Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Zoek je een draagzak, draagdoek of een andere drager? Dit is de plek voor alle praat en vragen rondom dragen

Moderator: Mod_Forum_Dragen

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 13 dec 2017 14:04

"Goh, je draagt haar nog steeds op de rug?"
Op het consultatiebureau met dochterlief van 2 op de rug en ruim 35 weken zwanger.
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling


Zilvermeeuw

Berichten: 3215
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 14 dec 2017 15:46

Nou, respect hoor Janneke! Ik laat het dragen nu mooi aan ml over...
San. Ouder van J. '16 en W. '18

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 15 dec 2017 09:11

SannevW schreef:
14 dec 2017 15:46
Nou, respect hoor Janneke! Ik laat het dragen nu mooi aan ml over...
Het gebeurt ook niet meer zo vaak hoor. Soms kleine stukjes in de ringsling. Maar dit was afgelopen maandag. Ik.moest naar t consultatiebureau en dat is net een beetje ver lopen voor m'n kleine dame. Normaal zou ik de fiets pakken, maar de sneeuw kwam met bakken uit de lucht. En de wandelwagen waren we bij opa en oma vergeten.......
Gelukkig wilde ze wel in de drager en die kan ik vrij gemakkelijk om doen als zij op een stoel gaat staan. De heupband past precies boven m'n buik, haha. En t was maar een kwartiertje heen en terug, dus wel te doen.
En allemaal verse sneeuw ( we hadden zoooooo veel sneeuw) dus super mooi ook nog eens!
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling


Zilvermeeuw

Berichten: 3215
Lid geworden op: 10 jun 2014 21:15
Hobbies: al het handwerk en mijn piano

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Zilvermeeuw » 15 dec 2017 10:10

Neemt niet weg dat ik het super stoer van je vind! Ik had zl maandag lekker in de kinderwagen, dat was weliswaar flink ploegen maar het geeft wel extra steun. Ik denk dat ik zl van 12kg al sinds 20 wk niet met gedragen heb :(
San. Ouder van J. '16 en W. '18

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 15 dec 2017 17:26

Lief van je :) Het was ook een beetje om een statement te maken, want heb daar een paar keer onenigheid gehad over borstvoeding en dragen :P Kwam ik aan met m'n super goed pratende, zelfstandige 2jarige op m'n rug die goed zelf eet en drinkt. Kreeg zelfs te horen dat de stand van haar voetjes zo mooi is, toch even wat extra uitleg gegeven over minimalistisch schoeisel. Tsja, ik was toch al de hippie daar, maar dan ook maar laten zien dat dat dragen en lang(er)voeden en al m'n andere gekkigheden wel mijn super awesome peuter hebben voortgebracht ;)

DL is overigens 13,5 kilo en in de doek knopen is nu ook geen optie meer hoor. Ben al buiten adem voor ik klaar ben met knopen. Maar de drager gaat gelukkig heel makkelijk en draagt ook vrij licht :)
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling

Gebruikersavatar

Rovi

Berichten: 1605
Lid geworden op: 29 aug 2017 08:40
Hobbies: lezen spellen naaien dragen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Rovi » 15 dec 2017 19:14

Vind het ook knap dat je met die gladheid durfde! Uiteindelijk heb ik op pad gaan met dochter kunnen vermijden die dagen, anders had ik de kinderwagen afgestoft.

Vandaag vroeg een vrouw of ik geen last van mijn rug kreeg. Heb uitgelegd dat ze zwanger ook op mijn buik hing en dat ik vrij snel daarna ben gaan dragen, waardoor ik meegegroeid ben in haar gewicht.

