No spend challenge 2017

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Blabsie » 16 mar 2017 11:25

Ijsje was wel extra eigenlijk [cheesygrin] .
En na vorige maand een heel jarige DL (cadeau 100 euro, feestje binnenspeeltuin 80 euro, familiefeestje 50 euro) en een nieuwe koffiezet van 100 euro sta ik zwaar in t rood. Heb vorige maand ook 50 euro aan wolletjes gekocht. Gewoon om wat te haken te hebben, was niet uit noodzaak. En dan nog een computerspel van 30 euro. Euh... nou ja [cheesygrin] .
En de tandarts was ook 120 euro samen. Krijg ik nog wel een groot stuk van terug, maar ik moet deze maand ook weer 2x terug om gaatjes te vullen. Dus euh... .
Enfin... goed opletten dus de komende weken.

Tapagetyp
DL februari 2010


Claire

Berichten: 438
Lid geworden op: 27 mar 2008 00:29

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Claire » 16 mar 2017 12:49

Hier niks gekocht, maar we zitten toch te denken om de grootste aankoop ooit te doen...namelijk een huis. We wilden eigenlijk nog iets langer wachten en sparen, maar het vaste contract is binnen handbereik, met dit mooie weer mis ik een tuin weer gigantisch, ondanks al het minimaliseren blijft het huis eigenlijk wel iets te klein voor 5...ik zit dus toch iets vaker op funda te speuren dan eerst. Ironisch he, in een no spend year.
Komende zaterdag is de kinderkledingbeurs waar ik altijd goed op insla (nog liefhebbers omgeving rijnmond?) en over een maand de verjaardag van dl2.

Wientje, ik vind het heel knap dat jij naast het ouderschap voltijds werkt en dan nog tijd vind om te haken 's avonds en het dan jammer vindt dat naaien niet ook nog eens lukt [eeks] wat is je geheim? Ik heb hier een aantal halve naaiwerkjes liggen maar ik kom er echt steeds maar niet aan toe.

Ice Queen. Welkom terug. Gewoon nog een keer proberen. Waar ging het de vorige keer mis? Zie het als een leermoment :)

Blabsie nog gefeliciteerd! Tandarts en jarige kinderen bespaar ik ook niet op, als ga ik ook niet geforceerd een groot cadeau verzinnen als ze niets nodig hebben. Fiets is vervoermiddel en komt gewoon tussendoor. Wat heeft je dochter gekregen?
mama van 6 [smile]


Topic starter
Roosmijn

Berichten: 8796
Lid geworden op: 09 sep 2008 10:36
Hobbies: *
Locatie: NB

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Roosmijn » 16 mar 2017 19:11

Hier ook een jarige volgende week, dus dat betekent trakteren, een cadeau en een kinderfeest.
Verder geld uitgegeven aan glazen vriezerbakken.
De bedoeling is om meer te gaan preppen en invriezen, dus uiteindelijk te besparen, ik wilde gewoon echt geen plastic meer kopen.
Goed besteed, vind ik zelf, maar wel geld uitgegeven [wink]

Gebruikersavatar

Blabsie

Berichten: 7425
Lid geworden op: 20 sep 2010 14:51
Hobbies: .

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Blabsie » 16 mar 2017 20:27

@Claire: De grote manege van playmobil [smile] . Wilde ze zooooo graag.

Tapagetyp
DL februari 2010

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Wientje » 16 mar 2017 21:20

Claire schreef: Wientje, ik vind het heel knap dat jij naast het ouderschap voltijds werkt en dan nog tijd vind om te haken 's avonds en het dan jammer vindt dat naaien niet ook nog eens lukt [eeks] wat is je geheim? Ik heb hier een aantal halve naaiwerkjes liggen maar ik kom er echt steeds maar niet aan toe.
Ik werk ook nog maar 3 weken fulltime. Daarvoor werkte ik parttime en kon ik dat heel goed combineren. Nu is het een stuk lastiger. Dl slaapt tussen 19.30 en 20.00. Ik ga dan douchen en ben een half uur later beneden. Tussen 22.00 en 22.30 ga ik slapen. Dus in die tussentijd heb ik tijd voor mezelf of ml. En tja. Das niet veel. Als ik een serie kijk of met ml klets kan ik ondertussen haken. Met naaien is dat lastiger. En eigenlijk wil ik over een paar weken het sporten ook weer langzaamaan oppakken en zal ik dus nog minder tijd hebben voor creatieve uitspattingen.
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Annet » 22 mar 2017 09:48

Wij hebben toch de keukenkast aangepakt. Ik had dringend behoefte aan laden en de indeling was niet optimaal. Bovendien waren de zijkanten schots en scheef (inbouwkast, oud huis) en konden daar muizen doorheen, hebben we gemerkt [eeks]
Een vriend van ons heeft de kast beplaat en de indeling direct aangepast. Er zit nu een ikea ladenblokje in met twee laden. Het past allemaal perfect en nu zijn we niet te veel geld kwijt geweest. Ik ga de boel zo verven en ik zie nu dat het er echt heel veel mooier uit komt te zien. Heel fijn, want ik ging me steeds meer ergeren aan die kast. Het is ook een open kast en het eerste wat je ziet als je vanuit de gang binnenkomt. Van de zomer de plankjes nog een nieuwe lik verf geven en dan is het perfect.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure


Topic starter
Roosmijn

Berichten: 8796
Lid geworden op: 09 sep 2008 10:36
Hobbies: *
Locatie: NB

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Roosmijn » 23 mar 2017 11:08

Ik ben zwaar gedemotiveerd...

