kleine draagvragen

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Gin

Berichten: 7857
Lid geworden op: 07 jul 2011 16:28
Hobbies: met zl spelen, lezen, koken
Locatie: Utrecht

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Gin » 16 nov 2018 12:20

Ik gooi hem ook op 30 graden in de wasmachine.

En nog bedankt voor de reacties op mijn vraag! De flap ertussen en de schouderbanden beter afstellen hielp.
Mama van grote jongen feb 2011 en kleine jongen feb 2018


Zilvermeeuw

Berichten: 3216
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 16 nov 2018 15:41

Ik doe alle klikstukken dicht, alle riempjes zo strak mogelijk vast, de drager in een kussensloop en dan met gewoon wasmiddel op een gewoon 30° katoen programma. Wel minder centrifuge, 800 toeren doe ik meestal. Gaat tot nu toe altijd goed maar als kanttekening moet ik misschien wel noemen dat mijn dragers van 100% katoen zijn (draagdoekenstof) en dat een Tula volgens mij deels canvas is 🤔
San. Ouder van J. '16 en W. '18

Gebruikersavatar

J+A

Berichten: 2775
Lid geworden op: 08 okt 2012 17:11
Hobbies: Kleding maken, theater

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door J+A » 17 nov 2018 06:52

Willen mensen bij jullie ook altijd aan de baby zitten? :( Gister op het werk van VL geweest om kleine J te laten zien. Ik had haar expres in de Tula gedaan, maar dat weerhield haar collega’s er niet van om allemaal met die vieze handen aan haar gezichtje te zitten. Ze sliep net zo lekker en ik werd er echt een beetje naar van, maar durfde er niets van te zeggen :( Was een beetje overweldigd en wilde ook niet de zeurende moeder zijn terwijl A het allemaal prima leek te vinden.

Wat zeggen/doen jullie in zo’n geval? Ik stond echt met de mond vol tanden maar was het liefst weggerend van al die graaiende handen. Gelukkig sliep de kleine er doorheen. Ik snap heus dat een baby lief en klein en schattig is hoor maar waarom moet daar dan aan gezeten worden? En al helemaal dat gewrijf over haar wangetjes terwijl ze slaapt, bah :(
Trotse moeders van Kleine J (10-2018).

Gebruikersavatar

Appelsientje

Berichten: 2939
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:38
Hobbies: Naar buiten!

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Appelsientje » 17 nov 2018 07:14

Herkenbaar! Zelfs DL van 5 krijgt nog wel eens een aai over haar bol van onbekenden.....

Overigens leuk dat jullie kleine J meenamen naar het werk!

In de drager en met je kind op de arm kan je redelijk makkelijk zelf wat wegdraaien/omdraaien of een stapje achteruit of opzij doen als je een hand aan ziet komen die gaat aaien. Ik ga ook wel eens zelf aaien of mijn hand over t bolletje of de wang leggen, dat laat al minder ruimte.

Verder zou ik t met A bespreken wat zij vindt. Misschien eens kijken of je een zinnetje kunt verzinnen dat je kan gebruiken als t weer gebeurt. Als je vooraf hebt nagedacht daarover, hoeft t ter plekke niet meer :-).
Iets als:
kleine J slaapt lekker, ik wil haar graag laten slapen. Van aaien kan ze wakker worden.

Of: ‘vind jij het ook zo fijn geaaid te worden als je slaapt?’ [cheesygrin]
Ik ben omdat wij zijn
Dochter herfst 2013, zoon zomer 2017


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Olivia3 » 17 nov 2018 08:53

Herkenbaar.
Ik vind het in een doek veel beter te doen voor een kind dan in een wandelwagen. Daar gebeurd het ook makkelijk maar hebben ze niet de veiligheid van mama.

Wat ik vooral vervelend vind is dat mensen in mijn persoonlijke ruimte komen. Ik heb nog geen manier gevonden om ermee om te gaan. Mijn kind zit nu op mijn rug en dat vind ik nog vervelender want dan kan ik het niet zien.

