Dragen in het zwembad

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
1Hanneke

Berichten: 219
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:58
Hobbies: gitaar spelen

Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door 1Hanneke » 10 jul 2017 11:50

Zaterdag zijn we wezen zwemmen en toen bedacht ik dat een ringsling voor in het zwembad het geheel wel een stuk makkelijker zou kunnen maken. Van kleedhokje naar zwembad met kids en tassen, tussendoor slaapje doen, naderhand douchen, toch wel beetje bewerkelijk en handen tekort haha. We gaan ook een weekje naar centerparcs en dan lijkt het mij erg handig dat een van ons met rs even beide kids kan houden en de ander van de wildwaterbaan kan of dergelijke.
Maar nu kan ik alleen 2 soorten vinden, van Bykay en MaM, en vrij weinig aan ervaringen. Ik dacht dat tweedehands van mp wel makkelijk zou gaan, maar dat valt een beetje tegen, alleen de aquacarier van Bykay staat er veel op, maar een lange doek lijkt mij niet praktisch. Aangezien het voor sporadisch gebruik is wou ik het liever niet te duur maken, maar als de ene nu echt veel fijner is als de andere... Ik zou graag eentje willen die snel droog is en misschien ook droog bij erg warm weer te gebruiken is.
Viel me op dat bij die van Mam staat dat hij niet bedoeld is voor onderdompeling. Wat dus wel mijn bedoeling is, ik wil ook echt het zwembad in. Of zou dat een veiligheids issue zijn? Mij lijkt dat baby in rs in water waar ik kan staan toch gewoon veilig is...
Of zijn die dingen leuk bedacht maar niet praktisch/prettig en is er daarom zo weinig over te vinden? [rolleyes]
ZL 18-3-'15
DL 10-1-'17

Gebruikersavatar

silk

Berichten: 1188
Lid geworden op: 04 mar 2014 08:54
Hobbies: Lezen, filmpje kijken, koken
Locatie: Waar mijn mannen zijn.

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door silk » 10 jul 2017 13:25

Ik heb enkel een rekbare doek uit badpakstof gehad, weinig gebruikt wegens K die eczeem bleek te hebben, maar de keren dat we hem gebruikt hebben (2 keer of zo) was het wel practisch dat ik J ook kon helpen en dat K niet overal naartoe kon hobbelen (lees "verdrinken").
Δεν ελπίζω τίποτα. Δε φοβούμαι τίποτα. Είμαι λέφθερος.

Gebruikersavatar

Wichie

Berichten: 6140
Lid geworden op: 16 sep 2015 20:33
Hobbies: vanalles

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door Wichie » 11 jul 2017 21:18

Ik gebruik een gewone totdat alles gestald is ergens en dan de mini in de armen. Moet je de details even schuldig blijven, maar "weet" van andere groepen dat het dragen in het zwembad juist bij centerparcs etc een probleem kan zijn omdat het niet mag
mamma van een wicht en een batteraaf

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door Luna » 11 jul 2017 21:34

Mijn MaM RS was 1 van de beste aankopen die ik na de geboorte van dl3 gekocht heb!! Echt super handig. Zo'n lange doek lijkt me niet handig in het zwembad, maar een RS is dat beslist wel. Natuurlijk kun je er niet diep mee in het water, maar bij dl2 in het peuterbadje, aan de waterkant en onder de douche is het super praktisch. Ik heb hem ook thuis wel gebruikt, kon ik met dl3 douchen en ook mn haren wassen. Dl3 heeft zelfs wel heerlijk in de RS geslapen en zo kon ik toch bij dl2 in de buurt blijven.
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

MamaLoes84

Berichten: 728
Lid geworden op: 25 feb 2016 15:32
Hobbies: Breien, koken, tuinieren
Locatie: Ten zuiden van Utrecht

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door MamaLoes84 » 11 jul 2017 21:45

Wichie schreef:maar "weet" van andere groepen dat het dragen in het zwembad juist bij centerparcs etc een probleem kan zijn omdat het niet mag
Echt?! Ik wilde net een doek voor het water via MP gaan aanschaffen, omdat we in het najaar naar zo'n park met zwembad gaan. Hm balen...
Mama van 4 meiden (sept 2013 / mei 2015 / juli 2017 / okt 2019)

