Fietsvakantie :-)

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

Anna

Berichten: 6868
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:09
Hobbies: ❤️

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door Anna » 22 jul 2019 21:57

Ml en zl van 6 zijn nu samen op fietsvakantie.
Vandaag 46 km gefietst. Zl zei in een filmpje ‘we zijn kapot moe’ 💪😁.

Nu in Berg en Dal, morgen fietsen ze naar Duitsland.
Echt zo zo zo leuk 😍
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Anna mv4

Gebruikersavatar

Tesja

Berichten: 1572
Lid geworden op: 18 nov 2013 11:06
Hobbies: -

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door Tesja » 22 jul 2019 22:15

Wat zien ze er blij uit!
Onze (MeerMerel & ik) kinderen hebben een forumnaam. Malin (08-2013), Lotta (09-2018) en Seppe (05-21)

Gebruikersavatar

Anna

Berichten: 6868
Lid geworden op: 27 jan 2010 20:09
Hobbies: ❤️

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door Anna » 22 jul 2019 23:03

Ja, hij had er zoooo veel zin in. Allebei trouwens 😎

Het heeft ook iets magisch. Fietsvakantie, alleen met papa, slapen op campings, avontuur, tentje, pauzes op onbekende plekjes.

Het is alleen niks voor mij 🤪 dus splitsen we lekker op.
Anna mv4

Gebruikersavatar

Tesja

Berichten: 1572
Lid geworden op: 18 nov 2013 11:06
Hobbies: -

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door Tesja » 23 jul 2019 09:33

Het is ook magisch. Ik ga vrijdag met kleuter, baby en mijn vader fietsen. Kleuter nog maar wel even mee in de bakfiets want ze durft nog niet op de 18 inch fiets te fietsen en met de 16 inch gaat het wel erg langzaam. Wilde het liefst iets lenen dat haar fiets aan mijn fiets kon zodat mocht ze niet meer willen fietsen we wel verder konden, maar dat heb ik niet gevonden. Ben wel een beetje bang voor het weer.
Onze (MeerMerel & ik) kinderen hebben een forumnaam. Malin (08-2013), Lotta (09-2018) en Seppe (05-21)


Zonne

Berichten: 10397
Lid geworden op: 15 feb 2012 11:37
Hobbies: handwerken

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door Zonne » 23 jul 2019 23:18

Tesja ik heb een add bike aanhangfiets staan (in gouda), ketting moet wel even versteld, ziet er niet meer splinternieuw uit maar fietst wel gewoon! Laat maar weten als je interesse hebt.

Wat een leuke foto Anna! Wij splitsen ook altijd, maar dan ga ik fietsen en blijft man achter samen met een van de zonen. Dit jaar niet denk ik.. Wel jammer!


1en2en2

Berichten: 1060
Lid geworden op: 21 okt 2014 18:59
Hobbies: Maak het zelf :)
Locatie: Veluwe

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door 1en2en2 » 23 jul 2019 23:36

Klinkt goed al die verhalen!
Wij hebben onze eerst twee etappes gehad. Eerste zaterdag tussen de onweersbuien door een stukje veluwe. Gisteren omdat we heel graag naar lemelerveld gingen ruim 82 km (want toeristische route) gedaan. De kleinsten voor het eerst met de follow me en dat bevalt heel goed. Kinderen apetrots maar ze willen het de volgende fietsdag graag rustiger aan doen ;) Eerst maar eens wat hete dagen doorbrengen op en rond de boerensloot en het plaatselijke natuurbad :)

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door MamaRF » 13 jul 2020 10:19

Up! Hoe zit het met de fietsvakantieplannen hier?
Al jaren wil ik weer op een echte fiestvakantie, met eigen tentje kamperen, i.t.t. vorige jaren waarin we een ingerichte (en grote) tent huurden. Ik weet nog niet of VL ook mee wil (hij werkt in principe de komende maand elke week), dus misschien dat ik eerst een keer 1 op 1 met de meiden een weekendje ga. Gisteren al nieuwe slaapmatjes gekocht na te hebben getest bij Bever, en vandaag een tent besteld: https://www.ronaldadventureshop.nl/eure ... ale-3.html We kunnen ook nog een soortgelijke tent krijgen van mijn ouders (hun oude, maar daar doet de rits het niet helemaal lekker meer van), dus als we met z'n 4-en nog weg willen zou dat ook kunnen. Ook meteen maar een nieuwe flitsende brander plus pannen gekocht (https://www.primusshop.nl/primus-primet ... 2.3-liter/ . Voor we echt weg kunnen moet er nog meer klein spul aangeschaft worden, maar dan kunnen we wel weer wat jaren vooruit!
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***


An123

Berichten: 3923
Lid geworden op: 25 jan 2012 12:36
Hobbies: lezen

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door An123 » 13 jul 2020 10:37

Hier wel plannen, maar nog niets concreet. Ik wil een nachtje weg met ZL, en liefst overnachten in een glampingtent/luxehut,... met mogelijkheid tot ontbijt en diner of dorpje in de buurt zodat we enkel kleding moeten meenemen. We zouden treinen tot Essen (België) en dan de grens over. Iemand een tip voor een route of overnachting?