Krijg trouwens heel veel de opmerking dat het lekker knus is. We delen vaak een sjaal en dan steken er net twee oogjes en een neusje bovenuit.
♥6-17♥ ♥8-19♥

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 15 dec 2017 19:35

Wat schattig Rovi!
En t was dus niet glad op de plekken waar ik moest zijn omdat de sneeuw dus vers viel, en ik moet dwars door een park dus oook geen auto's die het platrijden. En zondag was er in Eindhoven niet veel gevallen namelijk, dus dat was allemaal alweer weg. Maar de fiets pakken vond ik veel enger. En ik had goeie laarzen aan. Maar was allemaal helemaal niet glad, juist zo'n lekker krakend pak sneeuw 😍
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling

Gebruikersavatar

Violette

Berichten: 6262
Lid geworden op: 31 okt 2014 14:09
Hobbies: koken
Locatie: Randstad

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Violette » 16 dec 2017 21:44

Jannekje7 schreef:
15 dec 2017 17:26
Lief van je :) Het was ook een beetje om een statement te maken, want heb daar een paar keer onenigheid gehad over borstvoeding en dragen :P Kwam ik aan met m'n super goed pratende, zelfstandige 2jarige op m'n rug die goed zelf eet en drinkt. Kreeg zelfs te horen dat de stand van haar voetjes zo mooi is, toch even wat extra uitleg gegeven over minimalistisch schoeisel. Tsja, ik was toch al de hippie daar, maar dan ook maar laten zien dat dat dragen en lang(er)voeden en al m'n andere gekkigheden wel mijn super awesome peuter hebben voortgebracht ;)

DL is overigens 13,5 kilo en in de doek knopen is nu ook geen optie meer hoor. Ben al buiten adem voor ik klaar ben met knopen. Maar de drager gaat gelukkig heel makkelijk en draagt ook vrij licht :)
Sorry maar hier val ik dan toch echt over. Ik vind het oprecht leuk voor je dat je met 35 weken zwanger nog in zo een goede conditie bent dat je je oudere kind kunt dragen en zo voor haar kunt zorgen op een manier die bij jullie past. Blijf dat vooral doen.
Maar ik irriteer me werkelijk aan je bericht dat ademt dat jij een gaaf kind heb en dat dat jouw verdienste is. Dat ze goed praat/zelfstandig is. Sommige kinderen zijn sneller met praten, anderen langzamer. Dat heeft weinig tot niets met de opvoedstijl maken, laat staan borstvoeding of dragen of schoenen te maken. Veel meer met aanleg en opleidingsniveau van de ouders. Dat je kind goed eet en drinkt: Ook meer mazzel dan wijsheid of superioriteit van een bepaalde methode. Neem maar eens een kijkje in de diverse draadjes rondom kindjes die niet zo makkelijk eten. Rapley of borstvoeding zijn geen magische toverformule. Je peuter is vast een leuk kind, maar een kind van een andere ouder is net zo goed lief en leuk. Je doet het niet "beter" dan een ander, je doet het met liefde en naar jouw beste kunnen en vermogen. Net zoals de meeste andere moeders dat doen. Beetje bescheidenheid of meer rust/minder onzekerheid en daardoor wellicht minder overcompenseren van jouw kant kan helpen. Dan ontdek je misschien zelfs wel dat moeders die dingen iets anders doen dan jij ook iets nuttigs te zeggen kunnen hebben of dat het cb je tips probeert te geven ipv aan te vallen.
dochter 2014 en zoon 2017

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 16 dec 2017 22:23

Violette schreef:
16 dec 2017 21:44
Jannekje7 schreef:
15 dec 2017 17:26
Lief van je :) Het was ook een beetje om een statement te maken, want heb daar een paar keer onenigheid gehad over borstvoeding en dragen :P Kwam ik aan met m'n super goed pratende, zelfstandige 2jarige op m'n rug die goed zelf eet en drinkt. Kreeg zelfs te horen dat de stand van haar voetjes zo mooi is, toch even wat extra uitleg gegeven over minimalistisch schoeisel. Tsja, ik was toch al de hippie daar, maar dan ook maar laten zien dat dat dragen en lang(er)voeden en al m'n andere gekkigheden wel mijn super awesome peuter hebben voortgebracht ;)

