Door weer en wind zonder auto

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Gebruikersavatar

bigou

Berichten: 12406
Lid geworden op: 22 nov 2010 10:06
Hobbies: lezen, forummen;)

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door bigou » 17 jan 2018 11:28

MamavanMerle schreef:
16 jan 2018 22:32
Wij fietsen altijd tussen de regendruppels door. Ook al staat de auto op de oprit, gewoon een principe kwestie. Grootste uitdaging vind ik om mijn koters in de regen door de vele auto’s bij school te moeten loodsen. Vrijwel iedereen gaat met de auto en dat geeft natuurlijk chaos.
Herkenbaar, maar ik vind het nogal uitmaken hoe ver je precies van school/werk woont. Hier is het hooguit 10 minuten fietsen/fiets stallen in de regen en dan nemen we niet eens de moeite om een regenbroek aan te doen meestal. Een gemiddelde winterjas met capuchon kan dat wel aan en de natte bovenbenen drogen wel redelijk snel met kachel aan in de klas of thuis. Voor grotere afstanden doe ik mijn happy rainydays jas aan (trenchcoat). Ik heb hem al 8 jaar denk ik ben er wel tevreden over, al lekt hij bij een enorme plensbui op een gegeven moment toch wat door op sommige plekken. Als ik een echt 'sportieve' fietser zou zijn denk ik dat ik voor een merk als Agu zou gaan.
Moeder van twee dochters (okt 2005 en aug 2008)

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door MamaRF » 17 jan 2018 15:30

Ik ben verbaasd dat mijn 20 jaar oude regenbroek van Agu me beter droog houdt dan de nieuwe Agu regenbroek van VL. Die laatste lekt door bij mijn kruis en bovenbenen bij flinke regen. Mijn oude regenjas is wel echt aan vervanging toe.
Die rainlegs lijken me ook heel fijn, handig om in mijn fietstas te stoppen voor het geval dat.
Ik ben even aan het rondneuzen voor een fijne allround jas die goed waterdicht is op middellange afstanden door de regen (25km). Ik las iets over een 3-in1 jas van de Decathlon? Welke is dat precies? Ze hebben meerdere varianten geloof ik...
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***


Acro

Berichten: 1271
Lid geworden op: 19 okt 2012 12:50
Hobbies: piano spelen

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door Acro » 17 jan 2018 19:23

Ik ben helemaal niet tevreden over mijn nieuwe agu regenbroek en ik zou dus een ander merk kopen. Hij lekt bij regen in kruis en knieholtes. Heel charmant.

Gebruikersavatar

Violette

Berichten: 6262
Lid geworden op: 31 okt 2014 14:09
Hobbies: koken
Locatie: Randstad

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door Violette » 17 jan 2018 19:43

Interessant, van die agu broeken. Mijn regenbroek van inderdaad *slik* bijna 20 jaar oud (gekregen toen ik naar de middelbare school ging) doet het nog prima. Lekt niet. Is van agu. Dat merk is dus niet meer wat het geweest is? Of ze wilden meer regenbroeken verkopen, want ik doe dus al heel lang met de mijne. De bijbehorende regenjas doet het ook nog steeds overigens.
dochter 2014 en zoon 2017


Miriamo

Berichten: 1729
Lid geworden op: 24 apr 2010 23:57
Hobbies: handwerken
Locatie: omg. Den Bosch

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door Miriamo » 17 jan 2018 23:20

MamaRF schreef:
17 jan 2018 15:30
Ik ben even aan het rondneuzen voor een fijne allround jas die goed waterdicht is op middellange afstanden door de regen (25km). Ik las iets over een 3-in1 jas van de Decathlon? Welke is dat precies? Ze hebben meerdere varianten geloof ik...
Ik heb naar aanleiding van de berichten hier en in het andere topic gisteren de 3 in 1 jas van de decatlon besteld in de aanbieding voor 69,95. Deze
Die zou tot 5000mm waterdicht zijn (ofwel 5 uur gemiddelde bui) De rainwarm 100 3 in 1 was 'maar' tot 2000mm waterdicht en de 900 was 150 euro, dus dat gaf de doorslag voor nu. Hij komt morgen binnen als het goed is en kan gezien de voorspelling vast snel testen. Ik houd je op de hoogte.
Mirjam mv. A (07-'06) en I (08-'11)


Karin89

Berichten: 2333
Lid geworden op: 03 mar 2016 11:16
Hobbies: Naaien, haken, breien

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door Karin89 » 18 jan 2018 08:03

Rainlegs vind ik echt ideaal. Gekocht voor fietsvakantie, maar sindsdien standaard in mijn werktas. Wel alleen voor kleine buien. Bij echte plensbuien houdt je het niet droog.
Voor die plensbuien koop ik zo'n beetje ieder jaar een nieuwe regenbroek. Ze gaan altijd lekken bij het kruis door schuren langs het zadel (broek plas effect, fijn..)

