Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Topic starter
MamaKimmie

Berichten: 72
Lid geworden op: 20 apr 2013 23:50
Hobbies: Van alles en nog wat!

Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door MamaKimmie » 11 sep 2013 11:03

***mededeling beheer: vanwege de lengte van dit topic is het gesplitst. De oudere berichten vind je hier]***
Bianca1975 schreef:Vandaag had ik mijn DL op 'n rug in de Manduca en kreeg voor het eerst commentaar op het dragen vandaag van een verkoopster. Ik moest vast onder de blauwe plekken zitten van dat geschop tegen m'n billen en ze zat wel heel erg wijd, dat was vast niet goed voor haar... (zo breed ben ik nu ook weer niet volgens mij).
Pff dat zou wat zijn.. ik ben wel breed maar zit niet minder prettig voor mn knulletje ;)

Gebruikersavatar

sam1982

Berichten: 2406
Lid geworden op: 05 jul 2013 17:12
Hobbies: Boeken
Locatie: 024

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic

Ongelezen bericht door sam1982 » 11 sep 2013 14:55

Ik schrok vanochtend van de caissière bij de Hema die ineens kiekeboe! riep... was natuurlijk voor DL bedoeld die op m'n rug naar iedereen zat te lachen [lol]
DL1 voorjaar 2013 | DL2 voorjaar 2015

Gebruikersavatar

Hiranthi

Berichten: 4815
Lid geworden op: 12 apr 2010 11:10
Hobbies: Lezen, programmeren
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic

Ongelezen bericht door Hiranthi » 11 sep 2013 17:28

sam1982 schreef:Ik schrok vanochtend van de caissière bij de Hema die ineens kiekeboe! riep... was natuurlijk voor DL bedoeld die op m'n rug naar iedereen zat te lachen [lol]
[lol]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Gebruikersavatar

Antje1973

Berichten: 2427
Lid geworden op: 14 dec 2010 12:59
Hobbies: Actievoeren
tag: Tiet Zat
Locatie: Amsterdam

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic

Ongelezen bericht door Antje1973 » 11 sep 2013 22:05

Oudere dame, uit de grond van haar hart (toen ik met peuter in boba en boodschappen aan het stuur op mijn fiets stapte):
"Wat geVAARlijk!"
Anne, producent van F lip (2006), E milia (2011), TIET ZAT (2011) en Kohnlezingen (2013)

Gebruikersavatar

Lilo

Berichten: 3630
Lid geworden op: 19 sep 2012 12:21
Hobbies: Van alles
Locatie: West-Brabant

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic

Ongelezen bericht door Lilo » 11 sep 2013 22:07

sam1982 schreef:Ik schrok vanochtend van de caissière bij de Hema die ineens kiekeboe! riep... was natuurlijk voor DL bedoeld die op m'n rug naar iedereen zat te lachen [lol]
[lol]

Ik verbaas me altijd hoeveel mensen er naar me zwaaien die ik niet ken. Maar die zwaaien gewoon terug naar dl. [cheesygrin]
Mama van L ena (2012) J elle (2014) en S ofie (2016)

Gebruikersavatar

hadewich1979

Berichten: 13828
Lid geworden op: 04 mar 2009 13:28
Hobbies: --
tag: Speedy gonzales Mod
Locatie: **gecertificeerd draagdoekconsulent regio Groningen, draagdoekverkoper**

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door hadewich1979 » 11 sep 2013 23:32

***mededeling beheer: vanwege de lengte van dit topic is het gesplitst. De oudere berichten vind je hier]***

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 12 sep 2013 21:40

Vanochtend op weg naar het winkelcentrum een oudere meneer met rollator tegen zl: Zo, wat zit jij daar lekker bij mama!
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Topic starter
MamaKimmie

Berichten: 72
Lid geworden op: 20 apr 2013 23:50
Hobbies: Van alles en nog wat!

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door MamaKimmie » 12 sep 2013 21:57

Ik heb nu al met regelmaat de opmerking gehoord dat t verboden en gevaarlijk is om met de draagzak op de fiets te stappen. Is dat ook echt zo?

Gebruikersavatar

Lilo

Berichten: 3630
Lid geworden op: 19 sep 2012 12:21
Hobbies: Van alles
Locatie: West-Brabant

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Lilo » 12 sep 2013 22:02

MamaKimmie schreef:Ik heb nu al met regelmaat de opmerking gehoord dat t verboden en gevaarlijk is om met de draagzak op de fiets te stappen. Is dat ook echt zo?
Daar zijn de meningen over verdeeld. [smile]

Persoonlijk vind ik het op de buik gevaarlijk, op de rug niet.
Mama van L ena (2012) J elle (2014) en S ofie (2016)


Slakje

Berichten: 298
Lid geworden op: 06 mar 2013 21:47
Hobbies: lezen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Slakje » 12 sep 2013 22:26

MamaKimmie schreef:Ik heb nu al met regelmaat de opmerking gehoord dat t verboden en gevaarlijk is om met de draagzak op de fiets te stappen. Is dat ook echt zo?
Een draagzak is geen ingericht kinderzitje en mag daarom niet.
Luiers & Ijsberen
AfbeeldingAfbeelding
TricotSlenAntracietLittleFrogSugilit6TulaToddlerRSLittleFrogBursztyn


Topic starter
MamaKimmie

Berichten: 72
Lid geworden op: 20 apr 2013 23:50
Hobbies: Van alles en nog wat!

