Het is weer DenVbruari! Lees hier meer over het waarom en hoe van onze jaarlijkse donatiemaand.

Krea Luna * naar de beurs

Voor eigenaren van (web-) winkels en aanbieders van diensten, de overige marktplaatsen zijn voor gebruikte artikelen.
Alleen betalende verkopers mogen hier topics starten. Info via sales@dragen-en-voeden.nl.

Moderator: Mod_Forum_Marktplaats

Topic starter
Luna
Beheerder
Beheerder
Hobbies: Kriebelbeestjes
tag: raar - apart - bijzonder
Contacteer:

Re: Krea Luna - begin is er

Ongelezen bericht door Luna » 30 apr 2017 18:35

suze238 schreef:Nou jaaaa heb ik dit zomaar gemist! Wat gaaf en stoer van je!
Nee, ook niet eens over gehad he. Hoewel je zl3 wel al mijn bak met voorraad had ontdekt [lol] had ik je best wat kunnen laten zien.

Ik heb trouwens nieuwe pul binnen. Genoeg om ook luierzakken van te maken, met rits. Leuke stof met diertjes erop!
't Het nog nooit, nog nooit zo donker west
Of 't wer altied wel weer licht.

3 prachtige meiden ❤❤❤ dec 09 okt 13 mrt 16

suze238

Hobbies: mijn jongens <3
tag: Denkt dat de paashazen gek zijn!

Ongelezen bericht door suze238 » 30 apr 2017 19:53

Luna schreef:
suze238 schreef:Nou jaaaa heb ik dit zomaar gemist! Wat gaaf en stoer van je!
Nee, ook niet eens over gehad he. Hoewel je zl3 wel al mijn bak met voorraad had ontdekt [lol] had ik je best wat kunnen laten zien.
Ooh echt? Grappig, ja had ik leuk gevonden! Volgende keer dan maar [wink]
zl1 jan'10 - zl2 jan'14 - zl3 dec '15

Topic starter
Luna
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luna » 28 jul 2017 10:21

Gisteren had ik weer een beurs, leuke gesprekken gehad. En dat is weer inspirerend om verder aan de slag te gaan!

Ik ging net even weg met de kinderen. Zo'n uitstapje waarbij je geen luiertas mee hoeft, maar het gevaar van ineens veel plassen of een poepluier is er natuurlijk altijd. Dus wel een luier mee. En een wetbag. En toen kreeg ik een idee. De normale wetbags zijn groot genoeg voor meerdere luiers, maar dat is tijdens zo'n kort uitstapje niet nodig. Ik ga dus een kleine wetbag maken, waar 1 schone luier en wat luierdoekjes in kan. Als die luier dan gebruikt wordt, kan daarna de vieze luier er weer in mee naar huis. Mooi compact om in je handtas mee te nemen.

Dus naast de billendoekjes2go, nu ook luiertasje2go [cheer]

Topic starter
Luna
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Krea Luna * luiertasje2go *

Ongelezen bericht door Luna » 29 jul 2017 20:00

Afbeelding
Testmodel is klaar. Ik ga eens proberen of het inderdaad handig is.

Mama_D

Hobbies: Hardlopen, dansen

Ongelezen bericht door Mama_D » 29 jul 2017 20:33

Ziet er leuk uit! En wij hadden zo'n kleiner formaat luierzak waar 1 schone luier in paste, precies het idee dat je beschrijft. Ik vond het inderdaad heel handig als we kort de deur uitgingen. Gaat nu nog mee met een schone korte broek en onderbroek erin voor nét-zindelijke peuter. Een lange broek past er niet in, dan moet de grote luierzak mee. Ik kan 'm aanraden, maar ben dus al voorzien [emoji6]
Mooie dingen maak je. Ik zag ook de zakjes voor billendoekjes. Die had ik 4,5 jaar geleden wel willen hebben!
Mama van D (nov 2012) en J (feb 2015)

mamajeps

Hobbies: scrypto, kleding maken
Contacteer:

Ongelezen bericht door mamajeps » 29 jul 2017 21:59

Wat een leuk idee, Luna!

Verstuurd vanaf mijn LG-K500n met Tapatalk
Mama van K ristel (sept. '11) T obias (mei '13) G wen (april '16) M arijn (juli '18)
borstvoeding, langvoeden, dragen met Tula
Na ruim 6 jaar een kleine pauze en nu weer verder met een nieuw borstvoedingsavontuur

Topic starter
Luna
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luna » 29 okt 2017 22:22

De tijd zonder forum heb ik goed gebruikt! Ik heb een babynestje gemaakt.
P_20171029_191615_1.jpg
Hij is nog niet helemaal af. Er komt nog een matrasje in en ik moet het nog afwerken. En natuurlijk nog mooie foto's plaatsen, maar nu eerst deze. Gewoon omdat het kan nu op het forum [blij]

Bij interesse kun je me een pb sturen. Ik heb nog meer kleuren en anders kan ik stof bijbestellen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Just-me-84

Hobbies: euh..wat niet ;-)
Contacteer:

Re: Krea Luna * nieuw * babynestje

Ongelezen bericht door Just-me-84 » 30 okt 2017 20:45

Oh deze is echt TE LIEF! Het is dat er hier geen 3e meer komt...maar anders :)
ZL 02-2013 & ZL 12-2015
http://www.kidztools.nl apps voor kinderen met (en zonder) ontwikkelingsstoornis

Nacho

Hobbies: kids, schrijven & piano

Ongelezen bericht door Nacho » 31 okt 2017 14:11

Wat mooi!

