Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
Nanana

Berichten: 296
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:08
Hobbies: Heeeel lang in bad zitten :)

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Nanana » 05 dec 2017 19:10

Ja echt he? Hoe kan dat? Heb het wel eens gezien bij vrienden. Baby 5 mnd oud, zit in maxicosi op tafel bij het zwembad. Rondrennende kinderen overal, veel te zien, iemand die roept:"Wie wil er koffie?!?" En.. die oogjes zakten zo dicht.
Stikjaloers 😊
Maar zl1 sliep ook vrij snel na wiegen hoor, maar niet in zo'n plastic zwembad maxicosi ding haha. In mijn armen of course.
November 2013 is onze eerste zoon geboren.
En onze tweede zoon is Oktober 2017 geboren.
Intens gelukkig!

Gebruikersavatar

JudithB

Berichten: 1245
Lid geworden op: 04 jun 2012 14:24
Hobbies: Haken

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door JudithB » 19 dec 2017 23:36

Mijn DL kon ook wel zo plots in slaap vallen. Zat ze in de kinderstoel aan tafel een hoop zag je zo die ogen dicht zakken. In de draagdoek sliep ze vaak al voor de knoop af was. Op de fiets of in auto ging helemaal snel, lekker hobbelen. Ook de kinderwagen. Maar niet in het ledikant en alleen slapen kon ze niet . Dat kan ze met bijna 6 nog steeds amper.

En ZL heeft vooral gehuild. Kon je niet wegleggen, speelde nooit in de box. Sliep in de doek en bij hoge uitzondering in de kinderwagen op zijn buik. Stopte je werd hij wakker. Maar ik kon ook niet altijd een ZL op mijn geplakt hebben, hij werd ook wakker van zijn zus. Ik moest ook blijven bewegen. Dus in de wandelwagen hebben we heel wat afgewandeld, en hopen dat hij nog even doorliep als ik hem onder de carport parkeerde.
Osteopaat hielp iets. Toen hij kon zitten werd het beter. Bij 14 mnd kregen we eindelijk een idee wat er was, en met 1,5 kreeg hij buisjes. En nu is het een ander kind. Hij slaapt overdag prima in zijn ledikant kus,speen en knuffel, muziek aan en deur dicht. Maar ook in de drager en kinderwagen slaapt hij prima (nu ook op zijn rug dus). Hij valt niet aan tafel in slaap ☺.
Zo zijn alle kindjes anders. Ga vooral op zoek naar wat voor jullie beide werkt.
Afbeelding
DL 04-2012, *02-2014, ZL* 11-2014 en ZL2 12-2015

Gebruikersavatar

Topic starter
Nanana

Berichten: 296
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:08
Hobbies: Heeeel lang in bad zitten :)

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Nanana » 19 mar 2018 11:52

Even weer een update. Zl is nu 5,5 maand. Er veranderd een heeeeel klein beetje in zijn slaapgedrag. Acceptatie is wel de sleutel inderdaad. Wegleggen lukt nu in de avond voor een uurtje. Dat is weer gezellig en soms romantisch zelfs voor het leven naast moeder zijn [wink]
In de nacht drinkt hij vaaak en daarom slapen we samen. Het liefst ligt hij in mijn armen. Heeeerlijk vind ik het niet, maar nog altijd beter dan rechtop voeden en telkens terugleggen in de cosleeper. Dat kost toch echt te veel slaap. Af en toe is hij een uur lang klaarwakker. Dat is natuurlijk wel slopend.

Overdag doet hij 4 slaapjes. Waarvan 1 of 2 aan de borst. In de draagzak kan ik tijdens de eerste slaapfase rustig zitten. Dat is wel fijn. Maar het bedje of zelfs tegen mij aan in bed slapen is overdag nog nooit gelukt. Ik blijf het frustrerend vinden. Vooral nu mijn lieve (schoon)ouders hun oppasdagen dragend doorbrengend. Dat vinden ze op zich wel fijn, maar rug en schouderklachten verbijten ze er voor.
Ik vraag me echt af wat er terecht zou komen van dit kindje als hij naar een kdv zou moeten.
Verder is hij een erg drukke baby. Alles beweegt aan hem altijd. Frustratie dat hij dingen niet kan die hij wil en hij is snel verveeld. Ook zijn alle emoties bij hem krachtig. Snel afgeleid bij het drinken. Motorisch erg sterk en ook wb mentale ontwikkeling loopt hij voor.
Ik herken veel van The Fuzzy Baby, zoals dr. William Sears het omschrijft.

