Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Fainne

Berichten: 2207
Lid geworden op: 23 nov 2013 09:03
Hobbies: Bonsai, lezen

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Fainne » 11 feb 2015 15:11

Mammalous schreef:Ik kreeg net een kaartje van mijn tante, wegens ziekte (ALS) kon ze op vakantie niet zelf meer een bepaald wandelpad belopen, wat ze nog graag wel een keer wilde doen. Haar zoon heeft haar in een draagdoek geknoopt (ze schrijft: afgekeken van mij en zl3) en zo heeft ze er toch kunnen "wandelen" :)
Over gelezen inderdaad, prachtig verhaal!

Hier vandaag dl geshowd op werk in de doek. Een mannelijke collega werd direct erg enthousiast en gaat een doek als valentijnskado aan zijn zwangere vriendin geven. Leuk!
Moeder van gevoelige grote vent (april '13), lief droommeisje (november '14) en slimme doerak (maart '18)


Hopefultimes

Berichten: 4376
Lid geworden op: 29 dec 2012 12:47
Hobbies: Tijdgebrek ;-)

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Hopefultimes » 11 feb 2015 20:47

Aan 't dragen gekregen is misschien een groot woord, want ze waren anders misschien ook wel aan 't dragen geslagen, maar dat weet ik nu natuurlijk niet [wink] .
In elk geval een vriendin, een paar kennisjes en een vriendin die wellicht nog een kindje wil, zou dan graag mijn doeken willen lenen.
Van het concert des leven krijgt niemand een program

Gebruikersavatar

LittleBird

Berichten: 329
Lid geworden op: 30 mar 2012 13:44
Hobbies: Koken, dansen, zeilen, DIY
Locatie: Gouda

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door LittleBird » 24 feb 2015 20:48

Mijn zusje is volgende week uitgerekend, en ze was super enthousiast toen ik voorstelde om als kraamcadeau een doek te geven [biggrin] Nu dus een Easycare zomerdoek besteld, ik hoop dat ze hem mooi vindt.
Mama van S eth Januari 2012 en M ats april 2015

Diva Milano Essenza Pino RS, Oscha SN Nebula, Easycare #25, Afrikaanse shortie, Marsupi, Tula Toddler


mamaMarije

Berichten: 13408
Lid geworden op: 05 jul 2011 19:18
Hobbies: ..
tag: .

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door mamaMarije » 24 feb 2015 20:59

De juf van zl3.
In de kerstvakantie werd ik thuis gebeld door haar....ja op jouw aanraden heb ik een doek gekocht [cheesygrin]
Tijdens haar zwangerschap wel eens staan praten, ik met zl5 op de buik en zij hadden een babybjorn.
Toen voorzichtig aangegeven dat dat niet ergonomisch was, ook voor haar zelf niet en blijkbaar is dat blijven plakken [thumbright] .

Maar of ik keertje wilde helpen met knopen.
En regelmatig krijg ik leuke draagfoto toegestuurd via whatsapp.

Gebruikersavatar

MamaMoon

Berichten: 4011
Lid geworden op: 11 jul 2011 17:21
Hobbies: lezen, haken, dragen, Spanje
Locatie: draagconsulente Capelle a/d IJssel, Rotterdam en omstreken
Contacteer:

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door MamaMoon » 24 feb 2015 22:36

Altijd leuk om te lezen dat er weer mensen enthousiast zijn gemaakt over ergonomisch dragen! [smile]


anoes

Berichten: 577
Lid geworden op: 30 mar 2012 13:20
Hobbies: wandelen, koken, lezen, forum

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door anoes » 25 feb 2015 08:55

Mijn oppas. Leent al een tijdje mijn beco en heeft er nu zelf een aangeschaft. Veel beter dan die oude bb die ze had☺
dochter maart 2011 dochter dec 2013

Gebruikersavatar

Keaschie

Berichten: 2947
Lid geworden op: 04 mar 2014 09:10
Hobbies: Sporten, reizen, lezen
Locatie: Midden NL

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Keaschie » 25 feb 2015 10:16

Afgelopen week heb ik een zwangere collega probeert enthousiast te maken. Heb haar mijn rekbare doek aangeboden voor het begin. Ze was geïnteresseerd! Ook in mijn (korte) verhaal over dragen, bv en hechting.

Een goede vriendin die pas in de zomer uitgerekend is wil mijn bondolino lenen. Dl wordt er te groot voor dus kan prima.
kleutermeid M januari 2014, peuterventje L april 2016 + babyboy J juni 2019

Gebruikersavatar

Keaschie

Berichten: 2947
Lid geworden op: 04 mar 2014 09:10
Hobbies: Sporten, reizen, lezen
Locatie: Midden NL

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Keaschie » 25 feb 2015 10:17

mamaMarije schreef: En regelmatig krijg ik leuke draagfoto toegestuurd via whatsapp.
Wat leuk!!!
kleutermeid M januari 2014, peuterventje L april 2016 + babyboy J juni 2019

Gebruikersavatar

miekje3

Berichten: 1014
Lid geworden op: 01 jun 2012 19:27
Hobbies: lezen, bloggen, koken

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door miekje3 » 26 feb 2015 15:26

Een heel aantal personen inmiddels, jeuj :)

Vriendin; helaas draagt ze met een BB want: 'ik (zij dus) vindt dragen wel belangrijk, maar niet zo belangrijk als jij (ik) en die beentjes dat geloof ik niet.'

