Door weer en wind zonder auto

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Justawoman

Berichten: 5284
Lid geworden op: 17 mar 2009 15:54

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door Justawoman » 26 okt 2016 21:47

Haha hier ook chocomel in het vooruitzicht. Als het 's ochtends regent kan ik ze met de bus naar school brengen, maar bij ochtend droog en middag regen is het gaan met die banaan. Soms bij erg onvoorspelbare regen in zelfs zomerjasjes. Met veel liedjes en aanmoedigingen de moed er in houden en thuis samen in bad en warme choco.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
ZL1 01/09 & ZL2 05/12


Pompedom

Berichten: 3313
Lid geworden op: 09 mar 2011 19:24
Hobbies: Zon!
tag: Zeg maar Pom

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door Pompedom » 27 okt 2016 12:36

Hier gaan we dan meestal met de bakfiets met regenhuif. Ben ik als enige nat, maar ik heb een goed regenpak.
En als we dan toch nat worden. Lekker in bad of iets, droge kleren aan en met z'n allen onder een dekentje op de bank.
Afbeelding

Gebruikersavatar

ronja

Berichten: 8919
Lid geworden op: 17 mei 2011 19:12
Hobbies: van alles en nog wat
Locatie: Zuid Limburg

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door ronja » 27 okt 2016 13:04

Leuk die 7%. Ik heb het afgelopen jaar toch wel regelmatig door de regen gefietst met drie kindjes. Niet leuk. Maar heb geen rijbewijs,dus geen keuze als ik alleen met ze ben.
Moeder van tweeling (12/2012) en eenling (05/2015)


deeh

Berichten: 2350
Lid geworden op: 08 mei 2012 20:49
Hobbies: fietsen, yoga, de kids!

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door deeh » 27 okt 2016 13:47

Ik fiets ook door weer en wind. De ene auto heeft vrouwlief mee. Soms regen ik dus nat en soms een pak aan. Idem kids. Een achterop, twee in fietskar. Regenpakken aan vinden ze mega leuk, maar het kost zeker extra tijd, dus ik vind het meestal wat minder. Overigens woondwoonde ik een paar km en nu nog geen km van school, dat scheelt natuurlijk wel!
Mem van S (okt 2009), J en Z (juni 2011)


Pet

Berichten: 3792
Lid geworden op: 01 mar 2014 08:00
Hobbies: Lezen, zingen, breien

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door Pet » 27 okt 2016 14:36

Hier geen auto voor mij en geen rijbewijs ook.
Zl gaat nkg niet naaf school, maaf wel naar kdv en psz. Dat is natuurlijk qua tijd nuet vergelijkbaar, want bij de psz heb je bjjv een half uur lang inloop, als het neg heeeel hard plenst, wachten we de bui af en vertrekken een kwartier later. Maar dat kan bij de basisschool niet... nij ja, op de terugweg wel!
Dus tip 1 is: buienradar checken! [lol]

En voor de dreumes: koop een deryan fiets-voetenzak!
Geen gedoe met regenpak, dat haatte mijn dreumes. Maar die voetenzak zat vast aan heg stoeltje, en dan was het okee.
Lekker wjnddicht, ook voor koude droge dagen lekker!

[think] nu im dig schrjjf, denk ik jneens: ik zou wel een nieuwe willen! Zl is al ruim twee, in de oude past hij nueg meer. Maar zou zoiets ook bestaan voor achterstoeltjes? Hmmmm even uitzoeken!


Jessie9832

Berichten: 1872
Lid geworden op: 06 dec 2013 13:33
Hobbies: .

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door Jessie9832 » 27 okt 2016 15:01

Pet schreef:Hier geen auto voor mij en geen rijbewijs ook.
Zl gaat nkg niet naaf school, maaf wel naar kdv en psz. Dat is natuurlijk qua tijd nuet vergelijkbaar, want bij de psz heb je bjjv een half uur lang inloop, als het neg heeeel hard plenst, wachten we de bui af en vertrekken een kwartier later. Maar dat kan bij de basisschool niet... nij ja, op de terugweg wel!
Dus tip 1 is: buienradar checken! [lol]

En voor de dreumes: koop een deryan fiets-voetenzak!
Geen gedoe met regenpak, dat haatte mijn dreumes. Maar die voetenzak zat vast aan heg stoeltje, en dan was het okee.
Lekker wjnddicht, ook voor koude droge dagen lekker!

[think] nu im dig schrjjf, denk ik jneens: ik zou wel een nieuwe willen! Zl is al ruim twee, in de oude past hij nueg meer. Maar zou zoiets ook bestaan voor achterstoeltjes? Hmmmm even uitzoeken!

Ik heb laatst dit Deryan fietshoeszak ding bij de kruitvat gekocht.. stond een week of 3 geleden in de folder. Misschien heeft jouw vestiging ze nog liggen?

edit: ik vind dit ook een ideaal ding! Tis wel een grobbekuiken op je fiest maar prima voor de koude dreumesbeentjes

Gebruikersavatar

bigou

Berichten: 12406
Lid geworden op: 22 nov 2010 10:06
Hobbies: lezen, forummen;)

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door bigou » 27 okt 2016 15:58

Pet schreef:als het neg heeeel hard plenst, wachten we de bui af en vertrekken een kwartier later. Maar dat kan bij de basisschool niet... nij ja, op de terugweg wel!
Niet op onze basisschool hoor...daar sta je op een plein en kun je nergens schuilen, dus als de kinderen naar buiten komen moet je ongeacht het weer snel op de fiets stappen en thuis lekker opwarmen/drogen :)
Moeder van twee dochters (okt 2005 en aug 2008)


Pet

Berichten: 3792
Lid geworden op: 01 mar 2014 08:00
Hobbies: Lezen, zingen, breien

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door Pet » 27 okt 2016 19:56

O, en sorry voor de spelfouten [redface]
Ik wou weer eens snelsnel wat typen...


