Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Topic starter
corina1

Berichten: 54
Lid geworden op: 17 nov 2011 20:25
Hobbies: opvoeding, koken, lezen

Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door corina1 » 20 sep 2014 12:01

Ik vind het leuk om te zien hoe dragen steeds populairder en gangbaarder wordt. 7 jaar geleden zag ik nog bijna nooit iemand dragen en voelde ik me echt bekeken met mijn oudste in de (toen nog rekbare) draagdoek. Nu zie ik regelmatig mama's dragen.
In de tijd tussen mijn tweede en mijn jongste heb ik een periode niet gedragen (dl 2 is bijna 5) en mijn doek uitgeleend. Daardoor zijn een nicht en een vriendin draagfan geworden. Mijn nicht heeft zelf een doek gekocht en mijn vriendin leent nu mijn diy mei tai.
Vandaar mijn vraag: wie heb jij aan het dragen gekregen en hoe ging dat. Ben benieuwdnaar de verhalen.
Ook ben ik benieuwd hoe of door wie jullie zijn geinspireerd om te gaan dragen...

Gebruikersavatar

Novan

Berichten: 577
Lid geworden op: 28 aug 2014 17:20
Hobbies: naaimachine, koken, bakken
Locatie: Omgeving Nijmegen
Contacteer:

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Novan » 22 sep 2014 10:24

Zo leuk! Vanmorgen bracht ik DL2 naar haar gastouder. Vroeg ze me of ik nog even tijd had om haar een korte Manduca-instructie te geven. Die had ze vorige week bij mij gezien toen ik DL1 erin had en dat leek haar zo fijn nu ze weer een kleintje had om op te passen. Ik was helemaal verbaasd, want vorige week zei ze dat ze de BabyBjorn die ze vroeger gebruikte best oké vond, maar toen ze de Manduca gezien had en mijn verhaal gehoord had leek haar dat helemaal fijn. De doek vond ze wat ingewikkeld en leek haar niet te doen met zoveel kinderen, maar vanmorgen had ze dus een Manduca liggen die ze gehuurd had om te kijken of het ook wat voor haar is.

Ik was al aan het voorbereiden hoe ik haar nog eens subtiel kon laten weten dat ik het niet zo fijn zou vinden als ze DL2 in de BB zou dragen als zij daar in november ook heen gaat, maar dat hoeft dus helemaal niet waarschijnlijk. [blij]

Ik weet overigens niet meer precies hoe ik zelf met dragen in aanraking gekomen ben bij DL1. Ik denk dat ik wat ben gaan zoeken op internet wat te doen bij een onrustige baby en het daar tegen kwam. Ik had ook wel een vriendin aan de andere kant van het land (en ik dus amper zag) die haar beide kids veel droeg, maar daar ben ik niet direct door aangestoken volgens mij. Nu DL2 er is ben ik wel echt volledig "om". Kan echt niet meer zonder!
DL1 augustus 2011 & DL2 juli 2014

Gebruikersavatar

Daffie

Berichten: 2590
Lid geworden op: 14 aug 2013 19:57
Hobbies: Theater, Haken en naaien
tag: We're all stories in the end, just make it a good one hé.
Locatie: Ergens in Gelderland

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Daffie » 24 sep 2014 16:32

Vandaag met een vriendin en zl naar de stad. Ik wilde een jas kopen en had zl in de doek. Vriendin had nog nooit in een doek gedragen (haar kids zaten altijd in de wagen of in een BB) Heb toen zl bij vriendin om geknoopt, kon ik mooi jassen en truien passen :)


We're all stories in the end, just make it a good one eh!

Gebruikersavatar

Mayte

Berichten: 657
Lid geworden op: 07 mei 2009 07:19
Hobbies: Zeilen, concerten
Locatie: Nijmegen

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Mayte » 29 sep 2014 00:27

Mijn zusje! Die draagt nog meer dan ik deed, vooral ook omdat ze geen auto heeft dus veel met OV reist. Ze heeft van mij een manduca gekregen als kraamcadeau, en heeft nu al meer dan een jaar mijn bondolino te leen. Verder heeft ze nu ook een ringsling. Ze is echt geen doekentype, en het moet gewoon makkelijk zijn. Zonder mij had ze waarschijnlijk niet eens van het bestaan geweten. Heerlijk om te zien hoe zij, haar vriend en mijn neefje genieten van het dragen!

