Hulp gezocht voor dragen met geweven doek (Amsterdam)

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Mamaleipzig

Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2017 10:52
Hobbies: zingen, lezen, koken, wandelen

Hulp gezocht voor dragen met geweven doek (Amsterdam)

Ongelezen bericht door Mamaleipzig » 15 okt 2017 20:13

Beste ervaren draag-moeders ;-)
Sinds kort heb ik een geweven doek mogen lenen van een vriendin, maar - ondanks youtube instructiefilmpjes - lukt het mij niet om het goed geknoopt te krijgen. Mijn zoontje is nu 4 1/2 maanden oud en al vrij groot en zwaar. Ik heb hem tot nu toe in een rekbaar doek gedragen, maar dat wil niet meer zo goed. Weliswaar heb ik ook nog een Bondolino, maar het leek mij erg handig en leuk om mijn zoon óók met het geweven doek te kunnen dragen. Ten eerste voor het verdelen van het gewicht op de schouders (de banden van de Bondolino zijn niet zo breed, op gegeven moment doet het wat pijn), en ten tweede zou ik hem ook erg graag op mijn heup willen dragen - en dat kan niet met de Bondolino. Zou iemand wellicht met mij willen afspreken (ik woon in Amsterdam) om mij één of twee manieren van dragen te leren (liefst dus ook een heupknoop) en een beetje met het doek te oefenen? Het doek is van Didymos en ca. 3.5 m lang (er staat helaas niet bij welke maat het precies is).
Alvast bedankt voor het overwegen!

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Hulp gezocht voor dragen met geweven doek (Amsterdam)

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 15 okt 2017 21:13

Tenzij jij vrij klein bent, is een doek van 3,5 meter wat kort om de fwcc mee te knopen. Dat werkt het beste met een maat 6 en die zijn ongeveer 4,6 meter lang.
Kijk eens in het meeting gedeelte, misschien is er een topic voor Amsterdam.
Kan de vriendin van wie je de doek leent je niet helpen?

Qua filmpjes vind ik die van Webkim altijd heel duidelijk.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Topic starter
Mamaleipzig

Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2017 10:52
Hobbies: zingen, lezen, koken, wandelen

Re: Hulp gezocht voor dragen met geweven doek (Amsterdam)

Ongelezen bericht door Mamaleipzig » 15 okt 2017 21:18

Mama_van_T schreef:Tenzij jij vrij klein bent, is een doek van 3,5 meter wat kort om de fwcc mee te knopen. Dat werkt het beste met een maat 6 en die zijn ongeveer 4,6 meter lang.
Kijk eens in het meeting gedeelte, misschien is er een topic voor Amsterdam.
Kan de vriendin van wie je de doek leent je niet helpen?

Qua filmpjes vind ik die van Webkim altijd heel duidelijk.
Dank voor je reactie!
Die vriendin van mij heeft het doek nauwelijks gebruikt, kan daarom niet echt helpen. Ik zag helaas geen topic voor Amsterdam bij de meetings...


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Hulp gezocht voor dragen met geweven doek (Amsterdam)

Ongelezen bericht door Olivia3 » 16 okt 2017 23:22

Is een draagconsult niet wat voor je? In E indhoven heb ik een kort draagconsult gedaan voor 30 euro. Ik vond dat erg de moeite waard.

Met een doek van 3,5 meter wordt het wel krap vrees ik. Ik ben heel erg smal en ik heb een maat 6 (4,6 meter).
Ik vind de filmpjes van wrap you in love erg fijn.

Gebruikersavatar

Wilhemina
Moderator
Moderator
Berichten: 2984
Lid geworden op: 17 sep 2015 14:52
Hobbies: chatten
tag: Bzzzzz... Eindelijk-bij

Re: Hulp gezocht voor dragen met geweven doek (Amsterdam)

Ongelezen bericht door Wilhemina » 17 okt 2017 00:20

Ik pleit ook voor een consult, al is dat niet je vraag. Het zelf min of meer kunnen betekent nog niet dat ik het aan een ander kan leren. Ik vond het het geld zeker waard!
Voor mens en moederland
Joris (zomer 2017), Mats (zomer 2021)

Gebruikersavatar

xokkie

Berichten: 2570
Lid geworden op: 17 okt 2011 21:19
Hobbies: lezen, fantasy, rpg, koken, ba

Re: Hulp gezocht voor dragen met geweven doek (Amsterdam)

Ongelezen bericht door xokkie » 17 okt 2017 07:18

Heup en buikknopen kun je best goed leren zonder consult. Maar het vergt wel veel oefenen. Een meet of consult kan dat wel erg versnellen. Een doek van 3,5 meter is ws een maat 4. Dat is voor een fwcc idd erg kort, daarmee zou ik t alleen kunnen als ik heel strak en netjes knoop. Juist de speling die je nodig hebt om te oefenen heb je niet.

Ik woon in de verkeerde stad, Rotterdam nl, maar als je eens in de buurt bent [emoji6]. Veel filmpjes kijken en zelf oefenen helpt ook.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
trotse mama van DL1 januari '12 en DL2 september '14 en DL3 maart '17

Gebruikersavatar

Boukje

Berichten: 7134
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31
Hobbies: ..
tag: Bzzzz... Diagonale bij

Re: Hulp gezocht voor dragen met geweven doek (Amsterdam)

Ongelezen bericht door Boukje » 18 okt 2017 18:43

Er is wel een Amsterdam-draadje, deze: https://forum.dragen-en-voeden.nl/viewtopic.php?t=85049. Niet zo heel actief, meets kwamen nooit zo van de grond, maar als je er post krijg je vast nog wel reactie. Misschien kun je ook een langere doek van iemand lenen eerst. Zelf woon ik niet meer in de hoofdstad.

Verder kun je even kijken bij kinderwinkel Teuntje, die hebben heel betaalbare draagworkshops en als je er een doek koopt krijg je het geld voor de workshop zelfs terug. Oh en er zijn ook babycafé's waar ook draagconsulenten komen, bijvoorbeeld in nieuwwest maar volgens mij ook op andere plekken. Even Google dus. Succes!
Mama van Aron (2010), Tim (2013) en Loïs (2017)


Topic starter
Mamaleipzig

Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2017 10:52
Hobbies: zingen, lezen, koken, wandelen

Re: Hulp gezocht voor dragen met geweven doek (Amsterdam)

Ongelezen bericht door Mamaleipzig » 18 okt 2017 20:05

Dank voor al jullie goede tips! Ik ga ermee aan de slag!

Gebruikersavatar

Wilhemina
Moderator
Moderator
Berichten: 2984
Lid geworden op: 17 sep 2015 14:52
Hobbies: chatten
tag: Bzzzzz... Eindelijk-bij

Re: Hulp gezocht voor dragen met geweven doek (Amsterdam)

Ongelezen bericht door Wilhemina » 18 okt 2017 21:00

Bij de Boezemvriend op de Overtoom is af en toe een draagconsulent waar je vragen aan kan stellen of je knoop kan laten keuren. Volgens mij op donderdagmorgen. Ik vond haar aardig en behulpzaam.
Voor mens en moederland
Joris (zomer 2017), Mats (zomer 2021)

Plaats reactie