Tiny houses + micro apartments

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


Doortje31

Berichten: 396
Lid geworden op: 30 jul 2017 19:40
Hobbies: Tuinieren

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door Doortje31 » 13 mar 2019 16:34

hmje schreef:
13 mar 2019 11:08
Wat ik bijvoorbeeld van die gezellige "alleen" momenten vind, is dat bv mijn zl een luisterboek aan het luisteren is op de bank, mn dl slijm aan het maken is aan tafel en ik alvast ben begonnen met koken. Allemaal in dezelfde ruimte ons eigen ding doen en toch die warme gezelligheid... Ik vind vaak de bovenverdieping een verdieping die we nou eenmaal hebben, maar ook wel overbodig...

Oh fijn om te lezen dat er nog iemand zo denkt. Hetbis dat we er slapen maar die bovenverdieping vergeet ik meestal gewoon.
Mijn ideale woning zou dan ook bungalowstijl zijn. Alles op 1 verdieping. Slaapkamers niet zo groot, misschien een soort bedstede achtig, met een bureau en opbergruimte ingebouwd. Meer hebben ze eigenlijk niet nodig, merk ik. Een eigen plekje is fijn, maar dat hoeft geen 20m2 per kind te zijn
Mama van Fiene (8) en Lot (4) baby juli 2019
En ons lieve neefje woont ook bij ons :)

Gebruikersavatar

hmje

Berichten: 594
Lid geworden op: 02 aug 2012 14:15
Hobbies: Schrijven, wandelen, handwerke
Locatie: Nijmegen

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door hmje » 13 mar 2019 17:08

Ja precies dat @Doortje31 Een bedstee met deuren zou echt perfect zijn! Liefst inderdaad op de begane grond. Als de woonkamer de helft van de opp heeft en in plaats daarvan beneden drie bedstedes, ben ik dik tevreden. Heb ik mijn alleen plekje en tegelijkertijd ook nog de gezelligheid van het samenzijn

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door Annet » 13 mar 2019 19:23

Maar hebben jullie dan geen behoefte om je terug te kunnen trekken? Ik snak af en toe echt naar een eigen ruimte. ML werkt vanuit huis, dus dat is misschien ook anders (ik ben zelden alleen thuis). Vooral na een drukke dag op het werk kan ik weinig hebben en dan zitten we behoorlijk op elkaar gepakt voor mijn gevoel.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

hmje

Berichten: 594
Lid geworden op: 02 aug 2012 14:15
Hobbies: Schrijven, wandelen, handwerke
Locatie: Nijmegen

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door hmje » 13 mar 2019 19:36

Nee, ik heb er voldoende aan om mijn eigen ding te doen (alleentijd te creeren) door me af te zonderen qua activiteit ipv een andere kamer op te zoeken. Ook als ik wel in een andere kamer ben, vind ik het prettig om leefgeluiden te horen. Ik weet nog dat ik tijdens mn studie op de drukste tijden in de bieb ging zitten leren en ik haalde goede scores. Sommige mensen hebben echt behoefte aan alleen zijn, ik het tegenovergestelde denk ik


Doortje31

Berichten: 396
Lid geworden op: 30 jul 2017 19:40
Hobbies: Tuinieren

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door Doortje31 » 13 mar 2019 20:15

Nee niet echt. Ik heb verder ook alleen maar mijn slaapkamer, maar daar staat ons bed en een kledingkast. Dus daar kan ik verder ook niks.
Ik ga weleens bewust op de bank zitten met een haakwerkje als de kinderen aan tafel zitten te spelen. Dat is dan ook prima. En de kinderen zijn natuurlijk naar school en dan ben ik alleen. Mijn man kan ik ook gerust de hele dag om me heen hebben.

