kleine draagvragen

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Zilvermeeuw

Berichten: 3216
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 22 nov 2018 13:35

Daarom is een consult ook zo aan te raden. Soms doen mensen een tijdje zus, maar komt men tot de conclusie dat zo beter is. Filmpjes worden dan niet aangepast maar draagconsulenten leren steeds bij en passen hun informatie aan. Voorbeeld: wrap you in love maakt al jaren filmpjes. Volgens haar oudere films moet je bij de ruck en double hammock een flink zitje maken. Maar als je dan wilt aanspannen trek je dat zitje meteen weer weg. Volgens de consulenten die ik gesproken heb kiezen ze nu liever voor het aanleren van goed zekeren ipv een zitje maken. Maar de zitjes filmpjes staan nog wel online en worden goed bekeken. Dus bij twijfel zou ik zeker een consulent om hulp vragen. Als je niet meteen een heel consult wilt boeken, kun je wellicht nog kijken of er binnenkort iets in je regio wordt georganiseerd? Bijvoorbeeld bij een mama café? Hier was laatst zelfs een middag over ergonomisch dragen in de plaatselijke bibliotheek, daar kwam een consulente uit de stad van alles demonstreren, dat was leuk en laagdrempelig.
San. Ouder van J. '16 en W. '18


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Olivia3 » 22 nov 2018 13:39

Ik vind een consult echt een enorme meerwaarde. Ik kon al best wat knopen maar mijn kind zakte steeds scheef. Niet ernstig, wel irritant want mijn ene schouder werd teveel belast.
Ik deed voor 50 euro een consult en kreeg daar hele fijne handigheidjes voor 3 knopen. Die filmpjes waren heel fijn maar een iPad zegt niks terug als er zo'n klein simpel trucje net even mis gaat.

Gebruikersavatar

Lin-da

Berichten: 4756
Lid geworden op: 29 okt 2010 20:48
Hobbies: Lezen, de kinderen, vakantie

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Lin-da » 22 nov 2018 13:46

Als een newborn begint te snurken in een draagdoek dat zit de baby toch niet goed?
Mama van 2 meisjes sept' 05 en sept' 07

Gebruikersavatar

Pino
Moderator
Moderator
Berichten: 3177
Lid geworden op: 16 mar 2011 21:49
Hobbies: forummen
tag: Bzzzzz Chatbij

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Pino » 22 nov 2018 15:38

Wat fijn, die positieve verhalen over consulten! Ik heb makkelijk praten, ik verkoop dan mijn eigen werk. Iets met wij van wc-eend...
Maar inderdaad, een knorrende baby is meestal niet zo'n heel goed teken, vaak een signaal dat ze niet lekker kunnen ademhalen.
Het ultieme geluk in je leven is dat je bemind werd. Victor Hugo, schrijver/dichter (1802-1885)
(Pleeg)moeder van 4


Indewolken

Berichten: 119
Lid geworden op: 28 mei 2017 21:27
Hobbies: Lezen, wandelen, naaldvilten

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Indewolken » 23 nov 2018 12:02

Wanneer ga je over naar de rug en draagt dat lichter? -9 maanden, ruim 10 kilo en zit nog graag uren per dag in de draagdoek- wordt soms wel een beetje zwaar - we hebben een mysol en geweven maat 6 doeken.

En een rs, maar ik en ringsling zijn geen vriendjes!


Pet

Berichten: 3792
Lid geworden op: 01 mar 2014 08:00
Hobbies: Lezen, zingen, breien

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Pet » 23 nov 2018 12:48

Wat hebben jullie kindjes aan in de draagdoek?
Ik wil zl2 gaan knopen, hij is nu 3 weken oud.
Hij zou onder mijn zomerjas passen, maar das dus niet heel warm.
Ik dacht: gewone outfit + wollen vestjasje + dan dus onder mijn dunne jas.
Maar is er ook iets handigs voor zn voetjes?
Welke sloffen of sokken zijn warm en winddicht en vallen niet uit??

