Ik werd vroeger gedragen...

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


IceQueen

Berichten: 726
Lid geworden op: 01 okt 2015 11:15
Hobbies: chillen

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door IceQueen » 25 okt 2016 13:40

Ik vind de titel mooi zo als die is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


Fien80

Berichten: 126
Lid geworden op: 15 jan 2016 22:30
Hobbies: lezen, sporten
Locatie: Groningen

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door Fien80 » 14 nov 2016 12:13

Wat een leuk draadje! Ik wilde al langer wat posten, bij deze dan eindelijk. Ik ben ook veel gedragen vroeger, als dreumes en peuter, toen de kinderwagen niet meer paste. Ik heb heel lang niet geweten dat ik als kind veel gedragen ben, maar dragen leek me wel altijd volstrekt vanzelfsprekend, wellicht toch geen toeval:) Ze hadden trouwens een totaal onergonomische framedrager, op de rug, en dat droeg volgens hen enorm licht.

Toen ik kleiner was hadden mijn ouders wel alleen een kinderwagen. Als ik ontroostbaar huilde, legde mijn moeder me in de wagen en ging buiten met me rijden. Daar werd ik dan na verloop van tijd rustig van zegt ze [frown] Voor ml en mij is het dus echt onvoorstelbaar dat we dat met een piepjong ontroostbaar baby'tje zouden doen, niet eens in de categorie 'schokkend', maar gewoon 'huh??' Maar goed, die kinderwagen was 1 van haar varianten op 'niet laten huilen'. Want dat heeft ze nooit gedaan, ze reageerde altijd als ik huilde (wat ik de eerste 3 maanden schijnbaar enorm veel deed) en de bijkeuken werd gelukkig alleen voor andere dingen gebruikt.

Mijn moeder (vader leeft niet meer) staat er ook wel erg voor open dat de 'tijden veranderen' en dat wij met dl dingen weer net anders doen. Ze heeft zelfs speciaal voor de oppasdagen een bondolino gekocht [biggrin] En dat blijkt nog handiger dan gedacht, want dl wil thuis vaak best los slapen maar bij opa en oma echt niet... (Ik hoop trouwens dat dit nog verandert want mijn moeder is onderhand ook 70 en dan opeens een dag per week ca. 3 uur met een slapende uk van onderhand ruim 7 kilo rondsjouwen is wel wat pittig.)

Ze heeft ook zes maanden borstvoeding gegeven (na een keizersnee nog wel en terwijl het ziekenhuis zei dat het kansloos was) en ze heeft nog steeds een beetje spijt van dat ze 'zo vroeg' gestopt is.

Dus ik heb het iig niet van een vreemde. Ml wel, die doet het totaal anders dan zijn ouders. Die werd gewoon zonder pardon huilend in de bijkeuken gelegd ('anders sliepen we niet lekker') en toen hij zes weken oud was werd hij bij opa en oma gedropt en gingen zijn ouders 'om even bij te komen' een lang weekend weg naar Denemarken [eeks] (borstvoeding was toen al gestopt natuurlijk)
Laatst gewijzigd door Fien80 op 18 nov 2016 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
dl juni 2016

Gebruikersavatar

Smaragdgroen

Berichten: 1239
Lid geworden op: 30 aug 2015 16:09
Hobbies: yoga, lezen, dansen
Locatie: Duitsland

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door Smaragdgroen » 15 nov 2016 09:26

Wat leuk om alle verhalen te lezen!

Ik werd vroeger gedragen in een draagzak. Zowel door mijn vader als mijn moeder, de foto's moet ik zoeken. Ook mijn broertje, neefjes en nichtjes zijn in dezelfde draagzak gedragen. Mijn moeder heeft m meegebracht naar mijn babyshower en DL heeft er een paar keer ingehangen. Niet ergonomisch en ik kreeg er vreselijk rugpijn van, helaas.

Borstvoeding kreeg ik ongeveer een jaar, daarna had ik geen interesse meer. Volgens mijn moeder at ik alle besjes en aardbeien uit de tuin en had altijd wat te eten in mijn handjes [cheesygrin]
Mijn ouders woonden in een tweekamerappartement en ik sliep dus op hun kamer, maar wel in een reiswieg of eigen bedje.
DL1 ~ 2015, DL2 ~ 2018


Tjitske

Berichten: 302
Lid geworden op: 11 aug 2017 22:25
Hobbies: Lezen, puzzelen, haken, crea..

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door Tjitske » 26 okt 2017 14:22

Afbeelding

Ik vond vandaag deze drager.. Ben ik vroeger in gedragen dus.. De Lucky baby. Niet ergonomisch, zoals jullie kunnen zien.
Ook niet heel lang in gedragen hoor, want dat was veel te zwaar..

Appte net deze foto naar ml.. hij vond het net zo'n uierzak voor koeien...
Mama van ZL L (25-05-2007), DL D (16-12-2008), ZL A (05-07-2010), ZL J (07-02-2018) DL S (26-01-2022)

Gebruikersavatar

Iduna

Berichten: 2446
Lid geworden op: 15 okt 2012 20:41
Hobbies: D&V-chat
Locatie: Sittard

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door Iduna » 25 jan 2020 17:18

Afbeelding
Effe een oud topic uppen voor deze foto van mijn man en zijn papa
DL1 10-2012, DL2 12-2016, ZL 05-2019


Siena11

Berichten: 3329
Lid geworden op: 03 apr 2011 11:19
Hobbies: onze dochter, lezen
Locatie: Friesland

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door Siena11 » 25 jan 2020 19:30

Prachtig!