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door MamaKimmie » 12 sep 2013 23:09

Lilo schreef:
MamaKimmie schreef:Ik heb nu al met regelmaat de opmerking gehoord dat t verboden en gevaarlijk is om met de draagzak op de fiets te stappen. Is dat ook echt zo?
Daar zijn de meningen over verdeeld. [smile]

Persoonlijk vind ik het op de buik gevaarlijk, op de rug niet.
Zo dacht ik er zelf ook over. Denk dat iedere keuze eigen risico's mee brengt. Buik dragen op de fiets lijkt me wel lastig.
Wist niet dat t niet mocht.. Hoop niet dat er ook echt een bekeuring bij komt kijken..

Vandaag weer een 'wat zielig' opmerking..
Gelukkig gecompenseerd door een oudere dame die het zo mooi vond. 'Kan hij veilig bij mama de wereld verkennen. ' ahh

Gebruikersavatar

Shanna

Berichten: 995
Lid geworden op: 09 aug 2013 15:40
Hobbies: Niksen
Locatie: Zaandam, Noord-Holland

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Shanna » 13 sep 2013 10:04

Over die opmerking 'wat zielig', ik neem aan dat ze daarmee bedoelen dat kindlief wijd zit met de benen? Wat zeg je hierop? Ik bedoel, wat als mensen aan je vragen of dat nou lekker zit? Ik kan me zelf namelijk ook niet zo goed voorstellen dat zo wijdbeens heel comfortabel zit [redface]
Afbeelding


eliv

Berichten: 1467
Lid geworden op: 04 sep 2012 20:49
Hobbies: lezen
Locatie: W-Vl

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door eliv » 13 sep 2013 10:43

In Oslo had ik zl te slapen op mijn buik en waren we plots omsingeld door een stuk of 8 hysterische kleine Oosterse vrouwtjes. Ze kwamen echt op ons af gelopen van: AAAAH, wachihanijo blabla BAAAAAAAAABYYYYYYYYYYYYYY OOOOOOOOOOOH en maar zijn gezichtje proberen te zien en wrijven aan hem. Ik schoot direct in de lach maar zl werd er wakker van. Vl, die 2 hoofden boven hen uittorende, zei heel streng SSSHHHHT, baby sleeps en echt, al die dametjes begonnen te sshhht'en naar elkaar en elkaar te vermanen dat ze echt wel stil moesten zijn want baby sleeping [shhh]
Vl vond het maar niets, zo opdringerig, maar ik vond het echt heel erg lief en moet er nu nog om lachen als ik er aan denk. het was waarschijnlijk wel grappiger als je er bij was
zl: okt 2012 dl: april 2014

Gebruikersavatar

annehoog

Berichten: 19378
Lid geworden op: 01 aug 2008 09:43
Locatie: Leiden

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door annehoog » 13 sep 2013 10:49

eliv schreef:In Oslo had ik zl te slapen op mijn buik en waren we plots omsingeld door een stuk of 8 hysterische kleine Oosterse vrouwtjes. Ze kwamen echt op ons af gelopen van: AAAAH, wachihanijo blabla BAAAAAAAAABYYYYYYYYYYYYYY OOOOOOOOOOOH en maar zijn gezichtje proberen te zien en wrijven aan hem. Ik schoot direct in de lach maar zl werd er wakker van. Vl, die 2 hoofden boven hen uittorende, zei heel streng SSSHHHHT, baby sleeps en echt, al die dametjes begonnen te sshhht'en naar elkaar en elkaar te vermanen dat ze echt wel stil moesten zijn want baby sleeping [shhh]
Vl vond het maar niets, zo opdringerig, maar ik vond het echt heel erg lief en moet er nu nog om lachen als ik er aan denk. het was waarschijnlijk wel grappiger als je er bij was
Is me in Marokko ook gebeurt. Al die meisjes er om heen drommen om hem te aaien. Ze hadden echter pech want J was het altijd snel weer zat.
Twee heerlijke jongens, bouwjaar 2007 en 2010. :-)

Gebruikersavatar

miekje3

Berichten: 1014
Lid geworden op: 01 jun 2012 19:27
Hobbies: lezen, bloggen, koken

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door miekje3 » 14 sep 2013 14:21

"Heb je dat helemaal zelf vastgemaakt?" "Het ziet er wel erg lief uit!" "Maar hoe zit dat dan onder zijn kontje?"

Een vrouw in het park toen ik daar liep met oppaskindje in de mei-tai. Ze was oprecht geïnteresseerd, leuk om mee te maken!

Verder zie ik regelmatig mensen die bijna hun nek verrekken :-)

Plaats reactie