Bakfiets! #2

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Olivia3 » 21 jun 2018 17:28

Ik denk dat je echt het beste kan gaan testen. Ik heb juist een driewieler om zijn stabiliteit.

Gebruikersavatar

LKG

Berichten: 3809
Lid geworden op: 13 nov 2010 10:28
Hobbies: Naaien

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door LKG » 21 jun 2018 18:37

ELA schreef:
21 jun 2018 17:24
Ik heb zelf zowel een driewieler als een tweewieler getest (beiden electrisch), maar ik vind zelf een driewieler veel instabieler dan een tweewieler, in de bochten vind ik het echt doodeng, en je moet dan helemaal gaan verzitten. Een tweewieler fietst eigenlijk niet anders dan een gewone fiets zodra je aan het sturen gewend ben (dat went echt binnen een kort ritje). Maar ik merk wel dat het per persoon heel erg verschilt. Misschien kun je ze beiden uittesten?
Eens met dit. Remmen zijn niet top idd, maar met regelmatig afstellen voor mij goed genoeg.
T (dec 2010), K (aug 2012), M (jun 2015) en S (mrt 2018)


Mumof2

Berichten: 734
Lid geworden op: 19 mar 2013 20:12
Hobbies: Speksteen, katten, fotografie
Locatie: Prov. Noord Brabant
Contacteer:

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Mumof2 » 23 jun 2018 21:30

Wij rijden al 4 jaar op een driewiel babboe. Inmiddels is de oudste al lang veel te groot voor de bakfiets dus die fiets er meestal naast.
De andere 2 kids zijn 3,5jr en bijna 6 dus ik kan die niet goed op 1 normale mamafiets vervoeren (jongste past echt niet meer in het voorzitje).
Voorlopig is het prima om met bakfiets en 1 kind ernaast te fietsen. Maar na de zomervakantie gaan de kids naar een andere basisschool die verder weg ligt, toch wel 20min fietsen denk ik.
En daarvoor vind ik onze babboe te log en te zwaar fietsen. Ik twijfel nu of ik zal overstappen op een tweewieler, omdat dit vlotter lijkt te fietsen. Of dat we voor zo'n zadeltje bij het stuur gaan wat ik steeds vaker zie. 2 kids achterop durf ik niet zo goed. Ohja, en de middelste laten fietsen (dus 2 kids fietsend naast me is niet handig en middelste kind houdt dit niet vol :( )

Wat is jullie ervaring met wat grotere kids (3,5jr en 6jr) en een tweewieler? Ik vrees namelijk dat we ook dán die fiets maar kort kunnen gebruiken. Onze kids zijn best lang ook (groep 3 werd de oudste al te lang voor de regentent) ;)
"Life isn't something you try on for size" ~ Natasha Bedingfield
DL1: 07-2010 DL2: 09-2012 DL3: 11-2014


SusanM

Berichten: 806
Lid geworden op: 07 okt 2012 14:53
Hobbies: lezen, creatief zijn, de kids
Locatie: Fryslan

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door SusanM » 23 jun 2018 21:34

Hummingbee schreef:
21 jun 2018 17:20
Wij zijn op zoek naar een electrische bakfiets. We moeten dagelijks een hoog viaduct over. We hebben twee kinderen en een hond. Ik ben zelf erg enthousiast over de Babboe curve-e. Mijn ml is alleen bang dat een driewieler instabiel is in de bochten en dan om zal vallen. Bovendien heeft een fietsenmaker hem verteld dat de remmen van de babboe niet voldoen. Hij wil liever een tweewieler, maar dat lijkt mij dan weer veel instabieler, vooral met instappen enzo..

Iemand ervaring met de elektrische Babboe Curve? Hebben jullie problemen gehad met de spaken of remmen? Is hij geschikt voor lange mensen (ml is 204 cm lang)? Kan ik hem misschien bij iemand uitproberen (omgeving L eeuwarden)? En.. tweedehands of nieuw? Wat is verstandig..
Ik heb wel een elktrische vogue supreme (via motorpromo in drachten). Driewieler, maar doordat ie wat kantelt in de bocht veel stabieler dan de babboe van vriendin.
Uitproberen mag, in de trynwalden.