Mijn achternichtje! Vandaag hadden we een familiefeest, en zij vroeg me van de week via facebook of ik haar wat kon laten zien qua dragers omdat ze op foto's op fb gezien had dat mijn zusje en ik onze kinderen dragen. Hoogzwanger van nr. 2 en bij nr. 1 een bungel gehad die niet beviel. We hebben haar een korte demonstratie gegeven en ze is helemaal overtuigd :) Leuk hoor!!

Oh en MamaD, die heeft me enorm uitgelachen toen ik tijdens onze eerste zwangerschap mijn toen al aangeschafte draagdoek demonstreerde. Grappig is wel dat ik bij mijn eerste echt totaal geen vriendjes kon worden met de doek, en dat MamaD al vrij snel een echte draagdoekmama was. ZL1 heb ik bijna niet in doeken gedragen, ZL2 veel meer.

En een juf op het kdv, die heeft beide jongens regelmatig gedragen in onze bondolino en gebruikte hem ook voor andere kindjes.

Ik merk dat ik het wel echt heel erg leuk vind als anderen aangestoken worden door het draagvirus, terwijl ik echt niet zo'n enorme die hard drager ben/was.

Ik ben zelf geïnspireerd om te gaan dragen door een paar vriendinnen die dat deden. Was voor mij daardoor net zo vanzelfsprekend als bv geven. Helaas ging het allebei niet zo makkelijk als ik van tevoren gedacht had...
ZL1 - 01-04-10, ZL2 - 27-06-12

Gebruikersavatar

LauraS

Berichten: 1759
Lid geworden op: 21 apr 2009 21:48
Locatie: Almere

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door LauraS » 29 sep 2014 13:42

Alle nieuwe moeders in onze vriendenkring.
Ieder jaar gaan we een weekend weg met een grote groep volwassen en steeds meer kinderen. Meestal gaan we ook wel een activiteit doen. In veel gevallen zijn die niet heel handig te doen met een kind in de kinderwagen of buggy.
Twee jaar geleden heb ik links en rechts wat doeken en SSC's geleend om te gebruiken. Dit jaar weer geen een kinderwagen. Kinderen die nog niet zelf zo ver konden lopen allemaal in een ergonomisch verantwoorde drager.
De hele kleintjes de rest van de dag ook vaak in een sling, doek of SSC.
Zl (jan 2005) en DL (dec 2007)

Gebruikersavatar

Suuwzn

Berichten: 692
Lid geworden op: 30 mar 2014 20:39
Hobbies: Wandelen, naaien, fietsen

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Suuwzn » 06 okt 2014 13:02

Mijn man vindt een draagdoek echt maar niets. Alle vooroordelen noemt hij op. Nu een boba te leen. Gisteren hadden we verjaardag en stelde ml zelf voor om te gaan lopen en zl te dragen. Eerst nog gevraagd of het een grapje was, maar nee dus. Hij vond het erg leuk, maar zelf een boba kopen vindt hij onzin. Nja mag de boba twee weken houden dus heb nog tijd om ml te overtuigen..
Trotse mama van kleuterzoon, peuterzoon en babymeisje


Mamato

Berichten: 2795
Lid geworden op: 24 jun 2013 21:27
Hobbies: Knutselen

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Mamato » 06 okt 2014 13:28

Mijn schoonzusje had na haar bevalling een doek geleend om te proberen. Die kreeg ik vlak daarna terug met de opmerking dat dragen niets voor ze was. Maar nu kreeg ik net een appje welke draagzakken dan aan te raden waren, want dat leek haar een stuk makkelijker, het was dus niet het dragen dat ze niets vond maar het knopen (waar ik me best iets bij kan voorstellen). Nu nog een mooie draagzak uitzoeken, ze hebben nog een tegoedbon van ons voor een drager als kraamcadeautje. Ze neigt nu naar een Bondolino maar leent eerst onze Manduca om die uit te proberen.

Een vriendin was tijdens haar zwangerschap van plan een Stokke te kopen, ik heb haar wat over ergonomisch dragen uitgelegd. Na de bevalling heeft ze een rekbare en geweven doek van mij geleend en inmiddels dragen ze met hun eigen Manduca en draagdoek (ook meteen een Oscha [lol] )
Mama van 3 kabouters uit 2012, 2014 en 2018

Gebruikersavatar

Boukje

Berichten: 7134
Lid geworden op: 29 mar 2012 13:31
Hobbies: ..
tag: Bzzzz... Diagonale bij

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Boukje » 11 okt 2014 22:01

Op advies van mijn schoonzus kreeg ik bij zl1 een bb cadeau van mijn schoonouders, want dat was zo fijn!! En nu heb ik haar voor haar derde kindje een draagdoek cadeau gedaan waar ze heel blij mee was!

