kleine draagvragen

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

MissA

Berichten: 4221
Lid geworden op: 09 feb 2014 13:33
Hobbies: Koken, lezen, samen zijn

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door MissA » 05 sep 2019 17:30

vuursteenmeisje schreef:
02 sep 2019 20:20
Ik krijg als ik wandel met de baby in de draagzak op mijn buik spierpijn in mijn bovenbenen die doortrekt naar mijn bekken. Dat had ik bij dl1 ook al, maar lijkt nu veel erger. Mijn houding is dus niet goed, maar wat is de oplossing? Iemand een idee? Of wie mij daarop antwoord zou kunnen geven (draagconsulent, fysio, Caesar therapeut?)
Ik zou gaan voor fysiotherapeut. En misschien een check of je de draagzak hoog genoeg / goed aangesloten hebt? Misschien heb je een d&v’er in de buurt wonen?
Ik heb dat soort pijn ook, bij mij komt het door een diastase.

Eigen vraag: wat is een goed filmpje voor fwcc dragen? Een vriendin van mij wil haar baby gaan dragen met mijn doek!
DL: april 2013, ZL: mei 2016

Gebruikersavatar

Chocolaatje

Berichten: 228
Lid geworden op: 19 jun 2019 09:55
Hobbies: Lekker koken en eten

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Chocolaatje » 05 sep 2019 18:41

FWCC: ik vind de filmpjes van wrapyouinlove fijn (ik ben geen draagconsulente):



Als het geen newborn meer is kan je volgens mij de 'twist' weglaten.
2016 [love]
2019 [love]
2022 [love]

Gebruikersavatar

ReneeLM

Berichten: 1654
Lid geworden op: 07 jul 2016 14:33
Hobbies: genieten
Contacteer:

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door ReneeLM » 05 sep 2019 19:12

Ringsling: bij de oudste dacht ik dat het een mooie aanvulling zou zijn op m’n doeken. Maar ik vond het een onding.
Nu bij de tweede ben ik er eerder mee begonnen. Waardoor het niet te zwaar was, maar ik wel merkte dat ik deze RS niet fijn vond.
Een andere gekocht, handgeweven, 2ehands. Heel fijn! Ik gebruik m denk ik het meest van alle doeken, want handig voor vlug, als ze indd moppert maar nog niet slaapt, even vlug de hond uitlaten enz.
Langere stukken of als ik wil dat ze slaapt pak ik wel een doek.
Want als ze slaapt in de RS, wat best wel eens gebeurt, vind ik het aan het einde van haar slaap wel zwaar worden, en haar succesvol wegleggen uit de doek of RS lukt niet.

Edit;
Ik vind de filmpjes van wrap you in love ook erg fijn.
Als ik iets nieuws wil leren of wil opfrissen kijk ik altijd naar haar
DL1 april 2016 DL2 januari 2019
https://www.vanlifetrip.com/

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 05 sep 2019 19:14

FWCC filmpje: webkim!
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Zilvermeeuw

Berichten: 3216
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 05 sep 2019 19:43

Ringsling: bij beiden vanaf een paar weken, maar ik schat hem pas nu echt op waarde, met een zl op de psz die regelmatig te moe of te hangerig is om naar huis te lopen.

Fwcc idd webkim :)

Mijn collega ondergaat in oktober opnieuw een keizersnede. Haar oudste is 4. Nou mag ze dus weer zes weken niet tillen, maar dat geldt niet voor dragen toch? Ze had het over een Tula FTG, maar zou een (rekbare) doek niet fijner zijn voor in het begin, ook met het litteken in gedachten?
San. Ouder van J. '16 en W. '18

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 05 sep 2019 19:47

Ik droeg een week na de 2e keizersnede met de Bondolino en niet veel later ook met een doek (niet rekbaar). Ik droeg wel vrij hoog, omdat mijn buik onder de navel gevoelig was. Zou zit zo’n mini zowiezo nog vrij hoog, dus dat is geen probleem.
Je mag niet zwaarder dan 5 kilo tillen, baby kan dus gewoon, en dragen ook.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Malmana » 05 sep 2019 19:50

Mijn fysio in het ziekenhuis zei dat je mag tillen zoveel als je kind weegt. En dragen is beter dan tillen, omdat het meer bij je is.

Ik weet niet hoe laag de tula zit, maar het beste is iets wat boven de navel kan. Daaronder had ik wel last.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

Lientje_05

Berichten: 574
Lid geworden op: 09 okt 2017 21:10
Hobbies: -
Locatie: Brabant

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Lientje_05 » 05 sep 2019 19:53

@ReneeLM Hoe kwam je erachter dat net die ringsling voor jou niet fijn was? En waar zat dat m dan in?

