Advies draagzak (pijn bij dragen met bondolino)

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Veana

Berichten: 18
Lid geworden op: 18 nov 2017 15:23
Hobbies: Lezen

Advies draagzak (pijn bij dragen met bondolino)

Ongelezen bericht door Veana » 24 feb 2018 14:02

Hallo allemaal,

Al enige tijd draag ik DL van ruim 8 maanden en 9,5 kg in de bondolino. Ik merk echter dat dit niet meer lekker draagt. Zowel bij mij als VL.
Beide krijgen last van onze schouders. We hebben de bande al strakker aangespannen maar helaas.

Nou heb ik naast se bondolino ook een bykay mei tai deluxe. Die spreid ik over mijn schouders en dit draagt heel anders. Veel lichter. Alleen...ik heb het idee dat deze nog steeds te groot is voor DL en ik vind hem zo strak zitten bij haar nekje. En VL vindt deze niet zo handig.

Daarom willen wij nog een draagzak aanschaffen.

Mijn vragen:
Welke draagzak verdeelt het gewicht anders dan de bondolino (met name bij de schouders) En vergelijkbaar met gespreide banden zoals de mei tai?

Ik vind zelf de boba 4G, tula en emeibaby mooi om te zien. Maar, draagt deze anders dan de bondolino? Welke raden jullie aan?

De Hop Tye mei tak lijkt me ook fijn. Ik ben alleen bang dat deze (net als de bykay) te hoog is en het nekje zo klem lijkt te zitten.

Doe ik iets verkeerd met de bykay? Hij zou ook voor kleinere kinderen geschikt moeten zijn

Alle overige tips zijn welkom :)

Dank allemaal!


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Advies draagzak (pijn bij dragen met bondolino)

Ongelezen bericht door Olivia3 » 24 feb 2018 14:40

Ik herken het heel erg.
Wij hebben nu de kokadi taitai xl. Die werkt hetzelfde als de bondolini maar geeft véél meer steun en de schouderbanden zijn ook erg fijn. Mijn dl draagt nu maat 74/80 en ik denk dat ze er nog een hele tijd in gaat passen.

Hier kunnen we ook de nek mee verstellen zodat het niet te strak zit daar.

Gebruikersavatar

Izzie

Berichten: 1461
Lid geworden op: 25 nov 2013 14:53
Hobbies: Crossfit!

Re: Advies draagzak (pijn bij dragen met bondolino)

Ongelezen bericht door Izzie » 24 feb 2018 16:30

Huh, de xl is toch pas vanaf maat 86, Hope? Verzuipt ze daar niet in? Of heb je de gewone toddler ipv de toddler xl?
Trotse moeder van zl september '14 en dl maart '17


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Advies draagzak (pijn bij dragen met bondolino)

Ongelezen bericht door Olivia3 » 24 feb 2018 16:45

Nee, kokadi taitai xl staat ook in het label.
De zit staat smaller. Verder past hij perfect.


Groentje

Berichten: 403
Lid geworden op: 30 jul 2014 12:28
Hobbies: duurzaam leven

Re: Advies draagzak (pijn bij dragen met bondolino)

Ongelezen bericht door Groentje » 24 feb 2018 18:05

Rond die tijd vonden wij de bondolino ook niet meer fijn. Ml is fan van de Isara, ik vind gespen noet handig kan er niet goed mee overweg. Wat hij weer fijn vindt want dan kan ie op zijn maat ingesteld blijven staan ipv steeds verstellen;-)
Ik vond een doek toch het fijnst en een ruck knoop je zo als je het eenmaal doorhebt, is mijn ervaring.
Inmiddels draag ik alweer 8 mnd een nieuw bibje en loopt dl zelf ;-)


Senna

Berichten: 534
Lid geworden op: 22 okt 2011 22:43
Hobbies: kunst

Re: Advies draagzak (pijn bij dragen met bondolino)

Ongelezen bericht door Senna » 24 feb 2018 19:59

Ik heb het ook als de banden kruiselings gaan over de rug en niet opende schouders gespreid zitten (zoals bij een mei tai vaak wel kan). Ik kreeg echt last van mijn nek ervan. Bondolino en de Marsupi kon ik gewoon niet hebben. En dat had ik niet bij alle andere ssc’s die niet kruiselings gaan, zoals: boba, Tula, Isara bijv.
En je kan natuurlijk ook gaan rugdragen, dat is ook veel comfortabeler:-)
dl1 mei 2011 en dl2 april 2013 dl3 mei 2016


Topic starter
Veana

Berichten: 18
Lid geworden op: 18 nov 2017 15:23
Hobbies: Lezen

Re: Advies draagzak (pijn bij dragen met bondolino)

Ongelezen bericht door Veana » 24 feb 2018 23:14

Dank allemaal. Heb via MP een hoptye gescoord.
Hoop dat deze bevalt. Zo niet, verkoop ik deze weer door en gaan we voor een ssc met banden die biet kruislings gaan..

Gebruikersavatar

Pino
Moderator
Moderator
Berichten: 3177
Lid geworden op: 16 mar 2011 21:49
Hobbies: forummen
tag: Bzzzzz Chatbij

Re: Advies draagzak (pijn bij dragen met bondolino)

Ongelezen bericht door Pino » 26 feb 2018 08:25

Beetje mosterd...
Ik zou je adviseren een pasconsult te doen bij een draagconsulent. Die hebben vaak meer keuze. En wat bij de ene lekker zit, hoeft bij de ander niet lekker te zitten.
Ik dacht namelijk, toen ik dit topic las aan een didyclick of Limas babycarrier. Of een fidella flytai. En als je helemaal gespen wilt, aan een lennyup. Maar om ze nou allemaal te kopen... Dan is eerst passen toch voordeliger.
Het ultieme geluk in je leven is dat je bemind werd. Victor Hugo, schrijver/dichter (1802-1885)
(Pleeg)moeder van 4

Plaats reactie