kleine draagvragen

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Jessie9832

Berichten: 1872
Lid geworden op: 06 dec 2013 13:33
Hobbies: .

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Jessie9832 » 27 mar 2018 16:27

12 dagen na de bevalling is nog wel erg kort lkg! Ik zou even goed naar je lichaam luisteren. Mijn zl vond kinderwagen liggen ook niets maar in de maxi cosi op de kinderwagen vindt hij wel oke.. wellicht dat een optie in de tijd dat je nog herstellende bent?


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Olivia3 » 27 mar 2018 17:02

Hoe draag je nu?
Ik had in de geweven doek geen last zolang ik hoog droeg. Wel echt korte stukjes en dan weer zitten. (Maar ik had een keizersnede)

Gebruikersavatar

LKG

Berichten: 3809
Lid geworden op: 13 nov 2010 10:28
Hobbies: Naaien

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door LKG » 27 mar 2018 17:17

In een geweven doek, vrij hoog.. dus geloof niet dat ik daar nog iets kan veranderen. Kan eventueel rugdragen proberen voor binnenshuis, maar dat vind ik naar school/buiten toch nog wat minder fijn :(

Maxi Cosi op onderstel.. hmm.. ik heb daar altijd een erge hekel aan en doe dat nooit.. maar ik denk wel dat DL dat fijner vindt dan in de kinderwagenbak liggen. Misschien toch maar eens proberen morgen.
T (dec 2010), K (aug 2012), M (jun 2015) en S (mrt 2018)

Gebruikersavatar

Inkie

Berichten: 1640
Lid geworden op: 12 jan 2017 10:50
Hobbies: fröbelen, spelen, zwemmen
Locatie: Wijchen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Inkie » 27 mar 2018 18:21

Zo kort na de bevalling had ik dat ook zonder te dragen als ik wat verder liep. Dus ik kwam nooit zo ver ;-)
Moeder van kruipend monstertje G (8-2015)

Gebruikersavatar

Gin

Berichten: 7857
Lid geworden op: 07 jul 2011 16:28
Hobbies: met zl spelen, lezen, koken
Locatie: Utrecht

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Gin » 27 mar 2018 18:29

Ik merkte dat ik na mijn bevalling na de rustige kraamtijd ook meer ging vloeien bij "inspanning". Daar was ik ook al voor gewaarschuwd door de kraamverzorgster. Het wert vanzelf minder en is nu zl2 5 wk is helemaal gestopt.
Ik ben dus zelf gewoon doorgegaan met dragen. In het begin dus wel zo veel mogelijk rust gepakt (zitten als ik vroeg op school was) terwijl we nu al makkelijk een extra rondje kunnen lopen.
Mama van grote jongen feb 2011 en kleine jongen feb 2018

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4698
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Friek » 28 mar 2018 09:25

Hoeft inderdaad niet aan het dragen te liggen. Bij meer actief zijn, meer (trap)lopen neemt het vloeien vaak weer toe.
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17

Gebruikersavatar

LKG

Berichten: 3809
Lid geworden op: 13 nov 2010 10:28
Hobbies: Naaien

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door LKG » 28 mar 2018 13:14

Hmm.. vanochtend de Maxi Cosi on wheels maar eens geprobeerd. Naar school heen en weer was nog wel prima te doen.. maar toen moesten we wat boodschapjes doen in het dorp. Dan moet ik dus onderstel in de auto tillen, in het dorp er weer uit, daarna er weer in, thuis er weer uit. En dan ook nog die Maxi Cosi er telkens op tillen en af tillen. En wij wonen op de eerste verdieping, dus ook nog die Maxi Cosi de trap op tillen. Plus dat ze in het dorp dus de hele tijd aan het brullen was als ik even stil stond, waardoor ik de hele tijd die wagen moest wiegen. Ik geloof dat het uiteindelijk lichamelijk niet minder inspannend was dan haar dragen ;-)
Vanmiddag regende het heel hard toen ik de jongens op moest halen, dus haar maar in de draagdoek gedaan.. daar blijft ze toch het warmst en het droogst.. en nu slaapt ze daar alweer ruim een uur. Eigenlijk kan ik haar er thuis dan beter uithalen en in de box ofzo leggen, maar vind het zo jammer om haar dan wakker te maken.