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 23 nov 2018 12:52

Op de rug met een doek in ruck kan in principe al heel jong. Voor andere knopen en dragers geldt volgens mij, dat ze zelf moeten kunnen zitten.
Of het lichter draagt, is heel persoonlijk. Ik kan zelf met een ssc vrij lang rugdragen, ook met peuter van nu 3. Met een doek krijg ik sneller last van mijn schouders.

Wij droegen geloof ik vanaf ongeveer een jaar op de rug, toen werden ze te groot voor op de buik.


Kleding in de doek:
Ik heb een draagjas en vl een draagtrui. Bij heel koud weer ging eerst de draagtrui erover en daarna de jas.
Verder vond ik sokbroekjes ideaal voor in de doek, gaan koude enkeltjes. Eventueel iets van babylegs er over en extra sokjes?
Voetjes zitten dan nog onder de jas, toch?
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

Wichie

Berichten: 6140
Lid geworden op: 16 sep 2015 20:33
Hobbies: vanalles

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Wichie » 23 nov 2018 13:07

Rugdragen (met doek) deed ik meer de eerste vanaf ongeveer 3 maanden, met de tweede nog iets eerder want handiger in combi met peuter.

Qua kleding sinds anderhalf jaar in de draagjas. Daarvoor een tijd lang een zelfgemaakte insert met ritsen gebruikt in combi met mijn fleece hardloopvest en mijn skijas.
Kinderen verder ook vaak in fleece overall van maxomorra gehad als het koud was. Skipak op skipak ook wel eens geknoopt.
Een goede balaclava met rug- en borstbedekking hebben we veel plezier van in combi met de draagjas. Bedekt net even de stukken die mogelijk uitsteken zonder dat het weer té warm wordt
mamma van een wicht en een batteraaf

Gebruikersavatar

Inkie

Berichten: 1640
Lid geworden op: 12 jan 2017 10:50
Hobbies: fröbelen, spelen, zwemmen
Locatie: Wijchen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Inkie » 23 nov 2018 16:20

Rugdragen begon ik mee met een kilo of 10, maar achteraf had ik dat liever al eerder gedaan. Maar ja, hij kon nog niet zelf gaan zitten, dus dan wordt het afgeraden. Maar uiteindelijk werd hij echt te zwaar voor op de buik (en kan hij pas net een soort van zelf gaan zitten [lol] ).
Met deze temperaturen ging ik ook voor een muts of liefst balaclava en draagjas.
Moeder van kruipend monstertje G (8-2015)

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 23 nov 2018 17:48

Stevig zitten is iets anders dan zelf gaan zitten. Die van mij gingen nooit op hun billen zitten, allebei op de knieën. Veel makkelijker, dan kun je zo weer wegkruipen.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Olivia3 » 20 dec 2018 08:35

Mijn dreumes loopt heel graag zelf in het bos maar gaat als ze moe is ook weer even graag op mijn rug. Ik vind dat iets minder leuk worden met die vieze, natte schoenen vol bladeren en modder. Heeft iemand hier al iets slims voor bedacht?
Schoenen uit en in een tas mee naar huis geeft drama.

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Malmana » 20 dec 2018 08:38

Van die zwembad hoesjes er overheen?
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

Phileine04

Berichten: 3725
Lid geworden op: 30 jan 2013 18:12
Hobbies: Naaien, koken
tag: Polkadot!

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Phileine04 » 20 dec 2018 10:05

Ik heb baby nog onder mn zwangerschapsjas, heb je die noet toevallig Pet? Ik doe dr dan geen jasje aan, wel muts op en sjaaltje. En soksloffen, met een lange boord. Zij is nu overigens wel bijna 11 maanden, maar zo ging ze als piepkleintje ook mee. Ik zie dr met mn zwangerschapsjas wel uit als een slagschip maar ach.
Mama van drie

--💚--💜--💛--


Aysie

Berichten: 355
Lid geworden op: 27 mar 2017 13:46
Hobbies: Lezen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Aysie » 20 dec 2018 12:15

Hoe zorg ik voor goede ondersteuning voor zl's hoofd als hij op mijn rug slaapt in de doek?

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 20 dec 2018 14:14

Ondersteunen met een sjaal?
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Plaats reactie