Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Jola

Berichten: 2078
Lid geworden op: 16 sep 2012 22:29
Hobbies: Social networking, film kijken

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jola » 27 sep 2013 12:37

Net werd er een pakje bezorgd, ik was net thuis en had dl nog in de rs zitten want ze sliep.
De, ik denk marokaanse, jongen zei ''dat is echt leuk zo werd ik vroeger ook gedragen'' [biggrin]
Afbeelding
True strength is not measured when you are at your strongest but when you are at your weakest

Gebruikersavatar

meimamma

Berichten: 2542
Lid geworden op: 02 jun 2012 21:59
Hobbies: Momenteel vooral mijn dochter

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door meimamma » 28 sep 2013 16:33

Dl van 2 sliep op mijn rug toen we net bij een tentje gingen lunchen. Expres een bankje opgezocht ipv een stoel zodat ik een beetje schuin kon zitten. Vervolgens drinken en lunch besteld en even later wordt dl wakker. Ik zet haar naast me op de bank, komt vervolgens de serveerster er weer aan met het eten en zegt verbaasd "Waar komt zij ineens vandaan?!?!"

Hihi, zij zat dus al die tijd op mijn rug [cheesygrin]. Vervolgens was de serveerster nog heel lief voor dl.

Gebruikersavatar

mamavani

Berichten: 1287
Lid geworden op: 04 dec 2010 08:42
Hobbies: Mijn kindjes

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door mamavani » 28 sep 2013 22:14

meimamma schreef:Dl van 2 sliep op mijn rug toen we net bij een tentje gingen lunchen. Expres een bankje opgezocht ipv een stoel zodat ik een beetje schuin kon zitten. Vervolgens drinken en lunch besteld en even later wordt dl wakker. Ik zet haar naast me op de bank, komt vervolgens de serveerster er weer aan met het eten en zegt verbaasd "Waar komt zij ineens vandaan?!?!"

Hihi, zij zat dus al die tijd op mijn rug [cheesygrin]. Vervolgens was de serveerster nog heel lief voor dl.
[smile]
En ook herkenbaar, dat bankje zoeken (of stoel zonder leuningen) on schuin te zitten.
Mamato schreef:
mamavani schreef:Ik vond het eerlijk gezegd soms raar dat mensen hier zo geshockeerd zijn over kindjes in een bb. Maar nu kwam ik er dus zelf een tegen met een minibaby erin... Het babietje zwierde en zwaaide echt alle kanten op en de beentjes hingen er zo zielig bij.
De moeder zag mij met kleine dl2 in de doek (echt keurig geknoopt en heerlijk aan t slapen in ffcc) en zei, op een heel aardige manier: 'ja je ziet het zelf denk ik niet goed, maar je baby zit echt veel te strak hoor'.
Dus jij zei "Ja, je ziet het zelf denk ik niet goed, maar je baby zwabbert alle kanten op en zit voor geen meter in dat bungelding"?
[cheesygrin]
DL 2009, ZL 2011, DL2 2013 en zl2 2015 <3 <3 <3 <3


Topic starter
MamaKimmie

Berichten: 72
Lid geworden op: 20 apr 2013 23:50
Hobbies: Van alles en nog wat!

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door MamaKimmie » 29 sep 2013 21:23

Laatste tijd veel leuke opmerkingen.
Nichtje van bijna 3 (ik pas op haar) zegt tegenwoordig als ze naar buiten wil, dat we baby maar in de 'tas' moeten stoppen [cheesygrin] .

Oudere dame vond het zo'n goed idee. Lekker tegen mama aan. Ook vond ze dat ze het zichzelf toch wel heel lastig had gemaakt vroeger, dit was véél handiger!

Maar dan vandaag ineens op een mini-baby beurs (waar ik geen enkele drager zag.. alleen op de terugweg een mama met een bungel voorop op de fiets [cry] ) een 'bezorgde oma' zoals ze zelf zei, want zl zou zo wel een beschadeging aan zijn nek oplopen.. Toen ik zei dat hij gewoon zelf zijn hoofdje naar achter doet om om hoog te kijken, bleef ze preken. Heb mezelf ingehouden om niet lelijk te gaan doen en zei, mevrouw geloof me maar dat dit geheel verantwoord is. Tja, ze bleef een óngeruste oma.. Brrrrr...


