Ik werd vroeger gedragen...

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

femme80

Berichten: 6406
Lid geworden op: 24 okt 2013 21:29
Hobbies: koken, bakken, lezen

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door femme80 » 24 okt 2016 19:48

Ik ben ook gedragen in een draagzak. Eigenlijk geen idee of er foto's van zijn. En bv tot een jaar, onvoorstelbaar met voeden op schema vanaf t begin. Daarna was ik volgens m'n moeder gewoon helemaal over op vaste voeding/koemelk. Zoals het advies was volgens haar, bv/fv was na 1 jaar niet meer mogelijk.
Ze vertelt wel altijd heel liefdevol over de bv. Dat ze er niks van wist en dacht dat ze vast geen melk zou hebben net als haar moeder. Tot een vriendin haar een boekje over bv gaf en dat raakte haar zo erg dat ze het toch heel graag wilde.
Wel vanaf dag 1 op eigen kamer maar ik huilde veel en ze heeft met alle adviezen van die tijd echt haar eigen plan moeten trekken want aan alle kanten kreeg ze te horen dat ze me vooral maar uit moest laten huilen. Ze was, volgens eigen zeggen, veel te zacht en kon daar helemaal niet tegen :)

Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
mama van een bende wilde apen. 2009, 2012, 2015

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door Luna » 24 okt 2016 19:53

kayra2002 schreef:Wat een doorslapers had je vroeger! Ik sliep ook snel door na enkele nachten in de bijkeuken [emoji33]. Zo zielig vind ik dat verhaal.
Is het goed gekomen met je?

Mijn zwager schijnt nogal een huilbaby geweest te zijn, ik hoor zijn moeder wel eens 'stoere' verhalen vertellen als we daar op verjaardag zijn. Zo van 'boeide ons niks, gewoon laten huilen' [headbang] vooral toen mijn veel huilende dl2 nog baby was en op verjaardagen lekker heel de avond bij mij in de doek zat, kon ik daar niet zo goed tegen. En dan naar mijn dl wijzen en zeggen 'wij wisten er wel raad mee hoor'.

Mijn moeder kreeg nogal het heen en weer van het consultatie bureau [lol] zei keurig 'ja' en deed vervolgens haar eigen ding. Ik heb nogal een zelfzekere moeder [thumbright] ze gebruikte trouwens ook wasbare luiers, gewoon omdat iedereen zei dat dat lastig was [grin]
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

lentemama

Berichten: 2179
Lid geworden op: 21 feb 2013 20:30
Hobbies: honden, lezen, reizen
Locatie: Wassenaar

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door lentemama » 24 okt 2016 20:07

Ik was de vierde in 6 jaar én een huilbaby. Ben veel gedragen in een drager (waarschijnlijk niet ergonomisch) waarin ik stil was. Ook in een soort ringsling ding in kommahouding volgens mij. Heb ongeveer een jaar bv gehad. Langste van de 4 kinderen, want dan kon ze even zitten en hoefde ze niets ;). Sliep in eigen kamer, waar voor de nachtvoedingen een eenpersoonsbed stond. Waarin mijn moeder natuurlijk altijd in slaap viel samen met de baby. Ze werd dan vanzelf weer opgehaald door mijn vader.
Ook wasbare luiers enzo. Mijn moeder heeft ook de buurvrouw nog eens meegenomen naar een lk omdat die bij de oudste 2 geen bv had kunnen geven. Toen met de info van de lk is het bij de derde wel gelukt. Ze waren gelijk zwanger en zijn binnen 24 uur allebei bevallen (van buurjongen en mij dus) en lang samen zitten voeden.
Ml werd ook gedragen en heeft een maand of 9 bv gehad.

