kleine draagvragen

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 17 nov 2018 17:31

Die kleintjes zakken vaak nog wat in, ontspannen zich als ze in de doek zitten. Na verloop van tijd nog even aanspannen zorgt ervoor, dat je kindje weer netjes komt te zitten.

En natuurlijk nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter. :-)
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Pino
Moderator
Moderator
Berichten: 3177
Lid geworden op: 16 mar 2011 21:49
Hobbies: forummen
tag: Bzzzzz Chatbij

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Pino » 17 nov 2018 19:09

Morretje schreef:
17 nov 2018 15:43
Hoi, mijn allereerste vraag op het forum, tweede post ooit [hypocrite]
Herkennen jullie het “inzakken” in een doek of drager als jonge mini? Heb nu een klein meisje van bijna 2 wk oud, die helemaal dr rug kromtrekt als ze gedragen wordt en daarbij knorrend of snuivend ademhaalt. t Klinkt niet relaxed, en zo vind ik t er ook niet uitzien. Ik herken het niet van Mn oudste twee en weet ok niet zo goed hoe ik het voorkom.
Strakker knopen in het begin kan bijna niet..
Knoop je met een rekbare doek? Het knorren icm het inzakken betekent idd dat ze te ver inzakt en ws last heeft met ademhalen. Soms wil het helpen om vooral de bovenste strook van de draagdoek nog eens strakker te maken, als het geheel niet strakker kan. De rekbare doek ook goed uitspreiden aan de bovnkant, van schouder tot schouder, is belangrijk.
Het ultieme geluk in je leven is dat je bemind werd. Victor Hugo, schrijver/dichter (1802-1885)
(Pleeg)moeder van 4


Morretje

Berichten: 28
Lid geworden op: 05 mar 2012 16:12
Hobbies: lezen, haken, wandelen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Morretje » 18 nov 2018 10:28

Ik knoop met een geweven doek. Vind het wat maf, heb al heel wat kindjes gedragen/geknoopt maar haar krijg ik niet goed. Ze doet het eigenlijk meteen al, een beetje ddruk net onder dr schoudertjes vermindert het wel, maar ik lijk het niet goed te krijgen met knopen. Nekrolletje doe ik, opnieuw aanspannen ook. Het enige wat tnt lijkt te werken is 4 armen hebben tijdens het knopen :D Dan laat ik haar wat strekken en dan snel aanspannen.Hopen dat t gauw beter wordt.


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Olivia3 » 18 nov 2018 11:06

Welke knoop gebruik je?


Zilvermeeuw

Berichten: 3215
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 18 nov 2018 11:37

Mijn zoontje had dat ook erg, mijn dochter juist helemaal niet. Wat het verschil was weet ik nog steeds niet zeker. Maar wat jij beschrijft, een beetje druk onder de oksels, dat had hij inderdaad ook nodig. Het werd hier ook beter naarmate hij ouder werd. Wat bij mij ook hielp:
Heel goed in smalle banen aanspannen (dus niet boven, onder en ergens in het midden een beetje sjorren, maar echt baantje voor baantje strak trekken)
Zorgen dat er echt een platte knoop in zit (bij een gewone dubbele knoop komt er vaak weer wat meer speling op de doek en weg is al je werk van het straktrekken)
En als dat allemaal niet werkt, hier was het de eerste weken ook minder in de draagzak (storch) alsof dat toch net beter de benodigde steun gaf...
San. Ouder van J. '16 en W. '18


Morretje

Berichten: 28
Lid geworden op: 05 mar 2012 16:12
Hobbies: lezen, haken, wandelen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Morretje » 18 nov 2018 12:52

Olivia3 schreef:
18 nov 2018 11:06
Welke knoop gebruik je?
Fwcc en kangaroo. Geen verschil.
Drager is een meegroeidrager van little frog.
Het gekke is ook dat ze niet heel klein is ofzo, 4 kg al voorbij.

Ah, wel enigszins herkenbaar dus. Zou t met spierspanning te maken kunnen hebben?