Ik geloof in het belang van nabijheid en omarm de voordelen van bv, maar soms.. Soms denk ik.. “Ik gooi je in bed en dan zoek je het maar uit.” Wat ik helemaal niet kan natuurlijk.
Op dit soort dagen voelt het allemaal een beetje zwaar. Was het maar lente [flauwte]
November 2013 is onze eerste zoon geboren.
En onze tweede zoon is Oktober 2017 geboren.
Intens gelukkig!

Gebruikersavatar

Appelsientje

Berichten: 2939
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:38
Hobbies: Naar buiten!

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Appelsientje » 19 mar 2018 12:32

Knuffel voor jou nanana! Achteraf gaat het soms zo snel, maar middenin de slecht slapen periode duren de dagen en nachten soms zo lang. Naar om dan ook nog die gedachten te hebben van ‘in bed gooien’. Ten minste, ik voel me nooit fijn over dat soort gedachten.

Mijn oudste is ook zon fuzzy/high need/temperamentvol kind. Thuis slapen was echter echt wel anders dan op de opvang. Daar sliep ze zomaar anderhalf uur, met uitschieters naar 3 uur. Geen mama in de buurt en veel prikkels, dus ik kan maar beter slapen, zoiets. Ze dronk ook amper, en haalde dan thuis weer in. Met de tijd is het beter geworden, in stapjes, met steeds ontdekken en experimenteren wat wel/niet werkt. Wat het slapen niet direct beter maakte maar mij wel hielp waren de boeken van Sears en van Eva Bronsveld (temperamentvolle kinderen). Dat gaf bij ons zeker ook voor de wakkere uren verbetering, en voor t slapen en andere behoeftes van je kind veel meer begrip.
Ik ben omdat wij zijn
Dochter herfst 2013, zoon zomer 2017


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Olivia3 » 19 mar 2018 16:11

Pittig!

Ik herken veel van wat je schrijft. Ook over de gedachte "ik gooi je in bed en toedeledokie." Dragen en voeden is goed, en nuttig en zo maar echt niet altijd leuk.

Ik leg dl sinds twee weken soms in de buggy. Die kan wel plat. Ik moet zeggen dat ze het daar niet altijd mee eens is maar dat is ze met slapen überhaupt niet. Ze krijst hoe dan ook de hele buurt bij elkaar. Dus leg ik ze nu soms toch in de buggy. Voor mezelf. Dat is misschien niet 200% AP maar ik heb zelf ook gewoon mijn tax. Ik wandel haar dan in slaap en zet de wagen onder het raam. Dan heb ik even een half uurtje geen baby om me heen en dat geeft zoveel lucht!
Bed lukt hier ook niet. Overdag nooit, in de avond alleen na veel gedoe. Mijn ml wil haar dan toch wel in bed hebben maar zelf vond ik het vooral veel gezeur voor een half uurtje vrije tijd. Mijn dl is 11 maanden.

En toch... Acceptatie gaat de ene keer beter dan de andere. Dat maakt dat er periodes zijn dat ik er prima mee kan leven. Ik hoop dat die er voor jou ook zijn. Als je baby enkel in de doek slaapt heb je geen me-time. Maak het jezelf zo leuk mogelijk als je baby dan bij je in de doek slaapt. Neem een abonnement op Netflix, koop een reep Tony's, maak een haakwerkje als je dat leuk vind. Maak het leuk. Dat helpt hier het beste om het vol te houden.

Je doet het goed. En eens gaat het beter. Over een tijdje gaat je kindje minder vaak slapen en kost het je waarschijnlijk al weer minder energie.

Ik zou opa en oma laten proberen wat voor hun werkt. Natuurlijk niet laten huilen en zo maar wie weet slaapt hij daar wel in de wagen/bed/hangmat in de box/auto/whatever.