Er zijn ook wel mensen die ik niet de hele dag om me heen kan hebben. Mijn moeder en broer bijv. daar wordt ik enorm nerveus van. Dus dat zoek ik ook niet op ;)
Mama van Fiene (8) en Lot (4) baby juli 2019
En ons lieve neefje woont ook bij ons :)

Gebruikersavatar

Annet

Berichten: 5727
Lid geworden op: 30 sep 2010 12:42
Hobbies: Te veel
Locatie: Groningen

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door Annet » 13 mar 2019 22:04

De een kan zich ook beter afsluiten voor prikkels dan de ander, dat zal ook uitmaken. Mijn zwager kan rustig de krant of een boek lezen en niets meekrijgen van het gesprek dat direct naast hem wordt gevoerd. Ik kan dat niet, krijg alles mee. En klein wonen helpt dan niet. Onze woonkamer is klein, dus als ZL tv kijkt, bijvoorbeeld, zit ik daar op maximaal 2 meter vanaf. Ik wil dus niet zozeer in een tiny house wonen (ook niet in een groot huis trouwens, maar iets groter dan nu) maar ik vind de oplossingen die ze bedenken vaak geniaal en heel inspirerend.
ZL 13-09-2009
You are my dearest one, I have no other / Sleep warm and soft in the arms of your mother / Sleep soft, my darling, my trouble and treasure / Dream of pretty things, dream of your pleasure

Gebruikersavatar

LivadeBri

Berichten: 419
Lid geworden op: 19 mar 2016 10:01
Hobbies: Genieten en een goed gesprek
Locatie: Lunteren

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door LivadeBri » 13 mar 2019 23:45

Ik heb ook niet behoefte aan een eigen plek, voor mij is enkel een eigen activiteit prima. Voor ml daarentegen is t bijna een vereiste om de andere dingen in z'n leven aan te kunnen. Dus voor hem zou een eigen plek ideaal zijn. Nu gaat hij 's middags vaak elders werken (werkt verder veel thuis), zodat hij ongestoord zijn gang kan gaan.
Voor mn gevoel kan ik hier ook wel iedere dag vegen, tis zo gauw weer een zooitje! Truc is wel om álle spullen een vaste plek te geven en het daar ook altijd weer terug te leggen. Als t niet past is dat hier vaak een teken van teveel.
L (15-02-2015) & J (20-05-2018)
Wat je aandacht geeft groeit

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door Geekess » 14 mar 2019 07:56

Ik zou dus het liefst een tiny house voor mezelf hebben. In de tuin van ons gezinshuis :-D Waar ik me lekker kan terugtrekken, geen kinderen aan mijn hoofd of lijf, even geen mama-mama terwijl hun ook naast hen zit enzo :-D Met een groot slot op deuren en ramen zodat niemand achter me aan kan komen mijn tiny house in. En met een keukentje zodat ik evt kan koken. Of douchen/badderen zonder publiek. In een badkamertje, niet in de keuken.
Maar goed, ik heb geen tuin, en ik denk dat het niet op ons dakterrasje past :-D
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***


mamjanuari

Berichten: 3279
Lid geworden op: 24 mar 2009 16:30
Locatie: in de buurt van den haag

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door mamjanuari » 14 mar 2019 08:58

Geekess schreef:
14 mar 2019 07:56
Ik zou dus het liefst een tiny house voor mezelf hebben. In de tuin van ons gezinshuis :-D Waar ik me lekker kan terugtrekken, geen kinderen aan mijn hoofd of lijf, even geen mama-mama terwijl hun ook naast hen zit enzo :-D Met een groot slot op deuren en ramen zodat niemand achter me aan kan komen mijn tiny house in. En met een keukentje zodat ik evt kan koken. Of douchen/badderen zonder publiek. In een badkamertje, niet in de keuken.
Maar goed, ik heb geen tuin, en ik denk dat het niet op ons dakterrasje past :-D
Even out of the box denken
Past er mss een tuinhuisje van 3 bij 2 op jullie dakterras
Deze zijn zelfs vaak gratis op te halen


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door Lindar76 » 14 mar 2019 10:18

Een bunker! [lol] Helemaal lastig op een dakterras natuurlijk, maar oh dat klinkt toch wel ff heel lekker. Een bedstee klinkt ook fijn trouwens, als ik dan maar wel een eigen ruimte heb.

Prikkels: ik kan me er soms heel erg goed voor afsluiten, maar heel vaak ook niet. Het is alles of niets. En dan voel ik dus die mensen de hele tijd in mijn aura, zo kom ik niet tot rust. Zeker niet als ik nog dingen aan het verwerken ben. Als ik ergens geweest ben, met veel mensen, of nieuw, etc dan echoot dat vaak na in mijn hoofd. Dat heeft dan tijd nodig zonder nieuwe input.

Heel verhaal, maar even ter illustratie dat mensen idd nogal kunnen verschillen in hoe je een omgeving ervaart.