Gebruikersavatar

TruusdeMier

Berichten: 3928
Lid geworden op: 16 mei 2014 12:57
Hobbies: gebak
Locatie: 0164

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door TruusdeMier » 18 nov 2018 18:00

Ja. Het gaat niet zozeeromhet formaat van je baby, maar wel om de leeftijd en idd bijbehorend gebrek aan sterke spierspanning.
V (maart 2014), F en L (juli 2017), G (augustus 2020)

stash: Hoppediz Timbuktu maat 6, Calin Bleu Yummy Olive maat 6, Manduca BlackLine LovinLilac, Yaro La Vita Emerald Black RS


Gruffalo

Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2017 13:44
Hobbies: -

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Gruffalo » 19 nov 2018 19:17

Heeft er iemand tips om het zitje in de ringsling goed te houden? Ik trek de stof omhoog tot minimaal de navel van mijn baby, voor ik alles aanspan. Maar ik eindig ermee dat die extra stof weer verdwijnt door het aanspannen of dat de baby langzaam naar beneden zakt tijdens het dragen (en daarmee verdwijnt dus ook de stof tussen ons in) [dontknow]

Gebruikersavatar

Friek

Berichten: 4697
Lid geworden op: 25 jun 2012 13:52
Hobbies: Lego sorteren
tag: Bzzzzz... Scary-bij

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Friek » 19 nov 2018 19:26

Als de knietjes hoger zitten dan de billen en de doek zit van knie tot knie heb je voldoende zitje toch?
ZL1 mei '12, ZL2 sept '14 & DL dec '17

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 19 nov 2018 21:58

Gruffalo schreef:
19 nov 2018 19:17
Heeft er iemand tips om het zitje in de ringsling goed te houden? Ik trek de stof omhoog tot minimaal de navel van mijn baby, voor ik alles aanspan. Maar ik eindig ermee dat die extra stof weer verdwijnt door het aanspannen of dat de baby langzaam naar beneden zakt tijdens het dragen (en daarmee verdwijnt dus ook de stof tussen ons in) [dontknow]
De onderste en bovenste baan een stuk strakker aantrekken dan het middelste gedeelte. Als je alles even strak aantrekt, raak je idd de stof kwijt. Maar als je begint met de onderste baan (tussen jou en je kindje) strak aan te spannen, en dan de baan waar het bipsje in zakt iets minder strak aantrekt, blijft het vanzelf goed zitten. Bovenste gedeelte wel weer goed aanspannen, anders gaat het kindje te veel achterover of scheef hangen
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 19 nov 2018 21:59

Jannekje7 schreef:
19 nov 2018 21:58
Gruffalo schreef:
19 nov 2018 19:17
Heeft er iemand tips om het zitje in de ringsling goed te houden? Ik trek de stof omhoog tot minimaal de navel van mijn baby, voor ik alles aanspan. Maar ik eindig ermee dat die extra stof weer verdwijnt door het aanspannen of dat de baby langzaam naar beneden zakt tijdens het dragen (en daarmee verdwijnt dus ook de stof tussen ons in) [dontknow]
De onderste en bovenste baan een stuk strakker aantrekken dan het middelste gedeelte. Als je alles even strak aantrekt, raak je idd de stof kwijt. Maar als je begint met de onderste baan (tussen jou en je kindje) strak aan te spannen, en dan de baan waar het bipsje in zakt iets minder strak aantrekt, blijft het vanzelf goed zitten. Bovenste gedeelte wel weer goed aanspannen, anders gaat het kindje te veel achterover of scheef hangen
Overigens klinkt dit misschien als een hele studie, maar ik ben echt één van de meest slordige aanspanners aller tijde. Ik trek echt gewoon eerst aan die onderste baan, dan aan de bovenste en dan de hele mik nog eens en klaaaaaaar.
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling

Gebruikersavatar

Pino
Moderator
Moderator
Berichten: 3177
Lid geworden op: 16 mar 2011 21:49
Hobbies: forummen
tag: Bzzzzz Chatbij

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Pino » 19 nov 2018 22:04

Morretje schreef:
18 nov 2018 10:28
Ik knoop met een geweven doek. Vind het wat maf, heb al heel wat kindjes gedragen/geknoopt maar haar krijg ik niet goed. Ze doet het eigenlijk meteen al, een beetje ddruk net onder dr schoudertjes vermindert het wel, maar ik lijk het niet goed te krijgen met knopen. Nekrolletje doe ik, opnieuw aanspannen ook. Het enige wat tnt lijkt te werken is 4 armen hebben tijdens het knopen :D Dan laat ik haar wat strekken en dan snel aanspannen.Hopen dat t gauw beter wordt.
Het is zo lastig te zien vanaf hier hoe het knopen gaat.
Ik zou je adviseren om eens naar een consulent te gaan om mee te laten kijken. Veel consulenten rekenen voor iemand die al kan knopen maar nog niet optimaal een veel lagere prijs. Of bij een inloop of mammacafé kan er iemand met je meekijken.
Het ultieme geluk in je leven is dat je bemind werd. Victor Hugo, schrijver/dichter (1802-1885)
(Pleeg)moeder van 4