Piep

Berichten: 1391
Lid geworden op: 09 sep 2011 10:12
Hobbies: te veel om op te noemen

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door Piep » 31 okt 2016 17:32

Ik heb ook DL op de aanhangfiets en Zl achterop. Ik heb voor ZL een soort regenponcho, speciaal voor op de fietsstoel. Je maakt hem achteraan de fietsstoel vast met twee plakstrips en trekt hem over je kindje en fietsstoel. Er is alleen een gat voor het hoofd. En dan heb je twee beenflappen met rekkers die je over de voetsteunen trekt. Op die manier hebt je ook geen natte schoenen. En het is echt heel snel aan. Ook handig om mee te nemen en aan te trekken als het onderweg begint te regenen, want je kind hoeft er niet voor uit de fietsstoel. En je kan in de winter gewoon hun winterjas aantrekken en de cape erover doen.


MamavanMerle

Berichten: 1279
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:08
Hobbies: Lekker leven

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door MamavanMerle » 03 nov 2016 21:10

Wij doen alles op de fiets. Kinderen zijn inmiddels 4 6 8. Het enige dat ik echt vervelend vindt is dat bij lelijk weer heel veel mensen met de auto naar school gaan en dat al die mensen zo dicht mogelijk bij het heel willen parkeren. Dan is het echt chaos, slecht zicht en voel ik me niet fijn met de kinderen op de fiets.

Wij proberen met de regendag te timen. En anders fietsen we gewoon tussen de regendruppels door.
Mama

Gebruikersavatar

elize80

Berichten: 7619
Lid geworden op: 10 mei 2012 12:48
Hobbies: lalala

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door elize80 » 03 nov 2016 22:54

Ik ga met 2 kinderen in de regen op de fiets. Alleen met ernstige gladheid zou ik gaan lopen. Met regen: regenpakken aan. In de praktijk is dat maar een paar keer per seizoen echt nodig trouwens.

Ik baal er wel eens van hoor. In totaal ben ik een uur onderweg van thuis - kdv - school - werk en dan ben ik ondanks een regenpak zeker wel nat.

-- Tapatalk --
Moeder van 2 kinderen (2011 en 2014)

Gebruikersavatar

Lin-da

Berichten: 4757
Lid geworden op: 29 okt 2010 20:48
Hobbies: Lezen, de kinderen, vakantie

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door Lin-da » 04 nov 2016 09:12

Hier gaan de kinderen ook op de fiets naar school, maar wij zijn binnen tien minuten op school.
De kinderen hoor ik er nooit over en als het te heftig zou zijn of te glad kunnen wij ook altijd lopend.
Maar ik ben nog wel eens de gene die baald [redface] dan kom ik kletsnat geregend thuis en dan moet ik hop de auto weer in Om te werken , stinkende natte broek en mijn haar dat er maar zieligjes bij hangt. Maar ik ga echt niet met de auto naar school zo weinig plek...
Maar ik ben wel blij dat ik niet alles door wind en weervoer te doen geef ik eerlijk toe, ik gebruik de auto wel voorboodschappen e.d als het regend.
Mama van 2 meisjes sept' 05 en sept' 07


leeneke

Berichten: 8967
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:23
Hobbies: Mijn gezin

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door leeneke » 15 nov 2016 12:48

Wij fietsen hier jammer genoeg niet (is helemaal niet fietsvriendelijk), maar hebben wel héél goede regenbroeken voor de kinderen. We hebben er van muddy puddles, de meest waterdichte en daar kunnen ze in een beek mee stappen (ok, niet te lang, neem ik aan) en zijn ze nog droog (als het beneden goed vast zit over de laarsjes). Als je echt fietst in de regen, zou ik zeker investeren in goed waterdicht materiaal (dat ook na een uur nog waterdicht is).
Moeder van drie

Gebruikersavatar

elize80

Berichten: 7619
Lid geworden op: 10 mei 2012 12:48
Hobbies: lalala

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door elize80 » 15 nov 2016 12:59

Dat klinkt als iets wat ik zelf wel kan gebruiken :) Eens kijken of ze die ook in volwassen maten hebben.
Moeder van 2 kinderen (2011 en 2014)

Gebruikersavatar

lentemama

Berichten: 2179
Lid geworden op: 21 feb 2013 20:30
Hobbies: honden, lezen, reizen
Locatie: Wassenaar

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door lentemama » 15 nov 2016 13:22

Gewoonlijk heb ik en de dl's ook niet zo'n last van. Maar nu zwanger blijkt mn zwangerschaps winterjas toch niet een echte bui te houden. Maar om nu voor de 2,5 maand nog een regenpak te kopen dat nu past vind ik ook overdreven.

Verstuurd vanaf mijn D2303 met Tapatalk
mama van R (4-12), C (1-15) en M (2-17)

Plaats reactie