Bassie1979

Berichten: 621
Lid geworden op: 20 jul 2013 21:08
Hobbies: Shoppen, lezen, TV-series
Locatie: Harderwijk

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic

Ongelezen bericht door Bassie1979 » 01 okt 2013 09:29

sam1982 schreef:Ik schrok vanochtend van de caissière bij de Hema die ineens kiekeboe! riep... was natuurlijk voor DL bedoeld die op m'n rug naar iedereen zat te lachen [lol]
Whahahahahahaha
Mama van 2 lieve ventjes (9-2006 en 5-2013)

Gebruikersavatar

mamavani

Berichten: 1287
Lid geworden op: 04 dec 2010 08:42
Hobbies: Mijn kindjes

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door mamavani » 01 okt 2013 09:47

Vandaag een opmerking over niet dragen [smile]

Vanochtend had ik kleine dl in kinderwagen, omdat zl zo graag wilde duwen.
De buurvrouw keek erg verbaasd en zei: 'o, maar normaal heb je haar toch zo op je buik' en ze maakte daarbij een mooi lief en heel authentiek knuffelgebaar
DL 2009, ZL 2011, DL2 2013 en zl2 2015 <3 <3 <3 <3


Dindane

Berichten: 427
Lid geworden op: 05 sep 2013 12:36
Hobbies: :-)

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Dindane » 02 okt 2013 10:05

Onderweg naar de crèche om mijn oudste op te halen, met jongste in de doek.
Twee mannen staan op straat te kletsen, hun blik valt op zoonlief en ze blijven net wat te lang kijken, en moeten dus wel wat zeggen:
" hè wat leuk, net een kangoeroe""
Hij schrok er zelf van, ik moest wel lachen, hij bedoelde het duidelijk goed, maar kwam er wat vreemd uit... [cheesygrin]
ZL van juli 2011 en ZL van augustus 2013.


monique1983

Berichten: 89
Lid geworden op: 10 feb 2010 13:31
Locatie: Obdam

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door monique1983 » 02 okt 2013 11:55

Ik draag pas sinds kort mijn dochtertje wat vaker en daarnet kreeg ik de eerste echte opmerkingen. Ik liep zojuist door winkelcentrum Middenwaard en eerst hoorde ik al wat mensen zeggen: aaah, wat leuk. Vervolgens liep ik verder en kwam er een vrouw luid lachend op me af lopen en zei: "het is zo een grappig gezicht als ik je zo zie lopen! Die wiebelende beentjes en een blij kind op je rug, heerlijk!" Ik liep meteen met een brede grijns op mijn gezicht. Verder veel kijkende mensen.
Trotse moeder van een dochter (juni 2012) en een zoon (februari 2018)!

Gebruikersavatar

Lonne84

Berichten: 1630
Lid geworden op: 25 mei 2012 10:29
Hobbies: yoga, zingen, eten, buitenzijn

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Lonne84 » 02 okt 2013 22:02

Vrouw van in de tachtig, achter me in de kassa-rij; 'ach, hij ligt zo lekker te slapen, maar is dat nou niet zwaar?' 'Nee hoor mevrouw, kijk maar, de band zit ook op mijn heupen, dus het gewicht is heel goed verdeeld'. Ja dt hadden we niet hoor, in onze tijd.
-'hoe deed u dat dan vroeger?' (Ik bedoelde het dragen, maar soit..)
-Wij gingen nergens heen! Alles kwam aan huis. (Melkboer, bakker, :)) lief gesprekje.
Mama van zl1 (sep 2012), *(sep 2014) en zl2 (okt 2015)

Gebruikersavatar

esmath

Berichten: 195
Lid geworden op: 08 aug 2013 21:33
Hobbies: Genieten, reizen, muziek

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door esmath » 03 okt 2013 20:26

Laatst een vraag van een caissiere:
*bent u nooit bang dat ie zomaar losfloept*
hihi maar even verteld dat het op speciale manieren geknoopt word en dat ik eerst heel vaak thuis heb geoefend.

