Welke menstruatiecup?

Consuminderen, tuinieren en groen leven. Kortom leven in harmonie met de natuur

Moderator: Mod_Forum_OT

Ganna

Hobbies: endurance, natuur, lezen

Re: Welke menstruatiecup?

Ongelezen bericht door Ganna » 29 sep 2017 20:24

Vind het al best ideaal.
Toch nog even gezocht en misschien toch nog een Shorty xl sport proberen. Ik rij fanatiek paard en merk wel dat mij bbspieren de cup nogal ovaal maken. Wellicht is en iets snuggere dan goed.

Tarpan

Ongelezen bericht door Tarpan » 11 okt 2017 14:59

Sinds gisteren ook weer ongesteld, voor het eerst in ruim 2,5 jaar alweer [biggrin], en nog maar een mini beetje. Maar het ziet er naar uit dat het nu voor een langere periode zal zijn dan een paar maanden tussen 2 baby's [wink], dus wil me wel weer comfortabel erbij voelen en van de wegwerptampons af.
Ik heb al een cup van tussen DL2 en DL3 (LadyCup, die voor mama's die al bevallen zijn), een paar keer geprobeerd toen, maar nooit 100% vriendjes kunnen worden. Het steeltje steekt wat te veel uit en zit dan echt in de weg (mogelijk ook omdat ik hem niet diep genoeg inbracht, moet eigenlijk echt rond je baarmoederhals zitten als ik het hier lees? Want die zit volgens mij behoorlijk hoog). Hij leek soms ook wat te kantelen en te zakken (misschien niet genoeg vacuüm? of ook door niet de goede plaats?)
En ik zat ook wat in met het kunnen omspoelen waar er meerdere toiletten zijn met slechts één reeks lavabo's erbuiten (zowat overal waar ik kom voor mijn werk).

Ik heb hier al een paar tips gevonden (steeltje afknippen, uitklappen/vacuüm testen en of hij hoog genoeg zit, gewoon uitgieten en weer inbrengen zonder spoelen). Dus morgen probeer ik hem nog eens.
Ik vloei altijd relatief weinig, dus dat is op zich niet zo'n probleem.

Of zijn er nog dingen die jullie kunnen meegeven? (behalve als ik er nog steeds geen vriendjes mee kan worden, ander merk proberen)
Het is toch de bedoeling dat je hem bijna niet voelt zitten hé?
Linde (7-12-'09), Hilke (8-12-'12), *(12-'14), Rune! (4-1-2016)
RS Leo Türkis, RS Mystica, Wellen Silver 2, Caribe Fische 6, Wollen rode vogels 6, Girasol Mojito 5, Vatanai Glaciar 5, Manduca bruin, MisterMirko MT
ISO: kornblume 5

texelonia

Hobbies: wachten op kirschbluete
tag: Zwarte kip toak toak

Ongelezen bericht door texelonia » 11 okt 2017 15:46

Als je weinig vloeit red je het misschien wel met voor je vertrekt van werk thuis te verschonen en dan pas weer als je thuis komt?

Het is niet de bedoeling dat je hem voelt nee, en al helemaal niet dat het vervelend voelt of pijn doet. Ik zou inderdaad proberen of je hem hoger krijgt. Een tampon voelde bij mij ook nooit fijn als hij te laag zat bij mij. Je kan verschillende vouwtechnieken proberen, misschien krijg je hem met de ene makkelijker hoger dan met de andere.

En anders misschien een andere (maat) cup proberen.
N oah 17/12/'04 H annah 30/03/'09 B en 17/11/'12 J uno 11/04/'15

Tarpan

Ongelezen bericht door Tarpan » 12 okt 2017 17:47

Gisteren nog eens geprobeerd voor de treinrit naar huis, en er klopt toch echt iets niet.
Eerste keer zat hij volgens mij prima, goed tegen bmh, voelde hem niet... zo lang ik bleef zitten. Alleen al van trein wisselen en daarvoor wandelen van het ene perron naar het andere zorgde dat hij bijna uitgezakt was [eeks]. Lekken deed hij niet, maar dus wel aan sneltempo uitzakken. Ik heb ook de indruk dat hij (met afgeknipt steeltje) zelfs nog op het randje van te laag zit, zelfs als hij tegen mijn baarmoederhals zit. Dus het kleinste beetje uitzakken zorgt al dat hij vervelend laag komt te zitten. Daarna op de volgende trein tweede poging gedaan maar ook daar heel snel uitgezakt, van wc tot vooraan in de wagon...

