Wollen draagjas van Angelwings?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
Fien80

Berichten: 126
Lid geworden op: 15 jan 2016 22:30
Hobbies: lezen, sporten
Locatie: Groningen

Wollen draagjas van Angelwings?

Ongelezen bericht door Fien80 » 21 okt 2016 11:47

Op zoek naar een wollen elegante draagjas stuitte ik op de jassen van AngelWings. Deze: https://www.vonvavoom.nl/nl/angelwings- ... -geel.html

Heeft iemand van jullie daar wellicht ervaring mee? Of ervaring met iets vergelijkbaars?

Ik zoek een elegante, lekker warme lange jas (geen fleece; liefst wol). Maar wat zijn ze prijzig... De AngelWings-jas zou nog net in het budget kunnen passen. Maar nou vraag ik me af of hij ook handig is en lekker warm en of er nog andere voor/nadelen zijn waar ik niet aan denk (eerste keer dat ik een draagjas aanschaf dus sowieso nog wat zoekende)

Dank vast voor het meedenken!
dl juni 2016

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Wollen draagjas van Angelwings?

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 21 okt 2016 14:07

Als ik het goed zie, zit er aan de voorkant altijd ruimte om te dragen, en is er een insert bij voor rugdragen.
Het eerste wat ik me dan afvraag, is hoe het dan zit zonder kindje (en niet op een paspop...), en wat het effect is bij buikdragen van een wat groter kindje dan op de foto's.

Elegant en dragen is volgens mij zowiezo met elkaar in tegenspraak. [razz]
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Anna_vdm

Berichten: 166
Lid geworden op: 23 feb 2015 09:17
Hobbies: Van alles en nog wat
Locatie: Utrecht

Re: Wollen draagjas van Angelwings?

Ongelezen bericht door Anna_vdm » 21 okt 2016 15:25

Ik heb die jas gekocht en begin deze week binnen gekregen maar nog niet de kans gehad hem te testen. Wel even gepast en is lekker warm! Mooie kwaliteit, redelijk zware jas. Nog niet met kind aangehad dus. Ik ga hem morgen met kind proberen, zal even laten weten hoe hij is.
19.09.2015 T

Gebruikersavatar

ReneeLM

Berichten: 1654
Lid geworden op: 07 jul 2016 14:33
Hobbies: genieten
Contacteer:

Re: Wollen draagjas van Angelwings?

Ongelezen bericht door ReneeLM » 21 okt 2016 17:00

Ik volg even, ben benieuwd hoe de jas zit tijdens rugdragen :)


~Tapatalk~
DL1 april 2016 DL2 januari 2019
https://www.vanlifetrip.com/


Topic starter
Fien80

Berichten: 126
Lid geworden op: 15 jan 2016 22:30
Hobbies: lezen, sporten
Locatie: Groningen

Re: Wollen draagjas van Angelwings?

Ongelezen bericht door Fien80 » 22 okt 2016 15:08

@Mama_van_T, dank, relevante vragen idd. En wat de elegantie betreft... haha! Tijdens het dragen zal daar idd niet veel van overblijven. Maar het lijkt me wel fijn om een jas te hebben die ook zonder kind-op-rug goed draagbaar is (ik heb nl ook net een een gewone winterjas nodig en wellicht nog eens een zwangerschapsjas). En dán hoop ik dus op enige elegantie [lol]

@Anna_vdm: ben enorm benieuwd!
dl juni 2016

Gebruikersavatar

Anna_vdm

Berichten: 166
Lid geworden op: 23 feb 2015 09:17
Hobbies: Van alles en nog wat
Locatie: Utrecht

Re: Wollen draagjas van Angelwings?

Ongelezen bericht door Anna_vdm » 22 okt 2016 22:24

Vandaag even aan gehad en wat foto's gemaakt:

Afbeelding
Hier het kind op de rug en dan van voren gezien, door uitstekende voetjes lijk ik wel meteen wat breder.

Afbeelding
Vanaf de zijkant

Afbeelding
Eerst kind in de manduca maar toen zat hij te laag. Daarna in een ruck geknoopt en daarmee zit hij mooi hoog en valt de jas goed. Misschien zit hij hier zelfs iets te hoog geknoopt voor de jas. Ik zou hem iig nog wel een colsjaal oid om doen als we naar buiten zouden gaan in de kou.

Afbeelding
Ook nog even buikdragen geprobeerd. Paste nog net! Zl heeft nu ongeveer maat 86.