Mumof2

Berichten: 734
Lid geworden op: 19 mar 2013 20:12
Hobbies: Speksteen, katten, fotografie
Locatie: Prov. Noord Brabant
Contacteer:

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Mumof2 » 23 jun 2018 21:38

Hummingbee schreef:
21 jun 2018 17:20
Wij zijn op zoek naar een electrische bakfiets. We moeten dagelijks een hoog viaduct over. We hebben twee kinderen en een hond. Ik ben zelf erg enthousiast over de Babboe curve-e. Mijn ml is alleen bang dat een driewieler instabiel is in de bochten en dan om zal vallen. Bovendien heeft een fietsenmaker hem verteld dat de remmen van de babboe niet voldoen. Hij wil liever een tweewieler, maar dat lijkt mij dan weer veel instabieler, vooral met instappen enzo..

Iemand ervaring met de elektrische Babboe Curve? Hebben jullie problemen gehad met de spaken of remmen? Is hij geschikt voor lange mensen (ml is 204 cm lang)? Kan ik hem misschien bij iemand uitproberen (omgeving L eeuwarden)? En.. tweedehands of nieuw? Wat is verstandig..
Wij rijden een driewieler (2ehands (of zelfs 3ehands) Babboe). Ik vond de bochten even wennen maar dat heb je zo door. Je moet ze niet te scherp of te hard ingaan...en over die bulten/heuveltjes in de weg zorgen dat je wielen er recht over gaan en dan pas de bocht nemen, anders ga je kiepen. En als je dan te hard gaat erbij dan kan je weleens omvallen.

Maar bij sneeuw en ijzel; ideaal! Ik gebruik ook altijd de regentent zodat ze uit de wind zitten en van de oude regentent heb ik een zomerdoek gemaakt, zitten ze een beetje in de schaduw ;)

Maar goed, nooit spijt gehad van driewieler maar ook geen tweewieler getest [redface] en nu baal ik dat de kids eruit aan het groeien zijn.
"Life isn't something you try on for size" ~ Natasha Bedingfield
DL1: 07-2010 DL2: 09-2012 DL3: 11-2014


Fjaril84

Berichten: 2912
Lid geworden op: 09 mar 2012 22:51
Hobbies: Naaien, draagdoeken
Locatie: Randstad

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Fjaril84 » 23 jun 2018 22:13

Mumof2 schreef:
23 jun 2018 21:30
Wij rijden al 4 jaar op een driewiel babboe. Inmiddels is de oudste al lang veel te groot voor de bakfiets dus die fiets er meestal naast.
De andere 2 kids zijn 3,5jr en bijna 6 dus ik kan die niet goed op 1 normale mamafiets vervoeren (jongste past echt niet meer in het voorzitje).
Voorlopig is het prima om met bakfiets en 1 kind ernaast te fietsen. Maar na de zomervakantie gaan de kids naar een andere basisschool die verder weg ligt, toch wel 20min fietsen denk ik.
En daarvoor vind ik onze babboe te log en te zwaar fietsen. Ik twijfel nu of ik zal overstappen op een tweewieler, omdat dit vlotter lijkt te fietsen. Of dat we voor zo'n zadeltje bij het stuur gaan wat ik steeds vaker zie. 2 kids achterop durf ik niet zo goed. Ohja, en de middelste laten fietsen (dus 2 kids fietsend naast me is niet handig en middelste kind houdt dit niet vol :( )

Wat is jullie ervaring met wat grotere kids (3,5jr en 6jr) en een tweewieler? Ik vrees namelijk dat we ook dán die fiets maar kort kunnen gebruiken. Onze kids zijn best lang ook (groep 3 werd de oudste al te lang voor de regentent) ;)
Wij hebben een tweewieler en ik ben pas nog met alledrie de kinderen (8, 4 en 11 mnd) op stap geweest. Dat past nog goed, volgens mij past de oudste zelfs nog onder de regententijd op het achterste bankje. Meestal fietst hij nu zelf, maar het past dus nog wel.
We hebben overigens ook een aanhangfiets, dat is natuurlijk ook nog een optie: middelste trapt mee op de aanhangfiets, jongste achterop in een zitje.
Moeder van J. (2010), E. (2013) en T. (2017)


Mumof2

Berichten: 734
Lid geworden op: 19 mar 2013 20:12
Hobbies: Speksteen, katten, fotografie
Locatie: Prov. Noord Brabant
Contacteer:

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Mumof2 » 23 jun 2018 22:44

Ah dank voor het meedenken!
!vind ik een aanhangfiets (of fietskar) een beetje eng. Maar dat is mijn gevoel, heb er nooit mee gefietst dus kan er eigenlijk niets van zeggen.
Ik ga toch MP maar in de gaten houden voor een tweewieler denk ik.

