kleine draagvragen

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Zilvermeeuw

Berichten: 3215
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 15 jun 2019 20:51

Nu ik er over nadenk heeft Ergobaby volgens mij ook recent een relatief ergonomische forward draagzak uitgebracht. Vooral met de gedachte dat je je kind dan stevig en veilig op schoot hebt zodat je je handen vrij hebt voor de wielen.
San. Ouder van J. '16 en W. '18

Gebruikersavatar

Pino
Moderator
Moderator
Berichten: 3177
Lid geworden op: 16 mar 2011 21:49
Hobbies: forummen
tag: Bzzzzz Chatbij

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Pino » 15 jun 2019 21:03

SannevW schreef:
15 jun 2019 20:51
Nu ik er over nadenk heeft Ergobaby volgens mij ook recent een relatief ergonomische forward draagzak uitgebracht. Vooral met de gedachte dat je je kind dan stevig en veilig op schoot hebt zodat je je handen vrij hebt voor de wielen.
Ergobaby idd en tula ook (zijn ook van dezelfde leverancier).
Het ultieme geluk in je leven is dat je bemind werd. Victor Hugo, schrijver/dichter (1802-1885)
(Pleeg)moeder van 4


Linao

Berichten: 157
Lid geworden op: 23 apr 2019 20:18
Hobbies: Genieten

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Linao » 16 jun 2019 12:54

Waar ik over 5wijfel bij de half buckle is of de knoop aan de rug niet te veel zal duwen. Iemand een idee hoe plat je die kunt maken? Ik ben echt een groentje en heb geen kennis over knopen...

Bedankt voor de tip over Ergobaby en Tula, nog een paar cm en ze zal te groot worden om buik tegen buik te dragen denk ik...teentjes komen dicht tegen de wielen aan.


Zilvermeeuw

Berichten: 3215
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 16 jun 2019 20:27

Als ze al zo groot is zal face forward ook minder belastend zijn denk ik. Ik heb het even aan vriendin in kwestie gevraagd en die zegt dat de banden van de didyclick iig zo lang zijn dat je niet op de rug hoeft af te knopen, maar je ze gewoon van voor naar achter en terug naar voren kunt halen. En ze is niet super slank dus ik denk dat die banden echt behoorlijk lang zijn...
San. Ouder van J. '16 en W. '18

Gebruikersavatar

Pino
Moderator
Moderator
Berichten: 3177
Lid geworden op: 16 mar 2011 21:49
Hobbies: forummen
tag: Bzzzzz Chatbij

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Pino » 16 jun 2019 20:29

Een platte knoop kan best heel plat. Je kunt ook (vaak is de band daar wel lang genoeg voor) aan de zijkant afknopen. Dan heb je de knoop niet in je rug :)
Het ultieme geluk in je leven is dat je bemind werd. Victor Hugo, schrijver/dichter (1802-1885)
(Pleeg)moeder van 4

Gebruikersavatar

hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 17 jun 2019 07:22

En anders leg je gewoon meteen de knoop onder de billetjes 😉

Ff kan inderdaad goed werken bij rolstoelgebruik. Sommige mensen hebben daarbij een voorkeur voor een smaller kruis omdat hun kind daar lekkerder in zit, dan is het eigenlijk ondersteund op schoot zitten.
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Olivia3 » 17 jun 2019 13:21

Ik deed mijn kind vanaf 9 maanden ff op de scoot. Rond die leeftijd zitten te koop de fiets ook in een zitje en kijken ze vooruit. Door van mij vond dat ook echt gezelliger.

Ik gebruikte altijd de Fidella. Ik knoopte er de meest creatieve dingen van hahaha.

Gebruikersavatar

Keaschie

Berichten: 2947
Lid geworden op: 04 mar 2014 09:10
Hobbies: Sporten, reizen, lezen
Locatie: Midden NL

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Keaschie » 17 jul 2019 13:21

ELA schreef:
25 mei 2019 09:37
Ik heb deze winter gewoond in een draagjas van bonprix. Verre, heel ver, van charmant. Maar werkte perfect. Warm genoeg en niets geen slijtage. Ik droeg hem meerdere keren er dag.
Reactie op Lientje‘s vraag:

Hier ook een zwangerschaps/draagjas van bonprix en heel tevreden over. Het is een softshell en ik vind m niet eens zo oncharmant eigenlijk. Ritsen doen het na paar maanden gebruik nog prima. Let er wel op dat bij sommige jassen de capuchon van de draaginsert te laag zit. Had er meerdere besteld en de verschillen zijn groooot.
kleutermeid M januari 2014, peuterventje L april 2016 + babyboy J juni 2019

Gebruikersavatar

Keaschie

Berichten: 2947
Lid geworden op: 04 mar 2014 09:10
Hobbies: Sporten, reizen, lezen
Locatie: Midden NL

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Keaschie » 17 jul 2019 13:22

Dubbele post
kleutermeid M januari 2014, peuterventje L april 2016 + babyboy J juni 2019