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door Luna » 11 jul 2017 21:54

Ik heb bij meerdere zwembaden gedragen met mijn water RS en nooit commentaar gehad. Onze zwemjuf is zelfs een groot voorstander. Ze doet ook een zwangerengroep en dan kom ik wel eens langs om de water RS te demonstreren.
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

Wichie

Berichten: 6140
Lid geworden op: 16 sep 2015 20:33
Hobbies: vanalles

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door Wichie » 11 jul 2017 22:01

Dit was blijkbaar juist bij vakantieparken. Moesten de minis ook verplicht in zo'n gele zwemband en mocht je ze niet op de arm houden.
Maar vraag het gewoon even na. ;)
Zoals gezegd heb ik dit in andere groepen zien langskomen. Heb er zelf geen ervaring mee.
mamma van een wicht en een batteraaf

Gebruikersavatar

MamaLoes84

Berichten: 728
Lid geworden op: 25 feb 2016 15:32
Hobbies: Breien, koken, tuinieren
Locatie: Ten zuiden van Utrecht

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door MamaLoes84 » 11 jul 2017 22:28

Op deze site staat een stukje over draagdoeken in het zwembad en waarom ze bij veel vakantieparken niet gebruikt mogen worden: https://www.kidstravelservice.nl/voor-h ... t-je-baby/
Mama van 4 meiden (sept 2013 / mei 2015 / juli 2017 / okt 2019)


Senna

Berichten: 534
Lid geworden op: 22 okt 2011 22:43
Hobbies: kunst

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door Senna » 11 jul 2017 22:35

Hier ook een MaM rs, heel handig, superlicht, onmisbaar met meerdere kids in zwembad en zee. Draagdoek lijkt me ook niet handig idd.
dl1 mei 2011 en dl2 april 2013 dl3 mei 2016


Maos

Berichten: 1721
Lid geworden op: 21 sep 2011 14:37
Hobbies: waterscouting. knutselen
Locatie: Maastricht

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door Maos » 11 jul 2017 22:36

Ik heb de aquacarrier en de mam aqua sling gebruikt. Bij DL1 had ik alleen de aquacarrier. Ik gebruikte deze vooral voor voor en na het zwemmen en tijdens het douchen. Fijn je handen vrij, maar rekbare doek is lastig met douchen. Bij DL2 had ik de mam aquasling en hier was ik heel blij mee. Ik heb toen de aquacarrier niet meer gebruikt omdat ik de aquasling fijner vond. Ik heb niet in het water gedragen, daarvoor had ik een swimtrainer waar dl in kon vanaf dat we gingen zwemmen, vonden ze beide heerlijk. Maar voor handen vrij tijdens douchen enz vond ik mam sling super. Ik heb hem nog, maar hij mag eigenlijk wel gaan. Ik ga hem morgen in de marktplaats hier zetten.
Moeder van grote zus Y en kleine zus R

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door Luna » 11 jul 2017 23:38

Ook als je er niet mee in het water gaat, is de mam rs handig. Ik vond hem heel fijn dragen tijdens warme dagen, want heel licht en luchtig. En na het zwemmen heb je nog natte badkleding aan, maar kon baby wel gelijk lekker warm tegen me aan en had ik handen vrij voor andere 2 kids.
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)


Topic starter
1Hanneke

Berichten: 219
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:58
Hobbies: gitaar spelen

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door 1Hanneke » 12 jul 2017 09:43

Wichie schreef:Dit was blijkbaar juist bij vakantieparken. Moesten de minis ook verplicht in zo'n gele zwemband en mocht je ze niet op de arm houden.
Maar vraag het gewoon even na. ;)
Zoals gezegd heb ik dit in andere groepen zien langskomen. Heb er zelf geen ervaring mee.
O echt?
Met ZL zijn we ook in centerparcs geweest, gewoon los op de arm, heeft niemand wat van gezegd. Zou het nogal stom vinden als ze verplicht in zo'n zwemband moeten, vind dat niet handig en ongezellig.
In de praktijk zou ik dl ook eerder los mee nemen dan in de rs het water in. Maar dat t onveilig is... Tja ik snap ook wel dat ik niet diep het golfslagbad met golven in moet. Maar het argument als moeder onwel wordt is het een probleem, dat is denk ik ook al als moeder de baby zo vast heeft. Sterker nog, dan is in rs misschien zelfs veiliger, bv in zee, want als moeder onwel wordt en baby los laat moet je die nog maar weer zien te vinden...
ZL 18-3-'15
DL 10-1-'17