Zo'n buiszadel schijnt geschikt te zijn voor rustige kinderen :P het is echt alleen een zadel, ze zitten niet vast en hebben geen steuntje in de rug.
"Life isn't something you try on for size" ~ Natasha Bedingfield
DL1: 07-2010 DL2: 09-2012 DL3: 11-2014


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Olivia3 » 23 jun 2018 22:48

Oh ja mijn Soci.Bike kantelt ook mee in de bochten, dat maakt hem inderdaad stabieler dan een gewone driewieler. Maar twee kinderen en een hond gaan daar niet in passen. Er kan wel nog een kind achterop, maar 1 kind plus een labrador en de bak zit écht tjokvol.


Mumof2

Berichten: 734
Lid geworden op: 19 mar 2013 20:12
Hobbies: Speksteen, katten, fotografie
Locatie: Prov. Noord Brabant
Contacteer:

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Mumof2 » 23 jun 2018 22:51

Hope schreef:
09 mei 2018 19:38
Jeuhj, zaterdag ga ik in B reda naar een winkel met allerlei electrische bakfietsen. Ik mag alles proberen. De man die ik sprak dacht erg mee.

Maar, waar let ik nu op? Hij wil natuurlijk graag een fiets verkopen... Ik woon aan een onverharde weg dus de fiets moet wel tegen een stootje kunnen.
Mag ik vragen welke winkel dit was Hope? [redface]
"Life isn't something you try on for size" ~ Natasha Bedingfield
DL1: 07-2010 DL2: 09-2012 DL3: 11-2014


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Olivia3 » 23 jun 2018 22:52

Juizz Breda. Top winkel!
Echt een aanrader, ze hebben heel veel staan in de winkel en je krijgt fijn advies.


Mumof2

Berichten: 734
Lid geworden op: 19 mar 2013 20:12
Hobbies: Speksteen, katten, fotografie
Locatie: Prov. Noord Brabant
Contacteer:

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Mumof2 » 23 jun 2018 22:55

Super, dank je wel. Gaan we daar misschien eens wat proefrijden (overstappen op een tweewieler).
Hebben wel alleenstaande electrische tweewielers... [think]
Houdt ook MP even in de gaten [redface]
"Life isn't something you try on for size" ~ Natasha Bedingfield
DL1: 07-2010 DL2: 09-2012 DL3: 11-2014

Gebruikersavatar

Lilotje

Berichten: 1158
Lid geworden op: 16 sep 2013 21:08
Hobbies: koken, bakken, haken, lezen

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Lilotje » 19 jul 2018 12:20

Vanaf wanneer gebruikten jullie geen peuterschaal oid meer? Dus vanaf wanneer kunnen kindjes los in de bakfiets in de 3punts gordel?
V (oktober 2013)
S (juli 2017)


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Olivia3 » 19 jul 2018 12:27

Na de peuterschaal is er ook nog een kleuter schaal toch? Of bedoel je dat niet?


Jvk

Berichten: 692
Lid geworden op: 25 mei 2014 21:13
Hobbies: Naaien

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Jvk » 19 jul 2018 12:33

Wij zijn er net mee gestopt en dat gaat prima, dus bij 1 jaar en bijna 10 maanden.
Moeder van zoontje T. (Mei 2013) en zoontje J. (September 2016)

Gebruikersavatar

Mammalous

Berichten: 4344
Lid geworden op: 08 dec 2013 23:58
Hobbies: Uhm
Contacteer:

Re: Bakfiets!

Ongelezen bericht door Mammalous » 19 jul 2018 13:08

Zodra ze echt stevig kunnen zitten, na de maxicosy heb ik een tijdje nog een bobike stoeltje op het plankje gehad (Ik heb de baby en peuterschaal geprobeerd, maar die vond ik niets) de jongste die ik nu "los" vervoer is momenteel 20mnd, maar zit al wel wat maanden al zo op het bankje, ik weet zo even niet hoe lang al 🤔

Ik heb gisteren ff een zonnekap in elkaar geknutseld, ipv weer creatief met hydrofielen en tentstokken 😬
IMG_20180719_131015.jpg
IMG_20180719_131029.jpg
Even vlug vlug, met kranten papier een patroon gemaakt en toen rap tijdens het slaapje geknutseld, niet heel mooi/ strak, maar wel functionerend 😎
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014

Plaats reactie