Welke Draagzak nà marsupi ?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Annabel88

Berichten: 42
Lid geworden op: 16 mar 2019 09:35
Hobbies: Reizen, eten & ontspannen :-)

Welke Draagzak nà marsupi ?

Ongelezen bericht door Annabel88 » 16 mei 2019 10:50

Hallo! Onze zoon is inmiddels 8maanden, draagmaat 74 en ruim 9 kilo. Ik draag hem in de marsupi maar dit begint zeker tijdens een wandeling erg zwaar te worden.

Nu had ik via marktplaats een tula toddler gekocht maar deze is echt nog veel te groot bij de beentjes, en het viel me op dat hij zich hierin niet kan afsluiten... Het is een erg moeilijke slaper en doet alle slaapjes overdag nog in de draagzak dus dit is een must.

Iemand een tip? Draagdoek wil ik ook wel proberen maar dan met een zeer snelle en simpele knoop èn ook waarin hij zn gezichtje kan begraven..


Off topic, ik heb erg veel moeite met de lay out van deze site, hoe kan ik snel evt reacties op mijn geplaatste berichten zien?


Topic starter
Annabel88

Berichten: 42
Lid geworden op: 16 mar 2019 09:35
Hobbies: Reizen, eten & ontspannen :-)

Re: Welke Draagzak nà marsupi ?

Ongelezen bericht door Annabel88 » 16 mei 2019 10:52

Oh ik zie nu ineens een kopje je berichten, ga toch eens kijken of ik hier kan wennen want sluit denk ik beter aan dan zwangerschapspagina!


Siena11

Berichten: 3329
Lid geworden op: 03 apr 2011 11:19
Hobbies: onze dochter, lezen
Locatie: Friesland

Re: Welke Draagzak nà marsupi ?

Ongelezen bericht door Siena11 » 16 mei 2019 10:56

De toddler past pas goed vanaf 80/86. Hij is inderdaad ruimer dan de marsupi.
Je zou een gewone babymaat drager kunnen proberen, of de tula free tot grow, die groeit mee.

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Welke Draagzak nà marsupi ?

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 16 mei 2019 11:03

Links onderaan zit een knopje met een steeksleutel erop, naast ‘plaats reactie’. Daar kun je je abonneren en krijg je een notificatie als er een nieuw bericht is.

Wat betreft de drager.
Tula Toddler past vanaf broekmaat 86/92. Je zou de gewone/baby Tula kunnen proberen.
Ik gebruik vanaf maat 74 een Isara toddler, die is verstelbaar en kun je dus smaller en weer breder maken.

Wat bedoel je met gezichtje begraven? Als je het slaapkapje gebruikt, kan je zoontje zich waarschijnlijk beter afsluiten, maar ik weet niet of je dat bedoelt.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


leeneke

Berichten: 8967
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:23
Hobbies: Mijn gezin

Re: Welke Draagzak nà marsupi ?

Ongelezen bericht door leeneke » 16 mei 2019 11:05

Wij gebruikten een wompat erna.
Moeder van drie

Gebruikersavatar

Elstar

Berichten: 10112
Lid geworden op: 21 jan 2013 13:57
Hobbies: DL, beetje crea bea bezig zijn
Locatie: Gelderland

Re: Welke Draagzak nà marsupi ?

Ongelezen bericht door Elstar » 16 mei 2019 11:30

Ik een Manduca. Het is zo persoonlijk. Het beste laat je een keer een draagconsulent komen met een goed assortiment dragers. Of je gaat naar een meeting van d en v.
Of naar de ouders natuurlijk beurs als dat in de buurt is.
Grote zus (2012) en kleine zus (2016)


Zilvermeeuw

Berichten: 3216
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: Welke Draagzak nà marsupi ?

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 16 mei 2019 11:43

Een pasconsult kan inderdaad heel helpend zijn. Wij hebben de drager overigens uitgekozen op onze voorkeuren, niet die van de kinderen. Als ik naar mijn stituatie kijk: mijn man en ik delen twee kinderen, maar desondanks delen we niet graag dragers. Mijn man is slank gebouwd en gespierd en heeft weinig behoefte aan dikke schouderbanden terwijl hij een borstbandje heel belangrijk vindt. Hij gebruikt een Tula Free-to-grow. We zijn voor hem speciaal gaan passen bij een winkel. Bij veel draagconsulenten is dit (tegen betaling) ook mogelijk. Ik ben gezet, zacht, dik, noem het hoe je wilt maar ik stel hele andere eisen aan het comfort van een draagzak dan mijn man ook al draag ik dezelfde kinderen. Als ik een drager gebruik is het er een die het gewicht vooral op de schouders laat rusten, met lekker dikke zachte schouderbanden.
San. Ouder van J. '16 en W. '18

Gebruikersavatar

surfbabe

Berichten: 1715
Lid geworden op: 08 jul 2011 14:57
Hobbies: windsurfen, yoga
Locatie: Friesland

Re: Welke Draagzak nà marsupi ?

