Wanneer in bedje slapen overdag i.p.v. in de draagdoek?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Wanneer in bedje slapen overdag i.p.v. in de draagdoek?

Ongelezen bericht door Olivia3 » 01 mei 2018 10:56

Oh die kritiek! Ik weet het. Ik vind het ook vreselijk. Maar nu mijn dochter een jaar is en ik nog steeds mijn eigen ding doen begint dat echt af te nemen. Mensen weten toch wel dat ik niet luister.
Ik ga ook niet meer in discussie. Ik doe het anders, dat is alles wat ik zeg.

De kinderwagen lukte hier dus pas vanaf elf maanden of zo. En ik moet bekennen dat ze daar best om gemopperd heeft maar ik had échte behoefte aan een half uur mijn handen vrij.

Die boeken zijn allemaal heel leuk, maar je baby in een ritme dwingen is gewoon heel onnatuurlijk. Volgende week is het ritme namelijk gewoon weer anders. Ik vond het één grote frustratie. Daarbij is er gewoon veel verschil tussen kinderen. Die van mij slaapt overdag een uur. Ze is een jaar en o o o dan moet de minstens twee uur slapen, hoor! Maar het werkt niet. Ze heeft gewoon weinig slaap nodig kennelijk.

Op visite doe ik haar gewoon in de doek en blijf ik er bij zitten. Of aan de borst als dat enigszins sociaal verantwoord is.

Pittig, dat is het. Maar vreemd of fout, dat niet.


Sjoba

Berichten: 8330
Lid geworden op: 15 okt 2010 12:54
Hobbies: Natuur, koken, schrijven
Locatie: Utrecht

Re: Wanneer in bedje slapen overdag i.p.v. in de draagdoek?

Ongelezen bericht door Sjoba » 01 mei 2018 11:15

SarahL schreef:
01 mei 2018 10:28
Dankjulliewel voor de tips!

Het moeilijkste tot nu toe nog wel vind ik (en omdat wij het meer natuurlijk aanpakken); al die meningen van anderen waardoor je denkt dat het niet goed is hoe jij het doet. En dat mensen je maar raar vinden en steeds benoemen dat een baby in bed hoort. Daar ben ik het niet mee eens en ik kan het gelukkig steeds beter loslaten.
Het zou alleen soms wel handig zijn.
Die relativering is zeker waar...ze zijn maar zo kort zo klein en het gaat vanzelf weer anders.

Kinderwagen werkt nu nog niet echt. Pas sinds ze 6 maanden is vind ze de kinderwagen oke om een stukje in te rijden maar slapen doet ze er niet in en heeft ze ook nooit gedaan. Maar wie weet over een tijdje wel.

Dat boek ‘baby in een droomritme’ heb ik ook gelezen. Werkte hier ook voor geen meter haha. Inderdaad langer bezig met in slaap krijgen (als het al lukte) dan het slaapje duurde. Dus veel intensiever nog vond ik dan dragen met de draagdoek.

We hebben geen co-sleeper...dat is iets wat ik ooit bij een tweede zeker wel koop! Veel makkelijker inderdaad dan je baby over de rand tillen.

Het liggend voeden lukt niet goed omdat DL dan maar om zich heen blijft kijken en terugdraait op haar rug. Drinkt dan dus heel onrustig of niet. En ik vind het zelf ook minder comfortabel. Hoe doen jullie dit? Wie weet nog een goede tip.
Wij hebben bij onze eerste pas na 1 jaar een cosleeper neergezet (gulliver bedje van ikea) omdat we meer ruimte in ons bed nodig hadden. Ze heeft er nog twee jaar ingelegen en daarna haar broer bijna 1 jaar en nu dl2. Dus ook nu is het nog een goede investering!

Ik zou die meningen lekker naast je neerleggen en kijken naar de behoefte van je dochter en jezelf. Ik oefen ook met het bedje omdat dl2 zelf nood aan wat rust heeft als de andere kinderen thuis zijn. Maar wat niet gaat, gaat niet. Vanmorgen sliep ze 20 min in bed en nu alweer ruim een uur id doek. Ik ben flexibel 😃
.
Slapen in een slaapzak zorgt hier voor meer rust in bed, ws vanwege dat geborgen gevoel. Ook trapt dl2 dekens weg, dus voor de warmte is het ook noodzakelijk. En niet in slaap vallen ad borst maar met een speentje terwijl ik naast haar lig. Maar zij is daarin anders, de andere twee voedde ik wel in slaap. Kijk wat past bij je kind en bij de fase, het verandert inderdaad steeds. Je doet het prima!
Ik draag jullie onder mijn hart, en daarna op mijn schouders!
Ctje 07/10, Kleine A 07/13 en baby I 01/18

Gebruikersavatar

Boukje

Berichten: 7135
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31
Hobbies: ..
tag: Bzzzz... Diagonale bij

Re: Wanneer in bedje slapen overdag i.p.v. in de draagdoek?

Ongelezen bericht door Boukje » 19 mei 2018 19:53

SarahL schreef:
30 apr 2018 19:05

Maar als we bij iemand zijn zit ik dus een uur bij diegene boven met een slapende baby op schoot. En dat vinden mensen vreemd.
Ik heb niet alle reacties gelezen maar pik dit er even uit: waarom zit je dan boven? Dat lijkt me inderdaad heel ongezellig. Dl slaapt vanaf een maand of 5 overdag wel in bed, ik voed haar liggend in slaap en sneak dan weg. Als ik bij iemand anders ben probeer ik haar niet in een vreemd bed te leggen maar slaapt ze vaak op schoot of in de doek, gewoon beneden. Als het te onrustig stel ik voor even te wandelen ofzo, is voor de oudste 2 ook fijn. Maar ik weiger om lang alleen te zitten als ik bij iemand op bezoek ben.
Mama van Aron (2010), Tim (2013) en Loïs (2017)


Maria80

Berichten: 875
Lid geworden op: 06 okt 2016 21:28
Hobbies: Lezen

Re: Wanneer in bedje slapen overdag i.p.v. in de draagdoek?

Ongelezen bericht door Maria80 » 20 mei 2018 09:28

Kritiek krijgen heeft niet perse met manier van opvoeden te maken. We zijn allemaal snel geneigd te denken dat we een uitzondering zijn, of heel afwijkend opvoeden dan de standaard, en daarom kritiek krijgen. Maar dat is niet zo. Mensen leveren altijd kritiek, wat je ook doet en hoe je het ook doet. Misschien helpt dat ook om een beetje te relativeren.
Mama van drie hele lieve dametjes: Anna, Rifka,Suus

17-12-2011
12-05-2014
19-02-2016


Topic starter
SarahL

Berichten: 35
Lid geworden op: 01 apr 2018 17:43
Hobbies: Schilderen, tekenen

Re: Wanneer in bedje slapen overdag i.p.v. in de draagdoek?

Ongelezen bericht door SarahL » 20 mei 2018 09:47

Klopt! Helemaal waar.

En om even antwoord te geven, ik zit dan boven omdat onze dochter niet drinkt in gezelschap. Is dan te afgeleid en slapen gaat dan ook niet. Word wakker van elk klein geluidje. Vandaar!
Mama van L.

Plaats reactie