Ik heb de knopen hierbij op de originele plaats gehouden, maar je kan de knopen nog verplaatsen zodat de jas ruimer of juist strakker valt. De jas zou van mij aan de onderkant iets smaller mogen vallen maar verder vind ik hem best mooi. Ook zonder kind is het een mooie jas! Ik heb maat S/M genomen en hij past over het algemeen goed. Qua schouders zou hij niet smaller moeten zijn! Ik heb zelf altijd maat M of 36/38.
19.09.2015 T

Gebruikersavatar

Elenore

Berichten: 300
Lid geworden op: 11 okt 2014 15:17
Hobbies: dansen, lezen, spelen

Re: Wollen draagjas van Angelwings?

Ongelezen bericht door Elenore » 24 okt 2016 09:23

Ik ben echt blij met jouw foto's! Sinds ik dit topic las, heb ik steeds weer naar de jas gekeken, maar ik vond de plaatjes wat onduidelijk. Jouw foto's zijn wel duidelijk en nu wil ik hem helemaal hebben. Dus snel bestellen [lol]


Topic starter
Fien80

Berichten: 126
Lid geworden op: 15 jan 2016 22:30
Hobbies: lezen, sporten
Locatie: Groningen

Re: Wollen draagjas van Angelwings?

Ongelezen bericht door Fien80 » 24 okt 2016 11:40

Inderdaad superfoto's! Ziet er erg mooi uit ook.

Wat ik me nog afvraag: hoe vind je 'm zitten zonder baby? Gewoon een leuke jas of zie je er nog aan af dat het een draagjas is? Is de rits op de rug bv mooi weggewerkt? Valt 'ie mooi (elegant [lol] ) vind je?

En hoe zit de jas precies bij het rugdragen? Ik las in een ander draadje dat bij de nieuwste wollen Mamalila-jas het hoofd van het ukje niet 'door een gat in je jas heen hoeft'. Geen idee hoe ze dat voor elkaar krijgen... maar het lijkt me wel erg handig gezien luidkeels protest van ukje hier tegen alles wat over haar hoofd gaat. Hoe zit dat bij de Angelwings: moet haar hoofd bij rugdragen idd door een gat? En is dat dan ruim of krap?

Oh en! Kun je de jas met uk op de rug goed zelfstandig aantrekken? (Draagjas-nitwit he:) )

Ik twijfel nog tussen - als ik die kan vinden - 2ehands Mamalila en de Angelwings-jas, ivm jas-over-hoofd en omdat de Mamalila volgens mij wat meer water/winddicht is.
dl juni 2016

Gebruikersavatar

Anna_vdm

Berichten: 166
Lid geworden op: 23 feb 2015 09:17
Hobbies: Van alles en nog wat
Locatie: Utrecht

Re: Wollen draagjas van Angelwings?

Ongelezen bericht door Anna_vdm » 24 okt 2016 12:02

Zonder kind zit hij goed! Zeker als je de knopen nog wat verplaatst waardoor hij iets strakker valt. Dat was voor mij ook een belangrijke reden om voor deze te gaan, ik wilde graag een nieuwe mooie winterjas. Dat ik er ook mee kan dragen is voor mij een mooie bijkomstigheid! Waarschijnlijk ga ik hem niet dagelijks gebruiken om mee te dragen maar wel vaker aantrekken.

De rits heeft dezelfde kleur als de jas en valt niet zo op. Aan de bovenkant valt er een stukje van de jas overheen dus hij is echt mooi weggewerkt.

Voor mij is het ook de eerste jas waarmee ik kan rugdragen, vorig jaar heb ik alleen op de buik gedragen omdat zl toen nog ieniemienie was. Maar het is me gelukt de jas aan te krijgen zonder hulp van ml! Kind moet idd wel met hoofd door gat maar het is niet heel krap dus het was zo gebeurd. Er zit een soort kapje bij dat over het hoofd getrokken kan worden en met touwtjes bevestigd aan je eigen schouders. Zelfs dat is me gelukt maar ik moest me wel enigszins in bochten wringen.
19.09.2015 T


Topic starter
Fien80

Berichten: 126
Lid geworden op: 15 jan 2016 22:30
Hobbies: lezen, sporten
Locatie: Groningen

Re: Wollen draagjas van Angelwings?

Ongelezen bericht door Fien80 » 24 okt 2016 13:25

O dat klinkt allemaal super! Dan moet het hier met dat hoofd-door-gat ook wel lukken.