In ieder geval goed om te weten dat het niet aan het dragen hoeft te liggen :-)
T (dec 2010), K (aug 2012), M (jun 2015) en S (mrt 2018)

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4698
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Friek » 28 mar 2018 13:32

Best een drukke dag voor 13 dagen na je bevalling! Ik snap dat het niet altijd anders kan, maar een beetje rust inbouwen (zeker de eerste 6 weken) vond ik wel heel fijn als het even kon.
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17

Gebruikersavatar

LKG

Berichten: 3809
Lid geworden op: 13 nov 2010 10:28
Hobbies: Naaien

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door LKG » 28 mar 2018 13:46

Sja, idd geen andere keus. ML werkt in NL dus is door de weeks helaas niet thuis. En de jongens moeten toch naar school, en weer opgehaald, eten, en verzorgd worden ed ;-) Maar dat gaat verder prima gelukkig!
T (dec 2010), K (aug 2012), M (jun 2015) en S (mrt 2018)

Gebruikersavatar

Appelsientje

Berichten: 2939
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:38
Hobbies: Naar buiten!

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Appelsientje » 28 mar 2018 14:50

Herkenbaar lkg, dat gesjouw met een maxicosi is ook niet fijn.
Ik had een baarmoederverzakking. Iets langer na mijn bevalling ontstaan, maar toen ik m een keer had, voelde ik het erger bij het buikdragen. Alsof het aanspannen ervoor zorgt dat je alles wat naar beneden drukt, en dus ook zwaarder gevoel in je vagina - en ik heb ook echt het beroemde balletje gevoeld. Niet fijn, maar mss is dat wat jij ook voelt?
Rustig aan weer bekkenbodem gaan trainen, en vooral zorgen dat bij tillen (dat is ook zwaar voor je bekkenbodem, mss is dragen nog wel beter, maar dat weet ik niet) je je bekkenbodem aanspant en goed uitademt/doorademt. Zo zorg je dat buikdruk niet te hoog wordt. Je hebt mss niet altijd de keus, maar toch: rustig aan als het kan!
Ik ben omdat wij zijn
Dochter herfst 2013, zoon zomer 2017

Gebruikersavatar

Appelsientje

Berichten: 2939
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:38
Hobbies: Naar buiten!

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Appelsientje » 28 mar 2018 14:55

Oh ja, en als het even kon, tilde ik alleen baby en liet ik de maxicosi staan. Dus baby uit de mc tillen en het stoeltje gewoon achterlaten in de auto. Kan dan alleen thuis, maar scheelt toch weer.
Ringsling/heupdragen voelde ook minder belastend voor mijn buik.
Ik ben omdat wij zijn
Dochter herfst 2013, zoon zomer 2017


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Olivia3 » 28 mar 2018 16:21

Ik kreeg wel juist het advies om baby in de doek te dragen en niet te tillen met de Maxi-Cosi en de baby zelf. Want dragen is wel mooi in het midden en zo.

Pittig hoor! Zou ukkepuk niet verder slapen als je ze thuis al slapend in de box legt?

Gebruikersavatar

LKG

Berichten: 3809
Lid geworden op: 13 nov 2010 10:28
Hobbies: Naaien

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door LKG » 31 mar 2018 21:22

Dank voor jullie antwoorden en meedenken! Inmiddels wil ze helemaal niet meer weggelegd worden. Ze schreeuwt alles bij elkaar als ik even naar de wc ga of onder de douche sta (dingen waarbij ze toch echt niet in de draagdoek kan blijven ;-)). Dus ze zit het grootste deel van de dag in de doek. Maxi Cosi brulde ze al zodra ze er 1 minuut in zat gisteren en vanochtend. Gelukkig niet meer dat 'zware' gevoel gehad. Ik ben al heel snel na de bevalling begonnen met de bekkenbodem oefeningen, misschien geeft dat nu toch resultaat.
Ringsling voelt idd voor de buik fijner ja! Maar als ze daar een uur in zit krijg ik pijn aan m'n rug 🙈 Ik voel me echt een zeurpiet, haha. Naja, moet het gewoon wat meer tijd geven.
T (dec 2010), K (aug 2012), M (jun 2015) en S (mrt 2018)


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Olivia3 » 01 apr 2018 08:36

Nou je mag toch best zeggen dat het zwaar is? Dat is het nou eenmaal ook!

Zou rugdragen nog wat zijn? Moet je wel durven met zo'n mini natuurlijk, en goed leren knopen.


Karin89

Berichten: 2333
Lid geworden op: 03 mar 2016 11:16
Hobbies: Naaien, haken, breien

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Karin89 » 01 apr 2018 09:04

Met kleine baby in de doek naar de wc kan prima hoor [wink].
zl1 2017 - zl2 2021

Plaats reactie