No spend challenge 2017

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


IceQueen

Berichten: 726
Lid geworden op: 01 okt 2015 11:15
Hobbies: chillen

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door IceQueen » 29 mei 2017 07:58

Wat leuk om mandjes te haken. Is ook heel hip. :) ik heb er ook 1 gemaakt. Maar daarvoor wel eerst wol gekocht.
Maak je vierkante of ronde mandjes?
Afbeelding deze heb ik gemaakt.

Ik vind trouwens veiligheidsspulketjes iets wat je nieuw moet kopen en niet op moet bezuinigen.

Ja Annet, dat mag. :)




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Topic starter
Roosmijn

Berichten: 8796
Lid geworden op: 09 sep 2008 10:36
Hobbies: *
Locatie: NB

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Roosmijn » 29 mei 2017 17:47

Hier gaat het nog steeds door, al moest ik een nieuwe vaatwasser helaas [rolleyes]
Vl heeft nog geprobeerd om hem te repareren, maar hij bleek echt op.
Ik kan echt niet zonder vaatwasser, met 2 pubers, een schoolkind en zelf chronisch ziek en een mini-aanrecht.
Dit viel ook in de "mag-categorie" had hem alleen niet zien aankomen.

Verder alleen wat ondergoed voor de jongens en schoenen voor de jongens, stond ook gepland, oh en potgrond voor de moestuintjes van AH, ZL2 wilde ze graag planten [smile]
Ik blijf het een uitdaging vinden om te kijken of ik het echt nodig heb en het is een mooie manier om te consuminderen [wink]

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Annet » 29 mei 2017 19:25

Oh balen, nieuwe apparaten zijn zo duur. Bij ons is de auto nog steeds stuk [eh]

Nu voluit gefeliciteerd, IceQueen [biggrin]
Ik ben min of meer ronde mandjes aan het haken. Ik begin met zes steken en meerder dan iedere toer op dezelfde plekken 6 steken tot de bodem klaar is. Dan nog eindeloos rond tot ie hoog genoeg is. Het is vrij dun garen (stonewashed van Scheepjes), maar het wordt wel mooi. Die van jou is ook leuk! Is dat van die hele dikke lont-achtige wol?
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure


IceQueen

Berichten: 726
Lid geworden op: 01 okt 2015 11:15
Hobbies: chillen

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door IceQueen » 30 mei 2017 08:45

Ja hele dikke lontwol achtige wol inderdaad. Komt bij het achterpand vandaan, van palazzio borgio (??). Werkt supersnel, maar is wel echt en work-out om te haken. :)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Annet » 30 mei 2017 17:42

Ik heb 'm ook, volgens mij in dezelfde kleuren. Heb er met armbreien al een keer een lap van gemaakt, toen weer uitgehaald en ben er nu een kussen van aan het breien. Maar ik blijf een beetje twijfelen of dit het nou is voor deze wol. Eigenlijk vind ik het vooral mooi als deken, lekker losjes gebreid, maar dan moet ik eerst een kapitaal uitgeven om genoeg wol te hebben en we hebben ook niet echt nog een deken nodig. Met breien gaat het wel snel trouwens, een streng wegbreien doe je royaal binnen een half uur.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

Rosalinde

Berichten: 3610
Lid geworden op: 11 nov 2013 11:16
Hobbies: Bakken en breien

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Rosalinde » 14 jun 2017 15:09

Hier is het no-spend ook redelijk mislukt, al moet ik zeggen dat het op een hand te tellen is wat ik nieuw gekocht heb de afgelopen maanden. Wel heb ik me redelijk laten gaan in de kringloop en een paar MP aankopen gedaan. Maar, dat moet ik mezelf meegeven, ik heb niets nieuws gekocht voor mijn 'verslavingen', wol en zaadjes. Eerst was ik van plan om toch wol te kopen voor een groot project, maar na wat gestoei met andere kleurencombinaties, kon het toch met wat ik had. Moestuinzaden had ik ook nog genoeg en had bovendien AH moestuintjes erbij, dus de tuin staat weer helemaal vol met wat ik al had. Een fruitboompje voor ML's verjaardag niet meegeteld [wink]

Voor mijn moeders verjaardag ga ik iets zelf maken (boekweitdoppenkussen). De vulling moest ik wel nieuw kopen, maar wat over blijft kan ik altijd gebruiken voor het kippenhok. Ohja, dat wordt wel een 'nieuwe' aanschaf (zij het vervangingsaanschaf [neutral] ): nieuwe kippen.
Ontzettend dankbaar: A 2014 B 2016 en C 2021


Claire

Berichten: 438
Lid geworden op: 27 mar 2008 00:29

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Claire » 26 jun 2017 17:52

Nou, ik heb hier mijn challenge verbroken door het allerduurste te kopen wat ik ooit gekocht heb: een huis! [lol] Moest ook wel, want er bleek een tweeling onderweg te zijn :) Afgelopen maanden eigenlijk te misselijk geweest om te functioneren, laat staan forummen. Ik heb ook wat andere dingen gekocht, positiekleding (ik had alles uitgeleend aan een vriendin, maar die bleek het een week voordat ik vertelde dat ik het weer nodig had uitgeleend te hebben aan een andere vriendin in het buitenland) en voor de kinderen heb ik alle kleding en schoenen en aanverwanten gekocht die ze nodig hadden, gewoon in de winkel wegens geen puf voor tweedehands zoekerij en marktplaats. Verder niks gekocht. Wel besloten dat ik voor het nieuwe huis wat dingen mag kopen, gebruiksvoorwerpen die nu echt te versleten zijn om weer mee te verhuizen (wasmanden en theedoeken). Verder hebben we plotseling toch meer babyspullen nodig dan gedacht (immers een baby extra) en ook dingen als gordijnen en lampen en tuinspullen (gaan van 4 kamers met balkon naar 7 kamers met tuin). Januari weer verder echt serieus verder, nu heeft dit even voorrang.
mama van 6 [smile]