Maar wel herkenning dus.

Gebruikersavatar

MeerMerel

Berichten: 3312
Lid geworden op: 06 nov 2016 10:40
Hobbies: Op avontuur gaan

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door MeerMerel » 17 nov 2018 09:17

Ik denk dat vooral je print/stof er wat verwassen uit kan gaan zien. Ik zou eerst handwas doen en dan kijken of dat genoeg is.
Onze kinderen hebben een forumnaam. Malin (08-2013), Lotta (09-2018) en Seppe (05-2021). Tesja en ik zijn samen hun mama’s.

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Malmana » 17 nov 2018 09:25

Als je een hydrofiel pakt ipv een spuugdoekje voor het nekrolletje kan je een slaapkapje maken. Allemaal even kijken en dan: Ze slaapt lekker en zo heeft ze rust.

Misschien dat dat werkt?
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo


Zilvermeeuw

Berichten: 3216
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 17 nov 2018 10:14

Vervelend en herkenbaar. Zowel J als W lijken ook nog steeds publiek bezit te zijn. Nu ze wat ouder zijn en vooral J heel goed kan aangeven dat hij daar niet van gediend is laat ik het wat meer begaan. Maar als ze zo jong zijn is het gewoon rot. ML heeft weleens iemand teruggeaaid, zo zat was hij het. Bizarre blik dat hij toen kreeg! Wat betreft het showen van de baby op het werk, slaapkapje erover als ze dat accepteert is een goeie. En (niet dat je daar nu nog wat aan hebt maar misschien voor in een vergelijkbare situatie?) wij namen zowel J als W expres mee in de maxi cosi naar L's werk. Zo konden mensen hem/haar goed zien. We hebben toen ook expliciet aangegeven dat we het heel leuk vonden dat mensen keken, maar dat we aanraken niet wilden ivm lage weerstand. Mijn collega's kwamen op kraambezoek omdat ik mijn baby van zes weken echt niet ging meeslepen naar een plek waar zoveel ziektekiemen feesten en toen heb ik gewoon gezegd: iedereen die wil aaien eerst handen wassen. Maar ja, voor zorgverleners is dat waarschijnlijk redelijk vanzelfsprekend.
San. Ouder van J. '16 en W. '18

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Malmana » 17 nov 2018 10:22

Ik was alleen toen ik zl mee nam naar het werk. Ik was niet van plan om de autostoel (iets zwaarder dan een mc) 2 verdiepingen omhoog te slepen, net 7 weken na de ks. Bewust gekozen voor de drager. Ik was er extra vroeg, kon zl eerst nog voeden. Daarna sliep hij natuurlijk. 2 collega's waren de week ervoor op kraamvisite geweest, maar waren het cadeautje vergeten. Dat kreeg ik dus uitgereikt en ik had beschuit met muisjes mee. Zl heeft overal heerlijk doorheen geslapen en ik heb een paar keer even bijgedraaid om een stukje van zijn gezicht te laten zien. Verder niemand die dus aan hem zat.

Wel gebeurt het vaak als ik een stukje loop en een willekeurige halve bekende tegen kom. Die willen dan wel ineens aan zl zitten. Ik heb dus vaak slaapkapje erover als hij slaapt. Dan vinden ze het al heel bijzonder dat ze hem even mogen zien.
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo


Zilvermeeuw

Berichten: 3216
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 17 nov 2018 12:31

Malmana schreef:
17 nov 2018 10:22
Ik was alleen toen ik zl mee nam naar het werk. Ik was niet van plan om de autostoel (iets zwaarder dan een mc) 2 verdiepingen omhoog te slepen, net 7 weken na de ks.
Niet om hier nou een pleidooi te gaan houden voor autostoelen en wandelwagens, maar de meeste wandelwagens hebben een mogelijkheid om de autostoel erop te zetten. Dat is wat ik gebruikt had. Maar inderdaad, na een keizersnede zou je zeker niet met zo'n onding moeten slepen. Wat tof dat het wel lukte met de drager, fijn!
San. Ouder van J. '16 en W. '18