Ik denk soms wel eens dat het gewoon nieuwigheid is. Maar ja, ik pak m weinig omdat ie niet lekker aanspant maar zo blijft ie nieuw natuurlijk. En heb tot nu toe nog niet de tijd en puf gevonden om hem zachter te maken mbv de diverse tips die ik zag op youtube.

Filmpjes van wrapyouinlove kom ik ook vaak op uit.
♡ 07/2017 ♡ 05/2019

Gebruikersavatar

Lientje_05

Berichten: 574
Lid geworden op: 09 okt 2017 21:10
Hobbies: -
Locatie: Brabant

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Lientje_05 » 05 sep 2019 19:57

Hier na (tweede) ks ook geen last van dragen met doek trouwens. Baby zat idd hoog genoeg om niet bij gevoelige plek in de buurt te komen. Draagzak pas later weer erbij gepakt. Leek me ook fijner voor mini zelf.
♡ 07/2017 ♡ 05/2019

Gebruikersavatar

Chocolaatje

Berichten: 228
Lid geworden op: 19 jun 2019 09:55
Hobbies: Lekker koken en eten

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Chocolaatje » 05 sep 2019 21:33

Bedankt voor jullie antwoorden!
2016 [love]
2019 [love]
2022 [love]

Gebruikersavatar

ReneeLM

Berichten: 1654
Lid geworden op: 07 jul 2016 14:33
Hobbies: genieten
Contacteer:

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door ReneeLM » 06 sep 2019 07:44

Het was een simpele (goedkope) RS
Navraag gedaan bij mensen om me heen wat betreft aanspannen en tot de conclusie gekomen dat mijn RS niet fijn aanspande.
Ik heb nu een RS van fijne doekenstof, daardoor beter aan te spannen.

Niet echt een antwoord waar je wat mee kan denk ik..
misschien heb je mensen in je omgeving die dragen? Vraag eens of je hun RS mag proberen. Je voelt snel genoeg verschil
DL1 april 2016 DL2 januari 2019
https://www.vanlifetrip.com/


Zilvermeeuw

Berichten: 3216
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 06 sep 2019 08:51

Bedankt voor de antwoorden over dragen na een ks!
San. Ouder van J. '16 en W. '18

Gebruikersavatar

Rovi

Berichten: 1605
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:40
Hobbies: lezen spellen naaien dragen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Rovi » 11 sep 2019 12:56

Rovi schreef:
05 sep 2019 15:29
Bij de oudste was ze een maand of 5 voor ik hem ging gebruiken. Was een enorme strekker en daardoor vielen haar billen er steeds uit. Gebruikte hem vooral voor korte wandelingetjes, bijvoorbeeld naar de opvang. Als ik niet zwanger was geworden had ik hem nu nog gebruikt denk ik.
De baby (2 weken) heb ik wel een aantal keer geprobeerd, maar ze is nog te klein en opgefrommeld. De doek is ook even wennen om te knopen, maar dat gaat stukken beter. Denk en hoop dat ik de ringsling over een paar weken wel kan gebruiken. Ook handig onder het eten bijvoorbeeld, als ze even niet wil liggen.
Ik kom hier even op terug. Ik kan niet meer zonder! Nu ik de handigheid heb er een klein frutje in te stoppen is het enorm handig.
♥6-17♥ ♥8-19♥

Gebruikersavatar

JDee

Berichten: 8230
Lid geworden op: 29 jun 2011 22:20
Hobbies: Creating stuff that works
Locatie: Maker en verkoper ~JL~ Just Love

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door JDee » 11 sep 2019 13:04

de ene RS is inderdaad de andere niet. ik ben van de pleated en dan medium ringen en dan 250-275 gr m2 stof. liefst linnen of hennep of katoen. merinowol gleed te makkelijk en zijde was te stroef. dat soortervaringen. voor mij dus.
JugendstiL RT- Soodesign springwood sunrise 4- Bramble3 -N Linden cr/g 5-okiringsling kai -ankalia nevaeh 7

Gebruikersavatar

Chocolaatje

Berichten: 228
Lid geworden op: 19 jun 2019 09:55
Hobbies: Lekker koken en eten

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Chocolaatje » 11 sep 2019 14:19

Ik zit aan de volgende RS te denken:
https://en.lennylamb.com/web_page/16474

Jullie gedachten?
2016 [love]
2019 [love]
2022 [love]

Plaats reactie