Wat moet ik hieruit besluiten? Een kortere kopen? Maar dat uitzakken dan? Is hij dan gewoon te klein van diameter (ook als hij niet lekt?), of ligt het aan het materiaal, of aan mijn bekkenbodemspieren? (die volgens mij niet enorm slecht zijn, heb telkens intensief postnatale kine gedaan en dans ook terug sinds kort, dus dat is ook een goede training).
Linde (7-12-'09), Hilke (8-12-'12), *(12-'14), Rune! (4-1-2016)
RS Leo Türkis, RS Mystica, Wellen Silver 2, Caribe Fische 6, Wollen rode vogels 6, Girasol Mojito 5, Vatanai Glaciar 5, Manduca bruin, MisterMirko MT
ISO: kornblume 5

Phileine04

Hobbies: Naaien, koken
tag: Polkadot!

Ongelezen bericht door Phileine04 » 12 okt 2017 18:21

Ik heb een gewone meluna voor de eerste dagen menstruatie en een ondiepe meluna voor de latere dagen waarop ik minder vloei. Anders zit het bij mij ook niet lekker.
Mama van een zoon (2012), *(2014), een dochter (2016) en een BIB (2018) [blij]
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Mamaline

Hobbies: Koken

Ongelezen bericht door Mamaline » 20 okt 2017 22:38

Ik gebruik een mamicup L, en voor mij is de truc tegen zakken om de cup niet zo zeer hoog te duwen tegen de bbm, maar hem een beetje weg te steken achter mijn schaambeen. Weet niet zo goed hoe ik dat moet beschrijven en iedere anatomie is natuurlijk anders. Ik breng met een eenvoudige vouw in en als hij uitklapt, haal ik hem een beetje met mijn vinger naar voren. De cup hoeft niet om de bbm per se te zitten, ook laag in de vagina kan het goed vacuüm maken. De eerste dagen voelen wel anders dan de latere dagen, veel gevoeliger en andere 'stand' van de baarmoeder.

Liedje

Hobbies: naaien, haken, zeilen

Ongelezen bericht door Liedje » 22 okt 2017 09:04

Wie heeft er tips voor mij...
Ik heb een nieuwe cup nodig. Heb nu een vrij zachte. Weet het merk even niet meer naar heb m bij een kickstarter project vandaan. Hij is te zacht voor me.

Heb na mijn tweede bevalling (Pats boem knal kind eruit) een flinke verzakking overgehouden. In eerste instantie was het bericht dat dat zonder twijfel geopereerd moest gaan worden. Na overleg met mijn huisarts aan de slag gegaan met een bekkenbodemtrainer en inmiddels nergens last meer van maar het blijft een zwakke plek.
Daarnaast inmiddels spiraal, maar blijf ongesteld worden. Heel weinig vloeien.

Was eigenlijk van plan om voor een meluna te gaan (de normale qua stijfheid, of hoe je dat noemt). Soft valt af, de sport lijkt me te stug omdat ik met die spieren zit.

Wie heeft advies?

Verstuurd vanaf mijn T1 met Tapatalk
Zoon 07-2012 en dochter 11-2015:

www.lidewij.me - Custom dragers - gepersonaliseerde (kraam)kado's

Baukje

Ongelezen bericht door Baukje » 22 okt 2017 18:41

Liedje schreef:Wie heeft er tips voor mij...
Ik heb een nieuwe cup nodig. Heb nu een vrij zachte. Weet het merk even niet meer naar heb m bij een kickstarter project vandaan. Hij is te zacht voor me.

Heb na mijn tweede bevalling (Pats boem knal kind eruit) een flinke verzakking overgehouden. In eerste instantie was het bericht dat dat zonder twijfel geopereerd moest gaan worden. Na overleg met mijn huisarts aan de slag gegaan met een bekkenbodemtrainer en inmiddels nergens last meer van maar het blijft een zwakke plek.

Was eigenlijk van plan om voor een meluna te gaan (de normale qua stijfheid, of hoe je dat noemt). Soft valt af, de sport lijkt me te stug omdat ik met die spieren zit.