Gebruikersavatar

Jet

Berichten: 1036
Lid geworden op: 30 aug 2012 18:37
Hobbies: .
Locatie: Er gaat niets boven...

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Jet » 19 mar 2018 20:40

Hier ook veel ervaring met baby's die niet (oudste tot ze ruim 2 jaar was) en bijna niet (jongste, soms een tijdje wel, meestal niet) in bed slapen. En volmondig eens met Hope.
Opa en oma wandelden oudste in slaap op de arm of in de wagen. Dan huilde ze wel, later niet trouwens, maar dragen wilden ze niet en ze werd in elk geval niet in bed gedwongen. Jongste slaapt bij hun in de auto of wandelwagen.
Er is niks zo veranderlijk als een baby, zowel qua ritme als gewoontes. Iets wat nu niet lukt of eeuwen duurt kan volgende week prima gaan. Vorige week zat ik nog de hele avond met slapende baby op de bank, nu ligt ze boven in ons bed...


Sterkte! Het wordt beter, echt! Ooit.
DL <3 December 2014
KS <3 Maart 2017
SW <3 September 2019

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 20 mar 2018 12:08

Ik zit as we speak met een slapende peuter op schoot.
Op de bank leggen lukt soms, samen in bed gaan liggen ook, als hij eenmaal goed slaapt, maar als ik weg ga is hij na max een half uur wakker.
Als baby sliep hij bijj mij voornamelijk in de deuk, soms op schoot. Op het kdv sliep hij in de rreiswieg en later buggy op de groep.

En verder wat hope zegt, zorg voor eten en drinken, netflix/dvd/tablet/e-reader of ander vermaak en vooral niet dnken aan wat je voor huishoudelijke of andere dingen zou willen doen.
Als ze 18 zijn, slapen ze vast wel in bed.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Topic starter
Nanana

Berichten: 296
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:08
Hobbies: Heeeel lang in bad zitten :)

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Nanana » 20 mar 2018 13:25

Fijn, ik kom gewoon steeds even terug naar mijn topic om me te wentelen in jullie begrip, herkenning en tips. Heerlijk is dat. Kan er wel van huilen.

Ik kan me herinneren dat de oudste een periode ook zichzelf in slaap heeft gehuild. In mijn armen ook, maar het werkte wel. Hij kon zich moeilijk overgeven aan de slaap en in slaap vallen aan de fles lukte toen niet meer. (God wat blij ben ik met de borst nu) Dat duurde steeds korter totdat ik aan hem zag dat hij het met minder lichamelijk contact kon. En toen zaten we nog een jaar of wat naast zn bedje elke avond. Geen probleem mee hoor. Nu hij 4 is gaat het moeiteloos.

Ik weet dus ook dat het over gaat, maar als jullie dat even weer tegen me zeggen, helpt dat beter haha.

Heb net een stokbroodje gegeten met allerlei lekker beleg, een soort minibrunch met baby op de buik. Heerlijk!

Hope, hoe lang duurt het voor je dochter in slaap valt in de buggy? Ik wil dit ook een keer weer gaan proberen. Slapend wegleggen lukt iig niet.

Er zit ook wel een enorm voordeel aan dat dragen. Dat is dat ik niet gebonden ben aan bedslaapjes en zl óveral in slaap kan dragen. En dat het dan altijd binnen 5 minuten lukt. Dat is fijn!
November 2013 is onze eerste zoon geboren.
En onze tweede zoon is Oktober 2017 geboren.
Intens gelukkig!


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Olivia3 » 20 mar 2018 18:42

Fijn dat het forum je helpt! En heerlijk zo'n stokbroodje, goed gedaan.

Ik ben de eerste keer met de buggy naar de supermarkt gelopen na een slaapje. Mijn dl zat namelijk echt noooooit in dat ding dus dat proberen als ze moe was leek me niet erg eerlijk. Dat ging goed.
Daarna heb ik haar vol laten tanken aan de borst met jas etc al aan. Toen kon ze linea recta de buggy in. Ik ben toen een uur gaan lopen, ze sliep na 20 minuten. De eerste tien minuten vond ze het vooral gezellig, de tweede vijf minuten begon ze zo af en toe te piepen en daarna was het toch wel even mis. Ik heb liedjes gezongen en ze kon me wel zien.

