Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Rijtjes

Berichten: 2271
Lid geworden op: 04 mei 2012 09:19
Hobbies: lezen en muziek maken

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Rijtjes » 23 nov 2017 21:01

Mijn baby is bijna 4,5 maand en slaapt eigenlijk nooit ergens anders dan waar ik ben. Wel ben ik er nu naartoe gegaan dat ze, als ik thuis ben, alle slaapjes in de wagen doet, op hazenslaapjes na een voeding na. Buiten slaapt ze heerlijk in de doek. Mee laten gaan in je ritme betekent niet dat je geen slaap mogelijkheid biedt. Wel betekent het dat ze dus niet altijd op dezelfde manier slapen, maar dat je ze de mogelijkheid biedt om te slapen als ze moe zijn, in doek/wagen/armen/bedje. Maar dat ze de slaap pakken die ze nodig hebben. Mijn dl3 slaapt best weinig voor een baby van haar leeftijd, maar blijkbaar is dat wat ze op dit moment nodig heeft. Als ze dus na een half uur wakker is dan is ze wakker, ga ik niet gefrustreerd sussen want ze moet toch langer slapen. Bij haar avond slaap wel trouwens, niet gefrustreerd, maar dan valt ze snel weer terug in slaap zodra ik de wagen wiebel. Helpt de doek niet in de avond? Ik heb zelf het idee dat die diepe slaap hoe dan ook komt. En mijn dl had de eerste 2 maanden ook een enorm huil uurtje in de avond, maar ik trek het echt niet om zo vroeg naar bed te gaan.

Succes, het blijft zoeken!
Mama van N. 06-03-2012, A. 06-12-2014, L 15-07-2017 en bib begin 2021 [smile]

Opvoeden is zelf je best doen om een goed mens te zijn.

Gebruikersavatar

Topic starter
Nanana

Berichten: 296
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:08
Hobbies: Heeeel lang in bad zitten :)

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Nanana » 24 nov 2017 07:23

Dat klinkt wel goed, Rijtjes. Iets meer ontspannen zijn zal iedereen goed doen.
Buikslapen helpt nu ook goed voor een deel van de nacht merk ik. Misschien overdag eens proberen..
En als zl rond etenstijd even een slaapje doet, dan merk ik dat hij daarna ook rustiger drinkt en gaat slapen (en dan kan ik hem diep in slaap in de cosleeper leggen.
Ach het veranderd ook steeds idd. Heb soms jullie woorden nodig om te helpen omdenken en mezelf niet te verliezen in de wolk in mijn hoofd als het even niet zo fantastisch gaat.
November 2013 is onze eerste zoon geboren.
En onze tweede zoon is Oktober 2017 geboren.
Intens gelukkig!


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Olivia3 » 24 nov 2017 14:34

Mijn ik is ruim zeven maanden en slaapt overdag nooit in bed/wagen/box. Alleen in de doek. Ik knoop haar er in als ze moe is, ga mijn ding doen en haal gaat er uit als ze wakker is. In bed slapen lukt gewoon echt niet. Het is zwaar maar je gaat echt je weg wel vinden.

Gebruikersavatar

Lientje_05

Berichten: 574
Lid geworden op: 09 okt 2017 21:10
Hobbies: -
Locatie: Brabant

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Lientje_05 » 24 nov 2017 16:05

Een beetje jaloers ben ik wel hoor. Hier in de doek snel wakker als ik mn ding doe in huis. Als ie in bed slaapt rust hij meer uit lijkt het. Maar hier ook niet meteen vanaf het begin gedragen, misschien dat dat uitmaakt. Een stukje buiten wandelen slaapt voor meneer gelukkig wel lekker. Verder wordt hier in de wandelwagen of box ook niet geslapen.

Buikslapen maakte hier ook een groot verschil Nanana! En fijn dat je het alweer wat anders kunt zien.
♡ 07/2017 ♡ 05/2019

Gebruikersavatar

Rijtjes

Berichten: 2271
Lid geworden op: 04 mei 2012 09:19
Hobbies: lezen en muziek maken

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Rijtjes » 24 nov 2017 22:30

Hope schreef:
24 nov 2017 14:34
Mijn ik is ruim zeven maanden en slaapt overdag nooit in bed/wagen/box. Alleen in de doek. Ik knoop haar er in als ze moe is, ga mijn ding doen en haal gaat er uit als ze wakker is. In bed slapen lukt gewoon echt niet. Het is zwaar maar je gaat echt je weg wel vinden.
Maar jouw dl is jouw eerste he, dat vind ik wel echt een verschil. Hier willen er gewoon nog 2 aandacht, nog 4 op werkdagen. En zodra er een blije uitroep komt is de baby wakker, daar wordt echt niemand blij van, ik niet, andere kinderen niet en baby ook niet.
Mama van N. 06-03-2012, A. 06-12-2014, L 15-07-2017 en bib begin 2021 [smile]

Opvoeden is zelf je best doen om een goed mens te zijn.

