kleine draagvragen

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
Laura_G

Berichten: 3828
Lid geworden op: 15 apr 2014 13:15
Hobbies: use-less FB pagina
Contacteer:

kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Laura_G » 16 okt 2014 12:24

Ik kan het kleine draagvragen topic niet vinden. Lijkt me heel raar als t niet bestaat (mod voeg maar samen).

Kleine vraag. Ik denk dat ML rugdragen ook fijn vindt. (ik ook vooral omdat ik kleine mup bij lange wandelingen dan niet zelf altijd hoef te dragen)
Wat hem tegenhoudt... zijn haardracht.. een lange lage staart..... die vindt kleine mup natuurlijk heel interessant.
Gezocht: Tips voor een mannelijke haardracht voor mannen met lang haar. En geen knotje aub.
op moederdag '14 kwam onze kleine mup

Gebruikersavatar

Wicky

Berichten: 10672
Lid geworden op: 16 jul 2012 12:46
Hobbies: o.a. kind, boek, tuin, fiets
tag: Bzzzz... Was-bij

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Wicky » 16 okt 2014 13:00

Ik heb zl heel lang gewoon met mijn haar in een staart op mijn rug gedragen. Droeg zl wel vrij laag op mijn rug, misschien scheelt dat. Pas het laatste jaar (?) krijg ik soms protest over gekriebel en moet ik mijn haar opsteken van hem. Vaak ook vindt hij een staart prima. Al ben ik dan soms wel even later mijn elastiekje kwijt [cheesygrin] .
Zoon juni 2011, zoon maart 2016

Als een kind zich niet ontwikkelt volgens het boekje, dan heb je niet het goede boekje

Gebruikersavatar

corina1

Berichten: 54
Lid geworden op: 17 nov 2011 20:25
Hobbies: opvoeding, koken, lezen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door corina1 » 16 okt 2014 18:56

Op discovery channel heb je dual survival. Daar draagt een van de herenvhet haar in twee vlechten... Het moet wel jexstijl zijn, maar ik vind het er stoer uit zien.

Gebruikersavatar

MamavS

Berichten: 5134
Lid geworden op: 17 aug 2009 11:21

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door MamavS » 16 okt 2014 22:21

Niet heel charmant, maar beter dan een knot; de staart bij het t-shirt in? Bij buiten wandelen het haar onder een muts verstoppen misschien?

Gebruikersavatar

Topic starter
Laura_G

Berichten: 3828
Lid geworden op: 15 apr 2014 13:15
Hobbies: use-less FB pagina
Contacteer:

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Laura_G » 17 okt 2014 12:29

Gister er met het onderwerp over gehad... denk dat t in t shirt, of staart naar voor, en idd in de winter in de muts.
Dit weekend s uitproberen, we gaan wandelen in de eiffel.
op moederdag '14 kwam onze kleine mup

Gebruikersavatar

Novan

Berichten: 577
Lid geworden op: 28 aug 2014 17:20
Hobbies: naaimachine, koken, bakken
Locatie: Omgeving Nijmegen
Contacteer:

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Novan » 17 okt 2014 20:00

Ik wilde net opzoek naar een draadje als deze!

ik ontdekte zojuist dat mijn Ellevill Jade een "kuiltje" heeft gevormd op de plek van dl haar ruggetje bij de fwcc. Het midden van de doek dus. Hij zat net nog wel lekker geknoopt, en dl sliep er heerlijk in, dus wat dat betreft hebben we nog geen problemen ondervonden. Maar het lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Ik heb hem via de Facebookmarkt overgekocht en heb hem nu een week of 10 in gebruik voor mijn 3maanden oude DL. Aan haar gewicht (5,7kg) kan het vast niet liggen. Misschien aan mijn manier van knopen?

Kan het kwaad? is er iets aan de doen?

Ik baal wel. Ik heb maar 1 geweven doek, gebruik hem veel en we zijn net op vakantie. Heb hem dus heel erg nodig komende week!
DL1 augustus 2011 & DL2 juli 2014

Gebruikersavatar

Novan

Berichten: 577
Lid geworden op: 28 aug 2014 17:20
Hobbies: naaimachine, koken, bakken
Locatie: Omgeving Nijmegen
Contacteer:

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Novan » 17 okt 2014 21:13

Ik bedenk me net dat ik hem niet heb gestreken na het wassen een paar weken geleden... [redface] Misschien dat het probleem daarin zit want de Ellevill-site meldt: "Iron after wash to stretch fibres"
Als ik thuis ben nog maar eens wassen en strijken dan!
DL1 augustus 2011 & DL2 juli 2014

Gebruikersavatar

eeyoor

Berichten: 7055
Lid geworden op: 17 jun 2011 14:14
Hobbies: lezen, wandelen, naaien

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door eeyoor » 30 okt 2014 18:47

Ik probeer dl2 met een ruck te dragen. Binden gaat goed. Maar als ik iets voor me moet doen waarbij ik mijn armen moet strekken begint ze te mopperen. Logisch want alles komt strakker te staan. Maar was oo hangen met haar op mijn buik werkt niet en bij neerleggen huilt ze.
Is dat een bekend probleem? Of doe ik toch iets fout?
Ik ben soms wat kort door de bocht... Voel je dus niet beledigd, dat is nooit mijn bedoeling.
Mama van M. 01-02-2011 en P. 23-08-2014

Gebruikersavatar

noatje

Berichten: 9301
Lid geworden op: 12 mar 2009 06:37
Hobbies: Regenboog-addict
Locatie: Draagdoekconsulent woensdrecht - bergen op zoom e.o.
Contacteer:

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door noatje » 30 okt 2014 20:44

eeyoor schreef:Ik probeer dl2 met een ruck te dragen. Binden gaat goed. Maar als ik iets voor me moet doen waarbij ik mijn armen moet strekken begint ze te mopperen. Logisch want alles komt strakker te staan. Maar was oo hangen met haar op mijn buik werkt niet en bij neerleggen huilt ze.
Is dat een bekend probleem? Of doe ik toch iets fout?
Bekend probleem, hoe is haar rompbalans? Als die al vrij sterk is kan je aan torsodragen denken voor het was ophangen.
(Bonus)Mama van T'08 - J'12 - C'12 - A'20

Draagdoekconsulente & cursusleidster Liefdevolle Verwachting regio Bergen op Zoom, Roosendaal -

Gebruikersavatar

eeyoor

Berichten: 7055
Lid geworden op: 17 jun 2011 14:14
Hobbies: lezen, wandelen, naaien

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door eeyoor » 30 okt 2014 20:59

noatje schreef:
eeyoor schreef:Ik probeer dl2 met een ruck te dragen. Binden gaat goed. Maar als ik iets voor me moet doen waarbij ik mijn armen moet strekken begint ze te mopperen. Logisch want alles komt strakker te staan. Maar was oo hangen met haar op mijn buik werkt niet en bij neerleggen huilt ze.
Is dat een bekend probleem? Of doe ik toch iets fout?
Bekend probleem, hoe is haar rompbalans? Als die al vrij sterk is kan je aan torsodragen denken voor het was ophangen.
Dat duurt nog even. ze is nog maar 10 weken oud. Het torsodragen zal ik onthouden.
Dank
Ik ben soms wat kort door de bocht... Voel je dus niet beledigd, dat is nooit mijn bedoeling.
Mama van M. 01-02-2011 en P. 23-08-2014

Gebruikersavatar

Daffie

Berichten: 2590
Lid geworden op: 14 aug 2013 19:57
Hobbies: Theater, Haken en naaien
tag: We're all stories in the end, just make it a good one hé.
Locatie: Ergens in Gelderland

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Daffie » 01 nov 2014 09:30

Voel me nu een leek, maar wat is torsodragen?

Gebruikersavatar

eeyoor

Berichten: 7055
Lid geworden op: 17 jun 2011 14:14
Hobbies: lezen, wandelen, naaien

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door eeyoor » 01 nov 2014 09:43

Dragen zoals ze in veel afrikaanse landen doen zonder banen over de schouders.
Zoek maar eens op google
Ik ben soms wat kort door de bocht... Voel je dus niet beledigd, dat is nooit mijn bedoeling.
Mama van M. 01-02-2011 en P. 23-08-2014

Gebruikersavatar

Daffie

Berichten: 2590
Lid geworden op: 14 aug 2013 19:57
Hobbies: Theater, Haken en naaien
tag: We're all stories in the end, just make it a good one hé.
Locatie: Ergens in Gelderland

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Daffie » 01 nov 2014 16:52

Aha thanx

Gebruikersavatar

elize80

Berichten: 7619
Lid geworden op: 10 mei 2012 12:48
Hobbies: lalala

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door elize80 » 02 dec 2014 18:02

Oké ik heb een beetje een domme vraag. Wij hebben bij mijn oudste het dragen pas echt ontdekt na een paar maanden (met SSC) maar mijn jongste (2,5 week) draag ik nu veel vaker, vooral buitenshuis. Tot nu toe in de rekbare doek (met de geweven moet ik nog oefenen) en als hij er snel in en uit moet kunnen in de Ergo met insert.

Maar ik ben steeds onzeker over of hij wel genoeg lucht krijgt. Hij legt zijn hoofd tegen mijn borst en ik kan dan niet altijd zijn neus en mond zien. Ik ga dan steeds checken of hij nog ademt.

Zou ik zo moeten knopen dat ik zijn gezicht kan zien? Zijn hoofdje opzij draaien is een beetje geforceerd vind ik. Of moet ik erop vertrouwen dat hij als hij in mij duikt hij zelf nog zorgt voor ademruimte? Kan een baby zomaar stikken als hij tegen je aan zit in de doek?



-- Tapatalk --
Moeder van 2 kinderen (2011 en 2014)


Suzanne84

Berichten: 4
Lid geworden op: 05 nov 2014 22:38
Hobbies: van alles

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Suzanne84 » 07 dec 2014 21:28

elize80 schreef:Oké ik heb een beetje een domme vraag. Wij hebben bij mijn oudste het dragen pas echt ontdekt na een paar maanden (met SSC) maar mijn jongste (2,5 week) draag ik nu veel vaker, vooral buitenshuis. Tot nu toe in de rekbare doek (met de geweven moet ik nog oefenen) en als hij er snel in en uit moet kunnen in de Ergo met insert.

Maar ik ben steeds onzeker over of hij wel genoeg lucht krijgt. Hij legt zijn hoofd tegen mijn borst en ik kan dan niet altijd zijn neus en mond zien. Ik ga dan steeds checken of hij nog ademt.

Zou ik zo moeten knopen dat ik zijn gezicht kan zien? Zijn hoofdje opzij draaien is een beetje geforceerd vind ik. Of moet ik erop vertrouwen dat hij als hij in mij duikt hij zelf nog zorgt voor ademruimte? Kan een baby zomaar stikken als hij tegen je aan zit in de doek?



-- Tapatalk --
ben ik ook wel benieuwd naar...als isZL de afgelopen 6 weken niet gestikt gelukkig [think] maar vraag me soms ook wel af of hij genoeg frisse lucht krijgt

Plaats reactie