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Annet » 23 mar 2017 12:24

Waarom/waardoor? Kunnen we helpen je motivatie op te krikken?
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

Rosalinde

Berichten: 3610
Lid geworden op: 11 nov 2013 11:16
Hobbies: Bakken en breien

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Rosalinde » 25 mar 2017 07:38

Hoe gaat het, Roosmijn? Wees ook wat mild voor jezelf, het moet een uitdaging blijven, geen straf.

Vandaag ga ik voor het eerst dit jaar weer naar de kringloop. Een fotolijstje voor een foto als kleinigheidje voor ML's opa en oma zoeken. Cadeautjes zijn hier uitzonderingen, maar ik probeer zo veel mogelijk zelf iets te maken of iets uit de kast/supermarkt.

Zaden voor de moestuin had ik ook als uitzondering, maar die trek ik in, want ik heb nog genoeg liggen. Laatst toch een zakje basilicumzaad gekocht, maar daarvan had ik nog een zakje liggen. Even een lesje dus...
Ontzettend dankbaar: A 2014 B 2016 en C 2021

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Wientje » 26 mar 2017 13:17

Hier zijn er aardig wat zaden en kweek grond gekocht door ml.

We zitten in dubio over beddengoed. Vooral de kussenslopen zijn oud en smoezelig. Daar wil ik dus eigenlijk nieuwe voor. En we hebben een laken dat nog niet bijna kapot is. Maar dat is voor een gewoon 2 persoons bed terwijl wij een lot jemoix xl nodig hebben. Maar die zooi is zo duur. ...
De compactcamera ga ik binnenkort bestellen.

De sprei is af!
Afbeelding
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"


Albertine

Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:44
Hobbies: koken en paarden
Locatie: gelderland

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Albertine » 26 mar 2017 14:24

Mooi geworden Wientje!

Wij hebben ook wel zaden gekocht maar omdat we er straks van eten heb ik ze bij de boodschappen geschreven. De grond was wel extra hier.
Ik zat met te kleine kleren maar de opbergboxen waren op. Wou al nieuwe kopen toen bleek dat mijn zus de kleren al wilde voor neefje dus heb ze maar gewoon in een tas gegeven.

Verder lukt t hier best goed om niet te kopen. Alleen ging ml gisteren de winkel in voor een vliegengordijn en kwam terug met 3 extra's. Wel goed bruikbaar en heel goedkoop maar toch jammer.

We willen graag een verhoogde kruidenbak in de tuin en daarvoor kunnen we gelukkig het meeste materiaal hergebruiken.

Nog eveb terug gelezen, Annet wat fijn dat die kast nu zo opgeknapt is!
Roosmijn hopelijk is het geen kwestie van moeten en niet kunnen en kun je weer een weg vinden die voor jou werkt.

Gebruikersavatar

mammaTini

Berichten: 4616
Lid geworden op: 30 apr 2013 10:09
Hobbies: Haken, lezen en Netflix :)
Locatie: Groningen

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door mammaTini » 26 mar 2017 14:59

Wow die sprei [verliefd]

tapatwitwit
ZL sep 2012. ZL aug 2014. Girasol Amitola Azarfan, Didymos India Tussah, Kopango Oscha Meander Solina wrap conversion toddler, Kikoy.

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Wientje » 26 mar 2017 17:27

Ik ben ook erg blij met de sprei.

Ik zit nu dus erg in dubio. De he ma heeft nu een beddengoed actie. 2de voor de halve prijs. De kussenslopen zijn nodig. Maar hoeslakens en lakens zijn niet perse nodig. Op den duur zal het wel nodig zijn. Maar met korting is natuurlijk wel wenselijk. Grrrr
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Annet » 26 mar 2017 20:18

Albertine schreef:Nog eveb terug gelezen, Annet wat fijn dat die kast nu zo opgeknapt is!
Dank je! Ik ben nu al een paar dagen heel blij met de kast [biggrin]
Van de pot verf heb ik zeker nog driekwart over en de achtermuur van de keuken is heel erg beschadigd en vervuild. Deze verf is goed reinigbaar en past perfect bij de keuken, dus over een poosje ga ik die muur ook aanpakken (misschien wat plamuur nodig, maar verder niets). Na 15 jaar is een nieuw verfje in de keuken wel eens goed. Ik krijg er weer helemaal zin in.

Wientje, mooie sprei. Heb je niet nog wat stof liggen waar je nieuwe slopen van kan maken?
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

Wientje

Berichten: 6467
Lid geworden op: 09 aug 2012 18:57
Hobbies: Haken en dingen maken
Locatie: Leiden

Re: No spend challenge 2017

Ongelezen bericht door Wientje » 26 mar 2017 22:43

Nee. Ik wil slopen die bij elkaar passen en van katoen zijn. En rustig. Ik heb draagdoeken stof, tricot en wol liggen. En allemaal vrolijk en bont.
Stof kopen, dan kan ik net zo goed alleen de slopen kopen.
De lakens en hoeslakens maak ik echt niet zelf. Dan zou er een naad ergens komen, en ik ben nog erger dan de prinses op de erwt.
Maar ml en ik hebben besloten dat de hoeslakens en lakens pas gekocht worden als de huidige echt op zijn
Leven is het meervoud van lef!
E lin, februari 2013
http://wientje.blogspot.nl/"

Plaats reactie