DL is overigens 13,5 kilo en in de doek knopen is nu ook geen optie meer hoor. Ben al buiten adem voor ik klaar ben met knopen. Maar de drager gaat gelukkig heel makkelijk en draagt ook vrij licht :)
Sorry maar hier val ik dan toch echt over. Ik vind het oprecht leuk voor je dat je met 35 weken zwanger nog in zo een goede conditie bent dat je je oudere kind kunt dragen en zo voor haar kunt zorgen op een manier die bij jullie past. Blijf dat vooral doen.
Maar ik irriteer me werkelijk aan je bericht dat ademt dat jij een gaaf kind heb en dat dat jouw verdienste is. Dat ze goed praat/zelfstandig is. Sommige kinderen zijn sneller met praten, anderen langzamer. Dat heeft weinig tot niets met de opvoedstijl maken, laat staan borstvoeding of dragen of schoenen te maken. Veel meer met aanleg en opleidingsniveau van de ouders. Dat je kind goed eet en drinkt: Ook meer mazzel dan wijsheid of superioriteit van een bepaalde methode. Neem maar eens een kijkje in de diverse draadjes rondom kindjes die niet zo makkelijk eten. Rapley of borstvoeding zijn geen magische toverformule. Je peuter is vast een leuk kind, maar een kind van een andere ouder is net zo goed lief en leuk. Je doet het niet "beter" dan een ander, je doet het met liefde en naar jouw beste kunnen en vermogen. Net zoals de meeste andere moeders dat doen. Beetje bescheidenheid of meer rust/minder onzekerheid en daardoor wellicht minder overcompenseren van jouw kant kan helpen. Dan ontdek je misschien zelfs wel dat moeders die dingen iets anders doen dan jij ook iets nuttigs te zeggen kunnen hebben of dat het cb je tips probeert te geven ipv aan te vallen.
Sorry, je hebt helemaal gelijk, dit was niet lief van me. En ik ben juist altijd iemand die zegt dat je je vooral niet druk moet maken en dat elk kind alles op z'n eigen tempo doet.

Wat ik wilde illustreren was dat ze mij op t consultatiebureau het gevoel gaven dat ik mijn kind tekort deed door niet met 4 maanden met vast (gepureerd) voedsel wilde beginnen en dat ik met dragen een afhankelijk onzelfstandig kind creëerde. Dat wilde ik graag weerleggen, dat statement wilde ik maken.

Maar zoals ik het nu heb beschreven snap ik volledig dat je daar heel hard over valt en daarover mijn welgemeende excuses. Echt waar. Want we doen allemaal ons best. Wel denk ik dat dragen, langvoeden, rapley, natuurlijk schoeisel etc een goeie invloed heeft op kinderen (daarom zitten we hier ook allemaal op dit forum natuurlijk), maar het is geen gouden formule. En mijn dochter is ook niet perfect. Natuurlijk niet. Of natuurlijk wel, ze is perfect op haar manier zoals elk kind dat is.

Nogmaals, excuses voor de crappy manier waarop ik het neerschreef. Elk kind ontwikkelt zich op z'n eigen manier en dat is helemaal goed.
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling

Gebruikersavatar

Mama_van_T
Moderator
Moderator
Berichten: 16274
Lid geworden op: 10 aug 2012 20:26
Hobbies: lezen
Locatie: Gouda

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Mama_van_T » 17 dec 2017 18:42

Oh, jullie hebben er daar nog één!
Toen vl zl2 van mijn rug af tilde.
Moeder van T (27-8-2011, 6 jr 4 mnd bv, en J (5-10-2015), 6 jr 9 mnd bv.

Ministash: Amazonas Boy * Hoppediz Oslo * Didymos gecko’s macchia * Little Frog Linnen Agat * Didymos Indio Aurora * Lenny Lamb Luna * Natibaby Starling * Bondolino Poplin grijs * Tula Toddler Dino's * R&R preschool Animal


Aysie

Berichten: 355
Lid geworden op: 27 mar 2017 13:46
Hobbies: Lezen

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Aysie » 25 jan 2018 20:19

Gister een vader tegen zn zoon: kijk een kleine baby, zo was jij ook!