Ik heb zo'n nestje in ledikant formaat. Super handig om mee te nemen op vakantie voor in het campingbedje. Die matrasjes zijn altijd zo dun met kieren aan de zijkanten. Met zo'n nestje heb je gelijk een fijn bedje met de geur van thuis.

Ik zou hier trouwens geen pasgeboren baby in laten slapen i.v.m. verstikkingsgevaar.

Topic starter
Luna
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luna » 31 okt 2017 16:02

Nacho schreef:
31 okt 2017 14:11

Ik zou hier trouwens geen pasgeboren baby in laten slapen i.v.m. verstikkingsgevaar.
Daar heb ik ook over nagedacht. Ik heb mijn draagpop er op meerdere manieren neergelegd en door de ronding bovenin kwam het gezichtje nooit echt tegen de rand.

Ik ga er sowieso een kaartje met tekst over veiligheid bij doen. Dit nestje is ook niet bedoeld voor in het ledikant, als je je kindje alleen laat slapen zijn de adviezen om de randen vrij te houden. Dit nestje kan bijvoorbeeld op de bank of in de box om je kindje in te leggen als je er zelf bij bent.

Ik legde mijn baby's nooit alleen te slapen, maar jouw berichtje laat me wel twijfelen over dit product... anderen laten hun baby wel alleen slapen natuurlijk en dan is dit nestje misschien niet zo geschikt [think]

Nacho

Ongelezen bericht door Nacho » 01 nov 2017 08:54

Als je aangeeft hoe het is bedoeld kunnen ouders daar rekening mee houden toch? Mensen doen toch soms gekke dingen, ook met producten die daar absoluut niet voor bedoeld zijn. Ik laat mijn peuter er trouwens wel in slapen op vakantie. Ik zou dl er vanaf een jaar ook best in durven laten slapen, maar dan past ze waarschijnlijk niet meer in het baby formaat. En hoe zit het met de veiligheid denk je als je de onderkant los maakt? Valt de rand dan meer naar beneden?

bigou

Hobbies: lezen, forummen;)

Ongelezen bericht door bigou » 01 nov 2017 09:53

Nacho schreef:
01 nov 2017 08:54
Als je aangeeft hoe het is bedoeld kunnen ouders daar rekening mee houden toch?
WSS Ik kende dit concept niet, maar als ik Google is het wel gebruikelijk; op bijv. Wehkamp wordt het zelfs aangeprezen met 'kan gebruikt worden voor de eerste keer slapen in de wieg, kinderwagen of kinderbed'. Persoonlijk zou ik het bijv. hebben gebruikt in plaats van het mozesmandje dat ik indertijd in de woonkamer had staan (ik tilde ze soms over als ze aan de [drink] in slaap waren gevallen). Lijkt me comfortabeler en zacht, en zolang je er zelf bij bent zou ik het wel aandurven.
Moeder van twee dochters (okt 2005 en aug 2008)

Nacho

Ongelezen bericht door Nacho » 01 nov 2017 13:05

Ja als je erbij blijft zou ik het ook zo doen hoor. Zelfs met een pasgeboren baby. Maar wat Luna zegt over alleen slapen in zo'n nestje niet. Ik zou rustig even naar de wc gaan, maar als de baby beneden in een nestje ligt ga ik niet boven in bed zelf even slapen bijvoorbeeld. Maar dat is ook wel aan ouders zelf om te bepalen denk ik. De een is er wat flexibeler in dan de ander. Voor de zekerheid zal ik altijd een waarschuwing erbij geven dat het niet de bedoeling is dat baby's erin slapen conform de richtlijnen van veiligheid nl. Het is een mooi nestje en ik vind het geen reden om hem niet door te zetten Luna!

Topic starter
Luna
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Luna » 01 nov 2017 13:31

Bedankt voor het meedenken! Een beschrijving/waarschuwing betreft veilig slapen is sowieso een goed idee, ik wil geen ongelukken op mijn geweten hebben! Ze worden op internet ook aangeraden als manier om veilig samen te slapen, maar daarvoor lijkt het me juist super onhandig, hier lag baby gewoon tegen mij aangeplakt. Tot schrik van het cb trouwens [lol]

Als het koortje minder strak wordt aangetrokken, komen de randen platter te liggen. De randen zijn bedoeld voor geborgen gevoel baby, het is geen valbescherming (zo hoog zijn de randen niet, cm of 10)

Lin-da

Hobbies: Lezen, de kinderen, vakantie

Ongelezen bericht door Lin-da » 01 nov 2017 14:49

Opmde website van veiligheidpuntnl worden ze juist afgeraden om te gebruiken voor het samen slapen ,gebruik in bed ect.
Je ziet ze veel op het moment en "mogen " alleen onder toezicht gebruikt worden.

Wel prachtig gemaakt trouwens..
Mama van 2 meisjes sept' 05 en sept' 07

Plaats reactie