Verstuurd vanaf mijn D2303 met Tapatalk
mama van R (4-12), C (1-15) en M (2-17)

Gebruikersavatar

Jessie824

Berichten: 8635
Lid geworden op: 28 jul 2009 23:02
Hobbies: naaien, haken

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door Jessie824 » 24 okt 2016 20:11

Wasbare luiers gebruikte mijn moeder dan weer wel. We kregen uitslag van de wegwerp en volgens Mn moeder door de wasbare luiers heel snel zindelijk: broer met 2 jaar en ik met 20 maanden

Gebruikersavatar

mirte_g

Berichten: 4371
Lid geworden op: 29 aug 2015 21:10
Hobbies: koken en scouting
tag: Bzzz... Bij-na vergeten
Locatie: Paterswolde

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door mirte_g » 24 okt 2016 20:46

kayra2002 schreef:Wat een doorslapers had je vroeger! Ik sliep ook snel door na enkele nachten in de bijkeuken [emoji33]. Zo zielig vind ik dat verhaal.

Verder maar een paar dagen/ weken bv, want dat deed zeer en niet gedragen.
Ik kreeg wel bv tot minstens een jaar, en werd ook gedragen in een ribstofdrager, maar heb wel meer dan een paar nachten in de bijkeuken geslapen. Vanaf dat ik een paar maanden was tot vlak voor mijn zusje werd geboren was ik een huilbaby en ze wisten echt niet meer wat ze met me aan moesten. De afgelopen jaren hebben we er veel gesprekken over gehad waarbij ze aangaven het toen als jonge ouders niet beter te weten en niet tegen de adviezen in te durven gaan, maar dat ze het nu heel anders zouden doen en ze stimuleren ons nu om A. bij ons op de kamer te houden, zo lang mogelijk bv te geven en vinden het dragen machtig interessant.
A 24-2-2016, E 1-4-2018 & JW 27-8-2020

Mag ik vanavond in je dromen? Dan kan ik bij je blijven slapen...

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door Luna » 24 okt 2016 21:04

Wat mooi dat daar dus uiteindelijk wel iets positiefs uit kwam Mirte! Dat je er gesprekken met je ouders over gehad hebt en dat ze jou stimuleren om het anders te doen. En idd soms weet je niet beter. Dl1 sliep nooit bij ons op de kamer. Volgens de kraamverzorgster zou ik veel beter slapen zonder haar [confused] en ik gehoorzaamde braaf. Kan me nu toch niet meer voorstellen dat ik dat kleine mupsje helemaal alleen liet slapen! Haar ook wel eens laten huilen omdat het cb dat zei (al was ik daar echt slecht in).
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Gebruikersavatar

Klein Meisje

Berichten: 1506
Lid geworden op: 26 aug 2016 22:50
Hobbies: Lezen

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door Klein Meisje » 24 okt 2016 23:10

Mijn eigen moeder geeft geen advies. Ze vertelt hoe zij het vroeger deed en ervoer, ze begrijpt dat ik het niet altijd weet en toont daar begrip voor, maar ze geeft geen advies over slapen of huilen. Daar ben ik blijer mee dan het voorbeeld van een huilbaby waar sm mee kwam toen ik dl wilde troosten.
Wasbare luiers deed mijn moeder ook. Wegwerp begon net een klein beetje te komen. Zo weet ik bij mijn zusje dat we een wegwerp inlegger in de katoenen luier vouwden. Katoen was toen standaard.

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 25 okt 2016 07:57

Klopt, in mijn babytijd werden er ook standaard wasbare luiers gebruikt. Wegwerp waren er net, maar die waren vreselijk duur. Mijn moeder gebruikte die alleen met dagjes uit. Hetzelfde hoor ik van mijn schoonmoeder.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

elize80

Berichten: 7619
Lid geworden op: 10 mei 2012 12:48
Hobbies: lalala

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door elize80 » 25 okt 2016 08:01

Inderdaad. Mijn moeder vertelde dat ze wel wegwerpinleggers hadden en plastic overbroekjes.