Vandaag bij de kringloop een mevrouw die vroeg of ik een draagdoek om had en of ze het mocht voelen. Ze droeg haar kindjes vroeger ook maar in een ouderwetse draagzak met bandjes die je moest wikkelen, maar draagdoek zit vast fijner en beter voor de beentjes zei ze. Vroeger fietste ze met een baby op de buik en nog een kind voorop en nog een achterop, en gaf me allemaal tips :D ze gebruikte een slacentrifuge om babykleertjes met de hand te drogen en daarna op de verwarming. En een dekentje om de rand van de fietsstoel voor als baby daarin wil slapen.


JufT

Berichten: 1894
Lid geworden op: 21 jan 2015 21:59
Hobbies: Lezen, buiten zijn, sporten

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door JufT » 31 jan 2018 16:16

Van een oude man in het lokale dialect:
'Amai, da gade gen 20 jaor doeng, dan valde no veur!'

Oftewel, wauw, dat ga je geen 20 jaar doen, dan val je naar voor.
Gevolgd door een luide lachbui, waarna hij verder fietste. Hij was speciaal gestopt om dat te zeggen, ik moest er erg om lachen :D
Mama van DL 12/2014 en ZL 9/2017

Gebruikersavatar

Appelsientje

Berichten: 2939
Lid geworden op: 12 aug 2014 14:38
Hobbies: Naar buiten!

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Appelsientje » 31 jan 2018 20:41

Mooi JufT!

Van een Afrikaan in de winkel, ik was met ZL op de rug, alleen zijn koppie zichtbaar in mijn draagjas: oh, wat leuk en goed dat je draagt! Bij ons ook - waarbij hij bewegingen maakte alsof hij een doek knoopte. Ik biechtte op dat de doek thuis lag en dat dit een drager was - vond hij wel een beetje jammer, maar nog steeds zo mooi dat ik droeg. Al die mensen die hun kinderen zo ver van zich af houden, neerzetten in een zitje op de grond, dat vond hij maar niets. Een kind wil toch bij je zijn en je voelen, zei hij. Ik verzekerde hem dat hier ook steeds meer gedragen wordt :-).
Ik ben omdat wij zijn
Dochter herfst 2013, zoon zomer 2017

Gebruikersavatar

Jannekje7

Berichten: 355
Lid geworden op: 09 sep 2015 11:50
Hobbies: Dans, toneel, natuur, kinderen
Locatie: Eindhoven

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Jannekje7 » 06 feb 2018 07:52

Kwam twee stokoude dames tegen:
"Zit daar een babietje in? Ooooh Annie, daar zit een babietje in!! Ooooh, hij is 3 weken? Zo klein? Annie, de baby is 3 weken oud!"
Even met een dames staan kletsen en ik kreeg van de oudste van 't stel toch dringend het advies om borstvoeding te blijven geven hoor. Hadden haar kinderen ook gekregen en die waren nooit ziek! :D
Mama van 2 mensenkindjes, 3 kattenkindjes en 3 kippetjes ♥
Stash van Didymos, Yaro, Lennylamb, Storchenwiege en Ayasling

Gebruikersavatar

Izzie

Berichten: 1461
Lid geworden op: 25 nov 2013 14:53
Hobbies: Crossfit!

Re: Opmerkingen die je krijgt tijdens het dragen-topic 2

Ongelezen bericht door Izzie » 06 feb 2018 09:47

Aahw Jannekje, hoe vertederend!

Ik was donderdag in een lokale speelgoedwinkel, komt er ineens een moeder naar me toe: "Mag ik je wat vragen? Mag ik je vest eens bekijken? Oooh, je hebt er een drager onder! Ik dacht dat het een draagvest was! (een tikkeltje teleurgesteld ;) ) Nog steeds wel heel handig zeg, van welk merk is je drager?"
Ik kon weer wat kwijt over dragen en dragers :)
Trotse moeder van zl september '14 en dl maart '17

Plaats reactie