En mijn zus heeft nooit een kinderwagen gekocht maar altijd met doek en ergo gedragen.
Mama van Aron (2010), Tim (2013) en Loïs (2017)

Gebruikersavatar

Rietpetiet

Berichten: 77
Lid geworden op: 10 jun 2013 21:27
Hobbies: aanrommelen

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Rietpetiet » 11 okt 2014 22:44

Ik heb toevallig 2 weken terug zeer gemakkelijk iemand overtuigd met een kindje van 8 mnd en die heeft nu een Tula aangeschaft. Ze wilden op vliegvakantie een geleende stokke meenemen.
Van de zomer een Mama met bungel aangesproken en die zag een ergonomische drager wel zitten nadat ik mijn wompat had laten zien en proberen. :mrgreen:

Gebruikersavatar

BerLa

Berichten: 1177
Lid geworden op: 23 mei 2012 15:19
Hobbies: ...
Locatie: midden van het land

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door BerLa » 29 okt 2014 17:05

Zo leuk: komt net een collega enthousiast naar me toe dat hij gisteravond de bondolino binnenkreeg!
Inmiddels best veel mensen die na wat uitleg van mij een scc hebben gekocht:
- vriendin een emeibaby
- collega een manduca
- collega een bondolino
- overburen een manduca
- vriendin een marsupi
- vriendin een ringsling

Niet vanuit bekeringsdrang, maar gewoon doordat je zelf ergens enthousiast over bent ;)

Gebruikersavatar

Daffie

Berichten: 2590
Lid geworden op: 14 aug 2013 19:57
Hobbies: Theater, Haken en naaien
tag: We're all stories in the end, just make it a good one hé.
Locatie: Ergens in Gelderland

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Daffie » 29 okt 2014 17:38

Een oudere vriendin van mij (had m'n moeder kunnen zijn) was een van de eerste dragende mama's in onze stad 30 jaar geleden. (Trok heel wat bekijks destijds)

Inmiddels heeft ze een kleindochter en past ze één dag in de week op. Haar zoon en z'n vrouw dragen niet, maar zij wilde op haar oppasdagen weer gaan dragen.
Dus nu heeft ze een doek van mij geleend en op zl geoefend met knopen (haar kleindochter is net zo oud als mijn zl)
Dus heb haar (weer) aan het dragen gekregen :)

Gebruikersavatar

Topic starter
corina1

Berichten: 54
Lid geworden op: 17 nov 2011 20:25
Hobbies: opvoeding, koken, lezen

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door corina1 » 21 nov 2014 11:20

Leuk om te lezen, dat aanstekelijke enthousiasme [biggrin]

Gebruikersavatar

Mauw

Berichten: 1125
Lid geworden op: 21 nov 2013 22:56
Hobbies: ...

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Mauw » 21 nov 2014 22:05

Een aantal vriendinnen en collega's en een collega van ml [smile]
Ik vind het fijn om mijn (basic) doeken en manduca uit te kunnen lenen, denk dat ik ze niet snel weg zal doen ook na mijn draagdagen. Nou ja de doek waar zl in gewoond heeft de eerste maanden gaat sowieso niet weg, maar ik vind het ook heel leuk dat er al een aantal andere baby's hun draagdagen in gestart zijn [biggrin]
ZL 6-2012

Gebruikersavatar

Mauw

Berichten: 1125
Lid geworden op: 21 nov 2013 22:56
Hobbies: ...

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Mauw » 21 nov 2014 22:13

Ben trouwens ook best vaak aangesproken door vreemden bij dagje dierentuin etc. met mijn tula toddler, dat het ze zo handig leek, wat voor merk dat was en waar je zo'n drager kan kopen etc. Ben eigenlijk wel benieuwd of er dan ook mensen iets aangeschaft hebben.
ZL 6-2012

Gebruikersavatar

Luna
Beheerder
Beheerder
Berichten: 18489
Lid geworden op: 19 jun 2012 16:00
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Locatie: Nabij Groningen
Contacteer:

Re: Wie heb jij aan het dragen gekregen?

Ongelezen bericht door Luna » 21 nov 2014 23:16

Er was zo'n draadje... [think] zoek zoek zoek klik gevonden!
Trotse (pleeg)mama ❤❤❤♡♡ dec 09 okt 13 mrt 16

Het het nog nooit nog nooit zo donker west, of het wer altied wel weer licht (Ede Staal)

Plaats reactie