Tiny houses + micro apartments

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


Doortje31

Berichten: 396
Lid geworden op: 30 jul 2017 19:40
Hobbies: Tuinieren

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door Doortje31 » 14 mar 2019 14:04

Oh maar dat doen onze kinderen ook. De hele dag door. Maar ik ontsnap er niet aan want ze achtervolgen me gewoon. Dus ik heb me er maar bij neergelegd
Mama van Fiene (8) en Lot (4) baby juli 2019
En ons lieve neefje woont ook bij ons :)

Gebruikersavatar

hmje

Berichten: 594
Lid geworden op: 02 aug 2012 14:15
Hobbies: Schrijven, wandelen, handwerke
Locatie: Nijmegen

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door hmje » 14 mar 2019 14:21

Ja, mijn kinderen kunnen dat ook doen. Als ik echt ruimte wens, vertel ik ze bijvoorbeeld: nog 1 vraag en dan 2 minuten niet, omdat ik mijn aandacht even moet richten op iets belangrijks van mij. Dan kijk ik met ze waar ze zich een paar minuten mee kunnen vermaken en pak ik de ruimte. Mijn kinderen accepteren dat meestal, dan gaan ze even zitten met een luisterboek of zo. Maar meestal heb ik voldoende ruimte op momenten dat ze bijvoorbeeld buiten gaan fietsen. Bovendien zitten ze ook op school en dan heb ik tijd zonder ze. Ik heb niet echt veel momenten dat ik ruimte nodig heb


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door Lindar76 » 14 mar 2019 15:31

Bij mij was dat wel echt op na zoveel jaren, zelfs de jongste op school was niet meer genoeg. Maar in principe is dat gedrag natuurlijk ook niks geks, het is een logische vraag om connectie/aandacht van kinderen.


Doortje31

Berichten: 396
Lid geworden op: 30 jul 2017 19:40
Hobbies: Tuinieren

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door Doortje31 » 14 mar 2019 15:44

Lindar76 schreef:
14 mar 2019 15:31
Bij mij was dat wel echt op na zoveel jaren, zelfs de jongste op school was niet meer genoeg. Maar in principe is dat gedrag natuurlijk ook niks geks, het is een logische vraag om connectie/aandacht van kinderen.
Ik snap je helemaal hoor. Ik ken dat gevoel ook echt heel goed. Ik ontkom er alleen niet aan. Ik zou dan echt weg moeten gaan. Zelfs als ik ziek op bed lig moet mijn man ze tegenhouden om niet steeds bij me te komen. Tot boos worden aan toe. Ik probeer er dus maar in mee te gaan en er van uit te gaan dat het niet voor eeuwig is
Mama van Fiene (8) en Lot (4) baby juli 2019
En ons lieve neefje woont ook bij ons :)


Momster

Berichten: 1159
Lid geworden op: 12 feb 2018 19:52
Hobbies: Lezen, tuinieren, badderen

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door Momster » 13 mei 2019 09:01

Nieuwe serie op Netflix over Tiny Houses. Tiny House Nation. Ik vond het leuk, ze volgen stellen en ook een gezin die ik verschillende redenen kiezen voor een tiny house. Prachtige resultaten. Wel echt Amerikaans, er is elke aflevering een probleem/deadlines die net gehaald worden/moeilijk oplosbare hobby of vraag voor een tiny house.
Grote zus dec '14 en kleine zus mei '18


Fjaril84

Berichten: 2912
Lid geworden op: 09 mar 2012 22:51
Hobbies: Naaien, draagdoeken
Locatie: Randstad

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door Fjaril84 » 13 mei 2019 10:32

Ik heb hem ook al gevonden. Heel Amerikaans inderdaad, maar ze vinden wel mooie oplossingen.
Moeder van J. (2010), E. (2013) en T. (2017)


An123

Berichten: 3923
Lid geworden op: 25 jan 2012 12:36
Hobbies: lezen

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door An123 » 13 mei 2019 15:21

Geekess schreef:
14 mar 2019 13:07
mamjanuari schreef:
14 mar 2019 08:58
Geekess schreef:
14 mar 2019 07:56
Ik zou dus het liefst een tiny house voor mezelf hebben. In de tuin van ons gezinshuis :-D Waar ik me lekker kan terugtrekken, geen kinderen aan mijn hoofd of lijf, even geen mama-mama terwijl hun ook naast hen zit enzo :-D Met een groot slot op deuren en ramen zodat niemand achter me aan kan komen mijn tiny house in. En met een keukentje zodat ik evt kan koken. Of douchen/badderen zonder publiek. In een badkamertje, niet in de keuken.
Maar goed, ik heb geen tuin, en ik denk dat het niet op ons dakterrasje past :-D
Even out of the box denken
Past er mss een tuinhuisje van 3 bij 2 op jullie dakterras
Deze zijn zelfs vaak gratis op te halen
Het is een leuk idee, maar het terras is de enige buitenruimte die de kinderen hebben. Die wil ik ze niet ontnemen, zeker DL2 niet. Maar ik blijf dromen van de serre grenzend aan het dakterras vervangen door een geisoleerde versie, en naar 2 etages optrekken, en dan daar bovenop, bij onze zolder het dakterras plaatsen. En dat een van die etages helemaal van mij is (2x5, niet echt spectaculair, maar genoeg). Geekess-cave minihuisje :-D
Onze onderburen hebben een grote (voor stadsbegrippen) tuin was ze in de 12 jaar dat we hier wonen nog nooit iets mee gedaan hebben. Ze komen daar niet. Maar hebben wel een tuinhuisje hmmm :-) heb wel eens tegen ML gegrapt dat wij die tuin zouden kunnen huren van ze. En dan een ladder van ons terras naar beneden ofzo :-D
Heb je het al eens gevraagd? Ik heb dat enkele jaren geleden eerder lachend voorgesteld aan de buren, de buurkinderen waren groter en kwamen niet meer in dat stuk van de tuin. De volgende dag kwam ze er zelf op terug dat ze het een geweldig idee vond want het onderhoud stak haar tegen.