Ik draag eigenlijk standaard outdoor jassen. Niet het meest charmant misschien, maar ik vind jassen toch vooral functioneel. Maar ook daarmee het probleem dat ze vaak na een seizoen of twee gaan lekken bij schouders en ellebogen, terwijl de rest van de jas dan nog prima is.
zl1 2017 - zl2 2021

Gebruikersavatar

elize80

Berichten: 7619
Lid geworden op: 10 mei 2012 12:48
Hobbies: lalala

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door elize80 » 18 jan 2018 09:07

Miriamo schreef:
17 jan 2018 23:20
MamaRF schreef:
17 jan 2018 15:30
Ik ben even aan het rondneuzen voor een fijne allround jas die goed waterdicht is op middellange afstanden door de regen (25km). Ik las iets over een 3-in1 jas van de Decathlon? Welke is dat precies? Ze hebben meerdere varianten geloof ik...
Ik heb naar aanleiding van de berichten hier en in het andere topic gisteren de 3 in 1 jas van de decatlon besteld in de aanbieding voor 69,95. Deze
Die zou tot 5000mm waterdicht zijn (ofwel 5 uur gemiddelde bui) De rainwarm 100 3 in 1 was 'maar' tot 2000mm waterdicht en de 900 was 150 euro, dus dat gaf de doorslag voor nu. Hij komt morgen binnen als het goed is en kan gezien de voorspelling vast snel testen. Ik houd je op de hoogte.
Klinkt als mijn perfecte volgende herfstjas!
Moeder van 2 kinderen (2011 en 2014)


Jessie1549

Berichten: 6252
Lid geworden op: 18 feb 2013 14:01
Hobbies: .

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door Jessie1549 » 18 jan 2018 09:55

Ik heb de voorloper van dit model gehad, die beviel erg goed!

Gebruikersavatar

MamaRF

Berichten: 9667
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:13
Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken
Locatie: Leiden

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door MamaRF » 18 jan 2018 11:06

Fijn om te horen, maar eens een bezoekje Decathlon plannen :)
F 11-2010 ♥ A 3-2013
***Unicorns for the win***

Gebruikersavatar

elize80

Berichten: 7619
Lid geworden op: 10 mei 2012 12:48
Hobbies: lalala

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door elize80 » 18 jan 2018 11:29

Mijn winterjas is van Ayacucho, die vind ik erg fijn. En ook mooi, voor een outdoor jas.

Ik ben trouwens net omgewaaid met de fiets en mijn peuter in het stoeltje 😕. Niks geen verwondingen gelukkig. En maar een beetje geschrokken.
Moeder van 2 kinderen (2011 en 2014)

Gebruikersavatar

Mammalous

Berichten: 4344
Lid geworden op: 08 dec 2013 23:58
Hobbies: Uhm
Contacteer:

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door Mammalous » 18 jan 2018 12:08

Oej Elize80, gelukkig niet verwond, ik ga vandaag niet door weer & wind.
Hopelijk komt iedereen die er wel doorheen moet zonder ongelukken aan.
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014

Gebruikersavatar

monske

Berichten: 5513
Lid geworden op: 26 aug 2010 15:53
Hobbies: *
Locatie: Vlaams Brabant

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door monske » 23 jan 2018 23:10

Miriamo schreef:
17 jan 2018 23:20
Ik heb naar aanleiding van de berichten hier en in het andere topic gisteren de 3 in 1 jas van de decatlon besteld in de aanbieding voor 69,95. Deze
Die zou tot 5000mm waterdicht zijn (ofwel 5 uur gemiddelde bui) De rainwarm 100 3 in 1 was 'maar' tot 2000mm waterdicht en de 900 was 150 euro, dus dat gaf de doorslag voor nu. Hij komt morgen binnen als het goed is en kan gezien de voorspelling vast snel testen. Ik houd je op de hoogte.
Ja, die heeft ML ook! Gaat nu de 2e winter mee, elke dag 10 km op en af op de fiets.
Ben benieuwd hoe hij bevalt (want voor mezelf vond ik m niet mooi genoeg - geen geschikte kleur [redface] )
Mama van ZL 09-2007 & DL 01-2010


Miriamo

Berichten: 1729
Lid geworden op: 24 apr 2010 23:57
Hobbies: handwerken
Locatie: omg. Den Bosch

