Vriendin heeft interesse in dragen. Hoe help ik haar?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
Nanana

Berichten: 296
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:08
Hobbies: Heeeel lang in bad zitten :)

Vriendin heeft interesse in dragen. Hoe help ik haar?

Ongelezen bericht door Nanana » 23 sep 2017 20:07

Zijn er informatieve websites met beknopte, overzichtelijke info? En waar misschien toch wat merknamen van doeken/dragers worden genoemd?

Het is ook zo veel om beknopt te vertellen, die draagwereld. Vooral als je zo enthousiast bent als ik. [lol]
Consulente aanraden heb ik gedaan, maar dat is denk ik de volgende stap. Ik merk dat ze eerst zelf het eea wil uitzoeken.

Oh en welke draagdoekmerken voor beginners kan ik alvast noemen? Ik kom zelf niet verder dan Little frog, meer omdat ik zelf meer van de ssc's ben, zo is gebleken.
November 2013 is onze eerste zoon geboren.
En onze tweede zoon is Oktober 2017 geboren.
Intens gelukkig!


Tjitske

Berichten: 302
Lid geworden op: 11 aug 2017 22:25
Hobbies: Lezen, puzzelen, haken, crea..

Re: Vriendin heeft interesse in dragen. Hoe help ik haar?

Ongelezen bericht door Tjitske » 23 sep 2017 20:23

Ik vind dragenenzo een fijne website, staat ook veel informatie op over de verschillende draagsystemen en alle dragers zijn goed op die site.
Mama van ZL L (25-05-2007), DL D (16-12-2008), ZL A (05-07-2010), ZL J (07-02-2018) DL S (26-01-2022)

Gebruikersavatar

Rovi

Berichten: 1605
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:40
Hobbies: lezen spellen naaien dragen

Re: Vriendin heeft interesse in dragen. Hoe help ik haar?

Ongelezen bericht door Rovi » 24 sep 2017 07:59

Is haar kindje al geboren? Heb je misschien een doek die ze kan lenen? Ik zou lekker samen een boswandeling gaan maken met haar en kind in de doek. Jij bent erbij als er iets misgaat. Ik vond de eerste keren ook vreselijk spannend. Zo kan ze ervaren hoe fijn het kan zijn, en wordt de interesse meer aangewakkerd.
♥6-17♥ ♥8-19♥


Albertine

Berichten: 2279
Lid geworden op: 23 sep 2013 12:44
Hobbies: koken en paarden
Locatie: gelderland

Re: Vriendin heeft interesse in dragen. Hoe help ik haar?

Ongelezen bericht door Albertine » 24 sep 2017 08:14

Ik vertelde kort over voor- en nadelen van doek en draagzak. Beiden gebruik ik regelmatig dus beiden bekend bij mijn vriendinnen. Dan inderdaad linkje webwinkel om zelf te kijken en ik bood ook wel een doek aan die ik over had.
Maar het kan inderdaad best lastig zijn als jr zelf zo enthousiast bent [emoji56]

Gebruikersavatar

Smaragdgroen

Berichten: 1240
Lid geworden op: 30 aug 2015 16:09
Hobbies: yoga, lezen, dansen
Locatie: Duitsland

Re: Vriendin heeft interesse in dragen. Hoe help ik haar?

Ongelezen bericht door Smaragdgroen » 24 sep 2017 08:40

Ik vond een rekbare doek heel fijn om mee te beginnen. Eerst knopen en dan kindje er in, want dat knopen ging toch best moeizaam.
Qua websites het D&V forum ;-)

Gesendet von meinem SM-J500FN mit Tapatalk
DL1 ~ 2015, DL2 ~ 2018

Gebruikersavatar

Topic starter
Nanana

Berichten: 296
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:08
Hobbies: Heeeel lang in bad zitten :)

Re: Vriendin heeft interesse in dragen. Hoe help ik haar?

Ongelezen bericht door Nanana » 24 sep 2017 20:32

Ik ben zelf bijna uitgerekend van zl2 en zij is nu 23 wkn zwanger. Ik denk dus niet dat het lukt om echt iets uit te lenen. Samen wandelen tzt wel misschien. Ik draag deze keer zelf ook niet met geweven. Begin met rekbaar bamboe en ga later over op bondolino. En ik heb een rs. Natuurlijk mag ze die van mij proberen, maar ik gok dat alles hier thuis volop gebruikt gaat worden (we wonen een half uur rijden van elkaar af).

Een consult is misschien een idee.

Het scheelt dat haar zus ook kort heeft gedragen met rekbaar. Begrijpen waarom het zo handig en leuk is en de interesse is er dus al voldoende. Nu nog alles op een rijtje krijgen haha. Dragen en zo site heb ik haar een linkje van gestuurd. En d&v forum uiteraard ook [biggrin]

Een mamacafe met onderwerp dragen is ook nog een idee bedenk ik me net!
November 2013 is onze eerste zoon geboren.
En onze tweede zoon is Oktober 2017 geboren.
Intens gelukkig!

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Vriendin heeft interesse in dragen. Hoe help ik haar?

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 24 sep 2017 20:43

Rekbare doeken zijn volgens mij ook vrij goed tweedehands te koop.

Andere merken geweven doek die niet zo duur zijn bijv. Hoppediz, Amazonas, LennyLamb, Nona.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Sjoba

Berichten: 8330
Lid geworden op: 15 okt 2010 12:54
Hobbies: Natuur, koken, schrijven
Locatie: Utrecht

Vriendin heeft interesse in dragen. Hoe help ik haar?

Ongelezen bericht door Sjoba » 25 sep 2017 07:22

Ik verwijs nog steeds naar de filmpjes van webkim met knoopinstructies. Zij heeft heel veel filmpjes gemakt, zowel van ssc als doeken.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik draag jullie onder mijn hart, en daarna op mijn schouders!
Ctje 07/10, Kleine A 07/13 en baby I 01/18

Plaats reactie