fietsen in nationaal park hoge veluwe ( met zl op rug)

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
MamaVanTijm

Berichten: 209
Lid geworden op: 16 mar 2011 17:29
Hobbies: bakken,naaien,haken,muziek

fietsen in nationaal park hoge veluwe ( met zl op rug)

Ongelezen bericht door MamaVanTijm » 12 jul 2011 11:15

ml en ik willen heel graag eens naar nationaal park de hoge veluwe om daar te gaan fietsen.
Nu fiets ik nooit met zl op mn rug omdat ik dat veel te gevaarlijk vindt, maar zou het in een autovrij natuurpark misschien toch niet kunnen? Ergens denk ik nee, doe maar niet.. Maar de wens der gedachte zegt.. ach een keertje in een natuurpark,dat moet toch wel goed gaan..

dus.. wat zeggen jullie ervan??
Mama van T (16-01-2011) en M (25-10-2012)

Gebruikersavatar

Oem 3isaa

Berichten: 10379
Lid geworden op: 26 sep 2009 13:20
Hobbies: breien wandelen muziek

Re: fietsen in nationaal park hoge veluwe ( met zl op rug)

Ongelezen bericht door Oem 3isaa » 12 jul 2011 11:19

Hoe oud is hij? Anders kan hij toch ook in een stoeltje?
mama van 3 jongens 2006/2007/2010 en 4 meisjes 2009/2012/2014/2020 en 💖 januari 2018

Gebruikersavatar

Topic starter
MamaVanTijm

Berichten: 209
Lid geworden op: 16 mar 2011 17:29
Hobbies: bakken,naaien,haken,muziek

Re: fietsen in nationaal park hoge veluwe ( met zl op rug)

Ongelezen bericht door MamaVanTijm » 12 jul 2011 11:26

op een paar dagen na 6 maanden :)
Mama van T (16-01-2011) en M (25-10-2012)

Gebruikersavatar

Oem 3isaa

Berichten: 10379
Lid geworden op: 26 sep 2009 13:20
Hobbies: breien wandelen muziek

Re: fietsen in nationaal park hoge veluwe ( met zl op rug)

Ongelezen bericht door Oem 3isaa » 12 jul 2011 11:29

MamaVanTijm schreef:op een paar dagen na 6 maanden :)

Ja, dan wordt het moeilijk... [think] ik heb wel buik gedragen op de fiets. Maar ook idd uit nood de eerste paar weken. Kun je wellicht een fietskar lenen van iemand? Ik vermoed dat je ver weg woont.. Hoewel, als je uit BE komt? Anders mag je die van mij wel lenen. Daar kun je een maxi cosi of babyschaaltje in zetten. Persoonlijk zou ik het eng vinden als het voor een lange tijd is. Ik fietste met beeb op mijn buik een minuutje of 10 heen en terug.
mama van 3 jongens 2006/2007/2010 en 4 meisjes 2009/2012/2014/2020 en 💖 januari 2018


noorhuting

Berichten: 2033
Lid geworden op: 14 jun 2011 19:02
Hobbies: m'n gezin, handwerken
Locatie: Arnhem
Contacteer:

Re: fietsen in nationaal park hoge veluwe ( met zl op rug)

Ongelezen bericht door noorhuting » 12 jul 2011 11:31

Ik ken het park heel goed we hebben jaren een abonnement gehad de fiets paden zijn nu niet echt vlak(wegdek) en heel hobbelig. Ik zou het niet doen.
Maar je kunt ook een bakfiets huren op het park en daar evt de kleine in de maxi erin doen en dan de doek mee alsje gaat wandelen.
het park is trouwens niet auto vrij hoor(helaas) maar de fiets en auto wegen zijn gescheiden.
Katja, girasol en 2 meitai's
Mama van dochter 02-08-2008 en zoon 16-12-2010 en *

Gebruikersavatar

Tarpan

Berichten: 3733
Lid geworden op: 04 mar 2010 18:43
Locatie: Horebeke, Belgie

Re: fietsen in nationaal park hoge veluwe ( met zl op rug)