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door Miriamo » 24 jan 2018 00:20

monske schreef:
23 jan 2018 23:10
Miriamo schreef:
17 jan 2018 23:20
Ik heb naar aanleiding van de berichten hier en in het andere topic gisteren de 3 in 1 jas van de decatlon besteld in de aanbieding voor 69,95. Deze
Die zou tot 5000mm waterdicht zijn (ofwel 5 uur gemiddelde bui) De rainwarm 100 3 in 1 was 'maar' tot 2000mm waterdicht en de 900 was 150 euro, dus dat gaf de doorslag voor nu. Hij komt morgen binnen als het goed is en kan gezien de voorspelling vast snel testen. Ik houd je op de hoogte.
Ja, die heeft ML ook! Gaat nu de 2e winter mee, elke dag 10 km op en af op de fiets.
Ben benieuwd hoe hij bevalt (want voor mezelf vond ik m niet mooi genoeg - geen geschikte kleur [redface] )
Ik heb hem goedgekeurd in de zin dat ik hem mooi en warm genoeg vond. (ben wel van de vrolijke kleuren).
Hij is lekker warm en heeft vandaag zo'n 7 kilometer in de regen goed overleefd, maar het was dan ook een matig buitje dus niet heel bewonderenswaardig.

Wat mij wel opviel is dat mijn patagonia regenjas (echt een topper! Zoooo blij mee! Deze maar dan in het kanariegeel ivm de veiligheid Die heb ik nu 3 jaar en veeeeeel gebruikt en is nog steeds waterdicht no matter what, al fiets ik uren door de stort-stort-stortregen en heel goed ademend en klein en compact en met zeeer goed te stellen superveilige capouchon met regenklep! (zie nu dat die ook tot 20.000 mm waterdicht is [flauwte] ) echt alles afpareld. Alle regendruppels rollen gewoon naar beneden.
Bij deze jas ontstonden nu al wat donkerdere plekjes, waar het in de stof leek te trekken, maar het kwam er niet doorheen. Misschien is dat gewoon een ander soort systeem en niet minder waterdicht hoor, geen idee. Hoop dat ie dus inderdaad ook bij lange stortregen houd, maar dat zoek ik niet perse vrijwillig op, dus houd je later op de hoogte als ik er een keer doorheen heb gemoeten [wink]

De capouchon in op zich goed te stellen met zowel zij- als achterkoortjes, alleen de regenklep is wat groot en loopt als randje door langs de zijkoortjes waardoor je iets minder zicht hebt als je achterom wil kijken op de fiets. Als ik de regenklep ophoog deed ging dat wel wat beter.

Op de hoofdfoto's op de site zit de binnenjas los dichtgeritst, maar in werkelijkheid zit/kan hij gewoon als voering vastgeritst en steekt de kraag van de binnenjas ook niet uit, en ik vind dat zelf mooier dan op de foto's. Ik was wat heuverig dat het door de losse binnenjassysteem wat onhandig zou zijn met aan en uittrekken maar dat is niet het geval, hij trekt gewoon aan als een normale jas.

Tot zover mijn review [biggrin]
Mirjam mv. A (07-'06) en I (08-'11)


Dirkje

Berichten: 726
Lid geworden op: 02 mei 2011 09:09
Hobbies: wandelen, lezen, yoga
Locatie: Oostenrijk

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door Dirkje » 28 jan 2018 19:31

Ik wil van onze 2e auto af.. het ding kost maandelijks rond de € 300,- (jaaroverzicht 2017) en ik ben het zat dat ik zoveel geld moet uitgeven.
Het enige probleem is dat wij in de bergen in Oostenrijk wonen (nou ja, zo'n probleem is dat eigenlijk niet [wink] ) en we regelmatig sneeuw hebben (zoals nu). Ik heb een 2e hands E-Mountainbike waaarop ik in de zomer naar mn werk ga (6 kilometer) en dat gaat hier in de bergen best goed. In de winter heb ik het nog niet geprobeerd. Ik ben bang om uit te glijden, mede omdat ik als kind mn arm heb gebroken bij een glijpartij met de fiets.

Ga dit draadje even volgen.
E. heeft 20 maanden borstvoeding gehad waarna ze het zelf wel genoeg vond!

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: Door weer en wind zonder auto

Ongelezen bericht door Wicky » 28 jan 2018 19:37

tante Toos schreef:
16 jan 2018 16:07
Ik zag laatst iemand fietsen met een soort kapjes om haar bovenbenen. Stak net iets over de knie uit..
Zag er wel geniaal uit, want knie en bovenbeen worden het natst. Geen idee of het zelf gefabriceerd was of gekocht..
Rainlegs heet dat. Gebruik ik al jaren, vind het ideaal!
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje

Plaats reactie