Doortje31

Berichten: 396
Lid geworden op: 30 jul 2017 19:40
Hobbies: Tuinieren

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door Doortje31 » 14 mar 2019 10:48

Ik heb hier een enorme stenen schuur in de tuin, zo groot als de beneden verdieping. Doen we niks mee hahaha. Echt iedereen wil bij mij zijn, en ik ben in de woonkamer.
Mama van Fiene (8) en Lot (4) baby juli 2019
En ons lieve neefje woont ook bij ons :)

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door Geekess » 14 mar 2019 13:07

mamjanuari schreef:
14 mar 2019 08:58
Geekess schreef:
14 mar 2019 07:56
Ik zou dus het liefst een tiny house voor mezelf hebben. In de tuin van ons gezinshuis :-D Waar ik me lekker kan terugtrekken, geen kinderen aan mijn hoofd of lijf, even geen mama-mama terwijl hun ook naast hen zit enzo :-D Met een groot slot op deuren en ramen zodat niemand achter me aan kan komen mijn tiny house in. En met een keukentje zodat ik evt kan koken. Of douchen/badderen zonder publiek. In een badkamertje, niet in de keuken.
Maar goed, ik heb geen tuin, en ik denk dat het niet op ons dakterrasje past :-D
Even out of the box denken
Past er mss een tuinhuisje van 3 bij 2 op jullie dakterras
Deze zijn zelfs vaak gratis op te halen
Het is een leuk idee, maar het terras is de enige buitenruimte die de kinderen hebben. Die wil ik ze niet ontnemen, zeker DL2 niet. Maar ik blijf dromen van de serre grenzend aan het dakterras vervangen door een geisoleerde versie, en naar 2 etages optrekken, en dan daar bovenop, bij onze zolder het dakterras plaatsen. En dat een van die etages helemaal van mij is (2x5, niet echt spectaculair, maar genoeg). Geekess-cave minihuisje :-D
Onze onderburen hebben een grote (voor stadsbegrippen) tuin was ze in de 12 jaar dat we hier wonen nog nooit iets mee gedaan hebben. Ze komen daar niet. Maar hebben wel een tuinhuisje hmmm :-) heb wel eens tegen ML gegrapt dat wij die tuin zouden kunnen huren van ze. En dan een ladder van ons terras naar beneden ofzo :-D
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***


mamjanuari

Berichten: 3279
Lid geworden op: 24 mar 2009 16:30
Locatie: in de buurt van den haag

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door mamjanuari » 14 mar 2019 13:11

Grappig ik heb weleens gehoord dat mensen echt de tuin een soort van huren van de onderburen mss gewoon eens vragen


Sjoba

Berichten: 8330
Lid geworden op: 15 okt 2010 12:54
Hobbies: Natuur, koken, schrijven
Locatie: Utrecht

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door Sjoba » 14 mar 2019 13:31

Je kinderen moeten je dan ook wel met rust kunnen laten om je eigen ding te kunnen doen terwijl je bij elkaar bent. Mijn dl is erg gericht op verbinding en kletst de hele tijd. Ik moet ook vaak participeren ‘mama, kijk eens!’ En zl wil heel graag spelletjes samen doen. Het veel samen zijn en eigen dingen doen is vrij lastig op het moment. Ik vind het heerlijk dat we een studeerkamer hebben waar ik me even terug kan trekken. Waar een tv staat waar ik films kan kijken die niet voor kinderogen bestemd zijn (ik heb graag levend behang als achtergrond) . Ik heb ooit in een klein huisje gewoont en dat was heerlijk, als ik alleen was zou ik het zo weer doen. Maar als gezin ben ik erg blij met wat gescheiden ruimtes.
Ik draag jullie onder mijn hart, en daarna op mijn schouders!
Ctje 07/10, Kleine A 07/13 en baby I 01/18


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door Lindar76 » 14 mar 2019 13:42

O ja, herkenbaar. En dan is (was) hun vader er, ik ben aan het werk, en nóg: mama mama kijk eens! Mama [insert totaal niet urgente dan wel belangrijke vraag]? Het is nu wel gebeterd hoor, maar gedeeltelijk juist door me afschermen en dus niet meer elke keer reageren. (grotere kinderen hè, bij kleintjes is het anders)

Plaats reactie