Gebruikersavatar

Pino
Moderator
Moderator
Berichten: 3177
Lid geworden op: 16 mar 2011 21:49
Hobbies: forummen
tag: Bzzzzz Chatbij

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Pino » 19 nov 2018 22:08

Gruffalo schreef:
19 nov 2018 19:17
Heeft er iemand tips om het zitje in de ringsling goed te houden? Ik trek de stof omhoog tot minimaal de navel van mijn baby, voor ik alles aanspan. Maar ik eindig ermee dat die extra stof weer verdwijnt door het aanspannen of dat de baby langzaam naar beneden zakt tijdens het dragen (en daarmee verdwijnt dus ook de stof tussen ons in) [dontknow]
Je moet de stof vooral niet helemaal tussen jullie intrekken. Dan krijg je namelijk bij strekken dat de stof tussen jullie uit gaat en je ringsling niet meer lekker zit.
Je moet er voor zorgen dat je onderste baan strak zit. Zeg maar zo'n beetje strak tegen jou aan, dat net alleen de beentjes ertussen passen. Dan kan hij zich er niet uit strekken. Daarna de andere banen licht aanspannen, stukje voor stukje (ook het midden).
Het ultieme geluk in je leven is dat je bemind werd. Victor Hugo, schrijver/dichter (1802-1885)
(Pleeg)moeder van 4


Gruffalo

Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2017 13:44
Hobbies: -

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Gruffalo » 20 nov 2018 21:51

Jannekje7 schreef:
19 nov 2018 21:59
Jannekje7 schreef:
19 nov 2018 21:58
Gruffalo schreef:
19 nov 2018 19:17
Heeft er iemand tips om het zitje in de ringsling goed te houden? Ik trek de stof omhoog tot minimaal de navel van mijn baby, voor ik alles aanspan. Maar ik eindig ermee dat die extra stof weer verdwijnt door het aanspannen of dat de baby langzaam naar beneden zakt tijdens het dragen (en daarmee verdwijnt dus ook de stof tussen ons in) [dontknow]
De onderste en bovenste baan een stuk strakker aantrekken dan het middelste gedeelte. Als je alles even strak aantrekt, raak je idd de stof kwijt. Maar als je begint met de onderste baan (tussen jou en je kindje) strak aan te spannen, en dan de baan waar het bipsje in zakt iets minder strak aantrekt, blijft het vanzelf goed zitten. Bovenste gedeelte wel weer goed aanspannen, anders gaat het kindje te veel achterover of scheef hangen
Overigens klinkt dit misschien als een hele studie, maar ik ben echt één van de meest slordige aanspanners aller tijde. Ik trek echt gewoon eerst aan die onderste baan, dan aan de bovenste en dan de hele mik nog eens en klaaaaaaar.

Hahaha, dank je wel voor de tip! Ik blijf trekken en spannen en doen. Precies de reden dat ik meestal de Tula grijp. Daar valt weinig meer aan te verstellen als ie eenmaal zit 😊


Gruffalo

Berichten: 5
Lid geworden op: 19 jan 2017 13:44
Hobbies: -

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Gruffalo » 20 nov 2018 21:55

Pino schreef:
19 nov 2018 22:08
Gruffalo schreef:
19 nov 2018 19:17
Heeft er iemand tips om het zitje in de ringsling goed te houden? Ik trek de stof omhoog tot minimaal de navel van mijn baby, voor ik alles aanspan. Maar ik eindig ermee dat die extra stof weer verdwijnt door het aanspannen of dat de baby langzaam naar beneden zakt tijdens het dragen (en daarmee verdwijnt dus ook de stof tussen ons in) [dontknow]
Je moet de stof vooral niet helemaal tussen jullie intrekken. Dan krijg je namelijk bij strekken dat de stof tussen jullie uit gaat en je ringsling niet meer lekker zit.
Je moet er voor zorgen dat je onderste baan strak zit. Zeg maar zo'n beetje strak tegen jou aan, dat net alleen de beentjes ertussen passen. Dan kan hij zich er niet uit strekken. Daarna de andere banen licht aanspannen, stukje voor stukje (ook het midden).
Oh echt? Zo deed ik het eerst ook... Maar nu bij baby2 de rs weer tevoorschijn getoverd en instructie filmpjes bekeken. Daar zie ik steeds dat je de stof omhoog zou moeten trekken.

Ik ga er mee oefenen! Heb het vandaag even snel geprobeerd en het zat meteen al een stuk beter. Bedankt! 😊

Plaats reactie