-- Tapatalk --
Moeder van 2 kinderen (2011 en 2014)

Gebruikersavatar

tante Toos

Berichten: 3811
Lid geworden op: 09 feb 2013 16:10
Hobbies: tuinieren
Locatie: Utrecht

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door tante Toos » 25 okt 2016 08:13

Ja hier ook. Een ouderwetse hydrofiel aan mijn billen
Zl 12-2012

Gebruikersavatar

Violette

Berichten: 6262
Lid geworden op: 31 okt 2014 14:09
Hobbies: koken
Locatie: Randstad

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door Violette » 25 okt 2016 08:31

Hier werden wegwerpluiers ook te duur bevonden. Inderdaad hydrofiel om je billen met overbroekje.

~tapatalk~
dochter 2014 en zoon 2017

Gebruikersavatar

simone11

Berichten: 1715
Lid geworden op: 13 apr 2010 10:30
Hobbies: CP VBN

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door simone11 » 25 okt 2016 10:10

Mijn moeder heeft tot 1983 katoenen luiers gebruikt. Pas toen is ze katoen en wegwerp gaan afwisselen.
Mama van drie prachtige dochters (november 2009, januari 2012 & februari 2014) en een zoon (december 2016)

Gebruikersavatar

Topic starter
MamaLoes84

Berichten: 728
Lid geworden op: 25 feb 2016 15:32
Hobbies: Breien, koken, tuinieren
Locatie: Ten zuiden van Utrecht

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door MamaLoes84 » 25 okt 2016 10:31

Bij ons thuis werden inderdaad ook de katoenen luiers gebruikt.


(Inmiddels gaat dit draadje niet meer alleen over gedragen worden, dus heeft iemand een suggestie voor een betere titel? (Het was laat toen ik de OP schreef, dus meer inspiratie dan wat er nu staat had ik toen niet [emoji57]). En misschien moet het draadje dan ook verplaatst worden? )
Mama van 4 meiden (sept 2013 / mei 2015 / juli 2017 / okt 2019)

Gebruikersavatar

tante Toos

Berichten: 3811
Lid geworden op: 09 feb 2013 16:10
Hobbies: tuinieren
Locatie: Utrecht

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door tante Toos » 25 okt 2016 11:59

Natuurlijk ouderschap vroeger of toen ik klein was?
Zl 12-2012


Mama_D

Berichten: 664
Lid geworden op: 21 dec 2014 11:00
Hobbies: Hardlopen, dansen

Re: Ik werd vroeger gedragen...

Ongelezen bericht door Mama_D » 25 okt 2016 13:02

Klein Meisje schreef:Mijn eigen moeder geeft geen advies. Ze vertelt hoe zij het vroeger deed en ervoer, ze begrijpt dat ik het niet altijd weet en toont daar begrip voor, maar ze geeft geen advies over slapen of huilen. Daar ben ik blijer mee dan het voorbeeld van een huilbaby waar sm mee kwam toen ik dl wilde troosten.
Wss
Ik bewonder mijn ouders erom dat ze mij/ons helemaal in onze waarde laten, ondanks zoveel verschillen. Mijn broertjes en ik werden nooit gedragen, bv 'lukte niet' (daar heeft mijn moeder nog altijd verdriet van, en ze vindt het fijn dat het ons wel lukt) en slapen deden we op aparte kamertjes. Mijn ouders zijn het met sommige dingen eens, met andere dingen niet. Samen slapen zijn ze denk ik niet erg voorstanders van. Maar ze zeggen er niets van. Ze zeggen ook niets van mijn broertje die zijn dochtertje heel anders opvoedt dan wij onze zl's. En ik vind het ontzettend knap hoe mijn ouders dat doen, we hebben een hele goede band. Nu ik erover nadenk een mooie invulling van UP? :-)
Mijn moeder heeft trouwens wel eens gezegd dat ze achteraf gezien anders om had willen gaan met mijn oudste broertje, dat was een huilbaby.
Mama van D (nov 2012) en J (feb 2015)

Plaats reactie