Ongelezen bericht door Tarpan » 12 jul 2011 11:31

Wij hebben dat vorig jaar ook gedaan (half augustus), Linde was toen 9 maanden. Ze heeft een kort stukje in het fietsstoeltje gezeten met een doek om haar heen gewikkeld om niet weg te glijden (stoeltjes zijn redelijk groot). Daarna hebben beide kindjes (ook vriendinnetje van 15 maanden) in de manduca op de rug gezeten om te slapen, en dat ging prima. Op de fietspaden (rijden geen auto's) is het zowiezo redelijk veilig, je moet enkel af en toe kruisen met een weg waar ook auto's rijden. Maar zelfs dat viel goed mee, er rijden maar weinig auto's en die rijden ook erg traag. Soms kan het wel druk zijn met voetgangers en fietsers, maar dan is op de rug veel veiliger dan op de buik (ivm eventueel bruusk remmen).
Linde (7-12-'09), Hilke (8-12-'12), *(12-'14), Rune! (4-1-2016)
RS Leo Türkis, RS Mystica, Wellen Silver 2, Caribe Fische 6, Wollen rode vogels 6, Girasol Mojito 5, Vatanai Glaciar 5, Manduca bruin, MisterMirko MT
ISO: kornblume 5

Gebruikersavatar

Salami

Berichten: 1026
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:33
Hobbies: leven!
Locatie: Zuid-Holland

Re: fietsen in nationaal park hoge veluwe ( met zl op rug)

Ongelezen bericht door Salami » 12 jul 2011 21:46

En nog even uitstellen totdat hij wel goed kan zitten? Ik kan begrijpen dat het soms bijna niet anders kan dan met een kind op je rug, maar ik zou zelf zo'n wens uitstellen totdat mijn kind wel goed zelf kan zitten. Het is dan ook heel heel leuk om met een iets groter kindje voorop te gaan fietsen, is heel gezellig.
mv van 2 dochters: okt '07 en juni '10
Girasol Lilia 6, Indio Viola Natur 6, wereldwinkel streepjes 4, draagdoek.nl, Bondolino Olijf, MT Blozekriekse

Gebruikersavatar

Burger

Berichten: 1594
Lid geworden op: 23 feb 2011 17:05
Hobbies: .

Re: fietsen in nationaal park hoge veluwe ( met zl op rug)

Ongelezen bericht door Burger » 13 jul 2011 14:03

ik zou het neit doen, dan een fietskar ofzo huren/lenen

Gebruikersavatar

annehoog

Berichten: 19378
Lid geworden op: 01 aug 2008 09:43
Locatie: Leiden

Re: fietsen in nationaal park hoge veluwe ( met zl op rug)

Ongelezen bericht door annehoog » 13 jul 2011 14:06

idd een bakfiets huren: http://www.hogeveluwe.nl/nl/zien-doen/f ... fietsen/45" onclick="window.open(this.href);return false; [smile]
Twee heerlijke jongens, bouwjaar 2007 en 2010. :-)

Gebruikersavatar

mamavani

Berichten: 1287
Lid geworden op: 04 dec 2010 08:42
Hobbies: Mijn kindjes

Re: fietsen in nationaal park hoge veluwe ( met zl op rug)

Ongelezen bericht door mamavani » 13 jul 2011 14:15

annehoog schreef:dd een bakfiets huren: http://www.hogeveluwe.nl/nl/zien-doen/f" onclick="window.open(this.href);return false; ... fietsen/45
een meelezer hier: wat een goede link, dat gaan wij ook doen, die bakfiets huren en dan lekker park hoge veluwe in!

En fietsen met kind op de rug durf ik daar ook niet. Geen auto's, maar ik ben in dat park gevallen doordat ik schrok van een overstekend konijn [redface] .
Jaja, ik weet het auto's zijn veel gevaarlijker dan konijnen [wink] en ik ben niet heel handig, maar toch
DL 2009, ZL 2011, DL2 2013 en zl2 2015 <3 <3 <3 <3

Gebruikersavatar

Zonneschijn

Berichten: 799
Lid geworden op: 02 mei 2011 23:14
Hobbies: Genieten van alles!
Locatie: Flevoland

Re: fietsen in nationaal park hoge veluwe ( met zl op rug)

Ongelezen bericht door Zonneschijn » 13 jul 2011 14:34

Een fietskar huren zou mijn keuze zijn. Wel mooi de Hoge Veluwe!!