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Annet » 26 jun 2017 18:43

Gefeliciteerd, Claire! Met huis en dubbele zwangerschap [biggrin]
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure


Claire

Berichten: 438
Lid geworden op: 27 mar 2008 00:29

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Claire » 26 jun 2017 22:17

Ja, dank je wel!!!
mama van 6 [smile]


Topic starter
Roosmijn

Berichten: 8796
Lid geworden op: 09 sep 2008 10:36
Hobbies: *
Locatie: NB

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Roosmijn » 27 jun 2017 15:43

Gefeliciteerd!!! [cheer] [cheer]
Een oproepje hier op het forum doen voor de extra babyspullen?
Zelf heb ik helaas alles al weggedaan, jongste is 9, maar hier zijn vast genoeg mensen die eea kwijt willen [wink]


Jessie3847

Berichten: 2705
Lid geworden op: 01 dec 2014 14:02
Hobbies: .

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Jessie3847 » 27 jun 2017 21:05

...
Laatst gewijzigd door Jessie3847 op 24 nov 2018 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Annet » 28 jun 2017 10:48

Wij hebben trouwens ook een flinke uitgave gehad, want we moesten een andere auto hebben [cry]
Verder ook te veel uitgegeven, eigenlijk. Ik baal best wel van de deuk in mijn spaargeld (is ook voor een ander huis binnen een paar jaar). Ik ga dus weer eens strak de teugels aanhalen. Ik heb nu wel een flinke partij haakkatoen in huis waar ik knuffels van haak voor vriendinnetjes van ZL, als verjaardagscadeautje. Ik wil er ook wat sleutelhangers van maken (heb nog karabijnhaken in huis). Dat scheelt dus alvast weer, maar het is wel een druppel op een gloeiende plaat.
We moeten ook nog wat spullen te koop zetten (geiser, gaskachel, dakdragers van de vorige auto) en ik wil een doos vol goeie schoenen die ik niet meer draag naar de inbrengwinkel brengen. Hopelijk levert dat allemaal nog wat op.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

Rosalinde

Berichten: 3610
Lid geworden op: 11 nov 2013 11:16
Hobbies: Bakken en breien

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Rosalinde » 28 jun 2017 13:32

Gefeliciteerd Claire, en Chiccro ook!

Pff, af en toe denk ik dat ik volgend jaar maar weer opnieuw ga beginnen, maar dat is de perfectionist in mij die het niet kan hebben dat het mij niet 100% lukt.
Ontzettend dankbaar: A 2014 B 2016 en C 2021

Gebruikersavatar

Marjan

Berichten: 2446
Lid geworden op: 31 mar 2012 21:14
Hobbies: dansen, re-enactment
Locatie: Utrecht

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Marjan » 28 jun 2017 21:50

Ik kom me ook maar eens aanmelden. Eigenlijk doe ik al maanden mee, maar een beetje steun in dit draadje lijkt me fijn!

Ik heb wel wat uitzonderingen voor mezelf:
- verf/hout/stucspul e.d. voor het huis
- op termijn een schutting (alhoewel ik die goedkoop probeer te krijgen)
- ik mag nog platte schoenen, want ik heb geen hele meer...
- kleding voor mij/man/kinderen mag indien er iets is versleten en we het niet kunnen repareren (of bij de oudste: als hij er uit groeit), maar alleen tweedehands of nieuw en eerlijk geproduceerd in heel goede uitverkoop.
- nieuwe schoenen voor de kinderen als ze uit de vorige groeien

Afgelopen maand 1 ding gekocht dat ik al heel lang wilde hebben: een zuurkoolpot! Verder heb ik me braaf gehouden aan niets kopen dat ik niet nodig heb.
Mama van T, feb 2012, S, jan 2014 en Y, dec 2017

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Wientje » 29 jun 2017 08:39

Het valt ons op dit moment best zwaar. Doordat baardmans zijn rijbewijs haalde en we een auto kregen (ja echt, zijn vader is [crazy] , gelukkig wel een hybride van 10 jaar oud dus kwa milieu overwegingen past het wel bij ons) Bleken er toch een hoop deuren open te gaan die anders gesloten waren.
Zo moest er een autostoeltje komen en een navigatiesysteem (ik kan perfect kaartlezen, maar niet in een rijdende auto ivm erge wagenziekte). Maar onze vakantieplannen veranderde ook. We kunnen nu ineens makkelijk kamperen. We zagen kamperen met kleuter niet zo zitten, want alles met het ov slepen was nog te doen toen ze uren in de drager bivakkeerde, maar de heen en terugreis bleek vorig jaar een hel. (mooi weer fiets in de trein, treinen overvol meerdere fietsen in de trein en er dus met bepakking gewoon niet bij passen. Tel daar conducteurs bij op die commentaar hebben op het feit dat je wegloop kind in de fietsstoel vast zit op... Maar nu kunnen we dus met de auto, en dus ook makkelijker verder weg. Maar toen bleken we nieuwe slaapmatjes nodig te hebben. En is er nog maar een heel. En vanwege dat wegloop kind dus ook maar nieuwe armbandjes met telefoonnummer gegraveerd, en ook maar meteen eentje met oma's nummer voor als oma oppast (verstoppertje spelen op het strand zonder dat aan oma te vertellen/vragen is niet zo handig) De bandjes van de HEMA die je zelf kunt schrijven krijgt ze open....
Ik geloof dat we het voorlopig wel weer gehad hebben met het aanschaffen van spullen. Maar dit voelde echt even als een aderlating.
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Plaats reactie