Laatste vraag... ben jij lang en zo ja, hoe vind je de mouwen vallen? Ik ben 1,83 en lees her en der dat de mouwen van de Mamalila maat L dan aan de korte kant zijn. Brrr bij het fietsen (wat ik toch vrij veel doe). Maar hoe is dat bij de Angelwings?
dl juni 2016

Gebruikersavatar

Anna_vdm

Berichten: 166
Lid geworden op: 23 feb 2015 09:17
Hobbies: Van alles en nog wat
Locatie: Utrecht

Re: Wollen draagjas van Angelwings?

Ongelezen bericht door Anna_vdm » 25 okt 2016 16:54

Ik ben ongeveer 1.75m lang en de mouwen zijn bij mij goed, niet te kort en niet te lang. Dit is de maattabel:
https://scontent.xx.fbcdn.net/t31.0-8/1 ... 2844_o.jpg

Volgens de tabel zijn de mouwen van de L even lang als die van de S/M. Maar het rugpand is volgens de tabel korter bij de L dan bij de S/M [dontknow] dus of het klopt... Evt. even mailtje sturen naar webshop.

En hij is redelijk waterdicht... Zl was gevallen toen we op het punt stonden weg te gaan en na het troosten zag ik bloed (!) vermengd met kwijl op de schouder van mijn mooie nieuwe jas... [eeks] Dus heel snel met keukenpapier aan de slag gegaan en ik kon het gelukkig zo opdeppen. 't Manneke had op z'n tong gebeten bij de val.
19.09.2015 T

Gebruikersavatar

MamavanJuul

Berichten: 271
Lid geworden op: 14 jun 2012 11:30
Hobbies: .
Locatie: Goirle

Wollen draagjas van Angelwings?

Ongelezen bericht door MamavanJuul » 25 okt 2016 20:34

Ik heb de grijze versie en ben er heel blij mee.
Hij is lekker warm en ziet er leuk uit, ook zonder kind eronder vind ik.

Dochter is nog maar 6 weken dus geen ervaring met een groter kind of met rugdragen.
Afbeelding

En zonder kind (let niet op de pyjamabroek eronder [emoji23])
Afbeelding

Gebruikersavatar

Elenore

Berichten: 300
Lid geworden op: 11 okt 2014 15:17
Hobbies: dansen, lezen, spelen

Re: Wollen draagjas van Angelwings?

Ongelezen bericht door Elenore » 26 okt 2016 19:41

Ik heb hem ook binnen :) hij is echt héél mooi en hij zit lekker. Ik vind de stof wel een beetje kriebelen. De jas staat zonder kind ook mooi, precies waarnaar ik op zoek was. Ik heb de grijze en daarin vind ik de rits wel opvallend. Het is een vrij grove rits en ik had het mooier gevonden als het bijvoorbeeld een blinde rits was geweest. Maar het heeft ook wel iets aparts.

Mouwen vallen bij mij tot net over m'n pols en ze zijn niet heel lang. Maar ook bij de manchetten zitten van die verplaatsbare knopen dus die kun je eventueel nog wat strakker maken tegen d wind.

Ik ben trouwens 1,78, hij valt tussen knie en heupen. Hij zit niet strak om m'n (nog niet helemaal terug in de vorm) heupen en hij kleedt mooi af. Ik pas prima in s/m.


Topic starter
Fien80

Berichten: 126
Lid geworden op: 15 jan 2016 22:30
Hobbies: lezen, sporten
Locatie: Groningen

Re: Wollen draagjas van Angelwings?

Ongelezen bericht door Fien80 » 27 okt 2016 17:52

Dank jullie allemaal wel! Wat super om dit allemaal zo te kunnen lezen, lang keve her forum :) En de kogel is door de kerk, ik ga er ook een kopen!
dl juni 2016

Gebruikersavatar

Keaschie

Berichten: 2947
Lid geworden op: 04 mar 2014 09:10
Hobbies: Sporten, reizen, lezen
Locatie: Midden NL

Re: Wollen draagjas van Angelwings?

Ongelezen bericht door Keaschie » 28 okt 2016 16:38

Oh wat is die gele gaaf zeg!!! Die kleur!!
Maar - welke maat zou ik moeten kiezen, als ik ervoor ga? Ben niet lang (1,70 m) en niet heel breed (55 kg, zoiets). Is de s/m dan te groot? Zl is wel heel groot (6 mnd, 71,5 cm en 10,3 kg, kom net van het cb haha). Xs of s/m, wat denken jullie?
En zou rugdragen met tula lukken of zit de opening veel te hoog?
kleutermeid M januari 2014, peuterventje L april 2016 + babyboy J juni 2019

Plaats reactie