Plekken op beentjes baby na dragen

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
monique1983

Berichten: 89
Lid geworden op: 10 feb 2010 13:31
Locatie: Obdam

Plekken op beentjes baby na dragen

Ongelezen bericht door monique1983 » 16 jul 2018 13:28

Dames (en een enkele heer),

Ik heb een vraagje over iets dat ik nu een paar keer heb gemerkt bij het dragen van mijn zoontje (bijna 5 maanden). Zoon lijkt het dragen niet heel leuk te vinden. Ik draag met een Tula Free to Grow. Als ik hem er in doe, begint hij meestal te huilen. Als hij erg moe is, valt hij na even driftig doen al snel in slaap.
Ik heb nu een paar keer gemerkt dat hij na het dragen dan allemaal plekjes op zijn been heeft, net alof er te veel druk op zijn benen heeft gehad ofzo?? Na een paar dagen zijn deze dan weer weg.
Heeft een van jullie hier misschien ervaring mee of een idee hoe dit kan?

Ook vind ik het jammer dat hij het dragen niet leuk lijkt te vinden. Ik draag hem nu nog op mijn buik. Ik hoop dat hij straks, als ik hem op mijn rug ga dragen en hij misschien wat meer ziet, het wel leuk gaat vinden. Herkent iemand dit en vonden ze het op de rug wel leuk?
Trotse moeder van een dochter (juni 2012) en een zoon (februari 2018)!


Pompedom

Berichten: 3313
Lid geworden op: 09 mar 2011 19:24
Hobbies: Zon!
tag: Zeg maar Pom

Re: Plekken op beentjes baby na dragen

Ongelezen bericht door Pompedom » 16 jul 2018 14:36

Ik heb het wel vaker gehoord dat kindjes plekjes op de beentjes kregen. Misschien kan je het gewicht iets meer verdelen zodat het niet zo zeer op de knieholtes komt. (kontje iets hoger)
En ik denk dat veel kindjes wel verschillende momenten met een draagstaking hebben :)
Afbeelding


Topic starter
monique1983

Berichten: 89
Lid geworden op: 10 feb 2010 13:31
Locatie: Obdam

Re: Plekken op beentjes baby na dragen

Ongelezen bericht door monique1983 » 16 jul 2018 15:15

Dat is wel een goede. Ik zat te denken dat het misschien ook komt doordat ik hem net breder heb versteld. Misschien drukt het nu te veel in zijn knieholtes en moet hij toch nog op de kleinste stand. Zoon is 6,5 kilo en ongeveer 62 cm.
Trotse moeder van een dochter (juni 2012) en een zoon (februari 2018)!


Pompedom

Berichten: 3313
Lid geworden op: 09 mar 2011 19:24
Hobbies: Zon!
tag: Zeg maar Pom

Re: Plekken op beentjes baby na dragen

Ongelezen bericht door Pompedom » 16 jul 2018 15:38

Als hij het eerder niet had en nu wel zou dat zeker kunnen
Afbeelding


Jessie1549

Berichten: 6252
Lid geworden op: 18 feb 2013 14:01
Hobbies: .

Re: Plekken op beentjes baby na dragen

Ongelezen bericht door Jessie1549 » 16 jul 2018 20:28

Ik kan me inderdaad ook voorstellen dat de drager dan te groot staat, kindje er te ver inzakt en teveel op zijn beentjes hangt. Een beetje een randje zien voor eventjes (net als als je sokken aan hebt gehad) is geen probleem, maar een paar dagen lijkt me niet oke.


Topic starter
monique1983

Berichten: 89
Lid geworden op: 10 feb 2010 13:31
Locatie: Obdam

Re: Plekken op beentjes baby na dragen

Ongelezen bericht door monique1983 » 17 jul 2018 09:38

Bedankt voor het meedenken! Het zijn ook geen plekken waar de drager zelf tegenaan zit, meer over zijn hele benen verspreid. Net alsof er te veel druk op heeft gestaan ofzo...

Ik ga hem maar weer kleiner zetten en van de week even kijken hoe het dan gaat.
Trotse moeder van een dochter (juni 2012) en een zoon (februari 2018)!

Plaats reactie