Gebruikersavatar

MissSnickje91

Berichten: 4206
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:35
Hobbies: Katten, lezen en schrijven

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door MissSnickje91 » 25 nov 2017 00:34

Ik heb hier de keerzijde van jouw wensen..
Een baby die noodgedwongen alleen heeft leren slapen.
Dragen kon hij niet verdragen na zijn operatie en alleen op een platte, stille ondergrond slaapt hij het liefst.
Bij papa en mama in slaap vallen vind hij zalig, maar allsej in doodse stilte en vooral niet bewegen!
In de maxicosi slapen lukt gekgenoeg wel weer.

Mijn kindje slaapt alleen met zo min mogelijk prikkels.
Compleet andere situatie, maar ik zou juist willen dat hij bij mij wilde slapen.. Ik mis hem soms zo..
Het CB vind dit een ideale situatie voor een kindje van 4 maanden.
Slapen in zijn eigen bed, want zo hoort het..

Wat zou ik het stiekem soms anders willen..
Love build a bridge, between your heart and mine.

Trotse mama van Milan; 27-07-2017 & Julia; 05-09-2022


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Olivia3 » 25 nov 2017 06:47

Rijtjes schreef:
24 nov 2017 22:30
Hope schreef:
24 nov 2017 14:34
Mijn ik is ruim zeven maanden en slaapt overdag nooit in bed/wagen/box. Alleen in de doek. Ik knoop haar er in als ze moe is, ga mijn ding doen en haal gaat er uit als ze wakker is. In bed slapen lukt gewoon echt niet. Het is zwaar maar je gaat echt je weg wel vinden.
Maar jouw dl is jouw eerste he, dat vind ik wel echt een verschil. Hier willen er gewoon nog 2 aandacht, nog 4 op werkdagen. En zodra er een blije uitroep komt is de baby wakker, daar wordt echt niemand blij van, ik niet, andere kinderen niet en baby ook niet.
Natuurlijk is dat een verschil maar slaap kan je faciliteren, niet afdwingen. Als dl de zesde was geweest had ze nog steeds niet in bed geslapen en hadden we onze weg moeten vinden of had ik aan slaaptraining moeten doen.

Gebruikersavatar

Rijtjes

Berichten: 2271
Lid geworden op: 04 mei 2012 09:19
Hobbies: lezen en muziek maken

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Rijtjes » 25 nov 2017 06:58

Hope schreef:
25 nov 2017 06:47
Rijtjes schreef:
24 nov 2017 22:30
Hope schreef:
24 nov 2017 14:34
Mijn ik is ruim zeven maanden en slaapt overdag nooit in bed/wagen/box. Alleen in de doek. Ik knoop haar er in als ze moe is, ga mijn ding doen en haal gaat er uit als ze wakker is. In bed slapen lukt gewoon echt niet. Het is zwaar maar je gaat echt je weg wel vinden.
Maar jouw dl is jouw eerste he, dat vind ik wel echt een verschil. Hier willen er gewoon nog 2 aandacht, nog 4 op werkdagen. En zodra er een blije uitroep komt is de baby wakker, daar wordt echt niemand blij van, ik niet, andere kinderen niet en baby ook niet.
Natuurlijk is dat een verschil maar slaap kan je faciliteren, niet afdwingen. Als dl de zesde was geweest had ze nog steeds niet in bed geslapen en hadden we onze weg moeten vinden of had ik aan slaaptraining moeten doen.
Volgens mij zeggen we in principe hetzelfde. Alleen wat ik bedoelde is dat een doek niet pet definitie het fijnst is. Zo ervaart ook to het. Als er broertjes en zusjes omheen lopen is het niet altijd de beste manier en kun je best kijken naar andere slaap opties.

Het ik knoop baby in de doek en doe mijn ding werkt nu eenmaal niet voor ieder kindje, zeker niet met een hoop activiteit in huis.
Mama van N. 06-03-2012, A. 06-12-2014, L 15-07-2017 en bib begin 2021 [smile]

Opvoeden is zelf je best doen om een goed mens te zijn.


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Olivia3 » 25 nov 2017 08:10

We zeggen inderdaad hetzelfde want ik zeg ook nergens dat iedereen dat moet doen. Ik zeg dat ik dat doe en dat to er vast in de loop van de tijd haar weg in gaat vinden. Misschien in bed, of de wagen (zoals ik eerder al schreef) maar haar kleintje is nog zo klein dat het niet raar (wel zwaar!) is dat ze die weg nog moet vinden.