Gebruikersavatar

Geekess
Forum Eigenaar
Forum Eigenaar
Berichten: 15925
Lid geworden op: 30 mei 2009 14:20
Hobbies: Dragen en Voeden
tag: Bzzzz... Opperbij
Locatie: Heerhugowaard ******** Eigenaar forum en blog voor Natuurlijk Ouderschap
Contacteer:

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door Geekess » 13 mei 2019 22:22

Nee, ik heb het nooit gevraagd, en ga dat ook niet doen. Onze relatie met de buren is wat vreemd (rare buren). Niet slecht ofzo, maar ook niet goed. Buurman is niet zo snugger, en dat is erg lastig. Bankrekening vindt hij moeilijk, brievenbussen vindt hij moeilijk, verzekeringen vindt hij moeilijk, contracten/afspraak-is-afspraak vindt hij lastig... (altijd gedoe met hem met de VVE ivm innen maandelijkse bedrag, en omgaan met zijn eeuwige lekkages).Verder zijn ze weinig thuis, maar is hun huis voortdurend een komen en gaan van groepen mensen (geen airbnb, iets christelijks uit Ghana).
Voor de tuin zouden we een trap moeten aanleggen, een die onze katten op ons terras houdt (lastig). En een achterom in de muur van zijn tuin naar de straat moeten maken (veel gedoe, misschien zelfs vergunningen ofzo? en inbraakveiligheid in deze buurt). Nou ja het is leuk dromen, maar niet realistisch haalbaar :-)
DL1 2009 - DL2 2014
Dragen en Voeden *** Forum en Blog voor het bevorderen van Natuurlijk Ouderschap ***

Gebruikersavatar

hmje

Berichten: 594
Lid geworden op: 02 aug 2012 14:15
Hobbies: Schrijven, wandelen, handwerke
Locatie: Nijmegen

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door hmje » 29 jun 2020 18:16

Zijn hier toevallig mensen die in een tiny house wonen in de buurt van Nijmegen? Ik zou heel graag een tiny house zien om te kijken of het iets voor me is...

Gebruikersavatar

Anna

Berichten: 6868
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:09
Hobbies: ❤️

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door Anna » 29 jun 2020 19:42

Ik lees net bij in dit topic.
Heb dit weekend de Netflix Tiny House serie gebingewatcht.
En kijk veel op YouTube en Pinterest en insta. En ben lid geworden van wat groepen op Facebook over Tiny House in Nederland.

Voor mij zou wonen in een bus me momenteel het meest ideaal lijken. Over 12 jaar ofzo, als de kinderen uit huis zijn. Dan incasseren we de overwaarde en gaan we met pensioen 😆 Lijkt me heerlijk om uit de ratrace te kunnen stappen.

@hmje succes! Ken je Tiny House Nederland? Op die website staat een initiatieven kaart, misschien kun je daar gericht kijken en/of vragen naar een Tiny House in de omgeving.
Anna mv4

Gebruikersavatar

hmje

Berichten: 594
Lid geworden op: 02 aug 2012 14:15
Hobbies: Schrijven, wandelen, handwerke
Locatie: Nijmegen

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door hmje » 30 jun 2020 09:21

Ja, ik ken het. Mijn probleem is eigenlijk dat ik niet op social media zit zoals Facebook. En daar zijn alle groepen juist te vinden... Ik dacht misschien is hier iemand.

Gebruikersavatar

Laura_G

Berichten: 3828
Lid geworden op: 15 apr 2014 13:15
Hobbies: use-less FB pagina
Contacteer:

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door Laura_G » 30 jun 2020 09:40

Afgelopen weekend was er twee dagen een fietstocht vanuit Tiny house Wageningen. Die zijn prima te vinden op Google. Ook in Wageningen zit Ppauw. Die hebben wekelijks open avond.
op moederdag '14 kwam onze kleine mup

Gebruikersavatar

hmje

Berichten: 594
Lid geworden op: 02 aug 2012 14:15
Hobbies: Schrijven, wandelen, handwerke
Locatie: Nijmegen

Re: Tiny houses + micro apartments

Ongelezen bericht door hmje » 30 jun 2020 12:01

Ik ga kijken, dankjewel!

Plaats reactie