Nu slaapt ze met een kwartiertje waarvan vijf minuutjes wat mopperig en soms wat krijsen. Maar die van ons krijst altijd voor het slapen. Wat ik ook probeer. In de buggy is dat alleen wel wat meer dan in de doek en als er een auto voorbij komt en ze slaapt nog niet dan is dat wil even onhandig want dan word ze weer wakkerder. In de doek gaat het toch allemaal wel sneller en slaapt ze ook langer. Maar ik wil wel proberen het vaker te doen als het zo blijft gaan. Ik vind het best acceptabel en het geeft mij zelf veel lucht. Zo af en toe heb ik dat gewoon nodig.

Gebruikersavatar

Topic starter
Nanana

Berichten: 296
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:08
Hobbies: Heeeel lang in bad zitten :)

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Nanana » 21 mar 2018 11:48

Mooi hoe je dat omschrijft hope, ik kan me er helemaal in vinden. Net vertelde mijn vader dat ze dat maandag ook zo hebben gedaan. Haha, dat wist ik niet! Mijn vader heeft hem in slaap gewandeld in de maxitaxi ;) en toen heeft mijn moeder hem afgewisseld. En hij bleef zelfs nog een half uurtje doorslapen toen ze hem parkeerde. Ik heb nu de buggyinzet op de wagen gezet. Kijken of dat ook werkt. Ligt wat lekkerder lijkt me.
Wordt dat veel te dure ding (stokke kinderwagen) toch nog eens benut haha.

Ik kan ook slecht tegen gemiep en gehuil, maar ik weet ook dat ik het niet altijd op kan lossen. Gewoon berusten en het in nabijheid laten gebeuren moet ik leren. Beetje trauma omdat mijn oudste heeeeel veel heeft gekrijst (kma). Gisteren in de auto gebeurde dat ook. Maar na 5 minuten keek hij me aan en was de boze bui verdwenen. Ongeloofelijk. Daarna nog zonder gedoe rustig boodschappen gedaan. Deze jongeman heeft een sterk karakter en is net zo gevoelig als zn mama. Dat beloofd wat. :)
November 2013 is onze eerste zoon geboren.
En onze tweede zoon is Oktober 2017 geboren.
Intens gelukkig!


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Olivia3 » 21 mar 2018 12:41

Ja ik raak dus echt serieus in paniek bij krijsen. Mijn dl heeft gigantisch gehuild de eerste maanden. De auto gaat gewoon echt niet, ze krijst gerust een half uur en in zou volledig lijp geworden op oude opaatje's in gaan rijden die niet vlug genoeg aan de kant gaan.

Ik vind in de buggy daarom ook gewoon niet leuk, maar als ze slaapt en ik even mijn handen vrij heb om eindelijk eens grote-mensen-dingen te doen ben ik toch wel erg blij.

Hier een Mutsy kinderwagen. Had het zo goed een buggy van de kringloop kunnen zijn achteraf, hahahaha, ze zit er nooit in! :-D

Gebruikersavatar

Topic starter
Nanana

Berichten: 296
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:08
Hobbies: Heeeel lang in bad zitten :)

Re: Dragen vs. bedje. Wat als allebei niet (meer) ideaal is?

Ongelezen bericht door Nanana » 21 mar 2018 15:07

Ik heb destijds inderdaad het een en ander gelezen van toen je dochter nog kleiner was. Wat een heftige tijden he? Je hebt trouwens een hele toepasselijke nickname. Ik vind je een hele sterke mama.
Als we weer een paar jaar verder zijn dooft het langzaam uit, die babytijd. En dan gaan we die mooie dingen juist herinneren.

Totdat je een ander kind hoort krijsen in de supermarkt. Dejavu! “Pak m nou eens op. Pak dat kind nou eens op!”, denk ik dan primitief. En dan zie je een totaal ontspannen moeder gewoon rustig haar boodschappen doen. Ongeloofelijk vind ik dat. Dat kan ik ècht niet. Ik zit net als jou in de auto als de kleine huilt. Zo herkenbaar hahaha.
November 2013 is onze eerste zoon geboren.
En onze tweede zoon is Oktober 2017 geboren.
Intens gelukkig!

Plaats reactie