'deokorsten' verwijderen?

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

MerelmvLana

Berichten: 7913
Lid geworden op: 05 mei 2008 12:04
Hobbies: Koken en bakken
Locatie: Tilburg********************** Maker en verkoper
Contacteer:

Re: 'deokorsten' verwijderen?

Ongelezen bericht door MerelmvLana » 16 sep 2013 17:39

Freecell schreef:
MerelmvLana schreef:betere deo! Rexona heeft een deo die een paar dagen werkt voor 5 euro of zo (heet "extra dry" en komt in spray en roller meen ik) en je hebt ook nog een tropenmerk dat echt 5 dagen gegarandeerd geen zweet doorlaat. Bekend onder mariniers die in warme landen uitgezonden zitten.

Sinds ik dat gebruik heb ik geen luchtjes meer, geen gele vlekken meer in mijn shirts, geen plakkerige oksels (niet van de deo en niet van het zweet). Het is echt troep, moet ik erbij zeggen, als je het te dik op doet heb je brandwonden in je oksels (3 keer raden hoe ik dat weet). Maar toch ben ik fan. Al jaren geen problemen meer [smile]

En als je het te warm krijgt ga je werkelijk op álle andere plekken van je lijf zweten, terwijl je dat normaal nooit hebt. op je rug enzo [lol]
Dus ik ben er maar mee gestopt.
Haha ja echt? Dat heb ik in elk geval niet. Gewoon een geval van excessief zweten. Stel dat ik 's morgens douche, dan stinkt het 's middags al. Meer zweten op andere plekken heb ik niet. Het lijkt alsof ik die hitte helemaal niet kwijt hoef, maar dat alleen mijn oksels dat denken [crazy]. Vind het jammer dat het zo'n rotzooi is, maar dit is het me echt waard. Eeuwige natte oksels was ook geen pretje [lol]
MamaMerel Handgemaakte Babydragers Conversions, SSC, Mei Tai, Ringsling en meer

Mama van Lana (nov 2006) en Aaron (april 2010)
Nam na exact 2 jaar ongewild afscheid van de bv, om het op te nemen tegen borstkanker

Gebruikersavatar

Topic starter
pluimpiet

Berichten: 2723
Lid geworden op: 07 feb 2013 13:47
Hobbies: geen
Locatie: nabij A'dam

Re: 'deokorsten' verwijderen?

Ongelezen bericht door pluimpiet » 22 sep 2013 17:36

hmm, de proef met glansspoelmiddel heeft redelijk goed uitgepakt. Ik had het ruim een dag laten intrekken (ehm, ik bedoel vergeten) in een zo goed als afgeschreven wit shirt met hele harde en zelfs bruinige korsten in de oksels. Nu na het wassen zijn die korsten veel minder hard en ze ruiken ook veel minder sterk/bijna niet meer. Ze zijn nu echter wel blauwachtig! Benieuwd of dat er in een volgende wasronde nog uitgaat...
In ieder geval lijkt het gebruik van glansspoelmiddel me nu wel het proberen waard bij shirts die nog niet zo heel erg gevlekt zijn... Wordt vervolgd!
dl sept '13 en dl jan '16


Yule

Berichten: 10687
Lid geworden op: 01 jun 2011 15:01
Hobbies: tuinieren, koken, doekies
Locatie: Draagconsulente

Re: 'deokorsten' verwijderen?

Ongelezen bericht door Yule » 23 sep 2013 16:16

sinds ML ook overgestapt is op deo op basis van kokosolie zijn we van het probleem af

Gebruikersavatar

Cupcake

Berichten: 561
Lid geworden op: 03 mar 2011 16:31
Hobbies: Lezen, bakken, gadgets
Locatie: D'ter

Re: 'deokorsten' verwijderen?

Ongelezen bericht door Cupcake » 23 sep 2013 16:22

Spul van de huisarts dat je met een watje aanbrengt werkt als een trein (ik geloof dat het Aluin heet). Mijn vriend kon zich vroeger regelmatig omkleden, maar sinds hij dit gebruikt is er nauwelijks meer iets aan de hand (op de 30-graden-dagen-met-hard-werken na).

Ook een vriendin die na een fietstochtje moest omkleden gebruikt het en het werkt super goed!

In het begin om de dag ('s avonds) aanbrengen, nu nog af en toe. Alleen als er ineens weer zweetplekken ontstaan, maar het duurt steeds langer voordat dat gebeurt. Ook geen gezweet op andere plekken.
When the world says, give up,
hope whispers, try it one more time

Gebruikersavatar

Smaug

Berichten: 146
Lid geworden op: 27 jul 2011 12:22
Hobbies: Diversen

Re: 'deokorsten' verwijderen?

Ongelezen bericht door Smaug » 23 sep 2013 17:58

Hmmm, ik ga ook maar eens overstappen op aluin of iets op kokosolie. Ben namelijk bekend met zowel de plakaten als het overal zweten...

Gebruikersavatar

Marjan

Berichten: 2446
Lid geworden op: 31 mar 2012 21:14
Hobbies: dansen, re-enactment
Locatie: Utrecht

Re: 'deokorsten' verwijderen?

