Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen


Zilvermeeuw

Berichten: 3216
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 20 aug 2017 14:57

Wauw Truus, wat doe je al veel! Hopelijk gaat het goed met je, ik vind het in ieder geval fijn om te lezen hoeveel je alweer kan!
San. Ouder van J. '16 en W. '18

Gebruikersavatar

TruusdeMier

Berichten: 3928
Lid geworden op: 16 mei 2014 12:57
Hobbies: gebak
Locatie: 0164

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door TruusdeMier » 20 aug 2017 15:57

Hihi, bedankt allemaal voor de veren [biggrin]
Maar het klinkt grootser dan het was hoor. De buurtsuper zit op 400m van mn huis vandaan. V en ik houden erg van boodschappen doen en dat hadden we al echt weken niet meer samen gedaan. Dus het was een fijne excursie. Toen ik weer thuis was, voelde ik het wel, ik was helemaal afgedraaid. Mn buikspieren doen het nog voor geen meter en mn conditie heb ik ergens anders gelaten.
Ik vond het wel heel leuk en V ook. Die had het er uren later nog over. De volgende excursie gaan V en ik (en de baby's uiteraard) naar de toko. Die is dichterbij, maar wel de andere kant op (andere wijk in), maar ook een weg met drukker verkeer en de winkel zelf is veel kleiner en drukker en helemaal volgepakt. Kijken wat ze daar van een tweeling in een doek vinden [razz]
V (maart 2014), F en L (juli 2017), G (augustus 2020)

stash: Hoppediz Timbuktu maat 6, Calin Bleu Yummy Olive maat 6, Manduca BlackLine LovinLilac, Yaro La Vita Emerald Black RS


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Olivia3 » 20 aug 2017 22:51

Ik vind 400 meter met twee baby's aan je geopereerde buik en twee boodschappentassen bij je een prachtig stel veren waard!

Gebruikersavatar

Rosalinde

Berichten: 3610
Lid geworden op: 11 nov 2013 11:16
Hobbies: Bakken en breien

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Rosalinde » 21 aug 2017 09:20

Toch zeker een prestatie, Truusdemier!

Zaterdag vroeg een oudere vrouw of het niet zwaar was, een baby zo om de nek (ik droeg met hoptye op de buik en rugtas op). Ik legde uit de het gewicht goed verdeeld was met banden over mijn rug. Ze dacht blijkbaar dat het echt om mijn nek hing.
Ontzettend dankbaar: A 2014 B 2016 en C 2021

Gebruikersavatar

Elenore

Berichten: 300
Lid geworden op: 11 okt 2014 15:17
Hobbies: dansen, lezen, spelen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Elenore » 22 aug 2017 17:29

Zaterdag zei een man: Dat deden ze vroeger ook bij die zwartjes. Ik dan echt dat ik het niet goed verstaan had, dus ik zei pardon. Waarop hij zegt: Je weet wel die nikkers. Jullie begrijpen dat ik met m'n oren stond te klapperen. Ik heb gezegd dat ik het meer dan ongehoord vond.

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16275
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 22 aug 2017 19:48

Ik kreeg een grote glinlach en een vertederde blik van een oudere man toen ik met bijna peuter op m'n rug voorbij liep.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal

Gebruikersavatar

MamaLoes84

Berichten: 728
Lid geworden op: 25 feb 2016 15:32
Hobbies: Breien, koken, tuinieren
Locatie: Ten zuiden van Utrecht

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door MamaLoes84 » 22 aug 2017 19:58

Geen opmerkingen, maar wel een hoop blikken toen ik voor de nacontrole de (volle) wachtkamer bij de verloskundige binnenstapte met Dochter3 op mijn buik geknoopt. Alsof ze een alien zagen! Ik zag zelfs nog een paar ogen boven een kast uitkomen om nog even te kunnen kijken.
Mama van 4 meiden (sept 2013 / mei 2015 / juli 2017 / okt 2019)


IceQueen

Berichten: 726
Lid geworden op: 01 okt 2015 11:15
Hobbies: chillen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door IceQueen » 22 aug 2017 21:30

MamaLoes84 schreef:Geen opmerkingen, maar wel een hoop blikken toen ik voor de nacontrole de (volle) wachtkamer bij de verloskundige binnenstapte met Dochter3 op mijn buik geknoopt. Alsof ze een alien zagen! Ik zag zelfs nog een paar ogen boven een kast uitkomen om nog even te kunnen kijken.
Ik zou ook kijken als het kindje op de buik geknoopt zat. ;)
Maar iedereen keek vast omdat ze dachten: WoW wat gaaf, wat een mooie doek, wat een toffe knoop, wat een leuke moeder.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar

Laura_G

Berichten: 3828
Lid geworden op: 15 apr 2014 13:15
Hobbies: use-less FB pagina
Contacteer:

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Laura_G » 26 aug 2017 22:23

.' ja, dat kan natuurlijk ook' kreeg ik er nog net uit toen ik een van de buren vroeg welke doek t was.
' gewoon een lap stof van de markt'
tja
op moederdag '14 kwam onze kleine mup

Gebruikersavatar

Izzie

Berichten: 1461
Lid geworden op: 25 nov 2013 14:53
Hobbies: Crossfit!