Zonne

Berichten: 10397
Lid geworden op: 15 feb 2012 11:37
Hobbies: handwerken

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door Zonne » 13 jul 2020 10:44

Oh wat leuk zo voorbereiden!
Die brander ziet er fijn uit. Ik denk al jaren over iets nieuws (stabielers) maar vind iets nieuws qua gas erop klikken/draaien altijd een beetje eng.

Ik hoop dit jaar in de eerste weken van de zomervakantie met iig jongste en misschien ook oudste een paar dagen te gaan. Zo lastig alleen dat er op de meeste campings nu geen plekjes voor trekkers vrijgehouden worden.
Vorig jaar was eigenlijk het plan de route vanaf hoek v Holland tot in Duitsland langs de Rijn te fietsen, jongste wilde heel graag naar Duitsland fietsen. Hopelijk kan het volgend jaar!

Gebruikersavatar

Appelboom

Berichten: 4946
Lid geworden op: 06 jan 2012 19:21
Hobbies: klimmen, lezen

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door Appelboom » 13 jul 2020 17:41

Ja, wij! Inderdaad heel onhandig dat je niet op de bonnefooi kunt gaan fietsen en dan maar kijken waar je uitkomt, wind mee. Wij hebben vijf nachten op een fijne camping overgenomen van iemand hier op het forum, dat is zo’n 100 km fietsen. We aarzelden tussen twee en drie dagen, we gaan nu de eerste dag zo’n 50 km fietsen, die camping is geboekt, dan een kleiner eindje fietsen en bij iemand logeren, en dan de laatste dag naar de camping toe. Daarna vonden we nog te ver weg om iets te boeken, maar zien hoe het weer is. We kunnen altijd nog met de trein terug naar huis, gelukkig mogen fietsen weer in de trein!
DL november 2011, ZL mei 2013. Wat een rijkdom!

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door MamaRF » 13 jul 2020 18:18

Leuke plannen! Dat de fiets weer in de trein mag is echt fijn. Al staat het me enorm tegen om met bepakte fietsen én kinderen de trein in te moeten, dat geeft me zoveel stress! Dus dat doe ik liever niet meer.
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***

Gebruikersavatar

Appelboom

Berichten: 4946
Lid geworden op: 06 jan 2012 19:21
Hobbies: klimmen, lezen

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door Appelboom » 13 jul 2020 18:50

Het scheelt wel als je alleen sprinters neemt met zo’n gelijkvloerse ingang, en vaak ook veel plek voor fietsen.
DL november 2011, ZL mei 2013. Wat een rijkdom!

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door MamaRF » 13 jul 2020 18:51

Ja, dat zeker! Alleen die nieuwe sprinters zijn dan weer vreselijk, want die hebben de fietsplek aan de wc gegeven 😕
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***

Gebruikersavatar

Pino
Moderator
Moderator
Berichten: 3177
Lid geworden op: 16 mar 2011 21:49
Hobbies: forummen
tag: Bzzzzz Chatbij

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door Pino » 14 jul 2020 07:09

Wij zijn ook weer druk aan het plannen. De vorige keelren gingen we steeds met de bakfiets, die willen we dit jaar voor het eerst thuis laten.
Wat betreft campings vind ik het ook nog spannend. We hopen eigenlijk wel kort van tevoren te gaan bellen of we ergens terecht kunnen.
Het ultieme geluk in je leven is dat je bemind werd. Victor Hugo, schrijver/dichter (1802-1885)
(Pleeg)moeder van 4


Zonne

Berichten: 10397
Lid geworden op: 15 feb 2012 11:37
Hobbies: handwerken

Re: Fietsvakantie :-)

Ongelezen bericht door Zonne » 14 jul 2020 12:05

Ja ik ga het toch ook proberen zo. Ik wil echt niet op de fiets en kamperen met een week regen, dus wanneer het weerbericht goed is vertrek ik normaal. Nu ga ik dan maar campings zoeken en hopen dat ik nog wat vind.

Plaats reactie