:24
Hobbies: .
Locatie: ..

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Ilse » 11 jan 2017 19:46

@plakresten, inpaktape geeft geen plakresten als je het meteen na verhuizen weer los haalt (bijvoorbeeld de tape om wasmachine snoer aan wasmachine te plakken) maar als je een week wacht mag je bruin plak spul met veel moeite van je machine poetsen [rolleyes]

Sowieso heb ik voorkeur voor dat grijze klustape, stevig en makkelijk los te halen. Dozen plak ik alleen dicht als er geen sluiting in zit.

Ik kom eigenlijk altijd plastic zakken tekort, pas bij het inpakken bedenk ik me dat het handig zou zijn als ik die had gespaard. Tegenwoordig moeilijker omdat je ze niet meer bij de kassa's krijgt. Ik verzamel nu van die duurzame tasjes [cheesygrin] Maar handig voor vieze schoenen, speelgoed met losse onderdelen, snoeren en alles wat niet makkelijk bijeen blijft in een krant. Oh dus ook kranten sparen [lol]

Edit, winkels zoals ikea, xenos en hema hebben van die kartonnen dozen met vakken voor glazen, als je veel glazen heb is het handig die dingen in te slaan.

Gebruikersavatar

Michelle

Berichten: 1853
Lid geworden op: 12 feb 2008 09:28
Locatie: Nieuwegein

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Michelle » 13 jan 2017 14:18

Bedenk goed wat je wil qua uitpakken. Bij mijn schoonmoeder gingen de helpers ook uitpakken nadat de verhuizers wegwaren en dat was heel lief maar dat wilde ze eigenlijk liever zelf doen zodat ze alles meteen op de goede plek kon zetten.

Verder ging alles eigenlijk prima dus daar heb ik geen tips aan overgehouden. Ehm toch 1, denk goed na over wie je vraagt te helpen met inpakken: zwanger had het eierrekje inclusief eieren onderin een doos met keukenspullen gestopt. Ik denk dat je wel kunt raden hoe dat eruit zag bij het uitpakken [headbang]
Michelle mv DL1 ('07), ZL ('08) en DL2 ('11)

Gebruikersavatar

Laura_G

Berichten: 3828
Lid geworden op: 15 apr 2014 13:15
Hobbies: use-less FB pagina
Contacteer:

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door Laura_G » 13 jan 2017 14:41

Afbeelding
Zo zien mij belangrijkste 3 lades er al 2 weken uit. Vanavond bij de echt allerlaatste dozen gaan deze doosjes ook mee.
En alles heeft wel de afgelopen 2 weken z'n eigen vindbare plek behouden.
op moederdag '14 kwam onze kleine mup


Topic starter
WZK

Berichten: 17524
Lid geworden op: 22 nov 2009 19:48
Hobbies: Have fun!
Locatie: Apeldoorn

Re: Verhuistips enzo

Ongelezen bericht door WZK » 13 jan 2017 14:45

Ik begrijp je post niet Laura_G


Trotse moeder van vier!
(Pleeg)moeder van vier!

“Told you so.”

Sincerely,
your intuition

Plaats reactie