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Izzie » 26 aug 2017 22:37

Vandaag een oom een klassieker: 'Dat doen die vrouwen in Afrika ook. Dan kunnen ze gewoon doorwerken.' [rolleyes]

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Trotse moeder van zl september '14 en dl maart '17


Karin89

Berichten: 2333
Lid geworden op: 03 mar 2016 11:16
Hobbies: Naaien, haken, breien

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Karin89 » 29 aug 2017 20:30

Een man in het park merkte op dat ik daar wel heel vaak wandelde, hij zag me iedere dag. Dus ik zei dat wandelen zo'n beetje de enige manier is om zl in slaap te helpen. Vraagt hij waarom ik dan niet zo'n elektrisch wipstoeltje kocht? Gelukkig reageerde er meteen een mevrouw met: ach, zo kom je zelf ook aan je beweging en lekker vaak buiten, is wel gezond.
zl1 2017 - zl2 2021

Gebruikersavatar

Elstar

Berichten: 10112
Lid geworden op: 21 jan 2013 13:57
Hobbies: DL, beetje crea bea bezig zijn
Locatie: Gelderland

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Elstar » 29 aug 2017 23:14

Izzie schreef:Vandaag een oom een klassieker: 'Dat doen die vrouwen in Afrika ook. Dan kunnen ze gewoon doorwerken.' [rolleyes]

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Maar dat is toch ook zo? Of zeg ik nu iets heel geks.
Grote zus (2012) en kleine zus (2016)

Gebruikersavatar

Marthe

Berichten: 2272
Lid geworden op: 28 sep 2012 15:09
Hobbies: het leven vieren

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Marthe » 29 aug 2017 23:29

TruusdeMier schreef:Ik was vandaag weer voor het eerst sinds de geboorte van F en L alleen los buiten. Ik ging met baby's en V vanmiddag naar de (overigens etnische) buurtsuper. Weer buiten stond er een man zn kleuter achterop in het fietszitje te zetten. Hij zag mij, met 2 baby's op de buik in de doek en 1 peuter aan de hand, in de andere hand tas met boodschappen en 1 tas over de schouder naar buiten komen. Hij zei dat hij wel een foto zou willen maken. Voor zn vrouw. Om te laten zien als zij weer eens zei dat ze haar handen vol had.
Op de heenweg vooral veel bekijks gehad. Nu wordt er in deze contreien amper gedragen. Maar ik woon aan de rand van een multicultiwijk en heb bij V wel vaker positieve aanspraak gekregen van voornamelijk wat oudere Marokkaanse vrouwen (daar wordt ook gedragen?). Het ging er niet zozeer om dat ik droeg met een doek, maar vooral dat het er 2 waren. Ik voelde me wel een beetje het 9e wereldwonder, dat ik een tweeling op de wereld heb gezet [lol]
Herkenbaar Truus! Toen ik bij de bushalte stond met één baby op m'n buik, eentje op m'n rug en peuter en kleuter aan de hand had ik ook bekijks. Een mevrouw vond het zo bijzonder dat ze graag een foto wilde maken. Twee meneren waren van mening dat ik het vast enorm druk had met zoveel kinderen. [lol]
mv4

Gebruikersavatar

Izzie

Berichten: 1461
Lid geworden op: 25 nov 2013 14:53
Hobbies: Crossfit!

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Izzie » 30 aug 2017 07:49

Elstar schreef:
Izzie schreef:Vandaag een oom een klassieker: 'Dat doen die vrouwen in Afrika ook. Dan kunnen ze gewoon doorwerken.' [rolleyes]

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk
Maar dat is toch ook zo? Of zeg ik nu iets heel geks.
Haha ja het is ook zo :)
Maar het kwam er op een manier uit alsof hij iets wilde zeggen maar dat het enige was wat ie kon bedenken. We stonden naast elkaar eten op te scheppen en dat was het enige wat hij zei ;)
Trotse moeder van zl september '14 en dl maart '17


Olivia3

Berichten: 6624
Lid geworden op: 20 sep 2016 11:42
Hobbies: Leuke dingen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Olivia3 » 30 aug 2017 09:49

Er viel een ouder dame bijna van haar fiets. Het scheelde maar een haar.
Ze kwam van achter aan gefietst, belde keurig dus ik netjes met mijn hond aan de kant, ik had dl fwcc in de doek. Mevrouw groet bij het voorbij fietsen, kijkt naar dl, trekt daarbij het stuur bijna om en zwalkt verder. Ze kon zich nog nét opvangen. We hebben een leuk praatje gemaakt. Ik om te vragen of ze oké was en zei om te zeggen dat ze het fan-tas-tisch vond zo'n kleintje in zo'n kleurrijke doek lekker buiten.

Plaats reactie