Topic starter
1Hanneke

Berichten: 219
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:58
Hobbies: gitaar spelen

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door 1Hanneke » 12 jul 2017 09:49

Maos schreef:Ik heb de aquacarrier en de mam aqua sling gebruikt. Bij DL1 had ik alleen de aquacarrier. Ik gebruikte deze vooral voor voor en na het zwemmen en tijdens het douchen. Fijn je handen vrij, maar rekbare doek is lastig met douchen. Bij DL2 had ik de mam aquasling en hier was ik heel blij mee. Ik heb toen de aquacarrier niet meer gebruikt omdat ik de aquasling fijner vond. Ik heb niet in het water gedragen, daarvoor had ik een swimtrainer waar dl in kon vanaf dat we gingen zwemmen, vonden ze beide heerlijk. Maar voor handen vrij tijdens douchen enz vond ik mam sling super. Ik heb hem nog, maar hij mag eigenlijk wel gaan. Ik ga hem morgen in de marktplaats hier zetten.
Ik heb alvast interesse [hypocrite] Welke kleur is het?
Ik heb de indruk dat die van MaM minder rekbaar is (en dus fijner draagt met zwaarder kind en op het droge) en lichter/sneller droog is, kan dat kloppen?
ZL 18-3-'15
DL 10-1-'17


Nacho

Berichten: 1183
Lid geworden op: 16 dec 2016 13:56
Hobbies: kids, schrijven & piano

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door Nacho » 12 jul 2017 13:36

1Hanneke schreef:
Wichie schreef:Dit was blijkbaar juist bij vakantieparken. Moesten de minis ook verplicht in zo'n gele zwemband en mocht je ze niet op de arm houden.
Maar vraag het gewoon even na. ;)
Zoals gezegd heb ik dit in andere groepen zien langskomen. Heb er zelf geen ervaring mee.
O echt?
Met ZL zijn we ook in centerparcs geweest, gewoon los op de arm, heeft niemand wat van gezegd. Zou het nogal stom vinden als ze verplicht in zo'n zwemband moeten, vind dat niet handig en ongezellig.
In de praktijk zou ik dl ook eerder los mee nemen dan in de rs het water in. Maar dat t onveilig is... Tja ik snap ook wel dat ik niet diep het golfslagbad met golven in moet. Maar het argument als moeder onwel wordt is het een probleem, dat is denk ik ook al als moeder de baby zo vast heeft. Sterker nog, dan is in rs misschien zelfs veiliger, bv in zee, want als moeder onwel wordt en baby los laat moet je die nog maar weer zien te vinden...
Ik ben dus serieus al bij 3 cp/landal parken aangesproken in het zwembad dat ik mijn baby/dreumes in een zwemband moest stoppen. Wij stonden nota bene met 2 volwassenen te kijken naar 1 baby. Ik denk dat het (ook) te maken heeft met aansprakelijkheid. Wij gebruiken daar de swimtrainer en voor de zekerheid neem ik dat ding nu meer naar elk zwembad.


Topic starter
1Hanneke

Berichten: 219
Lid geworden op: 20 okt 2015 13:58
Hobbies: gitaar spelen

Re: Dragen in het zwembad

Ongelezen bericht door 1Hanneke » 12 jul 2017 16:43

Hm nou lekker dan...
We gaan het zien. Ik koop sowieso wel een watersling, gaat in ieder geval handig zijn bij het peuterbadje en met slaapje en douchen. En ik neem dl gewoon los mee het water in en als ik commentaar krijg koop ik terplekke wel een swimtrainer ofiets...
ZL 18-3-'15
DL 10-1-'17

Plaats reactie