Tweeling dragen. In een lekkere wollen doek?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Betsgo

Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2016 13:34
Hobbies: Buitenspelen

Tweeling dragen. In een lekkere wollen doek?

Ongelezen bericht door Betsgo » 27 nov 2017 10:06

Onze tweeling van ruim 8 maanden nu wordt elke dag mee getorst in draagdoeken, buik rug, draagzak, allebei voorop en zo.
Maar dat ging lekker met een dunne doek van hoppediz voorop. Waar ik dan de draagzak overheen gespte om achter op te doen. Maar de draagdoek voor wordt een beetje fris. En de billen passen niet meer onder mijn jas.

Omdat ik de achterste nog over mijn jas moet gespen kan ik alleen een kort jasje aan.

Dus ben nu op zoek naar warme oplossingen. Die vooral praktisch zijn.

Een handige jas waar ik ze allebei makkelijk kan dragen?

Of een lekker warme doek? Maar die mag niet te dik zijn anders kan ik de zak niet meer over mijn schouders.
Er is een tweeling drager. Maar die leek min niet handig. Maar misschien heeft iemand daar goede ervaringen mee. Alle tips zijn welkom dank je wel!

Gebruikersavatar

Marthe

Berichten: 2272
Lid geworden op: 28 sep 2012 15:09
Hobbies: het leven vieren

Re: Tweeling dragen. In een lekkere wollen doek?

Ongelezen bericht door Marthe » 27 nov 2017 13:44

Dapper dat je ze nog steeds allebei draagt! [biggrin] Hoe zwaar zijn ze inmiddels?
Ik draag onze 9 maanden oude tweelingjongetjes om-en-om. Eentje op m’n rug en eentje in de wagen.
Als ik ze nu allebei draag kan ik echt niet meer achter onze peuter en kleuter aanhollen. [cheesygrin]

Ik heb een MaM draagponcho, daar zouden ze allebei nog wel onder kunnen, denk ik. Je kunt de opening waar jullie hoofden doorheen gaan zowel aan de voor- als de achterkant openritsen. Met een beetje geluk passen daar 3 hoofden doorheen.
mv4

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Tweeling dragen. In een lekkere wollen doek?

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 27 nov 2017 16:33

Een draagjas met een extra insert?
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

TruusdeMier

Berichten: 3928
Lid geworden op: 16 mei 2014 12:57
Hobbies: gebak
Locatie: 0164

Re: Tweeling dragen. In een lekkere wollen doek?

Ongelezen bericht door TruusdeMier » 27 nov 2017 17:29

Ik draag voorop met ringsling en achterop met manduca. Anders zit de knoop in de weg, kan ik de manduca niet meer met baby en al op mn rug krijgen en de doek is niet meer na te spannen als iedereen zit.
De baby's dragen een vestje en een wollen mutsje. Als het kouder wordt, heb ik dikkere jasjes en babylegs. Dragen (buitenshuis) is voor mij zeg maar transport ipv kinderwagen. Dus ze worden niet urenlang in de vrieskou gedragen. Misschien dat ik eens een draagcover overweeg.
V (maart 2014), F en L (juli 2017), G (augustus 2020)

stash: Hoppediz Timbuktu maat 6, Calin Bleu Yummy Olive maat 6, Manduca BlackLine LovinLilac, Yaro La Vita Emerald Black RS


Topic starter
Betsgo

Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2016 13:34
Hobbies: Buitenspelen

Re: Tweeling dragen. In een lekkere wollen doek?

Ongelezen bericht door Betsgo » 27 nov 2017 19:51

Super dank jullie wel voor de reacties. Ik ga de ringsling eens proberen. Ik heb er een geleend van een vriendin maar kan er geen vrienden mee worden.

Hollen kan ik ook niet. Want dan wiebelt alles. Ik heb als draagzak een beco. De zwiept heerlijk op mijn rug omdat het een baby houdertje heeft aan de binnenkant. Ik heb ook geeen wagen dus het is mijn vervoer en in slaap krijg methode als het echt niet lukt.

Hoe doen jullie dat met slapen? Ze slapen snachts allebei onder een oksel en drinken on eb om. Maar overdag vind ik het nog wel eens lastig om ze in slaap te krijgen. Want dan willen E wel bij me drinken. Maar niet tegelijk. Hebben jullie nog een prettige houding?