Gebruikersavatar

Malmana

Berichten: 8359
Lid geworden op: 06 dec 2015 11:55
Hobbies: muziek, creatief bezig zijn
Locatie: Midden Nederland

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Malmana » 17 nov 2018 13:48

SannevW schreef:
17 nov 2018 12:31
Malmana schreef:
17 nov 2018 10:22
Ik was alleen toen ik zl mee nam naar het werk. Ik was niet van plan om de autostoel (iets zwaarder dan een mc) 2 verdiepingen omhoog te slepen, net 7 weken na de ks.
Niet om hier nou een pleidooi te gaan houden voor autostoelen en wandelwagens, maar de meeste wandelwagens hebben een mogelijkheid om de autostoel erop te zetten. Dat is wat ik gebruikt had. Maar inderdaad, na een keizersnede zou je zeker niet met zo'n onding moeten slepen. Wat tof dat het wel lukte met de drager, fijn!
Klopt hoor, maar geen lift en een wandelwagen 2 verdiepingen omhoog werd het helemaal niet. Heel fijn dat dragen dan kan, inderdaad. Echt van genoten! (En nog steeds iedere keer als ik hem draag).
"Calvin" 28-7-2018
“Saar” 15-10-2021
Uit liefde geboren, puur geluk.
neko switch derya deep, hoppediz hop-tye agadir, you-wa, hoppediz ringling los angeles rood, ellevill paisley smaragd maat 5, didymos ada light green maat 8, MaM watersling, close caboo lite, vipcarrier petrol bamboo

Gebruikersavatar

Appelsientje

Berichten: 2939
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:38
Hobbies: Naar buiten!

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Appelsientje » 17 nov 2018 14:31

Dank voor de wastips, het lijkt goed gegaan in de machine in een dekbedhoes. 30 graden, niet teveel wasmiddel en extra spoelen aangezet. Centrifugeren zachter. Ziet er prima uit, nu mog alles helemaal goed laten drogen.
Ik ben omdat wij zijn
Dochter herfst 2013, zoon zomer 2017


Morretje

Berichten: 28
Lid geworden op: 05 mar 2012 16:12
Hobbies: lezen, haken, wandelen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Morretje » 17 nov 2018 15:43

Hoi, mijn allereerste vraag op het forum, tweede post ooit [hypocrite]
Herkennen jullie het “inzakken” in een doek of drager als jonge mini? Heb nu een klein meisje van bijna 2 wk oud, die helemaal dr rug kromtrekt als ze gedragen wordt en daarbij knorrend of snuivend ademhaalt. t Klinkt niet relaxed, en zo vind ik t er ook niet uitzien. Ik herken het niet van Mn oudste twee en weet ok niet zo goed hoe ik het voorkom.
Strakker knopen in het begin kan bijna niet..

Gebruikersavatar

TruusdeMier

Berichten: 3928
Lid geworden op: 16 mei 2014 12:57
Hobbies: gebak
Locatie: 0164

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door TruusdeMier » 17 nov 2018 16:39

Bij doek tussendoor even opnieuw aanspannen en dan weer knopen. Drager beter afstellen of nu nog niet gebruiken.
V (maart 2014), F en L (juli 2017), G (augustus 2020)

stash: Hoppediz Timbuktu maat 6, Calin Bleu Yummy Olive maat 6, Manduca BlackLine LovinLilac, Yaro La Vita Emerald Black RS

Gebruikersavatar

Gin

Berichten: 7857
Lid geworden op: 07 jul 2011 16:28
Hobbies: met zl spelen, lezen, koken
Locatie: Utrecht

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Gin » 17 nov 2018 16:42

Ik zou ook denken aan strakker aanspannen. Heb he een mooi nekrolletje?
Mama van grote jongen feb 2011 en kleine jongen feb 2018

Plaats reactie