Andere vriendin: ik app jou want dan weet ik zeker dat ik de goede info krijg [redface] :) heel lief!

Nog een vriendin: ik vroeg haar of ze al een doek had gekocht. Nee, ze had een drager in Marokko gekocht met een stevig rugpand. Ik heb daar niet veel op gezegd geloof ik. Later wees ik haar erop dat er ook doeken in een specifieke kleur zijn (haar lievelingskleur) en ze is om! Kreeg pas een foto van een übertrotse moeder met kind in fwcc. Trots op haar, dat ze zich niet door mij opgedrongen voelde om een doek aan te schaffen, maar het toch deed omdat het kindje zo graag dichtbij haar wil zijn!

Vraagouders hebben hun tweede kindje gekregen en omdat ik een mei tai heb, hebben ze ook een mei tai aangeschaft, heel grappig. Dat hoorde ik toen ik op kraambezoek ging.

Kennisje uit de kerk die droeg in kommahouding min of meer overtuigt van het slechte ervan en ze droeg later fwcc.
Ander kennisje uit de kerk die op FB een BB gratis af kon halen, ik heb toen heel voorzichtig gevraagd of ik me er 'even tegenaan mocht bemoeien'. Ze kwam nog met 'hetze tegen BB' maar heeft nu een Babylonia doek, want fair trade en toch het fijnst. :D Zo heerlijk om al die babietjes op een goede manier gedragen te zien worden!


Siena11

Berichten: 3329
Lid geworden op: 03 apr 2011 11:19
Hobbies: onze dochter, lezen
Locatie: Friesland

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Siena11 » 14 jul 2015 23:16

Twee vriendinnen, ssc gegeven als kraamcadeau en super ontvangen/gebruikt. Ene vriendin heeft de ssc weer uitgeleend aan haar zusje, die een BB had. Andere heeft n doek erbij gekocht.

Collega met high need baby heeft doek te leen.

En laatst iemand uit het dorp die vertelde dat ze een doek had gekocht voor haar newborn, omdat ze mij altijd zag lopen en het haar zo handig leek :)

Gebruikersavatar

Laura_G

Berichten: 3828
Lid geworden op: 15 apr 2014 13:15
Hobbies: use-less FB pagina
Contacteer:

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Laura_G » 14 jul 2015 23:31

Net de doek gestreken en ingepakt. Morgen geef ik m alvast als vroeg kraamcadeau aan mijn vriendin met bib die ergens tussen nu en 4 weken bub wordt.
Ik ga zelf op vakantie, en ik vindt het vervelend voor ze als er wel bub is maar geen doek.
Oefenen heeft ze al gedaan op mijn mup.
Ik hoop zo dat ze m mooi vindt....
op moederdag '14 kwam onze kleine mup

Gebruikersavatar

Fainne

Berichten: 2207
Lid geworden op: 23 nov 2013 09:03
Hobbies: Bonsai, lezen

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Fainne » 16 jul 2015 20:23

Vandaag een doel uitgeleend aan een collegaatje met wie ik samen kolf op het werk. Ben benieuwd of ze het wat vindt!
Moeder van gevoelige grote vent (april '13), lief droommeisje (november '14) en slimme doerak (maart '18)

Gebruikersavatar

Laura_G

Berichten: 3828
Lid geworden op: 15 apr 2014 13:15
Hobbies: use-less FB pagina
Contacteer:

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Laura_G » 16 jul 2015 21:27

Ik mag de doek morgen komen brengen naar bub!
op moederdag '14 kwam onze kleine mup


Jvk

Berichten: 692
Lid geworden op: 25 mei 2014 21:13
Hobbies: Naaien

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Jvk » 27 apr 2016 22:28

Een kennis van mij kwam om advies vragen wat betreft het dragen van haar 6 maanden oude zoontje. Ze droeg nu met een babybjorn, maar wilde wat anders proberen. Vanaf het moment dat ze mijn meitai gebruikt zijn ze helemaal fan. Haar zoontje gaat hard huilen als hij er uit wordt gehaald. En zij vond het een groot verschil qua draagcomfort. Daar word ik nou blij van!

Verstuurd vanaf mijn SM-G800F met Tapatalk
Moeder van zoontje T. (Mei 2013) en zoontje J. (September 2016)


Lies2014

Berichten: 822
Lid geworden op: 18 nov 2014 10:52
Hobbies: nvt

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Lies2014 » 28 apr 2016 07:22

Een vriendin met een kindje ietsje ouder dan zl was niet enthousiast over een geleende babybjorn en concludeerde dat dragen niets voor haar was. Een maand of twee later leende ze een bondolino van een vriendin maar was bog steefs skeptisch en had er geen uitleg bij gekregen. Tot ik haar kwam ophalen met zl in de bondolino en nu ze het zo zag ze het toch ook weleens wilde proberen. (Mijn zl in de doek vond ze er altijd nogal ingewikkeld en alternatief uitzien, dit sprak meer aan). Dus een kleine hands-on uitleg verder zijn zowel mama, papa als hun kindje om: dragen is fijn! :)

Plaats reactie