De eigenaresse van de croissanterie waar we al jaren komen: ohhh wat leuk toch, jullie zijn altijd zo alternatief, dit past echt bij jullie.

Gisteren in de dierenspeciaalzaak een jong grietje achter mijn rug: kijk eens wat fijn, de moeder heeft de handen vrij en het kindje zit lekker bij haar op haar rug of buik. (misschien toekomstige drager???)

Leuke opmerkingen dus.
negatieve opmerkingen krijgen we weinig.
tis eerder dat mensen kijken.
*onderschrift in behandeling*

Gebruikersavatar

Sopann

Berichten: 1622
Lid geworden op: 25 mar 2013 06:10
Hobbies: zorgen, dragen, koken
tag: wie boe zegt is nog geen koe
Locatie: Didam

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Sopann » 04 okt 2013 18:11

Ik krijg ook steeds meer positieve reacties :) Misschien omdat zl nu wat groter is en overduidelijk in zijn sas. Ik hoor echt zo vaak: "Ah, wat lach jij mooi zeg!" Zl promoot het dragen mooi zo ;)

Vandaag een jochie van een jaar of 7: hee mevrouw met de baby in de rugzak, gaat het wel goed met die baby?
Haha, ik heb maar uitgelegd dat ie zo mooi naar andere spelende kindjes kan kijken. Vond het wel een schattige opmerkinge.
Trotse mamma van T (02-2013), L (11-2014) en D (04-2017)
Gecertificeerd 'die Trageschule' Draagconsulent | Achterhoek, De Liemers en Arnhem e.o.

Gebruikersavatar

macjuh09

Berichten: 1407
Lid geworden op: 14 aug 2010 17:48
Hobbies: ...
Locatie: de Achterhoek

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door macjuh09 » 04 okt 2013 20:18

Ml loopt bijna elke dag eind van de middag een rondje met de hond en heeft dan heel vaak zl2 in de ergobaby mee zodat ik ff rustig iets te eten kan maken. Van de week hadden we een ovenschotel dus geen voorbereiding [smile] (nouja dag ervoor wel) dus zl bleef bij mij.
Zegt de buurvrouw: "Das zeker wel raar zo zonder baby?"
[lol] ze zijn er al helemaal aan gewend.
Mama van 2 lieve mannetjes (12/09 en 05/13)


Patrijs

Berichten: 231
Lid geworden op: 05 okt 2012 17:12
Hobbies: Lezen, zingen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Patrijs » 05 okt 2013 22:25

He een easy rider ! Riep de vader van mijn vriendin. Deze term had ik ook weleens van mijn moeder gehoord! Dus ik net even googlen. Maar wauw zeg. Dat lijkt toch niet op mijn ringsling [dontknow]
Mama van Y. 20-09-2012
Mama van N. 26-06-2015
Beiden genieten van [drink]

Gebruikersavatar

ronja

Berichten: 8917
Lid geworden op: 17 mei 2011 19:12
Hobbies: van alles en nog wat
Locatie: Zuid Limburg

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door ronja » 05 okt 2013 23:54

Wij krijgen vooral veel verterende blikken [smile] . Vandaag echter een mevrouw die klakte met haar tong, vast goed bedoeld hoor, maar het kwam zo raar over, ML en ik zeiden tegelijk tegen elkaar 'het zijn toch geen hondjes' [crazy] .
Moeder van tweeling (12/2012) en eenling (05/2015)

Gebruikersavatar

molbie

Berichten: 356
Lid geworden op: 25 jan 2012 13:57
Hobbies: lezen
Locatie: apeldoorn

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door molbie » 06 okt 2013 04:29

Afgelopen vrijdag in de apenheul vooral veel nagestaard. Maar wel een paar mooie opmerkingen. Klein meisje van schat 1,5 Awwwww lief.
Voorbijgangers vooral veel Aww wat lief en dat is handig
Een mama en kindje. Kindje zei kijk mama. Mama ja dat kindje zit lekker bij papa op de rug. Mooi he
En de medewerkers vonden het ook super handig en heel lief en schattig vooral toen zl in slaap was gevallen

Plaats reactie