Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Luna » 07 mei 2014 12:23

Charlotte75 schreef:Eigenlijk zou er iets moeten zijn waarin je als volwassenen kan ervaren hoe het is om ergonomisch en niet ergonomisch te hangen.

Zou zoiets te maken zijn met een hangmat? Je kan het ook ervaren als je bv op je fiets zit en je benen recht naar beneden laat hangen, dat is echt niet fijn!
Wij hebben een hangmat en ik heb het geprobeerd. Benen laten hangen of in zitje zitten. Ik kreeg bij dat eerst slapende... nou ja, de onderkant zeg maar [smile] zelfde trouwens met zo'n tuigje bij bergklimmen. Maar in de hangmat, 'hangend' van knie tot knie, houd ik het wel even vol (steun in mn rug, boek erbij, zonnetje [smile] )
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

elize80

Berichten: 7619
Lid geworden op: 10 mei 2012 12:48
Hobbies: lalala

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door elize80 » 07 mei 2014 13:32

Ik heb wel het idee dat het erg uitmaakt hoe groot het kindje is. Soms zie ik stokke dragers met een baby van 3 maanden ofzo erin en die hangen nog niet zo met hun benen naar beneden.

-- Tapatalk --
Moeder van 2 kinderen (2011 en 2014)


Vossie

Berichten: 154
Lid geworden op: 07 mar 2014 21:33
Hobbies: lezen, buiten zijn

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Vossie » 22 sep 2014 10:25

Primeur: bb brengt een draagzak uit waarbij je NIET ff kan dragen! De babybjorn We.

Ik las in dit topic (denk ik) eens dat de makers van babybjorn zelf wel ondertussen beseffen dat hun product niet ergonomisch is, maar dat niet openlijk kunnen/zullen toegeven. En dat ze dus met de One (verbreding zitgedeelte) al een eerste stap in de juiste richting nemen. Nu gaan ze dus verder met hun 'We'.

Een snelle blik leert mij wel dat ze nog héél wat stappen te zetten hebben: http://www.babybjorn.nl/draagzakken/dra ... e/gebruik/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar

rietjetoet

Berichten: 9892
Lid geworden op: 17 mei 2010 11:12
Hobbies: naaien, dansen, zingeving
Locatie: Poederlee, België
Contacteer:

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door rietjetoet » 12 nov 2014 23:52

het gaat de goede richting uit, maar er zijn nog veel wegwijzers nodig , da's duidelijk
moeke van Jitse (29/01/2008), Leene (04/12/2010) en twee sterrekindjes

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4698
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Friek » 19 jul 2016 15:01

Zie dit nu pas, die nieuwe modellen BB. Jammer dat ze ze niet 5-10cm breder hebben gemaakt, het zitje. Wie weet wordt de BB nog eens een echte ergonomische draagzak!
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17

Gebruikersavatar

MamaMoon

Berichten: 4011
Lid geworden op: 11 jul 2011 17:21
Hobbies: lezen, haken, dragen, Spanje
Locatie: draagconsulente Capelle a/d IJssel, Rotterdam en omstreken
Contacteer:

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door MamaMoon » 19 jul 2016 15:16

Friek schreef:Zie dit nu pas, die nieuwe modellen BB. Jammer dat ze ze niet 5-10cm breder hebben gemaakt, het zitje. Wie weet wordt de BB nog eens een echte ergonomische draagzak!
Laten we het hopen! Ik ben van het leven en laten leven en zal mensen niet zomaar ongevraagd advies geven over het al dan niet ergonomisch dragen van hun kindje. Sterker nog, er zijn situaties waarin een BB juist van pas kan komen (denk aan een ouder in een rolstoel, de bb kan dan eerder als een soort 'gordel' dienen om het kindje goed op schoot te kunnen houden).

Vanochtend zag ik weer eens een papa lopen met een kindje in een BB en dat zag er vreselijk oncomfortabel uit, dat doet me dan wel een beetje pijn. Ik zat op de fiets en was onderweg naar mijn werk. Even dacht ik nog om hem aan te spreken, maar toen was hij al voorbij en heb ik het maar zo gelaten. Gelukkig zie ik ook steeds meer ergonomische dragers in het straatbeeld en ik hoop dan dat zo'n papa (of mama) dat ook ziet en op zoek zal gaan naar een betere drager :)

Gebruikersavatar

elize80

Berichten: 7619
Lid geworden op: 10 mei 2012 12:48
Hobbies: lalala

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door elize80 » 19 jul 2016 15:21

Friek schreef:Zie dit nu pas, die nieuwe modellen BB. Jammer dat ze ze niet 5-10cm breder hebben gemaakt, het zitje. Wie weet wordt de BB nog eens een echte ergonomische draagzak!
Maar dan is toch nog steeds het verharde rugpand een probleem?
Moeder van 2 kinderen (2011 en 2014)

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4698
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Friek » 19 jul 2016 18:22

elize80 schreef:
Friek schreef:Zie dit nu pas, die nieuwe modellen BB. Jammer dat ze ze niet 5-10cm breder hebben gemaakt, het zitje. Wie weet wordt de BB nog eens een echte ergonomische draagzak!
Maar dan is toch nog steeds het verharde rugpand een probleem?
Ja ik bedoel ook niet dat het al perfect is, maar vergeleken met eerdere modellen zie ik toch wel verbeteringen.
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17