Ongelezen bericht door Marjan » 24 sep 2013 19:36

Ik heb ook deo op basis van aluin, maar nog wel de neiging om er toch ook nog maar even een roller overheen te halen omdat ik het idee heb dat ik anders ga stinken. Bij mij zijn er twee shirts die de neiging hebben om plakkaten te krijgen. Het ging er hier wel goed uit met soda, maar dat is eigenlijk vast ook niet zo goed voor je kleren...
Mama van T, feb 2012, S, jan 2014 en Y, dec 2017

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: 'deokorsten' verwijderen?

Ongelezen bericht door Luna » 19 aug 2018 19:33

Up voor oud topic... Ml heeft namelijk ook van die plakkaten op zijn shirts onder zijn oksels. Zoektocht op Google adviseerde mij natuurazijn, dus dat zit er nu op. Het zit op best veel shirts.


ivy1986

Berichten: 1145
Lid geworden op: 27 apr 2015 18:13
Hobbies: Had ik daar maar tijd voor :P

Re: 'deokorsten' verwijderen?

Ongelezen bericht door ivy1986 » 19 aug 2018 21:41

Ben benieuwd hoe het gaat Luna! Hier ook zulke shirts. Ik weet niet hoe hij het voor elkaar krijgt!
februari 2015 - januari 2018 - maart 2021


Eameltje

Berichten: 805
Lid geworden op: 12 feb 2016 18:52
Hobbies: Muziek maken

Re: 'deokorsten' verwijderen?

Ongelezen bericht door Eameltje » 19 aug 2018 22:12

Ongeveer een keer per half jaar week ik ml’s Shirts even in de soda voor het wassen. Even soda oplossen in lauwwarm water en dan ds shirts er een half uurtje in. Daarna het gigantisch vieze water weggooien en normaal wassen.
Stank weg, plakkaten weg. Lees hierboven dat het misschien slecht is voor kleding. Maar ik zie geen verschil. Bovendien worden de stinkende shirts anders ook niet meer gedragen. Als dingen echt vies zijn wil ik naast de soda nog wel eens schoonmaakazijn gebruiken

Gebruikersavatar

Phlox

Berichten: 1663
Lid geworden op: 04 jun 2013 19:15
Hobbies: naar buiten, klussen, haken

Re: 'deokorsten' verwijderen?

Ongelezen bericht door Phlox » 19 aug 2018 22:56

Eameltje schreef:
19 aug 2018 22:12
Ongeveer een keer per half jaar week ik ml’s Shirts even in de soda voor het wassen. Even soda oplossen in lauwwarm water en dan ds shirts er een half uurtje in. Daarna het gigantisch vieze water weggooien en normaal wassen.
Stank weg, plakkaten weg. Lees hierboven dat het misschien slecht is voor kleding. Maar ik zie geen verschil. Bovendien worden de stinkende shirts anders ook niet meer gedragen. Als dingen echt vies zijn wil ik naast de soda nog wel eens schoonmaakazijn gebruiken
Gebruik je dan schoonmaaksoda (zilversoda) of baking soda?


Lindar76

Berichten: 38080
Lid geworden op: 03 mei 2009 17:25
Hobbies: Nvt

Re: 'deokorsten' verwijderen?

Ongelezen bericht door Lindar76 » 20 aug 2018 08:18

Volg. Ik heb wel tandpasta gebruikt maar soda lijkt me handiger. Een bepaalde jurk heeft er veel last van... Wel redelijk teer spul.


Eameltje

Berichten: 805
Lid geworden op: 12 feb 2016 18:52
Hobbies: Muziek maken

Re: 'deokorsten' verwijderen?

Ongelezen bericht door Eameltje » 20 aug 2018 10:09

Gewone soda. Maar ook wel eens baking soda gebruikt toen de gewone op was en dat werkt ook. Ik verbaas me er elke keer weer over hoe vies het water wordt als ik het gebruik.


Eameltje

Berichten: 805
Lid geworden op: 12 feb 2016 18:52
Hobbies: Muziek maken

Re: 'deokorsten' verwijderen?

Ongelezen bericht door Eameltje » 20 aug 2018 10:10

Ja, zilver soda staat er op de zak.


Jessie9832

Berichten: 1872
Lid geworden op: 06 dec 2013 13:33
Hobbies: .

Re: 'deokorsten' verwijderen?

Ongelezen bericht door Jessie9832 » 20 aug 2018 11:36

Ga het ook proberen met Soda. Ml gebruikt nu gelukkig natuurlijke deo, maar we hebben nog wel wat collateral damage in de kast liggen van het jarenlange overdadige deo gebruik!

Gebruikersavatar

AnnaMaria22

Berichten: 3821
Lid geworden op: 03 mei 2012 10:40
Hobbies: Te veel om op te noemen

Re: 'deokorsten' verwijderen?

Ongelezen bericht door AnnaMaria22 » 20 aug 2018 18:05

Sinds ik Syneo 5 gebruik heb ik nergens last meer van. Anders had ik t probleem ook en gooide mijn t shirts weg.
J 2/2012 en V 7/2015

Plaats reactie