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door Luna » 25 jan 2020 20:33

Super lief!!
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)


leeneke

Berichten: 8966
Lid geworden op: 05 mei 2011 21:23
Hobbies: Mijn gezin

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door leeneke » 25 jan 2020 22:13

Wat een lieve foto!
Moeder van drie

Gebruikersavatar

lentemama

Berichten: 2179
Lid geworden op: 21 feb 2013 20:30
Hobbies: honden, lezen, reizen
Locatie: Wassenaar

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door lentemama » 25 jan 2020 22:35

Ah schattig. Ik werd vroeger ook gedragen. Heb de eerst 6 weken van mijn leven flink gehuild en als ik dan stil was in m'n wiegje vond m'n moeder het te eng en dacht ze dat er iets was (en ik ben haar 4de kind!). Dus zat ik heel veel in een soort babybjorn / ringsling ding.
mama van R (4-12), C (1-15) en M (2-17)

Gebruikersavatar

annzie

Berichten: 5475
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:46
Hobbies: Creeëren.

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door annzie » 26 jan 2020 09:34

Wat een leuke foto's in dit topic! Ik ben vroeger ook gedragen, volgens mijn moeder de eerste 3 maanden van mijn leven bijna constant. Ik sliep alleen in de draagzak of in de auto, en aangezien rondjes rijden in de auto wat duur werd hebben mijn ouders de draagzak aangeschaft. Ik kan me dus ook bijna niet voorstellen dat er geen foto's van zouden zijn. Helaas liggen mijn foto-albums nog bij mn moeder, dus ik kan het niet opzoeken.

Overigens luierde mijn moeder in t begin ook wasbaar (gevouwen hydrofielen), zowel bij mij als mn zusje. Maar bij beide is ze na een paar weken gestopt omdat het zo lekte.

Mn zusje en ik hebben ook een jaar bv gehad, mn oudste broertje maar 6 weken ofzo. Die heeft ADHD, en dat was toen al duidelijk al had het nog geen naam. Maar die werd dus door ieder geluidje afgeleid en draaide dan met een ruk zijn hoofd om om te kijken. Ervanuitgaande dat die borst met melk wel mee zou komen ofzo :'D Dus dat deed mn moeder enórm zeer steeds. En dan mn jongste broertje, die heeft 1,5 jaar bv gehad. Flesweigeraar en vertraagde ontwikkeling wegens handicaps. Dus duurde ook gewoon langer voor hij fysiek in staat was om te eten en uit een beker te drinken enzo. Desondanks vind ik het nog knap dat mn moeder dat voor elkaar heeft gekregen, met 3 andere kindjes waarvan 1 uiterst hyperactieve peuter die alles en werkelijk ALLES sloopte!
Kleine spruit Luuk, februari 2020 :)

Gebruikersavatar

Iduna

Berichten: 2446
Lid geworden op: 15 okt 2012 20:41
Hobbies: D&V-chat
Locatie: Sittard

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door Iduna » 26 jan 2020 13:04

Afbeelding
Ik vond er nog 1!
Twee verschillende dragers moet in 1982 toch wel ongeveer een stash zijn geweest :D
DL1 10-2012, DL2 12-2016, ZL 05-2019

Gebruikersavatar

Appelsientje

Berichten: 2939
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:38
Hobbies: Naar buiten!

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door Appelsientje » 26 jan 2020 14:01

Wat een mooie foto’s @Iduna !

Ik werd vroeger gedragen in een easy rider. Niet helemaal ergonomisch denk ik, in ieder geval de ondersteuning bij het hoofd niet.
Op de foto zie je wat mij als baby rustig kreeg.
image.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik ben omdat wij zijn
Dochter herfst 2013, zoon zomer 2017

Gebruikersavatar

Moederdevrouw

Berichten: 6600
Lid geworden op: 25 dec 2009 18:28

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door Moederdevrouw » 26 jan 2020 16:45

Wat leuk!

Helaas zit ik in een verhuizing en zitten alle fotoboeken ingepakt, maar mijn moeder had ook een draagzak (Easy Rider) en toen ik groter werd, ging ik in zo’n rugdrager. Ik had een hekel aan wandelen en mijn ouders waren juist dol op wandelvakanties enzo, dus ik zat op mijn derde nog regelmatig in dat ding [cheesygrin] .
Zoon 2009, dochter 2007

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4697
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door Friek » 26 jan 2020 17:53

Die van Iduna’s schoonouders ziet er wel heel mooi ergonomisch uit!
Mijn ouders hadden ook een EasyRider, ligt nog steeds bij de poppen/verkleedspullen
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17


Emmanien

Berichten: 1882
Lid geworden op: 30 dec 2013 17:01
Hobbies: lezen, zingen, paaldansen
Locatie: Grunn

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door Emmanien » 26 jan 2020 18:52

Wat mooi die oude draagfoto’s! Mijn ouders hebben mij ook af en toe gedragen, zal eens kijken of ik een foto kan vinden.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019

Plaats reactie