Alles Mama

Berichten: 53
Lid geworden op: 06 jan 2017 10:30
Hobbies: Draagjassen, dragen
tag: draagjas, drager, draagdoek, voedingskleding
Contacteer:

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Alles Mama » 14 aug 2019 08:09

Linao schreef:
24 mei 2019 20:28
Iemand ervaring met een ruckeli draagzak?
Gewoon even op Google zoeken. Reviews en ervaringen van deze draagzak zijn er inmiddels genoeg. Persoonlijk geen ervaring mee.
Trotse mama van 4 kindjes
Youri (2008) Thiara (2009) Laura (2013) Vera (2016)

En sinds december 2016 eigenaar van https://www.allesmama.nl

Gebruikersavatar

vuursteenmeisje

Berichten: 6549
Lid geworden op: 28 dec 2014 05:35
Hobbies: koken

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door vuursteenmeisje » 02 sep 2019 20:20

Ik krijg als ik wandel met de baby in de draagzak op mijn buik spierpijn in mijn bovenbenen die doortrekt naar mijn bekken. Dat had ik bij dl1 ook al, maar lijkt nu veel erger. Mijn houding is dus niet goed, maar wat is de oplossing? Iemand een idee? Of wie mij daarop antwoord zou kunnen geven (draagconsulent, fysio, Caesar therapeut?)

Gebruikersavatar

Chocolaatje

Berichten: 228
Lid geworden op: 19 jun 2019 09:55
Hobbies: Lekker koken en eten

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Chocolaatje » 05 sep 2019 15:22

Vraagje m.b.t. een ringsling.

Het lijkt me ideaal voor als je baby wat ouder is en langer wakker blijft tussen de slaapjes. Ik stel me dan voor dat ik baby dan in de ringsling doe als baby nog niet moe is, maar geen zin meer heeft om op kleed/in box te liggen. Baby kan dan rond kijken terwijl ik met peuter bezig ben of dingetjes in het huis doe.

Wat is jullie ervaring met een ringsling? Hoe oud was je kindje toen je de ringsling ging gebruiken? En tot welke leeftijd heb je de ringsling gebruikt? Klopt mijn beeld er bij of is het allemaal niet zo mooi zoals ik denk? Sliepen jullie baby's er ook in?

Alvast bedankt!
2016 [love]
2019 [love]
2022 [love]

Gebruikersavatar

Rovi

Berichten: 1605
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:40
Hobbies: lezen spellen naaien dragen

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Rovi » 05 sep 2019 15:29

Bij de oudste was ze een maand of 5 voor ik hem ging gebruiken. Was een enorme strekker en daardoor vielen haar billen er steeds uit. Gebruikte hem vooral voor korte wandelingetjes, bijvoorbeeld naar de opvang. Als ik niet zwanger was geworden had ik hem nu nog gebruikt denk ik.
De baby (2 weken) heb ik wel een aantal keer geprobeerd, maar ze is nog te klein en opgefrommeld. De doek is ook even wennen om te knopen, maar dat gaat stukken beter. Denk en hoop dat ik de ringsling over een paar weken wel kan gebruiken. Ook handig onder het eten bijvoorbeeld, als ze even niet wil liggen.
♥6-17♥ ♥8-19♥

Gebruikersavatar

Lientje_05

Berichten: 574
Lid geworden op: 09 okt 2017 21:10
Hobbies: -
Locatie: Brabant

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door Lientje_05 » 05 sep 2019 16:21

Ik heb hier een ringsling in huis gehaald met exact dezelfde gedachte. Ik lees hier ook heel vaak dat het makkelijk kind erin en eruit is. Maar op een of andere manier loop ik er steeds mee te hannesen en komt het er maar niet van om m dus daadwerkelijk zo te gebruiken. Vooral het goed aanspannen van de stof wil hier niet zo. Heb je niks aan sorry. Maar ik lees dus met interesse mee ☺️
♡ 07/2017 ♡ 05/2019

Gebruikersavatar

hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: kleine draagvragen

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 05 sep 2019 17:02

In principe kan de ringsling al vanaf dag 1, tot je kind er niet meer in past ;-) Bij mijn oudste kon ik er totaal niet mee overweg. Wat een onding vond ik het, ik snapte er niks van dat iemand anders het 'dé beste aankoop van haar baby-uitzet' noemde.
Bij de tweede had ik inmiddels m'n eerste consulentencursus erop zitten, en toen snapte ik hem wél. Je moet inderdaad even weten hoe je hem goed aanspant.
Mijn top-tips:
- maak hem redelijk op maat voor je je kind erin zet, dat scheelt aanspannen
- Zorg dat de stof netjes door de ringen zit
- span aan in drie delen, deel van de staart dat bij je baby in de buurt hangt, richting de nek trekken, middendeel richting de rug, buitenkant richting de billen, en til je baby wat op bij het aanspannen

Oh, en zorg dat de schouderpartij goed over je schouder én bovenarm ligt. Anders krijg je last van je nek.
www.draagconsulentnoord.nl
Trainer van draagconsulenten voor Zorgdragen Opleidingen
DL 01-2009 & ZL 10-2012

Plaats reactie