Ongelezen bericht door surfbabe » 16 mei 2019 11:47

Ik vond een wompat heel fijn, maar zoals iedereen zegt, het beste kun je even passen. Iedereen heeft zo zijn voorkeur.
Ik heb links bovenin forumoverzicht staan en daaronder 5 blokjes met eigen/nieuw/ongelezen/actief/blog. Ik klik dan meestal op nieuw (nieuwe berichten op het forum) of op eigen als je je eigen bericht (en de reacties) wilt lezen.
mem van J (sept 2011), B (mei 2014) en V (aug 2016)


Topic starter
Annabel88

Berichten: 42
Lid geworden op: 16 mar 2019 09:35
Hobbies: Reizen, eten & ontspannen :-)

Re: Welke Draagzak nà marsupi ?

Ongelezen bericht door Annabel88 » 16 mei 2019 17:59

Top bedankt voor de melding / berichten tips!

Die wompat is echt heel mooi! Nooit van gehoord maar de banden lijken ook wat soepeler dan de tula, lijkt me een goed vervolg op de marsupi. Gezien jullie advies het eerst te proberen, is de wompat ook geschikt voor 1.78 en 58 kilo..? Dan ga ik er gewoon voor nml :-)

Nu kan ik m helaas niet vinden in baby maat in de kleur blauw (uni) of groen, is er een verkooppunt met veel keus?

Bedankt!

Gebruikersavatar

surfbabe

Berichten: 1715
Lid geworden op: 08 jul 2011 14:57
Hobbies: windsurfen, yoga
Locatie: Friesland

Re: Welke Draagzak nà marsupi ?

Ongelezen bericht door surfbabe » 16 mei 2019 18:37

Wompat heeft inderdaad vrij zachte banden (met voering). Ik denk dat het wel moet passen (ik ben 1.69 en zo'n 56 kilo en heb hem bijna op zijn strakst) Ik zie een blauwe bij ooiebeest https://www.ooiebeest.nl/wompat-baby-dr ... -dark.html
en dragen enzo heeft ook keuze: https://www.dragenenzo.nl/product-categ ... erk/wompat
mem van J (sept 2011), B (mei 2014) en V (aug 2016)

Gebruikersavatar

surfbabe

Berichten: 1715
Lid geworden op: 08 jul 2011 14:57
Hobbies: windsurfen, yoga
Locatie: Friesland

Re: Welke Draagzak nà marsupi ?

Ongelezen bericht door surfbabe » 16 mei 2019 18:39

Volgens dragen enzo maat advies zou je zelfs kunnen kijken naar een maat medium (vanaf 74), maar dat kun je evt ook met hen overleggen. Mijn ervaring is dat de beentjes wel snel passen, maar dat het hoofdje er dan nog wel ver in zit. Maar dat kan ook komen omdat mijn kindjes niet heel lang zijn.
mem van J (sept 2011), B (mei 2014) en V (aug 2016)

Gebruikersavatar

Elstar

Berichten: 10112
Lid geworden op: 21 jan 2013 13:57
Hobbies: DL, beetje crea bea bezig zijn
Locatie: Gelderland

Re: Welke Draagzak nà marsupi ?

Ongelezen bericht door Elstar » 16 mei 2019 19:17

Als je zo smal bent zou ik zeker niet zomaar een drager bestellen zonder hem geprobeerd te hebben. Ze zijn eerder op de bredere mens gebouwd, is mijn persoonlijke ervaring.
Grote zus (2012) en kleine zus (2016)

Gebruikersavatar

mirte_g

Berichten: 4371
Lid geworden op: 29 aug 2015 21:10
Hobbies: koken en scouting
tag: Bzzz... Bij-na vergeten
Locatie: Paterswolde

Re: Welke Draagzak nà marsupi ?

Ongelezen bericht door mirte_g » 16 mei 2019 20:11

Als je in het noorden woont zou je ook even kunnen kijken bij musjes (musjes.com) die hebben ook wompats volgens mij.
A 24-2-2016, E 1-4-2018 & JW 27-8-2020

Mag ik vanavond in je dromen? Dan kan ik bij je blijven slapen...


Topic starter
Annabel88

Berichten: 42
Lid geworden op: 16 mar 2019 09:35
Hobbies: Reizen, eten & ontspannen :-)

Re: Welke Draagzak nà marsupi ?

Ongelezen bericht door Annabel88 » 16 mei 2019 20:33

Hmm lastig, ik zie inderdaad dat de volgende maat al vanaf 80 kan dus dat duurt ook niet lang meer.

Ik denk dat ik dan toch nu voor een tula ftg coast ga voor de zomer, en tegen de winter voor de wompat ga! Stel ik alvast een marktplaats zoekertje in en wie weet, kan ik m voor iets minder scoren :-)

Dankjulliewel voor de tips.


leeneke

Berichten: 8967
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:23
Hobbies: Mijn gezin

Re: Welke Draagzak nà marsupi ?

Ongelezen bericht door leeneke » 16 mei 2019 20:44

1.76 cm en 60 kilo en voor mij was hij ok.

Wij hebben twee verschillende maten, maar ik weet niet meer goed dewelke. Niet de allerkleinste alleszins. De grootste hebben we nog voor dl. De kleinste heeft de twee zonen overleefd en is nu bij een neefje.
Moeder van drie

Plaats reactie