Wij fietsen ook graag met DL in haar stoeltje en ze vind het geweldig!! We zijn volgens mij rond 8 maanden korte stukjes gaan fietsen. Ze kon toen al wel heel goed en stevig zitten, maar nog niet van lig in zit positie komen. Toch zijn we het voorzichtig gaan proberen en dan ging dus boven verwachting goed.

Of het nu gevaarlijker is in een fietsstoeltje of op je rug in de doek vraag ik me nog steeds af. Als je valt heb je in beide situaties een probleem denk ik. Niet vallen dus, maar ja, een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik zou alleen je kindje nooit op je buik doen op de fiets. Als je stuur omslaat vangt je kindje de eerste klap op. Op je rug lijkt me dan beter omdat je zelf de klap opvangt.

Wij zijn er al wel direct mee begonnen om ook in het stoeltje een fietshelm te dragen. (zooooooooo schattig [verliefd] ) Het gaat nog niet van harte, maar vind het wel belangrijk dat ze de helm associeert met fietsen. Ook voor als ze ooit een keer een eigen fietsje krijgt.

In elk geval veel plezier met jullie fietsuitjes gewenst!!!
Mama van dochter F (juli 2010) en zoon M (augustus 2012)
Stash(je): Pune ~ Metamorphosis Fusion de Oro OW ~ Amitola Azarfan ~ Manduca ~ EllaRoo La Rae ~ Amazonas Laguna ~ Zara Mild RS

Gebruikersavatar

MamaMoon

Berichten: 4011
Lid geworden op: 11 jul 2011 17:21
Hobbies: lezen, haken, dragen, Spanje
Locatie: draagconsulente Capelle a/d IJssel, Rotterdam en omstreken
Contacteer:

Re: fietsen in nationaal park hoge veluwe ( met zl op rug)

Ongelezen bericht door MamaMoon » 22 jul 2011 18:34

Bedankt voor de link! Ik wil ook graag weer eens fietsen en we hebben zelf geen fietskar of bakfiets dus mooi dat ie daar te huur is en ook nog eens voor een normale prijs! Gaan we zeker een keertje doen met ZL!
zl1 (2011), zl2 (2015) en ? (eta september 2019)

Draagconsulente Capelle aan den IJssel, Rotterdam & omstreken


ivy1986

Berichten: 1145
Lid geworden op: 27 apr 2015 18:13
Hobbies: Had ik daar maar tijd voor :P

Re: fietsen in nationaal park hoge veluwe ( met zl op rug)

Ongelezen bericht door ivy1986 » 01 mar 2018 17:53

Ik haal deze even omhoog ivm vakantie in de zomer straks (ja, ik heb er al zin in!). @MamavanTijn , @mamavani en @MamaMoon hebben jullie dit nog gedaan? Ik ben bang dat mijn baby geheel en al door elkaar gehusseld wordt of zit er vering in? Andere ervaringen zeer welkom!
februari 2015 - januari 2018 - maart 2021


Jessie2410

Berichten: 5171
Lid geworden op: 22 okt 2012 20:32
Hobbies: .

Re: fietsen in nationaal park hoge veluwe ( met zl op rug)

Ongelezen bericht door Jessie2410 » 01 mar 2018 19:38

Er zijn teveel mama’s van hier, ik ben in ieder geval een mama die er niet over peinst om over de Veluwe te fietsen met een kind op mijn rug ;).

Gebruikersavatar

Violette

Berichten: 6262
Lid geworden op: 31 okt 2014 14:09
Hobbies: koken
Locatie: Randstad

Re: fietsen in nationaal park hoge veluwe ( met zl op rug)

Ongelezen bericht door Violette » 01 mar 2018 20:12

De fietsstoeltjes van de gratis fietsen in de Hoge Veluwe zijn erg basic en niet echt geschikt voor een kleine baby. De stoeltjes zitten achterop. Met onze peuter van toen 2 jaar paste er wel prima in. Haar eigen stoeltje op onze normale fiets is luxer en zit lekkerder, maar ja.
Persoonlijk zou ik gewoon met baby op de rug in de drager fietsen, tenzij gladheid. Hoe vaak val jij met de fiets? Ik nooit en ik fiets elke dag. Ik zie niet in waarom ik met een rugzak (o wacht die draag ik al elke dag) of kind op mijn rug wel zou vallen. Maar goed, persoonlijke risico afweging etc etc.
dochter 2014 en zoon 2017

Plaats reactie