Pickle

Berichten: 9391
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:48
Hobbies: :)

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Pickle » 19 jul 2016 18:42

MamaMoon schreef:
Friek schreef:Zie dit nu pas, die nieuwe modellen BB. Jammer dat ze ze niet 5-10cm breder hebben gemaakt, het zitje. Wie weet wordt de BB nog eens een echte ergonomische draagzak!
Laten we het hopen! Ik ben van het leven en laten leven en zal mensen niet zomaar ongevraagd advies geven over het al dan niet ergonomisch dragen van hun kindje. Sterker nog, er zijn situaties waarin een BB juist van pas kan komen (denk aan een ouder in een rolstoel, de bb kan dan eerder als een soort 'gordel' dienen om het kindje goed op schoot te kunnen houden).

Vanochtend zag ik weer eens een papa lopen met een kindje in een BB en dat zag er vreselijk oncomfortabel uit, dat doet me dan wel een beetje pijn. Ik zat op de fiets en was onderweg naar mijn werk. Even dacht ik nog om hem aan te spreken, maar toen was hij al voorbij en heb ik het maar zo gelaten. Gelukkig zie ik ook steeds meer ergonomische dragers in het straatbeeld en ik hoop dan dat zo'n papa (of mama) dat ook ziet en op zoek zal gaan naar een betere drager :)
Maar in een rolstoel kan je dan toch net zo goed een ergonomische drager gebruiken?

Gebruikersavatar

MamaMoon

Berichten: 4011
Lid geworden op: 11 jul 2011 17:21
Hobbies: lezen, haken, dragen, Spanje
Locatie: draagconsulente Capelle a/d IJssel, Rotterdam en omstreken
Contacteer:

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door MamaMoon » 20 jul 2016 00:16

Pickle schreef:
MamaMoon schreef:
Friek schreef:Zie dit nu pas, die nieuwe modellen BB. Jammer dat ze ze niet 5-10cm breder hebben gemaakt, het zitje. Wie weet wordt de BB nog eens een echte ergonomische draagzak!
Laten we het hopen! Ik ben van het leven en laten leven en zal mensen niet zomaar ongevraagd advies geven over het al dan niet ergonomisch dragen van hun kindje. Sterker nog, er zijn situaties waarin een BB juist van pas kan komen (denk aan een ouder in een rolstoel, de bb kan dan eerder als een soort 'gordel' dienen om het kindje goed op schoot te kunnen houden).

Vanochtend zag ik weer eens een papa lopen met een kindje in een BB en dat zag er vreselijk oncomfortabel uit, dat doet me dan wel een beetje pijn. Ik zat op de fiets en was onderweg naar mijn werk. Even dacht ik nog om hem aan te spreken, maar toen was hij al voorbij en heb ik het maar zo gelaten. Gelukkig zie ik ook steeds meer ergonomische dragers in het straatbeeld en ik hoop dan dat zo'n papa (of mama) dat ook ziet en op zoek zal gaan naar een betere drager :)
Maar in een rolstoel kan je dan toch net zo goed een ergonomische drager gebruiken?
Zeker, maar soms kan het handig zijn om een kindje op schoot te hebben (dus face forward) en dan is die smalle ondersteuning van de bb genoeg, een soort gordel.
Hij wordt dan ook niet als 'drager' gebruik want draagt dan niet echt :)


Dommeltje

Berichten: 30
Lid geworden op: 07 aug 2013 18:50
Hobbies: Hardlopen, lezen, kids

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Dommeltje » 15 aug 2016 21:53

[flauwte]
O nee! Alle eerder geplaatste opmerkingen ten spijt, hebben jullie de nieuwe reclame van A.egon al gezien? Twee draagpapa's (leuk bedacht), met BB bungels, baby's ook nog eens voorwaarts gericht! Dat kijkt natuurlijk heel gezellig op TV, maar was er dan niemand bij A.egon of bij het reclamebureau die snapt wat ergonomisch dragen is? Zo'n reclame krijgt nu weer de complete verkeerde voorbeeldfunctie... [flauwte]

Oproep aan alle draagmama's (en papa's) op dit forum: werkt er iemand bij A.egon? Ga eens praten met de marketing afdeling [lol] .

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4698
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Friek » 17 aug 2016 08:35

Aegon reclame met dragende papa's...

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t

Elders op het forum werd al genoemd dat Aegon op feedback heeft gereageerd.
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17


Alles Mama

Berichten: 53
Lid geworden op: 06 jan 2017 10:30
Hobbies: Draagjassen, dragen
tag: draagjas, drager, draagdoek, voedingskleding
Contacteer:

Re: Waarom BabyBjorn niet goed? (bewijs/onderbouwing?)

Ongelezen bericht door Alles Mama » 13 apr 2017 20:38

Friek schreef:Aegon reclame met dragende papa's...

https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t

Elders op het forum werd al genoemd dat Aegon op feedback heeft gereageerd.
Heb zo'n vermoeden dat de boodschap bij Aegon inmiddels duidelijk is [cheesygrin]
Trotse mama van 4 kindjes
Youri (2008) Thiara (2009) Laura (2013) Vera (2016)

En sinds december 2016 eigenaar van https://www.allesmama.nl

Plaats reactie