Gebruikersavatar

Topic starter
Nanana

Berichten: 296
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:08
Hobbies: Heeeel lang in bad zitten :)

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Nanana » 25 nov 2017 09:31

MissSnickje91 schreef:
25 nov 2017 00:34
Ik heb hier de keerzijde van jouw wensen..
Een baby die noodgedwongen alleen heeft leren slapen.
Dragen kon hij niet verdragen na zijn operatie en alleen op een platte, stille ondergrond slaapt hij het liefst.
Bij papa en mama in slaap vallen vind hij zalig, maar allsej in doodse stilte en vooral niet bewegen!
In de maxicosi slapen lukt gekgenoeg wel weer.

Mijn kindje slaapt alleen met zo min mogelijk prikkels.
Compleet andere situatie, maar ik zou juist willen dat hij bij mij wilde slapen.. Ik mis hem soms zo..
Het CB vind dit een ideale situatie voor een kindje van 4 maanden.
Slapen in zijn eigen bed, want zo hoort het..

Wat zou ik het stiekem soms anders willen..

Dat begrijp ik ook. En zo is elke situatie weer anders. Wel heftig voor jullie zeg.


Ik zie ook echt de voordelen er wel van in hoor. Ik voel me zelfs een soort van onthand als zl wel in de kinderwagen slaapt en ik dan onz oudste van school moet halen bijvoorbeeld. Een huilende baby in de doek verdraag ik beter dan in de wagen. (als ie halverwege wakker wordt).

Ik merk ook dat prikkelarm niet altijd werkt om hem beter te laten slapen. Zelfs al lopend in een stille woonkamer wordt hij wakker in de drager sinds 3 dagen. Dan slaapt hij blokjes van 10 of max 20minuten. Pfff
Laatst gewijzigd door Nanana op 27 nov 2017 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.
November 2013 is onze eerste zoon geboren.
En onze tweede zoon is Oktober 2017 geboren.
Intens gelukkig!


Maria80

Berichten: 875
Lid geworden op: 06 okt 2016 21:28
Hobbies: Lezen

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Maria80 » 25 nov 2017 12:40

Er is al heel veel zinnigs gezegd, dus echt aanvulling heb ik niet. Wat ik wel altijd een beetje mis is het punt dat slapen in een doek, en dan heel vaak wakker worden, onrustig zijn en huilen, ook minder goed kan zijn voor een kind. Dat wordt, vind ik, te vaak over het hoofd gezien. Tenminste, zo lijkt het .
Huilen en steeds wakker worden in een doek is ook gewoon niet fijn, ookal heeft kindje dan wel nabijheid. Daarom ook wel eens met Rijtjes. Dragen in de doek is niet perse de beste oplossing. En ook zeker niet voor ieder kind fijn. Er zijn genoeg andere mogelijkheden waarbij je de behoefte van nabijheid echt wel kunt vervullen, en waarmee je kind niet steeds wakker hoeft te worden van dingen van buitenaf. Je probeert toch dat te doen wat fijn is voor je baby.
Mama van drie hele lieve dametjes: Anna, Rifka,Suus

17-12-2011
12-05-2014
19-02-2016

Gebruikersavatar

Topic starter
Nanana

Berichten: 296
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:08
Hobbies: Heeeel lang in bad zitten :)

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Nanana » 05 dec 2017 13:54

Even om te updaten:
Toch ben ik zl blijven dragen. Beetje ook omdat slaapjes van 10 min nog altijd beter zijn dan geen slaapjes in bed/kinderwagen oid.
En ik ontdekte dat de slaapjes na een paar dagen wat rustiger werden in de drager. Het zal ook wel een soort sprongetje achtig iets zijn geweest.
Ik heb nu ook ontdekt dat zl ook bij papa/tante wil slapen in de drager of in slaap gewiegd kan worden door oma. Dat geeft meer rust. Acceptatie ook, maar het blijft lastig als ik mensen hoor praten over baby's die blijkbaar gewoon in slaap vallen of naar bed worden gebracht.
November 2013 is onze eerste zoon geboren.
En onze tweede zoon is Oktober 2017 geboren.
Intens gelukkig!


Nacho

Berichten: 1183
Lid geworden op: 16 dec 2016 13:56
Hobbies: kids, schrijven & piano

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Nacho » 05 dec 2017 15:48

Fijn dat het beter gaat! Ik vind het ook altijd een bizar gezicht als een kindje het ene moment wakker is en het andere ligt te ronken. Op welke plek dan ook.

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4698
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Friek » 05 dec 2017 15:50

Fijn dat je wat meer rust gevonden hebt. Spontaan in slaap vallende baby's heb ik ook nooit begrepen. Wel in doek of drager overigens, maar ook dan was het bij ons meestal toch een actief proces van in slaap helpen.
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Olivia3 » 05 dec 2017 16:26

Fijn dat het beter gaat en je het wat accepteren kan! En wat goed dat jullie zijn blijven proberen en iedereen zijn weg heeft gevonden.

Ik vind het momenteel al best een schok als ik hoor dat een baby in bed slaapt, ook als ik het hoor van iemand van het forum. Het kan dus echt. Haha. Ons lukt het niet.

Plaats reactie