Wie heeft advies?

een cup combineert niet zo goed met een spiraal, heb ik altijd begrepen.

Liedje

Hobbies: naaien, haken, zeilen

Ongelezen bericht door Liedje » 22 okt 2017 20:32

Baukje schreef:

Wie heeft advies?

Ja hoor, kan wel mits de draadjes niet te lang zijn ;)

Zoon 07-2012 en dochter 11-2015:

www.lidewij.me - Custom dragers - gepersonaliseerde (kraam)kado's

Nehalennia

Hobbies: Duiken, LOTUS en geocaching

Ongelezen bericht door Nehalennia » 23 okt 2017 07:46

Liedje schreef:
Baukje schreef:

Wie heeft advies?

Ja hoor, kan wel mits de draadjes niet te lang zijn ;)

Nou... ik ben al twee keer het spiraaltje verloren dankzij de cup.

Al ben ik de tweede keer de cup juist weer gaan gebruiken omdat wat mij betreft dat spiraaltje er wel uit mocht en ik te lui waas om een afspraak te maken om het te laten verwijderen. De tweede keer ben ik het dus moedwillig verloren, maar wel door het gebruik van een cup.

Na de eerste keer heeft de huisarts met de fabrikant gebeld en die zei dat het idd wachten was op de eerste melding. Ligt niet aan de draadjes, maar aan het vacuüm.
Afbeelding Afbeelding

Luc

Hobbies: fotografie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luc » 25 okt 2017 19:26

Wie heeft advies?

Ik heb 2 cups, een mamicup L en een meLuna classic maat Maken. De eerste bleek te zacht en te groot, kennelijk hangt mijn bmm tijdens menstruatie een stuk lager. De meLuna heeft een tijd prima gewerkt, maar lekt nu.. geen idee waarom. Heb het idee dat mijn bmm alsnog tegen de rand aan zit, ipv erboven. Goed uitklappen blijft een dingetje. Zou dan de meLuna short maat M sport een optie zijn? Of toch maat L? Of een classic shorty?

Ik vind dit zo ingewikkeld [headbang] bovendien was een zwaarwegende reden om kosten te sparen, maar dat lukt zo niet heel erg goed [rolleyes]
ZL1 8/2012 --- ZL2 10/2014

Mammalous

Hobbies: Uhm
Contacteer:

Ongelezen bericht door Mammalous » 25 okt 2017 23:03

Ik heb omdat mijn meLuna classic niet goed uitkapte en ik mijn bmm kan aanraken een meLuna short maat M sport gekozen, na overleg op de ONbeurs.
thuismoeke van Ettan okt 2007, Tvåan okt 2008, Trean apr 2010, Fyran mrt 2014

texelonia

Hobbies: wachten op kirschbluete
tag: Zwarte kip toak toak

Ongelezen bericht door texelonia » 26 okt 2017 08:53

Er is een nieuwe site gelanceerd: cupkiezer.nl Je kunt een test doen welke cup het best bij jou past (bij komt precies de cup eruit die ik al heb [biggrin] [thumbright] ). En omdat ze net nieuw zijn kun je nu bij verschillende webshops met korting een cup bestellen (kortingscodes staan op bovengenoemde site) [smile]
N oah 17/12/'04 H annah 30/03/'09 B en 17/11/'12 J uno 11/04/'15

Luc

Hobbies: fotografie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luc » 27 okt 2017 09:50

Op die site kon ik uit op een meLuna shorty sport maat s-m of een classic maat s [lol] ik ga maar eens meten, bedankt voor de tips!
ZL1 8/2012 --- ZL2 10/2014

MamaRF

Hobbies: Mijn meisjes, naaien, bakken

Ongelezen bericht door MamaRF » 30 okt 2017 20:00

Ik heb die test ook even gedaan, en kom redelijk hetzelfde uit als ik nu gebruik. Maar hun aanbeveling om bij maar 1 of 2 heftige dagen toch te kiezen voor een kleinere cup en dan vaker te verschonen, leg ik toch echt naast me neer. Ik vind een grote cup absoluut geen enkel probleem tijdens lichte dagen, en wil 'm voor geen goud missen tijdens de eerste 2 heftige dagen.
Freya 11-2010 ♥ Annika 3-2013
***Unicorns for the win***

Plaats reactie