Ze wegen nu 16 kilo samen. Krijg er hele sterke beenspieren van 😊

Ik ga eens voor de jas kijken. Heb nu de jassen van mijn vriend aan. Maar die houden ook op een gegeven moment op met toegiften.

Gebruikersavatar

TruusdeMier

Berichten: 3928
Lid geworden op: 16 mei 2014 12:57
Hobbies: gebak
Locatie: 0164

Re: Tweeling dragen. In een lekkere wollen doek?

Ongelezen bericht door TruusdeMier » 27 nov 2017 21:28

Allebei in een oksel slapen kan hier niet. Wij slapen ook met V, de losse peuter, samen en die ligt al in het midden van het familiebed. Echt slapen in de nacht is het niet verstandig om V direct naast een baby te hebben. Ze slapen allemaal vrij rustig en netjes, maar soms wordt er wel eens gedraaid etc. Toen de baby's nog newborn waren, had ik wel eens het voedingskussen tussen V en een baby liggen, maar nu past dat niet meer goed.
Wij hebben van een ledikant een cosleeper gemaakt (1 lange zijkant eraf en dan aan mijn kant van het bed vastgemaakt). Daar liggen F en L samen in, nu nog dwars, met de voetjes inmiddels net op mijn matras. Als ze weer wat groter worden, moet ik even kijken hoe ik het ga doen. Misschien slaapt V dan op een eigen kamer in een eigen bed (ze wordt in maart 4), of eigen bedje op onze kamer, of iets anders. Kan ook zijn dat ik F en L recht naast elkaar in de cosleeper leg, of ieder een hoofd aan iedere kant.
Als er iemand in de nacht wakker wordt, leg ik hem aan. Afhankelijk van mn bui en conditie van rug en bekken dat moment, op de ene of de andere zij. Na de voeding leg k hem weer terug. Soms niet, als we beiden in slaap zijn gevallen. Hier drinken ze niet om en om. Ieder kind heeft per etmaal een eigen tiet. Ik voed bij voorkeur niet tegelijk. Ze leiden elkaar af en ik vind aan 2 kanten een piranha nogal lastig om mn focus te houden. F en L zijn 4 maanden en hebben wel nog wat ondersteuning nodig. Los op de bank voed ik in Madonna-houding, in bed liggend en tegelijk in dubbele rugby.

F en L wegen samen zo'n 15 kilo, dus vergelijkbaar met jouw tweeling. Ik merk wel dat het nogal zwaar is voor mn bekken. Nu helpt het ook vast niet dat ik wat rompstabiliteit mis door diastase en keizersnede.
Ik heb het overigens warm genoeg als ik ze draag, dus een softshell is echt wel warm genoeg. Als het kouder wordt, doe ik mn wanten en oorwarmers aan.
V (maart 2014), F en L (juli 2017), G (augustus 2020)

stash: Hoppediz Timbuktu maat 6, Calin Bleu Yummy Olive maat 6, Manduca BlackLine LovinLilac, Yaro La Vita Emerald Black RS


Topic starter
Betsgo

Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jul 2016 13:34
Hobbies: Buitenspelen

Re: Tweeling dragen. In een lekkere wollen doek?

Ongelezen bericht door Betsgo » 28 nov 2017 11:07

Haha hier was het ook zoeken. En onze oudste 5 jaar tegenwoordig wilde in mijn andere oksel slapen. Dus in het begin gehannes met een eenpersoonsbed erbij en kleuter in mijn ene en baby om en om in mijn andere oksel. Maar dan moest mijn vriend altijd baby wisselen snachts. Wat heel slecht is voor de humeur olie.

Bu hebben we 2 2persoonsbedden naast elkaar gezet. Kamer vol bedden dus. En dat bleek de oplossing. De mannen slapen in het ene bed. En ik en de babies in het andere bed.
En als de kleine man nog wat mama liefde nodig heeft snachts prop ik me er gewoon tussen. En hoef ik alleen maar op en neer te hoppen.

Ik zal ook eens kijken voor een wind dicht jasje.

Je moet het instabiel zijn niet onderschatten. Want ik heb een gewone bevalling mogen doen. Maar heb er ook lang last van gehad. En kon ze in het begin ook niet allebei dragen.
Hoe doen ze het verder? En hoe gaat het met jou?

Merk dat wij hier nu eindelijk in een ritme komen en dat is erg fijn. Maar als ze tanden, ziek of ellendig zijn kijk ik daar anders tegen aan 😬

Plaats reactie